Narf kirjoitti:
Lopetitko pienetär kofeiinin käytön kerralla ja jos lopetit, tuliko oireita kuin paljon?
Aika lyhyellä aikavälillä lopetin ja vieroitusoireet olivat rajuja. Minulla tosin oli kofeiinitabuja mukana siltä varalta, että paha hetki yllättäisi. Nyt olen kokonaan irti ollut puoli vuotta. Ei enää pahemmin edes tule öisiä jalkakramppejakaan, viime yönä tuli, mikä sai minut muistamaan ettei minulla ole ollut niitä pitkään aikaan. Qmies on kirjoittanut
listan vierotusoireista, joista osan olen minä itsekin kokenut.
Qmies kirjoitti:
Voimakkaita suonenvetoja pohkeissa ja jalkaterissä siten, että jalkaterä ojentuu suoraksi ja isovarvas kääntyy voimakkaasti ylöspäin. Suonenvetoja esiintyy erityisesti aamulla herättäessä mutta myös nukkumaan mennessä ja nukkuessa.
Bingo! 
Qmies kirjoitti:
Kofeiini kerryttää käytön aikana natriumia luustolihaksiin, tämä on tunnettu fakta lääketieteellisessä tutkimuksessa, samoin kuin se, että natrium aiheuttaa paniikkikohtauksia sellaisille henkilöille, joilla on paniikkihäiriöhistoria.
ja
Qmies kirjoitti:
Koska nesteen kertyminen kudoksiin ja kuivuminen vaihtelevat nopeasti, ne eivät voi johtua kroonisesta tilasta. Ainoa selitys ilmiölle on, että kudoksista irtoaa ajoittain natriumia ja ajoittain jotain kofeiinin aineenvaihduntatuotetta, joka nopeuttaa luustolihasten natriumpumppua ja aiheuttaa hyponatremian oireet. Tällainen aine voisi olla paraksantiini, jonka kiihdyttävä vaikutus natriumpumppuun on todettu eläinkokeissa. On ilmeisesti viisainta pitää merisuolakiteitä mukana siltä varalta, että hyponatremia alkaa oireilemaan odottamatta.
Paraksantiini ilmeisesti aiheuttaa myös toksista dementiaa, jonka oireet olivat täysin selkeät eilisessä kokemuksessa. Kofeiinin osuus depression ja ahdistuneisuuden kehittymiseen saattaa johtua sen aiheuttamasta solukadosta hippokampuksessa ja hitaasti toimivana potentaationa aivojen kemialliseen kokonaistilanteeseen, aivokemia palasi masennus- ja ahdistustilasta noin kuudessa kuukaudessa. Kofeiini siis tekee hulluksi kun taas paraksantiini dementoi ja tönkkösuolaa pystyyn.
Näyttää siltä, että kahvinjuonnin lopettaminen saattaa jopa tappaa vielä kuukausia lopettamisen jälkeen, ellei ole perillä sen aiheuttamista oireista ja siitä, miten niitä hoidetaan. Homman tekee hankalaksi se, että lääketiede ei tunne tätä tilaa, eikä halua tuntea, koska on sitoutunut varjelemaan kofeiini- ja lääketeollisuuden taloudellisia intressejä. Paras siis opetella hoitamaan itse itseään ja olla valppaana.