karppaus.infon arkistoitu foorumi
https://karppi.ninja/forum/

Fennokarppaus
https://karppi.ninja/forum/viewtopic.php?f=61&t=126145
Sivu 1/1

Julkaisija:  vanha karppu [ 2024-07-01 21:28:56 ]
Viestin otsikko:  Fennokarppaus

Olisi kiva tietää, kuinka suosittua on fennokarppaus.

Varmaan aika harva kykenee totaaliseen fennokarppaamiseen, mutta ainakin minun nykyinen ruokavalioni on sitä hyvin lähellä.

Käytän päivittäin vain seuraavan määrän ulkolaisia ruoka- ja nautinta-aineita:
-25 g kookosöljyä (nivelrikkokivun ennalta ehkäisyyn)
-1 parapähkinä (seleenin saannin turvaamiseen)
-15 g riisiä (lektiinitön ja maidoton hiilarinlähde)
-1 teepussi
-1 tl karppisokeria
-suolaa ja mausteita.

Lisäksi käyttämäni D-vitamiinivalmiste on tuontitavaraa. C-vitamiinista ja magnesiumista en tiedä, onko niiden raaka-aineet ehkä valmistettu ulkomailla.

Julkaisija:  els [ 2024-07-02 09:53:58 ]
Viestin otsikko:  Re: Fennokarppaus

Siitä puhuttiin aikoinaan karppilassa, jopa niin paljon, että kokeiltiin sitä yhdessä muutaman karpin voimin :)
Vuosi oli 2013, ja tempaukselle kehitettiin ihan nimikin, "tipattoman tammikuun" tapaan.
Fennovegaaneja en tiedä vieläkään ainuttakaan, mutta fennokarppaus ei näytä kokeen perusteella mitenkään mahdottomalta.
Ja melkein puhdas fennokarppaus oli porukan mukaan jopa helppoa.

Halukkaille lukemista tästä tempauksesta, nimeltään "etäelintarvikkeeton elokuu"
Linkki: viewtopic.php?f=1&t=66139
... ja sen syövereissä linkki ihan vaan meikäläisen ruokapäiväkirjaan tältä ajalta

Sivu 1/1 Kaikki ajat ovat UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/