karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-19 14:31:11

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 460 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 112 13 14 15 1623 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2009-01-09 17:17:18 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Joo, olo on muuten ihan fantastisen hyvä (ja edelleen tosi hyvä vastustuskyky, kuten karpatessa on koko ajan ollutkin) , paitsi tämä minun atooppinen ihottumani.

En tiedä onko sillä mitään tekemistä vaiko paljonkin syömiseni kanssa. Onnistuin herkistämään itseni suklaalle, tajusin sen joulun alla lopullisesti, ja sen jäljiltä iho on paikoitellen kaameassa kunnossa, enkä keksi miten parantaa sitä näillä pakkasilla. Ei kun lääkäriin pitkästä aikaa :( .

Jos tuolla ihon reagoinnilla ei ole syömisen suhteen (lähinnä ajattelen muita ruoka-aineyliherkkyyksiä tms) mitään tekemistä, niin voisin karpata tuolla mallilla vaikka lopun elämääni. Itsekin ajattelin proden lisäämistä rasvan kustannuksella, mutta olen pitänyt jonkin aikaa kananmunia pannassa, kun ajattelin iho-oireita tsekata niiden suhteen. Taidan palauttaa ne, kun en ole suurta muutosta huomannut.

Tuo todellinen rasvakarppaus muuten sai potkun mun uudesta superihanasta Le Creuset- 16cm halkaisijaltaan olevasta pikkupaistinpannusta - kaunis kuin koru, aina hellalla odottamassa seuraavaa annosta :D ...oon keksinyt hillittömän määrän uusia voissa nopsasti freesattavia yhdistelmiä lomaillessani... :lol:

ViestiLähetetty: 2009-01-10 12:39:14 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen

hidee kirjoitti:
Joo, olo on muuten ihan fantastisen hyvä (ja edelleen tosi hyvä vastustuskyky, kuten karpatessa on koko ajan ollutkin) , paitsi tämä minun atooppinen ihottumani.

Jos tuolla ihon reagoinnilla ei ole syömisen suhteen (lähinnä ajattelen muita ruoka-aineyliherkkyyksiä tms) mitään tekemistä, niin voisin karpata tuolla mallilla vaikka lopun elämääni. Itsekin ajattelin proden lisäämistä rasvan kustannuksella, mutta olen pitänyt jonkin aikaa kananmunia pannassa, kun ajattelin iho-oireita tsekata niiden suhteen. Taidan palauttaa ne, kun en ole suurta muutosta huomannut.

:lol:

Jos uskaltaisit kokeilla viikon ajan jättää koko rehupuolen ja kaikki viljat pois...
Jos pelkällä potulla koittasit hiilaritarpeen...
Saattas autaa ihottumaan...

Kotona!

ViestiLähetetty: 2009-01-10 13:12:10 
Poissa
karppi
karppi

Tervepä terve kaikille! Olen yksi palstan vanhoja partoja, joku saattaa muistaakin. Aikanaan tiputin karppaamalla 20 kg, muutaman vuoden semikarppaus toi takaisin 10. Nyt meinaan palata pysyvästi karpille ja Kwasnievski kiinnostaa kovasti. Sopii erityisesti tähän kotimaan kaamosaikaan, kun kasvisten laatu on keskimäärin kehno ja ovat penteleen kalliitakin. Postasin saman jo tuonne Viimeiseen taistoon, jossa ruokapäiväkirjailen tällä hetkellä, mutta jaanpa sen tämänkin porukan kanssa:

Lätkin Fitdayhin kuvitteellisen Kwasniewskipäivän, se näyttää tältä:

Voita 5 ruokalusikallista
2 keitettyä kananmunaa kokonaisena
2 raakaa keltuaista
2,5 dl normaalirasvaista naudan jauhelihaa kypsennettynä
1 ruokalusikallinen oliiviöljyä
Puolikas paprika raakana
2,5 dl romainesalaattia (revittynä)
1 uuniperuna
30 g manteleita
Reilu desi täysmaitoa

