karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-08-22 18:44:42

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 46 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2008-11-03 21:22:10 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi

[quote="traanitapiiri"]juu, mikrossa paistan.

ViestiLähetetty: 2008-11-04 10:57:42 
Poissa
tustustuskykyinen
tustustuskykyinen

^keTä on Sörssi?

Ei mun pulla o mikkän sämpylä. Se on pulla!
Siinä on kardemummaa (ei siis mittän tuulimummaa) ja kanelia ja jopa sokeria.
Pulla. :smt045

Eilinen illallinen metutschydeemejä, avocado, porkkanaa, pikasuklaata

Kässäkurssin aloitus -siitä tulee hauskaa!

"Tätä en olekaan koskaan yrittänyt, joten luulen, että se ihan varmasti onnistuu!" -Peppi Pitkätossu-

ViestiLähetetty: 2008-11-04 15:53:46 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Siis oikeesti kässäkurssi, minkälaisia kässätöitä siellä tehdään? Munkin pitäis mennä jonnekin kurssille kun oon niin avuton tollasissa, vaikka tykkään kyllä siitä huolimatta tehdä kaikenlaista. Nytkin epätoivosesti väkrään tollasta peitontynkää. Kyllä o hieno...

Ja pullaa perhana. Pitäsköhän nyt jo vihdoin alottaa toi optimointi kun siin saa kaikkee..

ViestiLähetetty: 2008-11-04 17:43:07 
Poissa
tustustuskykyinen
tustustuskykyinen

Kässäkurssilla tehdään diorinruusuja, jojokukkia ja mitäs vielä... öö... tuppiloita eli silmuja ainaskin.
Saa tehdä muutakin, eli chenilleä, nappeja ja sensellasta. Mutta se mikä mua houkutteli eniten oli nauhoja jämäkäsityölangoista saumurin avulla. Eipä ois tullunna pieneen mieleenkään, että semmosiakin voi tehä. Tuskin maltan odottaa 14. päivää...

Tänään taas kramppasi tunnin, Espanjatkin jäi väliin. Ei hyvä. Gynelle aikaa vasta ens viikolle...

Ruokaa: aamulla jugurtti ja kahvi, päivällä juusto-herkkismunakas ja kahvi sekä leipää, nyt täytys jotain keksiä, kaapissa ois sitä entrecoteeta mutta en tiä maistuuko...

"Tätä en olekaan koskaan yrittänyt, joten luulen, että se ihan varmasti onnistuu!" -Peppi Pitkätossu-

ViestiLähetetty: 2008-11-05 22:06:16 
Poissa
tustustuskykyinen
tustustuskykyinen

Maistui se, sekä salaatti ja punkku.

Keskiviikkona väärässä terkkarissa tunti jonotusta. Sitten oikeaan paikkaan ja sukkana sisään, onneksi.
Huomenna lisätutkimuksia, tiputtelu ei tunnu loppuvan ja krampit tulleet liian monta kertaa jo.

Aamulla fillaritunnilla koivet hapoilla. Ei hyvä.

Terkkarissa istuessa meni ohi ruoka-aika ja nälkä, se murina oli raivostuttavaa, mutta katosi oikeastaan samantien. Join sitten iltapäivällä kahvia kermalla ja söin muutaman oliivin.
Illalla kanankoipi, porkkanaa, paprikaa, pala spelttinäkkäriä voilla, pikasuklaata ja punkkua.

CSI oli uusinta -TO-DEL-LA ärsyttävää.

ViestiLähetetty: 2008-11-05 22:27:56 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Toivottavasti saat selvyyden noihin vaivoihin! Tosi nihkeetä jos jatkuu pitkään eikä tiedä missä mennään.
Spelttinäkkäriä oot varmaan ostanu valmiina jostakin? Voisin meinaan ehkä koittaa kokeilla. Täältä nyt ei ehkä löydy (Stocka vois olla vaihtoehto?) mutta jos usutan jonkun tuomaan Suomesta.

Aattelin ottaa just itsekin punkkua vähän, mut vaan niinku lääkkeeksi. Mulla on selkä ollu tänään kipee...

ViestiLähetetty: 2008-11-06 10:31:54 
Poissa
huuhaakarppi
huuhaakarppi

hei tulin ihastelemaan sun tekstejä!
nyt mulla vain alkaa aurinko paistaa suoraan pölyiseen näyttöön tehden sen lukemiskelvottomaksi niin ja oikiastaan tietyt hommatkin odottaa...niin että merkintä vain. tulen toistekin,
terkkuja siniovisesta, tm

"tee ittelles kivoja asioita!"
"Where is human nature so weak as in the bookstore?" - Henry Ward Beecher

ViestiLähetetty: 2008-11-06 11:28:19 
Poissa
tustustuskykyinen
tustustuskykyinen

kiitokset sinne sinioviseen, vaikka mä kyllä vähän ihmettelen tota verbivalintaa, meinaan näissä jutuissa ei nyt juur ihastelemista oo (kynä on surkeessa terässä)...
muutenkin kaikki on kaikkea muuta kun ihastuttavaa (no onpas seiskamaista puhetta). Paitsi tietty toi keli joka on aivan fantastinen :smt049 . Tulipahan käveltyä sinne labraan ja takas. Jospa sieltä jotku selitys löytyy... Hippasen vaan on semmonen huolestunut olo.

