karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2025-10-28 05:20:33

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 141 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 13 4 5 6 7 8 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Kawafighting
ViestiLähetetty: 2010-04-07 09:57:38 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Lainaa:
Olipas tuulimumman kalorit tosi alhaiset alhaiset, kuinka sellaisilla jaksaa?

Samanlainen kysymys pyörii tässäkin päässä.
Tuollaisilla kalorimäärillä useimmat saavat vain kroppansa sekaisin.

Kwasniewski ei kirjoissaan varsinaisesti laske kaloreita (eikä muuten liikuntaakaan) missään, vaikka hiilareista ja valkuaisesta puhutaankin jopa ihan grammoina. Pääasiassa JK ksekittyy ruoan laatuun; ei erityisesti luomuun (joten vaikkapa soija käy hyvin kotieläinten syöttämiseen) vaan ensisijaisesti siellä pyritään turvaamaan riittävät eläinperäiset hivenaineet - ja toissijaisesti välttelemään pahimpia kasvipuolen hivensyöppöjä (leseet, sokeri, runsas fruktoosi).

Rasvan rajoittamisesta puhutaan vain yhdessä kohdassa ja silloinkin vain kuuriluontoisesti käytettynä, vaikeasti ylipainoisten laihdutuksen yhteydessä - mitä tuulimumma ei todellakaan ole. Eivätkä kalorit silloinkaan mene (kirjojen mukaan) noin alas kai missään muualla kuin täällä, jossa virallisterveellistä niukkuutta on päntätty jokaikiseen suomalaiseen päähän vuosikymmeniä :evil: Sääli kaunista ja muuten fiksun oloista naista.

Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)

ViestiLähetetty: 2010-04-08 08:54:11 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen

Peter kirjoitti blogissaan joskus mulle ohjeita, että hiilarit 30-50g, prt 50g ja vältettäviä kasvikset, kaseiini, kookosöljy ja gluteeni...ja thyroksiinilääkitys kuntoon.

Jos rasvat justeeraa 50-prtgramman mukaan, saadaan 125-175g.

Kallet nyt näkee laskurista laskemattakin...tulee näillä eväillä 1445-1975...
Alkaisko nyt vaikuttaa miten passelilta. :roll:

Kotona!

ViestiLähetetty: 2010-04-08 14:15:52 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Välillä on tullut minunkin mietittyä, mitä tehdä, kun olen lihonut viimeisen vuoden aikana elämäni lihavimpaan kuntoon.
Minulle on jotenkin muodostunut se käsitys, että proteiini on tärkeä rakennusaine. Mutta pitää varoa, ettei sitä syö liikaa.
Hiilihydraattia tarvitaan myöskin tietty määrä, ei sitäkään liikaa eikä liian vähän.
Näihin Kwasniewski on antanut ohjeensa.
Sitten on rasva, jonka suhteen on tämä äärilihavien laihdutuksen alotus, jossa Kwasniewski minunkin muistaakseni ehdottaa rasvan vähennystä aluksi.
Muistelen kuitenkin, Kwasniewskin kirjottaneen, että kovasti liikkuvat aikuiset (urheilevat) eivät tarvitse enemmän proteiinia kuin muutenkaan vaan lisäävät rasvan määrää - he tarvitsevat enenmmän energiaa.
(en ole nyt lukenut vähään aikaan noita kirjoja, nämä vain muistikuvina)

Joten olen omassa mielessäni mennyt sen suuntaiseen ajatukseen, että keholle on tärkeää saada korkealaatuista proteiinia tarpeellinen määrä, samoin ne hiilarit ketoosin välttämiseksi ja mistälie muusta syystä. Mutta rasva olisi se jolla jossain määrin säädellään sitten energiamäärää.

Muistan jo ajoilta alle 20 vuotiaana, että kesäisin olin jo silloin aina hoikempi kuin talvisin.
Jotenkin tuntuu, että tänä talvena on kaikki kaverit lihoneet. Oletan itsekin olevani myöskin ankaran talven takia näin tuhdissa kunnossa.
Minä olen nyt alkanut kyllä tiukistelemaan. En mahdu enää vanhoihin housuihini ja se on katasrofi. Yhdet numeroa isommat housut jo ostin, että on edes jotain päälle pantavaa.

ViestiLähetetty: 2010-04-08 15:03:38 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen

elinaR kirjoitti:
En mahdu enää vanhoihin housuihini ja se on katasrofi. Yhdet numeroa isommat housut jo ostin, että on edes jotain päälle pantavaa.

Mahdun kyllä housuihini, mutta kone surruuttaa nyt silti uusia.
Neljä-viis vuotta samoja farkkuja alkaa tympiä... :wink:

Kotona!