Yhteensä 1618 kcal
Rasva 131 g
Hiiret 52 g
Proteiini 62 g

Toivottavasti näistä saa selvää, eka luku on saanti, toinen on suositus ja sitten tulevat prosentit suosituksesta:
Vitamin A
1,027.2 mcg
700.0
147%

Vitamin A (lienevät karotenoidit, näillehän ei suositusta ole)
7,496.3 IU
--
--

Vitamin B6
1.4 mg
1.3
109%

Calcium
377.4 mg
1,000.0
38

Cholesterol
1,064.6 mg
--
--

Vitamin B12
5.7 mcg
2.4
238

Vitamin C
107.2mg
75.0
143%

Vitamin D
3.1 mcg
5.0
62%

Vitamin D (ja nämä lienevät D-vitskujen esiasteita, kalsidoli yms.)
124.9 IU
--
--

Vitamin E
14.4 mg
15.0
96%

Vitamin E (esiasteita kaiketi nämäkin)
21.5 IU
--
--

Copper
0.83 mg
0.9
92%

Iron
7.5 mg
18.0
41%

Magnesium
179.2 mg
320.0
56%

Manganese
1.2mg
1.8
65%

Niacin
10.1 mg
14.0
72%

Pant. Acid
4.8 mg
5.0
96%

Phosphorus
883.9 mg
700.0
126%

Potassium
1,749.7 mg
4,700.0
37%

Riboflav
1.4 mg
1.1
131%

Selenium
78.9 mcg
55.0
143%

Sodium
1,225.4 mg
1,500.0
82%

Thiamin
0.53mg
1.1
48

Water
488.4 g
--
--

Zinc
11.5mg
8.0
143%

Mitenkäs tässä näin kävi? Ei oo puolta kiloa kasviksia ja proteiinilähdettäkin laihanlaisesti. Mikroravinnesaldo on ehdottomasti paras, mitä näin alhaisella kalorimäärällä olen koskaan saanut laskettua.

Joidenkin B-vitamiinien alhaisemmasta saannista ja kalsiumista en ole huolissani lainkaan, imeytyminen on varmasti huippuluokkaa. Mineraaleja tulee vähän lisää vissystä ja suolasta, niitä en tähän laskenut. Magnesiumin ja kaliumin saantiin voi vähän kiinnittää huomiota, mutta ainakin minulla kroppa kertoo nopeasti, jos on syytä täydentää (lihaskramppi jalkapohjassa alkaa vaivata).

Ja mikä parasta, kuvitteellinen päivä sisältää minulle ihan tyypillisiä ruoka-aineita - ehkä tuota perunaa lukuunottamatta. Pieni hiilaripitoinen lisä auttaa B-vitamiinien saannissa todella helposti. Täytyy kehitellä pikapikaa keino noiden parin keltuaisen lisäämiseksi päivittäiseen valioon (tosin ei se päivä ihan surkealta näytä ilman niitäkään). Punkku ja prosenttisuklaakin täydentävät mikroja ihanasti.

Rasvoista sen verran, että monityydyttymättömistä tulee esimerkkipäivänä 9 E%. Tämä puoli kiinnostaa minua todella paljon, itsellänikin kun on krooninen autoimmuunisairaus (psori) haluan todella nähdä, mitä rasvansaannin kokonaismäärään suhteessa alhainen monityydyttymättömien saanti tekee hyvinvoinnille. Runsaasta omegakolmoslisästä ei minun tapauksessani ole koskaan ollut merkittävästi apua.

HUOM: nuo suositusarvot ovat luonnollisesti jenkkilän suositusten mukaisia.

Ja vielä edittiä, vähän yli viikon olen Kwasniewskia opetellut ja paino on pudonnut pari kiloa.

ViestiLähetetty: 2009-01-10 14:09:22 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen

Tsempit, Wi...

Oletpa aika vaivan nähnyt laskeaksesi kaikki :roll:
=D> =D> =D>

Kotona!

ViestiLähetetty: 2009-01-10 15:32:41 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Höh, katosi kirjoittamani vastaus jonnekin nettiavaruuteen, sigh...