Spelttinäkkäri tosiaan, sikahintasta mutta oikein hyvää.
...nojoo, nopeella laskutoimituksella siitä yhestä palasta irtoaa 11g hiiriä. Mullon tommonen nokkonen-mustikkaversio.

Pitäis ruveta tekeen yhtä nettisaittia ja pitäis kaivaa yhteen listaan yhteystietoja ja pitäis opetella yhen ohjelman käyttö ja pitäis lukea espanjansanoja ja pitäis ja pitäis ja pitäis...
Jos ei tuo aurinko paistais niin mä varmaan linnottautuisin sängynpohjaan kirjapinon kanssa ja ottaisin kappaleitten välillä torkkuja... nyt on just semmonen olo...

Taidan tipauttaa kahvit vaikkei vielä ole edes ruoka-aika. Ja alottaa sen saitin vääntämisen... huomenna tiedossa kiva päivä kun lähden kaupunkiin humputtelemaan (UFFille kattoon joskos löytyy jotain kivaa ja nappikauppaan ja Ruohonjuureen hillo-ostoksille ja pitää muistaa ottaa kamera mukaan... ja mitähän vielä... iso ostoskassi...)

ViestiLähetetty: 2008-11-06 11:49:49 
Poissa
carb au lait
carb au lait

terkut vaan täältä kirjapinon alta.. tänään kävin naamaa näyttämässä ihmisten ilmoilla (ja ostamassa lukemista) iltapäivällä vielä yks meno, mut muuten hautaudun elävältä kotikoloon.. =D>

ViestiLähetetty: 2008-11-06 12:00:13 
Poissa
tustustuskykyinen
tustustuskykyinen

Mä haluan seuraavassa elämässä olla karhu niin sais oikeen luvan kanssa nukkua talviunet.

Mä en kertakaikkiaan voi haudata itteeni tänne kämppään, onneksi on nuo harrastukset niin on pakko lähtä välillä ulos. Se huono puoli tämmösessä kerrostaloasumisessa on, ettei täältä noin vaan mennä pihalle, pitää aina suunnistaa johonkin-> (näin kun ei o noita hiakkalaatikonkäyttäjiä taloudessa). Oishan meillä kyl toi partsi, jos siellä istuskelis. Muttei nuo tietsikkahommat sillä konstilla etene (mun miniatyyrikoneessa kun ei o kuvankäsittely- ja intterweebityökaluja... tai siis on kai mutta mä en osaa esim. koodata pelkällä notepadilla...)

Itse asiassa mulla on nyt suunnitteilla semmonen bisnes, jota voisin pyörittää pelkällä nettiyhteydellä. Jos siitä tulee jotain, niin sithän mä voin siirtää työmaatani päivänvalon perässä vaikka toiselle puolen maapalloa... vielä kun keksis miten tuo Mies hoidettais vastaavaan tilanteeseen...

Mulle tuli akkalehden eka numero ja siinä muistutettiin että maito haittaa raudan imeytymistä. Ja minä olen dorkana vetänyt sitä Floravitaliani aamulla ennen jugurttia. Suoraan sanottuna v*****aa tämä tyhmyys :evil:

Saitti edistyi tänään huomattavasti.

ViestiLähetetty: 2008-11-07 09:53:41 
Poissa
tustustuskykyinen
tustustuskykyinen

Labrakokeissa ei näkyny mitään. Olen siis terve kun pukki, vielä kun tuntuis siltä...
Saan lähetteen ultraan kumminkin.

Eilisen makrot ei varmaan menneet ihan nappiin, illalla syötiin herkkismunakasta ja juotiin punkkua.
Punkusta on tulossa uus suklaa...

Illalla possunnoutoon :D

ViestiLähetetty: 2008-11-07 12:51:40 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

traanitapiiri kirjoitti:
Mulle tuli akkalehden eka numero ja siinä muistutettiin että maito haittaa raudan imeytymistä. Ja minä olen dorkana vetänyt sitä Floravitaliani aamulla ennen jugurttia. Suoraan sanottuna v*****aa tämä tyhmyys :evil:

Juu noi on inhoja, kun ei muista eikä tiedä kaikkea. Ja vaikeuttaa napsimistakin. Kun mun kalaöljykapseleita ei sasi ottaa D-vitamiinin kanssa samaan aikaan ja sitten pitäisi vielä syödäkin ennen kuin ne napsii. notta olisi masussa ruokaa eikä elimistö käyttäisi niitä energian hankintaan.
Rauta tarvii käsittääkseni sitten taas C-vitskua että imeytyy jne... Mitähän kaikkia noita onkaan....

