karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-26 01:37:09

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 219 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 611 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Rentokarpit
ViestiLähetetty: 2010-10-28 09:16:54 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

haili kirjoitti:
*Kiertää kuin kissa kuumaa puuroa*

:smt045 :smt044

ViestiLähetetty: 2010-10-28 20:46:44 
Poissa
sintti
sintti

Hei!
Tänään tuntui päivä jo paljon mukavammalta ja sellanen turha ressi on nyt ihan selvästi jäänyt(toivottavasti pitemmäksikin aikaa). Karpisti mentiin kokopäivä niinkuin pitääkin, mutta ihana tunne kun en mittaillut mitään ja ravintolaskuriin en aio vilkaista olleskaan. Henkilövaakaa jos katsois vaikka viikon päästä seuraavan kerran, nyt nautitaan vaan :) ja ihanaa, on syysloma :D

ViestiLähetetty: 2010-10-29 10:59:08 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi

Rentona on rento olo... (soon pal`paree kuin hyvä olo...)
Hölövaakaa en toistaiseksi hylkää, niin rentoutunut en velä ole, mutta joka-aamuista punnitsemista alan oppia välttämään. Milloin? :roll:
Huomenna sitte viimeistään, sinne rutistukseenkin olisi kiva saada joku rennonoloinen lukema... :P

ViestiLähetetty: 2010-10-29 11:06:50 
Poissa
Rantakarppi
Rantakarppi

Taidan tunkea itseni tähän joukkoon tummaan kun olen lakannut laskemasta.

Olen löytänyt rennon tyylin ravita itseäni ja sen kautta tunnen itseni rennoksi ja seesteiseksi. :mrgreen:

Tarkoituksen kylläkin laihtua, mutta ei tässä missään hevosen selässä olla vaan ajan kanssa tehdään tämäkin homma.

Ruskarutistuksessa olen mukana ja melko varmasti jokaiseen kampanjaan osallistus tästäkin lähin, mutta tavoitteena olisi,
että paino olis joka kuukauden alussa aina pikkusen vähempi kuin edellisen kuukauden alussa.
Tai oikeammin "naisten vaivojen" mukaanhan sitä pitäis kattella... :roll:

ViestiLähetetty: 2010-11-01 19:42:43 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittyy joukkoon, mukavan niin tuntuiseen, yksi uusi karpin poikanen :lol:
Pari kuukautta on nyt karpattu, en edes muista tarkkaa päivää milloin aloitin :oops: koskaan en ole mitään mitannut tai laskenut, mutta kroppa kertoo: hyvin on mennyt :D paino on pudonnut 5 kiloa, mieli on pirteämpi ja monta muuta parannusta entiseen on huomioitu. Välillä olaan ketoosissa ja välillä ei olla, viljoja kartan tarkkaan (epäilin ennen karppauksen alkua keliakiaa, ei tutkittu vaan aloitin karppaamaan) mutta välillä syön jopa palan näkkäriä, tosin vatsa kertoo aina yöllä vastalauseensa pulinalla :mrgreen:
Ongelma vain on se että olen niin perhanan huono kokki ja ennenkin osasin vain pari ruokaa joita tein vuorotellen; makaroonilaatikkoa tai jauhelihakastiketta ja pottuja :roll: Nyt olen yrittänyt opetella kokkaamaan ja hienona apuna on tuo reseptiosio, mutta... kun mä olen tällainen rento niin ei jaksa niitä ohjeita aina ihan pilkulleen noudattaa, jos ollenkaan ja siellä on niin paljon reseptejä että menee vuosia ennen kuin löydän sieltä ne oman maun mukaiset resptit :lol: yleensä sitä vain tekee jotain omanpään mukaan, siksipä mä kaipaisin uusia ideoita kokkailuun, rennolla meiningillä :wink: ja ilman nälkää =D>

ViestiLähetetty: 2010-11-02 11:08:30 
Poissa
sintti
sintti

Mitä tässä sitten pitäs laskea? :D Eikös tässä vaan pidä vältellä tiettyjä ruoka-aineita?