Tuulimumma:
Kiitos vinkeistä. Tuo potun loistavuus näin karppifoorumilla ei ihan avaudu minulle. Miten sen lisääminen esimerkkiruokiini parantaisi ruoka-annokseni koostumusta?

Heitän pannulle 2-3rkl voita, pätkän purjoa+tomaatin/pikkusipulin/vatajan nakin/paprikaa/pätkän munakoisoa/broileria/jne mitä kulloinkin kaapissa on. Usein kaadan tuon 2-3 ruoka-aineesta koostuvan seoksen vihersalaattipedille, et voilà! Lisäksi pala hyvää raakalehmänmaitojuustoa. Jälkkäriksi, jos sellaista tarvitsen, juon pikkukupposen kermakahvia/leipäjuustoä pannulla+hitusen marjahilloa/kermavaahtoa hitusella hilloa.

Menen tuollaisella annoksella (koostumuksesta/määrästä riippuen) ilta-ateriaan asti joko välikahvilla tai ilman.

Ja olen siis viljaton karppi ollut yli 2v, tai lähes viljaton.

Perunasta saan tosi helposti migreenin, siksi en pidä sitä kohdallani tosiaankaan parhaana mahdollisena ruoka-aineena. Voiko sitä hidastaa millään määrällä rasvaa niin paljon, ettei verensokeri älyttömästi heilahtaisi?!?

(Voipi olla, että tämä ihon kunto johtuu vain paranemisvaiheesta, ja toisaalta kaikista niistä rasvoista, joita olen koettanut kokeilla, että olisi siedettävämpi olo. Nyt kun jätin yöksi ihon tuulettumaan ilman mitään voiteita, ei aamulla iho kutissut lainkaan, vaikka onkin rutikuiva ja hilseilevä. Luin joltain kosmetologisivuilta, että ihon uusiutuminen vie parikymppiseltä 20 vrk, ja nelikymppiseltä 4o vrk. Jos tuo pitää yhtään paikkansa, niin minun tarvii olla vain kärsivällinen. Jätin sen herkistävän ruoka-aineen just ennen joulua pois - eihän täs ole kulunut kuin 20 vrk vielä, toinen 20 on jäljellä :lol: )

ViestiLähetetty: 2009-01-10 16:41:11 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen

Kw mainitsee tomaattipyreen, vihreät pavut, sipulun, hapankaalin, sellerinvarret, basilikanlehdet ...ikäänkuin mausteena sopassa.
Paras hiilihydraatti Kw:n mukaan OD s. 39, on peruna.
Yhden keskikokoisen perunan, runsaan voin kanssa tai uppopaistettuna laardisssa, voi syödä kerran päivässä....siis runsaan rasvan kanssa. (siinä kun saa päivän hiilarit mahdollisimman napakassa paketissa)(sanoo entinen pottukammoinen :oops: )
Itte teen muusin kahdelle esim. kahdesta rosamundasta, vajaasta kermadesistä ja 50-100 voigrammasta.
Tarkoitus kun on, että annoskoot ovat pieniä...

Ehdotin kokeeksi rehujen poisjättämistä, josko niissä olisi jotain ärsyttävää...
Esim. yksi mun pojista ei oikein siedä tomaattia, tulee iho-oireita (on atooppinen)...

Mutta ittepä parhaiten tiedät...
Kw vaan on näillä ohjeillaan hoitanut myös ihokroonikkoja terveeksi...

Els esim. parantunut tällä runsaseläinrasvaisella ja kasvisniukalla? ruokavaliolla

Kotona!

ViestiLähetetty: 2009-01-10 16:58:26 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ok. Eli ei mitään sen ihmeellisempää selitystä :) .

Onko KW:n pohja-ajatus se, että hiilarit todella pitäisi nauttia mahdollisimman tiiviissä muodossa kerta/vrk, eikä jaettuna 2-3 aterialle?

Voipa tuota pottua kokeilla joskus loma-aikaan- vaikka uusien perunoiden kanssa, ettei tarvi migeä turhaan kärsiä työaikana. Kuulostaa kyl herkulliselle tuo sun ohjeesi :D - mieheni saisi sätkyn kun näkisi minkä rasvamäärän siihen pistää, natisee jo nyt lapselleni syöttämistä rasvoista, vaikka onkin itse ollut aina voin syöjä, ja hyvällä menestyksellä :wink: .

