Kiitos listasta.

Olen ollut jo 23 päivää lektiinittömällä ja hyvin menee.

Jotenkin tuntuu siltä, että (kofeiinittoman) kahvin pois jättäminen oli se tärkein juttu, vaikka en ole edes satavarma, että onko siinä lektiiniä. Mutta olen ollut mielestäni paljon virkeämpi sen jälkeen. Lisäksi olen alkanut juoda kerran päivässä pienen määrän teetä, joka kihahtaa nyt päähän kuin ei koskaan aiemmin.
Eikä kyse ollut hiilareiden vähentämisestä, koska nyt olen päin vastoin lisännyt niitä ja edelleen menee paljon paremmin. Plus että kilpparilääke toimii nyt kuten pitääkin.
Vaikea siis sanoa, meneekö nyt paremmin ihan vain sen vuoksi, että mulla on tää uusi biologinen kilpirauhaslääke, joka imeytyy nyt asiallisesti, kun olen lektiinittömällä ja kahvittomalla. Vaiko sen vuoksi, etteivät lektiinit enää sotke elimistöäni.
Gundryhän väittää, että lektiinittömään ruokavalioon siirtyminen parantaa 90 % autoimmuunisairautta potevista 9-12 kuukauden sisällä aloituksesta. Sekä myös vuotavasta suolesta johtuvat ruokayliherkkyydet. Jos hänen lupauksensa pitävät paikkaansa, saan syödä smetanaa viimeistään ensi vappuna.

(Tarkkaan ottaen Gundry ei kyllä lupaa kenellekään mahdollisuutta nauttia A1-tyypin beetakaseiinia sisältävää ruokaa. Mutta en usko, että ongelmani johtuvat siitä, koska saan samoja oireita myös vuohenjuustosta, jossa ei ole A1-tyypin beetakaseiinia.)
P.S.
15 minuuttia keitetty riisi ja hernekeitto ovat lektiinivapaita ruokia.