karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-19 10:39:08

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 46 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2008-10-20 12:37:52 
Poissa
tustustuskykyinen
tustustuskykyinen

Mä tuun tänne kans.
En pidä täällä ruokapäikkyä, koska pyrin nyt syömään kumminkin suunnilleen samalla tavalla joka päivä. Enkä sporttipäikkyäkään. Enkä blogia, koska mulla jo sellainen on...

Jospa kirjoittelen siis ihan mitä sattuu. Tervetuloa osallistumaan!

Taustaa:
-karppina... öh... taitaa tulla kohta kolme vuotta täyteen?
-pääasiassa kait atkinssilla, testattu myös pätkis ja zone, joista surkeita kokemuksia
-nyt jurppii -monestakin syystä- ja pitää saada ravintotekijät taas kohilleen, siksi
-optimointiin: prodea 60g, hiiriä 48g ja rasvaa 150g eli

aamulla: voissa paistettu muna, siivu juustoa ja kahvia kermamaidolla, lisäksi tomaattia tms.
lounaalla: kourallinen suolapähkinöitä tai manteleita sekä puoli purkkia kermaviiliä hillolla
illalliseksi: pari hapankorppua voilla, paljon rasvassa uitettuja rehuja, kanankoipi, possunkappale tai kalaa ynnä majoneesia ja jälkkäriksi paksua kaakaota

näiden jäljiltä näyttäis olevan vajausta raudasta, sinkistä, folaatista ja magnesiumista. Otan siis purkista niitä. Että taidanpa lähtä tästä äänestämään ja purkkikauppaan!

"Tätä en olekaan koskaan yrittänyt, joten luulen, että se ihan varmasti onnistuu!" -Peppi Pitkätossu-

ViestiLähetetty: 2008-10-20 12:53:15 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen

Tervetuloa homoilemaan, traanitapiiri =D>

Makrojen suhteet on sulla ihan kohdallaan. =D>

Kotona!

ViestiLähetetty: 2008-10-20 13:06:50 
Poissa
tustustuskykyinen
tustustuskykyinen

Juu, makroja hinkkasin aikani excelissä ja räpläsin fineliä ja tuloksena oli se, etten enää saa syyä kahta munaa vaan pitäs tyytyä yhteen...

"Tätä en olekaan koskaan yrittänyt, joten luulen, että se ihan varmasti onnistuu!" -Peppi Pitkätossu-

ViestiLähetetty: 2008-10-20 13:27:24 
traanitapiiri kirjoitti:
Juu, makroja hinkkasin aikani excelissä ja räpläsin fineliä ja tuloksena oli se, etten enää saa syyä kahta munaa vaan pitäs tyytyä yhteen...

Miksi ei kahta munaa :?: Mitkä suhteet ne vie pieleen :?: Minä olen nyt syönyt päivisin kahden munan munakokkelin, ja se on minusta ollut hyvä, pitää nälkää hyvin. :shock:

ViestiLähetetty: 2008-10-20 13:51:31 
Poissa
tustustuskykyinen
tustustuskykyinen

roteiinit paukkuu yli kahen munan päivävauhdilla.

ViestiLähetetty: 2008-10-20 15:28:28 
Ahaa, no minulla ei ole sitä ongelmaa, vaan päinvastoin proteiinit meinaa jäädä liian vähäiseksi.

ViestiLähetetty: 2008-10-22 12:05:12 
Poissa
tustustuskykyinen
tustustuskykyinen

Eilen lounaalla älä-kokeile-tätä-kotona-mannapuurominuuttikikkare.
Tänään sen sijaan minuuttipulla ja kaakaota. Julmetun hyvää! Urheilun päälle varsinkin.
Eilen muuten kokeilin Mikan pikasuklaata ja se tais olla kyllä virhe. Tosin sitä ei onneksi saa kovin isoa määrää meneen kerralla... mutta jos rasvat uhkaa jäädä kovin vähiin. Ja jos on kerta Päättänyt, että suklaansyöntiin täytyy saada joku tolkku...

Onko muuten punkku 'hiilaria' vai 'rasvaa'???? Prodea se nyt ei ainakan ole...