ViestiLähetetty: 2009-01-10 17:01:27 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Nojoo, kasvisniukka on suhteellinen käsitys, koska meneehän noita :)
Puolta kiloa en ole juurikaan saanut täyteen, varsinkaan talvella, mutta yritän silti syödä tuorettakin joka päivä.

Ongelmaksi minulla tulee toisaalta se, etten saa oikein millään 50 grammaa hiilareita niistä kasvituotteista, joita tähän aikaan vuodesta on hyväkuntoisina saatavana ja joista ei tule kovin suuria määriä fruktoosia. Idut, sipuli, porkkana, kaali... niitä saisi syödä ihan hirveästi 50 grammaan. Eli käytän kasviksia ja tarvitsen niitä mutten saa niitä läheskään tarpeeksi hiilarikaloreita päivän tarpeeseen

Ja se toinen ongelma on liittyy hiilaritarpeeseeni. Näytän tarvitsevan sen noin 50g hiilareita, jotta iho pysyy kunnossa. Mutta kun vilja ja varsinkin kuituvilja on pakko pitää harvinaisena herkkuna (koska sillä saan jo ihka oikean ihottumankin enkä vain silkkipaperi-ihoa, säännöllisesti käytettynä) ja kun hedelmät ja mehut on pidettävä aika matalina siinä missä muukin fruktoosipitoinen aines (joka lisää tulehduksia tällaiselle valmiiksi tulehdusherkälle)... niin vaihtoehtoja ei sitten enää jääkään kovin paljoa. Porkkana, lanttu, punajuuri (tuontipuolelta löytyisi vähän lisää)... ja sitten se peruna, jolla on helppo täyttää loput.

Mutta pakollinen peruna ei ole JK'nkaan mielestä, vaan vain edullinen, suhteellisen turvallinen aivohiilarien lähde.
Pohjoisessa on hyvin selvitty ilmankin, vaikka noilla muilla juureksilla. Ja atoopikolle juuri perunassa voi olla se ongelma, että koisokasvina sekin voi olla allergisoiva (tomaatin, paprikan ja tsilin tavoin).

Oletko lukenut emman sivuja ja Failsafea?

ViestiLähetetty: 2009-01-10 17:07:15 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

^No en, mitä ja missä ne sijaitsee?

Mutta eikös Els esim. kermasta tule äkkiä paljon hiilareita? Kun tulen juoneeksi kahvia useamman pikkukupin päivässä, niin nouseehan siinä hiilarit sen kerman myötä helpostikin. Mutta onko siinä taas jotakin pielessä jos katso KW:n vinkkelistä?

Luettelitte läjän kasviksia (porkkanankin?!), mitä KW suositttelee, mutta onko joitakin mitä hänen mukaan ei kannattaisi käyttää?

ViestiLähetetty: 2009-01-10 17:16:32 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Minä ottaisin mielelläni hiilareita nauriista, siinä niitä ei tosin ole yhtä paljon kuin perunassa, mutta kyllä on vaikeata nauriiden löytäminen kaupasta. Bataattia on jo meidän lähikaupassakin, mutta sen makeus ei aina ole hyvä juttu ja onhan se tuontikamaa.Asiasta toiseen, ukko toi maistettavaksi kandeerattuja, pölysokerissa ja suklaassa kieriteltyjä bataatteja... :smt078 Hyi hitti, kaameita.

viewtopic.php?f=11&t=62947&start=1485

Fac ut vivas.

ViestiLähetetty: 2009-01-10 17:35:21 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

hidee kirjoitti:
^No en, mitä ja missä ne sijaitsee?

Mutta eikös Els esim. kermasta tule äkkiä paljon hiilareita? Kun tulen juoneeksi kahvia useamman pikkukupin päivässä, niin nouseehan siinä hiilarit sen kerman myötä helpostikin. Mutta onko siinä taas jotakin pielessä jos katso KW:n vinkkelistä?