ViestiLähetetty: 2010-04-08 15:32:14 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Kiitos tuulimumma noista makroista. Aivan asialliselta ne mun mielestä vaikuttaa ja siihen suuntaan olen jo menossakin jos en sitten jo olekkin.
Mulla kans on alkanut paino hienoisesti nousta, olen kai elinaR:n kanssa suhteessa saman painoinen, näin äkkiseltään ajateltuna. Mulla läskit etupäässä vyötärön seutuvilla.
Kerroinko jo täällä että lopetin kahvin juonnin viime viikon tiistaina ja nukuin/torkuin yöt ja päivät perjantaihin asti ja silloin olin myös koko ajan nälkäinen. Meni kyllä kerta heitolla kaikki sekaisin. Nyt kai normalisoitunut jo.

ViestiLähetetty: 2010-04-08 15:35:33 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Siis tuulimumman kanssa ollaan samoissa painoissa suunnilleen, kun olen 64kg ja 156sm. Ei siis elinaR:n kanssa. :oops:

ViestiLähetetty: 2010-04-08 15:57:48 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen

Oot kyllä sinitiainen mua paljo hennompi...
Mun BMI lähentelee kolmeakymmentä, sulla 26 :mrgreen:

Kotona!

ViestiLähetetty: 2010-04-09 12:19:51 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Niin mutta olet pitempi.
Mulla on paino ollut nyt noususuunnassa! Eli kun sanot että lähentelee 30, niin selähentelee mullakin :shock: Ja 25-alle kolmekymmentä on lievästi ylipainoinen. :D Että samassa veneessä [-X

ViestiLähetetty: 2010-04-09 12:30:54 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Sinitiainen kirjoitti:
Ja 25-alle kolmekymmentä on lievästi ylipainoinen. :D [-X

Se taas riippuu määrityksestä.

Elinikätilastojen mukaan BMI yli 25 mutta alle 30 on painohaarukka, jossa eletään kaikkein pisin elämä.
Ainakin länsimaissa, joihin me Suomessakin kuulumme.
Ja varsinkin näin käy, jos vyötärö-lantiosuhde on kunnossa :D

ViestiLähetetty: 2010-04-09 13:54:53 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Mites se vyötärö-lantio suhde laskettiinkaan? Mulla se ei kyllä oo kunnossa kun on noin 89 sm:ä!

ViestiLähetetty: 2010-04-09 15:20:27 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi

tuulimumma kirjoitti:
Mun BMI lähentelee kolmeakymmentä :mrgreen:

Joopajoo!
Sieku oot niin timmiä lihaa,nii pakostihan siun BMI on , voi hitsin hitsi, enempi kuin 25 [-X
Mie tiijän, mie on nähnyt!!! Kuva

ViestiLähetetty: 2010-04-09 16:50:49 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Mitäs tuohon nyt sitten sanois.... :?:

ViestiLähetetty: 2010-04-12 08:59:59 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen

Kiitos lilla kommentista, mutta enpä taida niinkääm timmi olla..

KuvaKuva
Jakkupuku
Kolme joulua sitte tein punaruutusesta skottivillakankaasta jakkupuvun, kapee hame ja napakka jakku, jossa takana ikäänku pien pyrstöke...

Nyt on pallo niin hukassa, etten tiiä, mitä teen.
Elsin postausta yritiän tässä toteutella, jos kerran ihan liian pienillä kalleilla olen mennyt.
Pulmaksi tulee, mitä syödä?
Lisäänkö pelkkää rasvaa...
Luin eilen Enigiä, mutta kun Peter mulle neuvo välttämään kookosöljyä sen mahdollisen insuliinilisävaikutteen takia.
Ollaan koljan kanssa kumpikin nyt vähän öönä!

Kyllä se JK sanoo kirjassaan että silloin tällöin voi runsasvoisen vaalealeipäsiivun syödä.
Miten ihmeessä saan kallet kahen tuhannen pintaan?

Kotona!

ViestiLähetetty: 2010-04-12 09:12:35 
Poissa
kirjastokarppi
kirjastokarppi

Äläs nyt, varsin olet simpsakka rouva ainakin meikäläisen silmään - kyllä aikuinen nainen saa naiselta näyttääkin. Ja nuo saappaat ovat U-P-E-A-T!!! 8)

Karppilan päiväkirja: Antakaa aikaa haaveilla ja ajatella hiljaa

VHH-blogi: http://voimanala.blogspot.com/

ViestiLähetetty: 2010-04-12 10:20:41 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Antikawafighting, poistettu.

ViestiLähetetty: 2010-04-12 10:35:32 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Koskeeko tuo Annika ohje terveitä laihduttajia? Kun 1300 kcal on mun mielestä kilpparivajislaiselle aivan liian vähän. (ja mun mielestä kelle vaan mutta mä en oo lääkäri ja mulla on vaan mutu tietoa) Itsekin taistelen näiden kilojen kaa jotka on tullut nyt parissa vuodessa kun kilpparivajis todettiin. Pirun vaikeeta on laihtua vaikka mitä kokeilis.