ViestiLähetetty: 2008-11-07 13:03:39 
Poissa
huuhaakarppi
huuhaakarppi

traanitapiiri kirjoitti:
kiitokset sinne sinioviseen, vaikka mä kyllä vähän ihmettelen tota verbivalintaa, meinaan näissä jutuissa ei nyt juur ihastelemista oo (kynä on surkeessa terässä)...
muutenkin kaikki on kaikkea muuta kun ihastuttavaa (no onpas seiskamaista puhetta).

juu, tarkennus: luin sun blogia! ja kuinka ollakaan, mie taidan juurikin olla tuo seiska, muistelen joskus vuosia sitten olleeni testissä...tartteekin tsekkailla...
muuten sulle parempaa voimista ja tsemppiä.
ja viikonloppuja.

"tee ittelles kivoja asioita!"
"Where is human nature so weak as in the bookstore?" - Henry Ward Beecher

ViestiLähetetty: 2008-11-07 18:49:53 
ellin00ra kirjoitti:
Kun mun kalaöljykapseleita ei sasi ottaa D-vitamiinin kanssa samaan aikaan ja sitten pitäisi vielä syödäkin ennen kuin ne napsii.

Kysynpäs nyt täällä traanitapiirin päikyssä, että onko noi kalaöljykapselit jotenkin erilaisia, että niitä ei saa ottaa D-vitamiinin kanssa samaan aikaan, vai eikö yleensäkään kalaöljykapseleita ja D-vitamiinia saa ottaa samaan aikaan. Minä otan noi molemmat yhtäaikaa päivällä ruuan jälkeen. :shock: Pitääkö toinen muuttaa aamulla otettavaksi. :?:

ViestiLähetetty: 2008-11-07 22:42:35 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Minuakin ihmetyttää moinen. Itse ratkaisisin ongelman jättämällä kalaöljykapselit ottamatta ja tuplaisin D-vitamiinin määrän.

ViestiLähetetty: 2008-11-08 01:39:03 
Poissa
humpuukikarppi
humpuukikarppi

Liittyiskö se siihen, että jossain sanotaan, että A- ja D-vitamiinit kumoaa toistensa imeytymisen. Ts. A blokkais D:tä. Heikkilä tästä vissin mainitsi jossain ilman lähdettä.

ViestiLähetetty: 2008-11-08 08:27:11 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Huomenia!
Syytäpä en tyhmänä tuohon eriaikaisuuteen kysellyt. Vaan lampaana uskoin ja tottelin heti. Farmaseutti siitä mainitsi ostaesani D-vitskua ja kalaöljyjä yhtäaikaa.
Muistelin siitä myös lukeneeni.

ViestiLähetetty: 2008-11-08 18:20:27 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

^ Mitä järkeä siinä tapauksessa on valmistaa esim. A- E- ja D-vitamiinilla terästettyä kalaöljyä? Eivätkö valmistajat ole tietoisia toisiaan kumoavista efekteistä tai jotain?

ViestiLähetetty: 2008-11-08 21:03:56 
Poissa
tustustuskykyinen
tustustuskykyinen

Oho, onpas täälllä vilske :shock:

En kans tajua, jos ei videjä sais syödä yhtäaikaa niin mikä hemmetin ilo on monivideistä...
Noh, mä rupesin vetään tota Floraa iltaruuan yhteydessä. Ja ostin tänään Lillistä kylmäsavulohta. Enpä ole viime aikoina paljon kalloa syöny.

Eilen löytyi Uffilta ihania villiksiä 2 egee kappale (nämä pitäs nyt silputa ja huovuttaa ja sitten miettiä mitä niistä tekis...) ja muutama magee skraga (näille on idea muhinut jo vaikka kuinka kauan, enää tarvis inspiksen...)
Hiusfirma pyyteli mua taas mallikeikoille, taidan kävästä siellä maanantaina kun on bisneksiä hoidettavana pitkin Kylää.

Tänään reippaana salilla, 300 ja puoli tuntia fillarilla. Otin niskalenkin laiskapaskasta. Sitten saunaan ja possunribsejä, juustoa, punkkua ja pari palaa suklaata. Rehujen syöntiin tarvis saada joku uus näkökulma (eilen jopa yksi tomaatti ja tänään yksi porkkana...) Tuo sianpuolikas on aikamoinen köntti syötävää vaikka kinkku jätettiin sinne hotelliin. Huomenna pitää sulattaa pakastin ja pistää nuo paketit sinne.

Ja nysse sit kramppaa taas...

ViestiLähetetty: 2008-11-09 20:25:12 
Poissa
tustustuskykyinen
tustustuskykyinen

Tästä päivästä ei ole oikein mitään sanottavaa. (Satoi. Vatsa kramppasi. Koko päivän.)
Paitsi että HYVÄ minä. sain pakastimet sulatettua ja possut sinne sisään.
Ei ruokaa, vain sitäsuntätä. Sekä lusikallinen isänpäiväkakkua. Väsytti.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 46 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00