Luettelitte läjän kasviksia (porkkanankin?!), mitä KW suositttelee, mutta onko joitakin mitä hänen mukaan ei kannattaisi käyttää?

Montako desiä juot kermaa päivässä? :lol:

Minulla kuluu desi, puolitoista päivässä (kun syön ja juonkin vain "ruoka-aikoihin) eikä siitä tule ainakaan Finelin mukaan vielä montaa. Tarkemmin sanottuna Finelin mukaan siinä on 3-4.5g hiilareita. Saisi käyttää litran päivässä että saisin tarpeeksi lisähiilareita...

Ai niin, siihen toiseen kysymykseen
Emman blogi on täällä: http://blog.plantpoisonsandrottenstuff.info/
Ja Failsafesta löytyy tietoa (hirmusti plaraamalla tosin) tuon sivun oikeasta ylänurkasta.
Siellä on mm listoja joiden perusteella voi testata yliherkkyyksiään vaikkapa glutamaatin tai salisylaattien suhteen (kumpikin ihan luonnontuotteissa eikä vain lisäaineissa) tai sitten noita lisäaineyliherkkyyksiä.

ViestiLähetetty: 2009-01-10 18:51:02 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

^ :D

Noh, riippuu ihan siitä montako kupposta sattuu menemään..en ole mitenkään tiukistelija luonteeltani, mitä ruokailuun tulee. (Ei sitä tosiaan laskurin mukaan niin hirveästi ole mennyt kuin mitä luulisi. Tietty jos pyrkisi tiukkaan alakarppiin ni sittenhän noilla määrillä jo olisi merkitystä.)

Kun se suklaa ei nyt kuulu enää vaihtoehtoihin, ja olen kahvilassa maailmaa parantavaa ja istuvaa tyyppiä, niin jotta saa saman fiiliksen kuin ennenkin kahvipöydässä, saattaa kyläillessä/kahvilassa mennä enemmänkin, ja usein kyl tulee lorautettua enemmänkin - ikäänkuin kahvipullaksi :lol:

Säälittävä selitys, tiedän 8) .

Mut ihme kyllä tuo kalorilaskuri koukuttaa, ja tulee siinä sivussa syötyä 'tavoitteen mukaisesti'.

Mut toden sanoakseni tämä 'rasvalinja' on ainoa, jolla tulee karpatessa hemmotellun ylellinen olo, vaikka samalla laihtuukin. Oon tuosta suklaasta luopuessani ( :( ) ihan oikeasti ollut ns. lohturuoan tarpeessa, ja tämä mahdollistaa myös sen :D

ViestiLähetetty: 2009-01-10 19:58:44 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

^^ :lol:

Toki. Mutta sikäli kun tiedän, olen itse tällä hetkellä noine puolinetoista deseineni melkolailla karppien kermaa, jos niin voi sanoa. Ja kun kaloreita tulee muualtakin (hei, litrasta tulisi yli 3000!) niin tuo tuntuu ihan hyvältä ja sopivalta; mutta päivän hiilareihin se ei suurelti auta (vajaa 10%)

Enkä tiedä auttaako tämä sinua, mutta itse joudun muiden jippojen lisäksi rajoittamaan välikahvejakin, siinä missä kaikkea muutakin lohtusyömistä (valitan, tunnen sanan ja termin tosi hyvin). Ne tosin vaikuttavat painoon enemmän kuin ihoon, mutta silti... eli kun iho säätää ne pakkorehut, pakko 50g hiilarit, pakkovalkuaisrajoituksen, fruktoosi- ja Pufa-rajoituksen, niin painopuolen takia joudun sen lisäksi tyytymään vain harvoihin ruokailuihin - tai warriooriin, joka onneksi jättää sentään illalle pelivaraa jopa syötäviin tai juotaviin lohdukkeisiin.

Se hyvä puoli tässä silti on, että atopia on mennyttä maailmaa. Ja sekin, että tämän kunniaksi "atopia" ja "ihottumat" ovat erottuneet kahdeksi eri jutuksi, ja kun edellinen on nyt kokonaan hallittavissa, niin tuon jälkimmäisen hallintakin on yllättäen alkanut onnistua, mm kokeilemalla (mm perunan, viljojen ja viljakuitujen sietoa). Ja että tulokset ovat olleet todella yllättäviä.