T: aloittelija

ViestiLähetetty: 2010-11-02 12:34:28 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

No kyllä kun näitä sivuja selailee niin joka toisessa vastauksessa lukee että paljonko on makrot, paljonko syöt sitä ja paljon syöt tätä... :roll: Mitä hittoa ne makrot edes on? :shock: :mrgreen:
Ai niin ja unohtui kertoa että mulla ei kyllä ole yhtään lapsenlapsea, ei edes lasta 8) joten käi mä siti pääsen joukkoon tähän :wink:
Niin ja vaakoja mun taloudesta löytyy tasan yksi kappale ja sekin on sellainen antiikin aikainen henkilövaaka :lol:

ViestiLähetetty: 2010-11-02 12:40:10 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi

Mie olen nyt ollut "rento" kolme viikkoa, ja näyttääpi puntari, että 1,2 kg on laardia sinä aikana johonkin hävinnyt. Ihan hyvä näin rennolle.
Ainut asia, missä tuo ruoka-aineiden punnitsemattomuus vähän särähtää, on leipominen, vaikken juur muuta teekään kuin mantelileipäsiä. Ne onnistuvat milloin mitenkin, mutta pääasia kait lie, että kasassa pysyvät eikä niissä ole viljaa!

ViestiLähetetty: 2010-11-02 12:56:28 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kas tämmöinen ketju. :) Mäkin olen enimmäkseen rentokarppi, vaakoja ei kämpästä löydy (paitsi horoskoopiltaan) enkä välttele esim. mitään kasviksia tai maitotuotteita hh-pitoisuuden vuoksi. Joissakin tilanteissa syön makeaa tai perunaa, mut viljan suhteen ei näemmä parane rentoilla.

Kaksi juttua meinaa kuitenkin kiristää pipoa: lähestyvät häät ja tiedonjano. Kukapa ei haluaisi häissään näyttää mahdollisimman hyvältä? Mä olin kuitenkin ihan suht tyytyväinen kroppaani kunnes se pirulainen meni vähän pienentymään karppauksen alussa, mistä seurasi ajatus että olishan kiva jos pömppö katoaisi kokonaan. Toinen juttu taas tarkoittaa sitä, että foorumin ja tutkimusten lukeminen on yllättävän koukuttavaa ja joskus meinaa suhteellisuudentaju kadota: istuu koneella 14 tuntia päivässä ja yrittää poistaa ruokavaliosta kaiken mahdollisesti haitallisen. #-o

JuliaT, makrot on siis hiilihydraatit, proteiinit ja rasvat eli ne, mistä ruoassa saa energiaa. Jotkut joutuu/haluaa viilata näiden keskinäisiä suhteita aika tarkkaan laihtuakseen/voidakseen hyvin, toiset taas ei.

ViestiLähetetty: 2010-11-06 11:16:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

No nyt on rentoiltu oikein tosissaan. Lontoossa 4pv ja eukko hulluna shoppailuun ja mihin se ois mut työntäny kaupoissaoloajaksi muualle kuin kaljalle, että silleen :lol:

ViestiLähetetty: 2010-11-07 13:02:25 
Poissa
sintti
sintti

Paws kirjoitti:
Toinen juttu taas tarkoittaa sitä, että foorumin ja tutkimusten lukeminen on yllättävän koukuttavaa ja joskus meinaa suhteellisuudentaju kadota: istuu koneella 14 tuntia päivässä ja yrittää poistaa ruokavaliosta kaiken mahdollisesti haitallisen. #-o

ihan oon huomannu saman. liika tieto on tuskaa...kaikessa on kaikkee mitä ei ehkä välttämättä kantsis syödä. Tuntuu et enemmän ongelmia ja varsinki ahmimishimoja tulee mulla, mitä enemmän rajoittaa syömisiä.
Nyt on kyllä toiminu tosi hienosti, kun en oo laskeskellut yhtään ja kuunnellut vaan mitä se keho kertoo. Mulla ainaki liian alhaset hiilarit saa olon tosi heikoksi ja huonoksi ja oonki lisänny alkutiukkailun jälkeen marjoja ja hedelmiä ja pähkinöitä ruokavalioon lisää. Viljojen syönnin oon lopettanu kokonaan (vatsa ja iho ei tykkää yhtään) ja vältän kyllä lisättyä sokeria ruoissa pääsääntöisesti. joskus kuitenkin täytyy herkutella tummalla suklaalla ja viime viikolla söin muutaman jogurtilla päällystetyn rusinan :P huih! mut kaikin puolin mahtava olo keholla ja mielellä!

