karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-18 17:55:01

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 141 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 14 5 6 7 8 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Kawafighting
ViestiLähetetty: 2010-04-12 13:50:42 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Hei vielä Kirrimirri, en minäkään ole noin alas kaloreita pudottanut, mutta olen vähentänyt syömistäni ja rasvaa, ja ainakin näyttää siltä että paino lähti putoamaan.

Huom. Tuossa kirjassa Annika puhuu runsasrasvaisesta dietistä ja sanoo virallissuositusten olevan 70g/päivä ruokaöljyä ja margariinia, mutta sanoo että
hän syö itse 70g/päivä eläinrasvaa sivu 150!

Tätä lukiessani alkoi hälytyskellot soida, kun olen viime aikoina itse vedellyt yli kaksinkerroin tuon määrän rasvaa.
Kaikella on rajansa. Tärkeintä olis nyt laihtua ja terveellisesti. Ihan vaan vaatimaton haave! :lol:

ViestiLähetetty: 2010-04-12 14:25:35 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

^^ Jotain muutosta voisi kai - jos nyt noin upean näköinen nainen terveysapuja tarvitsee?

... mutta katsos kun tuulimumma on ollut nimenomaan vähäkalorisella ruoalla tähänkin asti, jopa niin että se muistuttaa paljon, paljon enemmän Annikaa kuin kirjojen Kwasniewskia ja OD'tä. Ja silloin herää kysymys, että miten luulet avun löytyvän juuri kaloreita vähentämällä, kun juuri se ei ole toiminut tähänkään ast?

Kwasniewskin kalorit ovat huomattavasti korkeampia kuin mitä tässä ketjussa on esitetty. Ei kenenkään kannata olla vuositolkulla kovin pienillä kaloreilla - varsinkaan jos niillä ei laihdu. Sitä kutsutaan nälkiintymiseksi ja se vie pitkän päälle takuulla ongelmiin - kuten varmaan moni on huomannutkin.

Eikö silloin olisi järkevämpää kysyä ensiksi, miksi joku ei laihdu (varsinkaan nälkiintymiskaloreilla)?
Ja tuohon on etsittävä vastausta jostain muualta kuin termistä "itsekuri", joka käsite ei kuulu minkään normaalieliön ruokasäätelyn perusohjeisiin.

Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)

ViestiLähetetty: 2010-04-12 14:40:52 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

els kirjoitti:
Ei kenenkään kannata olla vuositolkulla kovin pienillä kaloreilla - varsinkaan jos niillä ei laihdu. Sitä kutsutaan nälkiintymiseksi ja se vie pitkän päälle takuulla ongelmiin - kuten varmaan moni on huomannutkin.

Eikö silloin olisi järkevämpää kysyä ensiksi, miksi joku ei laihdu (varsinkaan nälkiintymiskaloreilla)?
Ja tuohon on etsittävä vastausta jostain muualta kuin termistä "itsekuri", joka käsite ei kuulu minkään normaalieliön ruokasäätelyn perusohjeisiin.

Mun mielestä moni voisi lukea tuon ylläolevan ihan ajatuksella ja vaikka useamman kerran.

En itse ymmärrä yhtään, että minkä takia jotain asiaa yritetään ratkaista sellaisella tavalla, jolla se ei ole ennenkään ratkennut, en siis ihan totta tajua. Ei kai kukaan yritä hakata päätään seinäänkään jonkun asian toivossa uudestaan, ja uudestaan?

Mä voin omakohtaisesta kokemuksesta sanoa, että olen hoikempi ja kiinteämpi korkeammilla kaloreilla kuin mitä olin kovin alhaisilla kaloreilla ja huonolla syömisellä. Se starvation kokeen pitäisi olla pakollista luettavaa jokaiselle, joka haluaa olla alhaisilla kaloreilla laihtumisen takia.

Ja siis ymmärrän kyllä ettei asiat ole mustavalkoisia ja helppoja, varsinkaan vähän vanhempana jo rikkinäisellä aineenvaihdunnalla, mutta ei niitä varmaan voi korjata rikkomalla sitä aineenvaihduntaa lisää?