Toivottavasti löydät sinulle sopivan tavan o/

ViestiLähetetty: 2009-01-10 20:51:27 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

^Joo, tajuan kyl välikahveja mahdollisuuksien mukaan joko välttää tai edes yritän ajoittaa ne ruokailun kylkeen, mutta silti arvostan niin paljon sosiaalisia kuvioita arjenkin höysteenä, että teen myönnytyksiä mieluummin ruokailurytmin kustannuksella :) .

Ai niin, jos sun hiilarit on se 50g, niin mikä se sun proden sietoraja onkaan?

Nuo fruktoosi- ja pufarajoitukset mullakin on olleet ohjenuorana jo kauan.

BTW, tuossa atopialiiton (?) sivuilla kävin lukemassa aikuisena puhjenneiden ruoka-allergioiden ketjuja, ja siellä nousi homeinen ympäristö esille mahdollisten ruoka-aineallergioiden laukaisijoina.

Hieman nousi niskakarvat pystyyn, koskapa itse olen joutunut olemaan suuren osan työelämästäni kosteusvaurioisisaa tosi myrkyllisissä tiloissa, ja nyt rempan jälkeen nenäni on havaitsevinaan samoja ikäviä tuoksahduksia kuin ennen remppaa. Ennen remppaa esim. oireilin mustapippurille, mutta puhtaissa tiloissa useamman vuoden vietettyäni ei ole ollut tietoakaan moisesta allergiasta....Ei paljon hymyilytä, satun viihtymään työssäni erinomaisen hyvin, enkä keksi parempaakaan vaihtoehtoa sille.

ViestiLähetetty: 2009-01-11 00:02:19 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

^^ No tällä hetkellä sekä hiilareita että valkuaista menee keskimäärin tuo noin 50g päivässä, ei iho ole koskaan voinut niin hyvin kuin noilla.
Mutta veikkaan että rasvan määrällä ja laadulla (lue voi :smt049 ) on tuohon ainakin yhtä iso vaikutus kuin hiilari- ja valkuaismäärillä
Ja merkitystä on varmaan myös kawasakimaisten ruokavalintojen edesauttamalla paremmalla hivenainetaseella?

Toisaalta koko karppiaikana en ole varsinaisesti mässäillyt valkuaisella, vaikka tätä mediassa juuri proteiinidieetiksi väitetäänkin. Ehkä siksi, ettei ketogeeninen oikein sovi? Yritykset isommilla valkuaismäärillä ja induktiohiilareilla näkyvät ihossa heti, siinä missä leivänsyöntikin. Joten vaikka pääosa kaloreistani tulee eläinkunnasta, niin lihan määrä lienee jossan 100g päiväannoksessa eikä aina siinäkään. Loput ovat rasvamaitotuotteita, munia, luulientä, eläinrasvaa, sisäelimiä ja sensellaisia.

ViestiLähetetty: 2009-01-11 08:38:17 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

^Ok. Täytyypä tarkkailla proden määriä kun nyt kerta olen kalorilaskurissa.

Kävin myös pläräämässä noita failsafen sivuja. Hyödylliset, jos ajattelee saavansa oireita just lisäaineista tms. Ja se suklaan/kaakaonkin ärsyttävyys oli yllättäen useamman mahdollisen tekijän ansiota, luulin että kyse on siitä theobromiinista tai mikä hitsi sen nimi olikaan).

Se Antti Heikkilän neuvo hankkiutua eroon riippuvuuksistaan on TODELLA hyvä..ihme juttu miten kroppa osaakin hinkua just itselle sopimatonta ruokaa! Nyt kun koukku on poikki, sitä taas hallitsee täysin - ainakin toistaiseksi - syömisensä... :wink:

Ei induktiohiilarit mullekaan ihan optimaaliset olleet, vaikka niillä laihtui älyttömän hyvin kun karppauksen aloitin runsaat kaksi vuotta sitten. Menee yöunet. Ja hillerimäinen tarmokkuus on ihan kiva, jos pitää saada paljon aikaan, mutta jotenkin minusta tuntuu, että siinä samalla huomaamattaan polttaa itseään loppuun, ja sitten joutuu väsymyslaskua maksamaan myöhemmin (vähän Schwartzbeiniä vapaasti mukaellen :) ).

