Voi kiitos paljon!
Joo, ennen kyllä surutta söin riisiä ja pastaa, kastiketta reippaasti päälle, juurikin jauhoilla höystettynä. Olet aivan oikeassa, mausteilla epätoivoisesti koitti sitten hakia makua ja peittää sen jauhon maun.
Varmasti on opittavaa, mutta opin innolla! Ja koitan nyt sitten alkaa munaa ja rasvaa piilottelemaan ruokiin, saattaa tulla melkosia makuylläreitä näin aluksi varsinkin

. Varmasti tässä kehittyy aikaa myöten, kun ei oo tarjolla ns. helpointa mahdollista vaihtoehtoa. (Joka ei kyllä ole läheskään niin maistuva...) Kokonaan olen heittänyt pois kaikki sokerit, hedelmät, riisit, pastat, leivät, maissit, herneet, joista jälkimmäisiä en saata edes syödä. Maitotuotteita on menny aina reippaasti, ne vaan on vaihtunut ihaniin rasvasiin vaihtoehtoihin. Sisäelinpuolta en oo koskaan itse valmistanut, mutta pitääpä alkaa kokeilemaan vaikka erilaisia maksaruokia

. Käviskö tärkkelysen lähteeksi vaikka leipä päivässä?
Jospa minä tästä siis rauhotun ja aloittelen varovaisesti, puoliksi mutulla ja puoliksi erinäisiä ohjeita seuraillen. Ihan hyvin tässä on muutama päivä mennyt, mutta onnistuin tosiaan vähän päätäni sekoittamaan kun yömyöhään aloin kaikenmaailman dieeteistä leskelemaan...

Ei kyllä oo minkään sortin mielihaluja palata enää entiseen ruokavalioon, on niin paljon oma olo ja päänupin sekavuus parantuneet näiden päivien aikana. Luultavasti kilojakin tulee tällä tippumaan, mutta pääasia on minulle se että oma olo ois suht normaali ja hyvinvoiva. Sitä en tule saavuttamaan leipäriisijauho-linjalla.
Mie eilen juttelin äidillenikin (jolla on kilpparin vajaatoiminta) tästä vhh ruokavaliosta. Kuulosti tosi kiinnostuneelta ja sanoi, että kyllä siinä tuntuu olevan järkeä. Sanoi että mullakin on turvotus laskenut ihan selkeästi kropasta ja naamasta. Ja mukava juttu, eilen näin hänen ottavat sentää sinistä maitoa sen rasvattoman sijaan, vähän edistystä tapahtunut...

(Josko tänään ois punaista...?

)
Niin, jäi vähän epäselväksi, onko tuo ketoosi sitten vaarallinen jos on kilpparin vajaatoiminta?