ViestiLähetetty: 2010-04-12 11:04:49 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kirrimirri

En ala tohtoroimaan, mutta Annikan kirjassa monessa kohtaa puhutaan että vähähiilarisella on saatu hyviä tuloksia kilpirauhasen vajaatoiminnasta kärsiville potilaille. Paino on pudonnut ja lääkkeiden annoksia on pudotettu tai lopetettu kokonaan.( esim. sivut 141-144)
Itselläni ei ole tuota vaivaa, enkä ihan tarkkaan muista mitä muualla kirjassa kerrottiin asiasta, tuo sattui selatessani silmiin. Kannatta sinun lukea tuo opus!
Mutta juuri meille jotenkin sairaille tuo Annika kirjoittaa. Mielenkiinrtoista on se, että kohdassa Paino ei putoakaan hän sanoo mm. näin: "Ehdotan alentamaan kokonaiskalorimäärää, kunnes tavoitepaino on saavutettu. Suosittelen syömään vain maanpäällä kasvavia kasveja ja vain kohtuullisesti laktoosipitoisia maitotuotteita. Proteenimäärän tulee pysyä normaalina ja loput energiasta pittää tulla luonnollisista rasvoista. Itse en liiku (polvivamman vuoksi) riittävästi, joten syön vain normaalimäärän rasvaa, koska tarvitsemani energiamäärä on suhteellisen pieni". Eli minä tulkitsen tämän niin omalla kohdallani, että rasvaa vähennetään= ei sii muuta mahdollisuutta vähentää kaloreita.

ViestiLähetetty: 2010-04-12 11:12:01 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Annika puhuu todellakin matalista kaloreista, mutta se on Annika, ei JK.
Ja voi olla, ettei Annikakaan ehdottaisi tuota sellaiselle, joka ei ole vuosikausiin laihtunut matalilla kaloreilla?

ViestiLähetetty: 2010-04-12 12:11:13 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Juu Els, niinkuin sanoin, tämä ei tavallaan kuulu Kawafighting osioon, mutta kun mielestäni asia on niinkin, että jos joku juttu ei toimi, niin kannattaa kokeilla jotain muuta.
Nyt en tarkoita että Kawailu pitäis vaihtaa Dalqvistiin, vaan jos ei paino putoa suurilla kaloreilla niin ehkä kannattaa kokeilla pieniä, tai jos ei putoa suurilla rasvoilla kannattaa ehkä kokeilla pienempiä.

ViestiLähetetty: 2010-04-12 13:14:21 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

suopursu kirjoitti:
Kirrimirri

En ala tohtoroimaan, mutta Annikan kirjassa monessa kohtaa puhutaan että vähähiilarisella on saatu hyviä tuloksia kilpirauhasen vajaatoiminnasta kärsiville potilaille. Paino on pudonnut ja lääkkeiden annoksia on pudotettu tai lopetettu kokonaan.( esim. sivut 141-144)
Itselläni ei ole tuota vaivaa, enkä ihan tarkkaan muista mitä muualla kirjassa kerrottiin asiasta, tuo sattui selatessani silmiin. Kannatta sinun lukea tuo opus!
Mutta juuri meille jotenkin sairaille tuo Annika kirjoittaa. Mielenkiinrtoista on se, että kohdassa Paino ei putoakaan hän sanoo mm. näin: "Ehdotan alentamaan kokonaiskalorimäärää, kunnes tavoitepaino on saavutettu. Suosittelen syömään vain maanpäällä kasvavia kasveja ja vain kohtuullisesti laktoosipitoisia maitotuotteita. Proteenimäärän tulee pysyä normaalina ja loput energiasta pittää tulla luonnollisista rasvoista. Itse en liiku (polvivamman vuoksi) riittävästi, joten syön vain normaalimäärän rasvaa, koska tarvitsemani energiamäärä on suhteellisen pieni". Eli minä tulkitsen tämän niin omalla kohdallani, että rasvaa vähennetään= ei sii muuta mahdollisuutta vähentää kaloreita.

Mulla on tuo kirja ja mä oon lukenut sen jo jonkin aikaa sitten. Nyt tarkistin mitä hän sanoo kilpparivajiksesta just sivulta 142 ja siinä sanotaan että moni on saanut apua siirryttyään vähähiilihraattiseen ja runsasrasvaiseen ruokavalioon. Mulla ei tullut kirjaa lukiessa sellainen mieleenkään että alkaisin kokeilla noin alhaisilla kaloreilla (1300 kcal) laihduttamista mutta ehkä esiymmärrys vaikuttaa tässä asiassa.Tää on nyt kyllä vähän ot mutta kun kaloreista nyt puhutaan. En mä kyllä OD:lläkään laihtunut ja itsellä on hakusessa mitä nyt kokeilen.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 141 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 13 4 5 6 7 8 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00