Ja juu, voin nimeen minäkin vannon :) .

Ja iloinen välihuomio: kun jätin yli vuorokaudeksi kasvojen ihon rasvaamatta, ihme tapahtui. Ei pienintäkään turvotusta tai kutinaa silmien ympäristössä, vaan vain kuiva, paranevan tuntoinen silkkipaperi-iho. Kyl tää tästä! Vain oikean kämmenpohjan iho on oikeasti problemaattinen, just se käsi millä kaikki pitää tehdä. Paranee varmasti jo siksi niiin huonosti, ja laukoo kutinaa herkästi. Käsien iho Ceridalin lipogeelillä näyttäisi lähtevän myös parempaan kun kutinat jäi siitäkin :D Jospa saan jonkun myrkkyvoiteen lääkäriltä, millä saisi sen kämmenenkin paranemisen alkuun.

ViestiLähetetty: 2009-01-11 14:56:03 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen

els kirjoitti:
^^ No tällä hetkellä sekä hiilareita että valkuaista menee keskimäärin tuo noin 50g päivässä, ei iho ole koskaan voinut niin hyvin kuin noilla.
Mutta veikkaan että rasvan määrällä ja laadulla (lue voi :smt049 ) on tuohon ainakin yhtä iso vaikutus kuin hiilari- ja valkuaismäärillä
Ja merkitystä on varmaan myös kawasakimaisten ruokavalintojen edesauttamalla paremmalla hivenainetaseella?

Toisaalta koko karppiaikana en ole varsinaisesti mässäillyt valkuaisella, vaikka tätä mediassa juuri proteiinidieetiksi väitetäänkin. Ehkä siksi, ettei ketogeeninen oikein sovi? Yritykset isommilla valkuaismäärillä ja induktiohiilareilla näkyvät ihossa heti, siinä missä leivänsyöntikin. Joten vaikka pääosa kaloreistani tulee eläinkunnasta, niin lihan määrä lienee jossan 100g päiväannoksessa eikä aina siinäkään. Loput ovat rasvamaitotuotteita, munia, luulientä, eläinrasvaa, sisäelimiä ja sensellaisia.

Taidan olla semmonen perässä hiippailija...kun suunnilleen noilla eväillä menen ittekin.
Ja induktiolla en ole koskaan saanut painoa putoomaan.
Tällä systeemillä iho (joskus parin viikon putki ihotautiklinkalla) voi erinomaisen hyvin...sormenvälit ja kämmete ei kupli, ei myöskään kyynärvarsien ojentapuolella ole ongelmia..Aikoinaan diagnosoitiin exema nummulareksi :!:
Ja nivelkivut nivelrikkosissa sormissa pysyy poissa, kunhan en syö leipää....ja sitäpaitsi nivelrikkojen eteneminen on pysähtynyt.

Isoratas on kyllä heittänyt häränpyllyäää
Kun koko suvun sain käyttämääm vaan ja ainoastaan täysjyväviljaa, peruna panannaan ja pahapaha valkonen vehnäjauho...

Nyt on oma kuri :?: sinällään löystynyt, että nelisen pottua saatan viikossa syödä, sienikakakkuleipään valkosta vehnäjauhoo...ja olo on kyllä hyvä...
Voita ja laardia kuluu, samoin tämänhetken yks suosikki on kalkkunanmaksa siivutettuna pannuun sipulin kaveriks, vähä vaikka paprikaa, yrttejä ja luulientä
Siinä sitte antaa liemien kuivahtaa ja nautiskelee vaikka pottuvoilusikallisen tai kaalimuusin kaverina...ja puolukkasurvoksen..

Kotona!