Näkiintyminen herättää ainakin mulla suuria tunteita, jo ihan naisten oikeuksien näkökulmasta yms. Minkä takia pitää heikentää omaa toimintakykyä ihan vapaaehtoisesti vielä, kun kumminkin ollaan sellaisessa tilanteessa, jossa voidaan/saadaan syödä ihan kunnolla, ja vapaasti; tää on tosi arvokas ja ainutlaatuinen asia. Tää ei siis liittynyt enää tuulimummaan varsinaisesti, olen vaan miettinyt asiaa tuosta näkökulmasta viime aikoina. Ihmisryhmiä on helppo hallita sitä kautta, että heikennetään ne liian vähäisellä ravinnolla, mihin muuhunkaan toi laihduttamisen pakkosyöttö naisille tähtäisi.

ViestiLähetetty: 2010-04-12 14:54:33 
Poissa
kirjastokarppi
kirjastokarppi

Mä taidan ottaa tuosta^ Killmisterin postista printin ja henk.koht. pakottaa ainakin äitini, anoppini ja muutamankin ystäväni ja kaverini lukemaan sen. Painavaa asiaa, twelwe points =D>

Karppilan päiväkirja: Antakaa aikaa haaveilla ja ajatella hiljaa

VHH-blogi: http://voimanala.blogspot.com/

ViestiLähetetty: 2010-04-12 16:33:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Sorry, poistan kun tuli väärään paikkaan.

ViestiLähetetty: 2010-04-12 18:38:56 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Minulla ei ollut tarvetta laihtua kun alotin karppauksen 3 vuotta sitten ja vieläkin olen normipainossa mutta nyt ylärajalla.
Jos olisikin niin, ettei laihdu, mutta kun minä olen tämän karppauksen aikana ja varsinkin Kwasniewskin rasvoilla ja kaloreilla lihonut noin 10%.
En halua lihoa enempää vaan mieluummin saada 5kg taas pois, jotta en joudu ostamaan vaatekaapin sisältöä uusiksi.
Ei ole edes mitat pienentyneet, mitä sitäkin usein karppauksen etuna hehkutellaan ... :(

Mutta silti olen onnellinen, että olen oppinut syömään oikeaa ruokaa. Raaka-aineista tehtyä ravitsevaa ruokaa josta saa sentään ravintoaineita keholle.
Ajatella jos vähentäisi kaloreita ja söisi nekin vähät kalorit joistain elintarviketeollisuuden tuotteista joista ei saisi keho parka muuta kuin lisäaineita!

ViestiLähetetty: 2010-04-13 09:03:39 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen

Huomenet :wink:

Yritän katsoa tämän viikon, mitten rasvalisä ruokavaliossa pelittää...se OD:n haarukka kun on melkoinen.
Rasvaa 128-185g, prt 35-48g ja hh 46-58g

Aamulla jo töräytin 70g rasvaa naamariin ja kultakalojen aterioihin kirjasin suunnitellun päivän saldon:
kallet 1724, rasva 158g, prt 51g ja hh 29g...hiilareita pitäs enempi jostai kehittää!

Kotona!

ViestiLähetetty: 2010-04-13 22:45:27 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ihan vaan sellanen kysymys, kun nyt olen sattunut eksymään näille sivuille; miten ihmeessä perustelet itsellesi noin matalat proteinit? :?

ViestiLähetetty: 2010-04-14 05:54:14 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

^^ No kun se sattuu olemaan oleellinen osa tätä Kwasniewskin OD'tä (toisin kun kitukalorit, jotka eivät kuulu OD'hen, sen enempää kuin kunnon ketoosikaan).

Tosin tuo 51 on pikkuisen alakanttiin tuulimummalle, jos muistan oikein?
"Tiukan virallisesti" ne taitaisivat olla välillä 58-70 g?

Kawasta on enemmän täällä (tai kirjoissa): http://homodiet.netfirms.com/

"Tiukan virallinen" on hauska juttu muutenkin, koska jotkut säännöt ovat joka tapauksessa tärkeämpiä kuin toiset, jopa kirjoissa. Optimal Diet'in tapauksessa niitä oleellisia juttuja näyttäisivät olevan proteiinien laatu, riittävät eläinperäiset hivenet (lisäpillereitä ei käytetä), tiukan ketoosin välttely sopivan hiilarimäärän avulla, kituilun välttäminen ja se laatuproteiinien määrän tiukka rajoittaminen fysiologiseen tarpeeseen. Ja tämä tietysti IMHO, mutta sen perusteella, mitä olen ymmärtänyt kahdesta kirjasta, hyperlipidin keskusteluista, tuttujen Puolan kokemuksista ja jo muutaman vuoden mittaisesta omista ja perheen syömisistä... eikä minun pitäisi olla tuulimumman ketjussa lainkaan, kun kerran en ole alalla.