Mukavaa viikkoa kaikille!! :)

ViestiLähetetty: 2010-11-10 11:49:59 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi

Rentona jatketaan! Ei ruokien punnitsemista, tosin yhtenä päivänä punnitsin ja laskin makrot, kun aattelin tarkistaa, oonko jo pahasti lipsunut tavoitemakroistani. Lainasin naapurilta keittiövaakan ja kirjasin ylös ja naputtelin tuonne Kultsujen tarjottimelle. Kaikki muut oli 10 g:n tarkkuudella oikein, hiiliä oisi mahtunut enemmänkin, mutta niitten ei oo niin väliä kunhan eivät kamalasti ylitä sitä 50 g, mikä mulla on rajana. Vaan ei nuo näytä ylittyvän.
Helppoa on elämä tälleen rentona, ja painokin on liki viiden viikon jumin jälkeen nitkahtaanut pikkuisen seuraavan kilon puolelle alaspäin.
Hyvä minä! =D>

ViestiLähetetty: 2010-11-10 15:09:27 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Rento meininki, vaikka vaa'alla kävinkin ja näyttäs siltä, että kaljapöhö alkaa hellittää :lol:

ViestiLähetetty: 2010-11-12 19:31:09 
Poissa
tustustuskykyinen
tustustuskykyinen

Aattelin rennolla ranteella kaataa lasiin vähän punaviiniä. Kippis!

"Tätä en olekaan koskaan yrittänyt, joten luulen, että se ihan varmasti onnistuu!" -Peppi Pitkätossu-

ViestiLähetetty: 2010-11-12 20:17:03 
Poissa
Elitistikarppi
Elitistikarppi

Samat hommat täällä, Traanis, eli kippis vaan!

Tämä rentokarppi on syönyt pari riisikakkusta melkein joka päivä, eikä tunnu missään. Huomenaamulla päätin valita kauneushoitolan (kun kerran ajan sain) kuntosalin sijasta, eli rentoakin rennompaa on meininki.

ViestiLähetetty: 2010-11-12 20:25:22 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

kippis kans, mutta mulla on jo toka konkka menossa :P

ViestiLähetetty: 2010-11-14 10:10:48 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi

JuliaT kirjoitti:
Ai niin ja unohtui kertoa että mulla ei kyllä ole yhtään lapsenlapsea, ei edes lasta 8) joten käi mä siti pääsen joukkoon tähän :wink:
:lol:

Eipä tänne pääsyvaatimuksena ole olla lapsellinen eikä lapsenlapsellinenkaan, niin jotta mukaan vaan!
Makroikysymykseen saitkin jo vastauksen.
Rentoa jatkoa!

ViestiLähetetty: 2010-11-14 11:27:14 
Poissa
Elitistikarppi
Elitistikarppi

Rajansa näköjään rentoilussakin: nappasin eilen slaissin pitsaa ja voi tauti, että närästi välittömästi ja tuntitolkulla. Entisessä elämässäni olisin syyttänyt siitä juustoa ja pepperonia, mutta nytpä olenkin viisaampi ja tiedän syypääksi sen pirullisen vehnän. Testauksieni mukaan riisi ei närästä, ruis närästää jonkin verran ja vehnä ihan älyttömästi. Muita viljoja en ole kokeillut ja noita edellisiäkin harvoin ja pienissä määrin.

ViestiLähetetty: 2010-11-14 11:35:11 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Epsilon kirjoitti:
Rajansa näköjään rentoilussakin: nappasin eilen slaissin pitsaa ja voi tauti, että närästi välittömästi ja tuntitolkulla.

Kaikkea kohtuudella :lol: :lol:

ViestiLähetetty: 2010-11-14 11:49:51 
Poissa
hevikarppi
hevikarppi

hei rentokarpit. mä en kans rupea laskemaan, on muutenkin jo stressi tästä kaikesta muistamisesta jne. ja kun luonne on sellainen et pitäis laihtua tasaseen tahtiin niin en uskalla juur syödä mitään herkkuja. on lipsahtanut kyl täs kolmen viikon aikana muutaman kerran karkki asioissa ja voi sen morkkiksen määrää seuraavana päivänä. kai tuo stressi helpottaa kun tässä aika kuluu ja karppaus tulee tutuks. ihanaa syksyä kaikille karpeille :P

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 219 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 611 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00