ViestiLähetetty: 2009-01-11 21:09:55 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kiinnostaisi muakin kokeilla tätä KW:ta, kun tuntuu että vähän siihen suuntaan jo muutenkin syön (siis makrojen suhteen, ainakin veikkaisin). Viljoja en kestä eikä pottua tee mieli, mutta porkkanalla, lantulla, nauriilla ja punajuurella voisin korvata niitä. Voita menee nykyäänkin paljon, mutta sisäelimiä ei kun täältä ei niitä saa. No poron maksaa on pakastimessa kyllä, ja täytyy reissussa ollessa ostaa ainakin satsi naudan maksaa pakastimeen. Saakohan Prismasta muita sisäelimiä, tietääkö kukaan?

Minäkin soturoin; syön 3 kertaa päivässä ja illalla eniten. Laskin tänään aamupalan ja "päivällisen" makrot yhteensä: prot 20 g hh 6,5 g rasva 90 g. (Aamupalalla söin voita, 10 g 70% suklaata ja pekaanipähkinöitä, "päivällisellä" juustoa, voita ja maksamakkaraa.) Illallisen makroja en jaksanut alkaa laskemaan, kun siitä tuli monen ruokalajin illallinen joita ei yleensä harrasteta. Mutta lihaa ei tullut reilua 100 grammaa enempää kuten ei muulloinkaan. Täytyy huomenna laskea koko päivän makrot kun on normaalimpi päivä ruuan suhteen.

Proteiinin tarpeestani mulla ei ole hajuakaan, pitäisikö sen mulla olla suurempi koska painoa saisi tulla lisää?

Se on jäänyt epäselväksi (vaikka olen näitä KW-ketjuja koittanut plarata) että voiko salaatteja silti syödä edelleen edes jossain määrin?

ViestiLähetetty: 2009-01-13 23:12:50 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Lainaan omasta ketjusta:

Tänään oli nälkä aamiaisen jälkeen, nälkä lounaan jälkeen. Aamulla vatsanahka oli aivan tiukkana lihasten päällä, tuollainen kuivuus ei ole mulla ihan normaalia. Ennen illallista mulle tuli ensin pyörrytyskohtaus (mulla on joskus erittäin pahasti alhainen verenpaine, joka on jo pari vuotta pysynyt kunnossa), sen jälkeen kutinakohtaus, jonka jälkeen sydän alkoi lyödä älytöntä vauhtia jättäen lyöntejä välistä (myöskin vanha ongelma, joka on pysynyt jo kauan poissa).

Loppujen lopuksi iski sokerinahmintakohtaus, söin kuusi taatelia, 40 g tummaa suklaata, pari desiä hirssipuuroa teelusikasella hunajaa ja voita, kaksi kananmunaa, jotka paistoin kookosöljyssä. Tuon jälkeen loppui pyörrytys ja sydänongelmat. Nyt on hyvä ja tasapainoinen olo.

Mulla on normaalisti näköjään kalorit noin 2200, ja kawasaki päivänä ne oli noin 1900, olikohan kalorit liian alhaalla, vai hiilarit?
Itse sanoisin ettei mulle sovi alhaiset hiilarit, eikä ehkä alhaiset kaloritkaan, vaikkakin en ole kokenut ihan noin karseaa oloa 1900 kaloreilla, jos rasvaa tulee vähemmän, eikä siis vähemmän hiilareita. Ihan alhaisilla rasvoillakin kyllä voin huonosti ja syön voita suoraan paketista lusikalla.

ViestiLähetetty: 2009-01-13 23:16:42 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Pai kirjoitti:

Se on jäänyt epäselväksi (vaikka olen näitä KW-ketjuja koittanut plarata) että voiko salaatteja silti syödä edelleen edes jossain määrin?

Lataa säkin se calculus? Se arvioi sulle ne makrot, ja se on ilmainen 30 pv.

Mulla on sellainen käsitys, että niitä voi syödä, mutta ne on tavallaan turhia, calculus kai ilmoittaa, että lettuce ravintoarvot 0, eli siitä ei tule proteiinia ja hiilaria, se on niin kuin ylimääräinen.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 460 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 112 13 14 15 1623 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00