Ja lisäksi: OD on kaikessa epäseksikkyydessään muutaman vuosikymmenen vanhempi kuin Annikan LCHF, joten kokemuksiakin on kertynyt paljon pitempään. Ja vaikka se on täällä tuiki tuntematon, niin Puolassa OD'llä hoidetaan erityisillä klinikoilla vakavasti sairaitakin eikä vain ylipainoisia; katsotaan nyt mihin Annika kehittyy vuosien myötä?

Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)

ViestiLähetetty: 2010-04-14 09:15:51 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen

Hei els, mistä sait mulle sen tiukkavirallisen prt-määrän...
Kun kalkulla laskin 35-48g???
Siis laskin tavotepainon, en nykyisen mukaan.(Sen JK:n (1)63+6.3 = n. 70kg)
0.8x70= 56g :roll: (calculla tulee pienempi)

Eilen mallasin syömisiä ja pääsin jo liki 2000 kalleen...rasvaakin 180g...
Sekin tuottaa vaikeuksia ilman kookosöljyä, enkä oikein tiedä, miten suhtautua....kun Peter kehottaa välttämään. :roll:

Hiilarit tuottavat vaikeuksia (eilen 30g)...pakko potuttaa.
Vehnäleivän sillointällöin- siivun voin jättää väliin.
Calculle en enää pääse, jos en ittelle osta.

Kotona!

ViestiLähetetty: 2010-04-14 10:23:28 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

^^ Calculusta en ole koskaan käyttänyt (enkä ole ihan satavarma sen yhteensopivuudesta kirjojen kanssa?) mutta kirjoissa ja yllä mainitussa linkissä proteiinin määrä näyttäisi edelleen olevan gramma ja ihannepainokilo

ViestiLähetetty: 2010-04-14 10:42:27 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen

els kirjoitti:
^^ Calculusta en ole koskaan käyttänyt (enkä ole ihan satavarma sen yhteensopivuudesta kirjojen kanssa?) mutta kirjoissa ja yllä mainitussa linkissä proteiinin määrä näyttäisi edelleen olevan gramma ja ihannepainokilo

Oukkidoukki...56-70g onpi jees.

Mitä arvelet els kookosöljystä?
Peter sanoo sen jossain rottakokeissa näyttävän insuliinin stimulointia?
Mulle ehdotti kookoksen väliinjättämistä!

Luin st55:n haastattelun Jussi Kuuselasta ja ruokansa...
Onhan aikas pappa...ruokamäärineen :roll:

Kotona!

ViestiLähetetty: 2010-04-14 21:13:08 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Ei minulla taida olla mitään mielipidettä kookosöljystä. Miksi pitäisi? Se kuullostaan hassulta miksikään täsmäelintarvikkeeksi täällä pohjoisessa, ja niin hyvässä kuin pahssakin siitä väitetään paljon. Mutta yleensä kokonaisdieetti hautaa alleensa itse kunkin täsmäihmeen vaikutuksen vähän tuotteesta riippumatta. Jos tykkäät siitä, niin mikset käyttäisi. Ja jos se ei sovi niin miksi pitäisi?

Se, etten itse käytä kookosta paljoa, johtuu lähinnä siitä, ettei se kasva Suomessa. Ja siitä ettei se kasviperäisenä sisällä kolesterolia, eikä muitakaan eläinperäisiä yhdisteitä tai edes niihin kelatoituja muita hiveniä.

JK'lla oli suosikkilista rasvoista eikä siinä ollut varsinaisia kieltoja oikein missään, mutta eläinperäiset olivat selkeästi kärjessä luuydinrasvan kera. Veikkaan syyksi erilaisia helposti imeytyviä hivenyhdisteitä, joita kasvipuolelta eristetyissä rasvoissa ei juuri ole, eikä ainakaan tuoreina ja/tai oikeassa muodossa. Jotain sellaista yritämme noudatella täällä, vaikkakin löysin rantein.

