Oon nyt ihan tosi alotteleva näitten karppijuttujen kanssa, tää nyt oli lähin mitä haulla löysin kun mietityttää noi oikeat ruokailumäärät.. Toivottavasti tää osuu nyt edes vähän oikeaan topikkiin..
Aluksi oli tarkotus ihan vaan viilata ruokavaliota vähempi hiilihydraattipitoiseksi, paljon olen syönyt pastaa, vaaleeta leipää jne. mutta nyt alkaa enemmän ja enemmän kiinnostamaan josko alkaisi ihan vakavissaan muuttamaan ruokailutottumuksia karppauksen suuntaan. Olen viimeisen vuoden ajan syönyt ns. terveen lautasmallin mukaan ja tiputtanutkin painoa ja muuttanut elämäntapojani ja ruokailutottumuksiani hyvinkin radikaalisti. Mun ongelma on ehkä nirsous, eli mitään siemeniä, sieniä, keitettyjä vihanneksia tms. en syö, ja toivoisinkin pystyväni karppaamaan hyvin simppeleillä jutuilla. Onko se edes mahdollista? Itselleni ruokavalion yksinkertaisuus ja vaihtelemattomuus ei ole ongelma.
Nyt kuitenkin mietityttää nuo ruokamäärät ja proteiinien, rasvojen ja hiilareiden suhde.
Jos tällainen olisi päivän ruokailut niin mitä korjaisit/lisäisit:
Aamulla: Kinkku/juusto munakas (kuinka paljon mitäkin, paistaessa öljyäkö sekaan vai ei?)
Lounas: Kanasalaatti (Paaaljon salaattia ja n.100g valmiiksi marinoitua kanasuikaletta, fetajuustoa, liikaa/liian vähän jotain?)
Päivällinen: Lisää kanasalaattia?
Iltapala: Rahkaa/marjoja/mitä lie? (En ole päässyt vielä kovin pitkälle tutustuessani eri ruokajuttuihin joten ehdotuksia otetaan vastaan)
Kannattaisiko tuossa lounaalla syödä sittenkin jotain rahkahässäköitä tms. ja sitten päivälliseksi tuo "kunnon ruoka"?
Kalorimäärältänsä tolla menulla jää kalorit liian alhaiseksi kylläkin. Mutta miten tasapainotella näitten oikeiden määrien kanssa, en nyt haluaisi nimittäin missään nimessä yhtään kiloa takaisin jo pudotetuista. Ja koska tää on niin uusi maailma niin pelkään tekeväni sen virheen, että syön rasvaista ruakaa ja kohta oon taas plösö