ViestiLähetetty: 2010-04-14 22:51:22 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

tuulimumma kirjoitti:
els kirjoitti:

Oukkidoukki...56-70g onpi jees.

Mitä arvelet els kookosöljystä?
Peter sanoo sen jossain rottakokeissa näyttävän insuliinin stimulointia?
Mulle ehdotti kookoksen väliinjättämistä!

Luin st55:n haastattelun Jussi Kuuselasta ja ruokansa...
Onhan aikas pappa...ruokamäärineen :roll:

Nyt näyttää prodet järkevimmiltä muistakin karppinäkökulmista katsottuna, ja saahan tuosta samalla lisää kaloreitakin, jos niistä oli puutetta. :wink:

ViestiLähetetty: 2010-04-15 08:56:48 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen

Ja labrakokeitten tuloksetkin huolestuttivat hoitajan
K.kol 8.1
LDL 5.7
HDL 2.18
trg 1.07

ja kilpparit
TSH 0.003 :roll:
S-T3V 4.7
T4V 19

Ja hbl 120...ekaa kertaa miesmuistiin noin korkee.
Muut arvot kuulemma pielessä (varsinkin TSH) ja lääkäri soittaa perjantaina.

Kotona!

ViestiLähetetty: 2010-04-15 09:29:45 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen

Hoitaja nimenomaan pällisteli alhaista TSH:ta...että se on ihan liian alhainen.

Kolesterolin koknaisarvo jäi sitte pienemmälle huomiolle.
Onhan sekin toki edellisestä vuodentakaisesta noussut jostain kuudesta, mutta Peter jo aikanaan sanoi kuudenpintaa, että saisi olla korkeampi.

Kotona!

ViestiLähetetty: 2010-04-17 08:40:39 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen

Lääkäri soitti eilen ja sanoi, että D-vitamiinitaso on 83...
Mitähän se meinaa kun sanoi ettei vielä liian korkea?

Kolesterolista kysyi, että onko suvussa korkeaa ja että lääkitys tarvittaisiin.
Sanoin että en ota...puolen vuoden päästä voidaan tsekata, jos lääkäristä siltä tuntuu.
Niinpä siellä on sitte lähete syyskuulle.

Thyroksiinit säilytetään ennallaan tai vaihtoehtoisesti pienempi annos (pienestä puolet) joka toinen päivä!

Syönyt olen nyt kahdentuhannen kallen pintaan viikon..ylikin...

Kotona!

ViestiLähetetty: 2010-04-17 09:11:27 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Minulle kilppariasioihin perehtynyt lääkäri, sekä naistentautienlääkäri on sanonut, että jos syö thyroksiinia, voi tsh laskea mittaamattomiin, ja t4 v on se mitä tuijotetaan, ja sekin saa olla lähellä 20 jos ei ole liikkisoireita, eli sydämen tykytystä ja hikoilua. Mulle tulee liikkiksessä myös adhd-olo :roll:
Olis mielenkiintoista mittauttaa toi d-vitskutilanne. Ja kilppariakaan ei oo pitkään aikaan tutkittu,eikä muuten kolesteroliakaan. Yleensä silloin kun voin suht hyvin, unohdan käydä labroissa :D
Voippa hyvin ihana tuulimudetskini :smt060

ViestiLähetetty: 2010-04-17 10:22:22 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen

Tänks, kolja tytrukkainen :lol:

Paino on noilla ylettömän ylisuurilla (entisen oman kaliiperin mukaan) energiamäärillä ihanku alaspäin menossa.

Kotona!

ViestiLähetetty: 2010-04-17 14:09:25 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

tuulimumma kirjoitti:
Lääkäri soitti eilen ja sanoi, että D-vitamiinitaso on 83...
Mitähän se meinaa kun sanoi ettei vielä liian korkea?

Hyvä on sun d-vitamiinitaso. Mulla ainakin oli labroissa että yli 50 on välttävä ja yli 80 suositeltava. Toksinen raja on 250 eli ei oo sulla mitään hätää. Mulla oli viime mittauksessa vain 57 vaikka oon nappeja syönyt koko talven. Nyt uusintamittaus on kesäkuussa. Oon vetänyt nappeja vielä reilummasti kun haluisin sen tason yli 80.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 141 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 14 5 6 7 8 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00