ViestiLähetetty: 2008-10-23 19:01:52 
Poissa
tustustuskykyinen
tustustuskykyinen

Tänäänkin minuuttipullaa, heti kun kirjan lukemiselta herkesin.
Pilvilinna oli täydellinen kirja aivojen täydelliseen nollaamiseen. Johan ne kävikin niin ylikierroksilla.
Espanjan kokeen sain takas. Ihanan keskinkertainen tulos, mutta tiedänpähän missä mennään. Jostain täytys löytää joku systeemi, jolla reenata puheen tuottamista. Haluiskohan Serranot keskustella mun kaa...

Illalliseksi täydellinen spydäri: toissapäiväistä munakoisovuokaa, eilistä kanaa dumpattuna viime viikkoiseen herkkusienisalaatinloppuun. Viiniä maistuis lasillinen, kohta alkaa House.

Viikon resepti siis minuuttipulla:
iso köntti voita + muna + hasselijauhoa + kardemummaa + kanelia + inkkaria ja päälle vielä toinen iso köntti voita. Nautitaan liki lusikoitavan kermamaitokaakaon kanssa.

ViestiLähetetty: 2008-10-24 11:33:09 
Poissa
carb au lait
carb au lait

..kai sä paistat tuon pullan? onko se voisilmäpullaa?

mielenkiinnolla seuraan sun kwshgssrtthe:sia, yritän itse kans lopettaa sekoilun (=vatsansekoilun)
ja lueskeltuani huomasin, että en ole kovinkaan kaukana teikäläisen ruokailuista tällähetkellä.. :-k

seurailen täältä sivusta..

ViestiLähetetty: 2008-10-24 11:50:52 
Poissa
tustustuskykyinen
tustustuskykyinen

juu, mikrossa paistan. Ja kyllä sitä vois voisilmäksi kutsua sitä lammikkoa kuuman pullakukkulan päällä.

Tänään ei pullaa kun se kanasörsseli piti saada pois tuolta kaapista. Siispä Sörsseliä ja punajuurta lounaaksi ja muuan suolapähkinä.
Eikä nuo mun eka viestin safkat siis ole yhtään pitäneet paikkaansa vaan se paistettu muna on ollut tossa pullassa ja kermaviilin sijaan ostin lillin kreikkalaista jota oon syöny aamulla. Se pistää vatsan vähän sekasin, muttei tee kipeetä.

Mutta kaakao on kätevästi vierottanut mut siitä ylenmääräsestä suklaasta! Ja se on hyvä se!

Tänään lähetään kattoon kummityttöä. Hän täyttää vuoden :smt031

ViestiLähetetty: 2008-10-26 21:06:24 
Poissa
tustustuskykyinen
tustustuskykyinen

Viikonlopun safkoihin kuului mm. Ricon "meillä tehään oikeesta kermasta kastike"-kermakastiketta, joka oli niin vähärasvaista että mun tuli aamuyöllä jo nälkä. La-Aamiainen hotellin buffassa oli tietty hyvä, lounaaksi taisin syödä jokusen suklaatikun ja kahvia ja päivällisellä erinomaista kalaa ja uuniomenoita. Ite laitoin. Myös punkkua ja yksi home made sidukkakin.
Tämä päivä puolestaan alkoi mainiosti, paitsi että tarjolla oli normaalien nappien sijaan jotain uutuus-lisäainepommeja. Lounas jäi suunnilleen väliin kun ei ollut nälkä, vähän myöhäisemmässä vaiheessa söin tarjottuja ihania vihannespaistoksia ja jätin lopulta ottamatta minimunkin, koska olin vakuuttunut siitä, että se näyttää ja tuoksuu paremmalle kun maistuu. Kotiin kun päästiin niin keitin kaakaon ja paistoin pullan.
nam.

Ja nyt saunaan.

Kummityttö oli kipee. Ja kärttynen. Harmi.
Muuten tosi kiva reissu.

ViestiLähetetty: 2008-10-28 12:41:32 
Poissa
tustustuskykyinen
tustustuskykyinen

Tiistaiurheilua Kallen kanssa (200+100+5 ja vähän joogatyyppistä venyttelyä).

Kukahan lukis mun päähän espanjan sanoja?

Olen ilmeisesti kutistumaan päin sen omituisen turpoamisen jälkeen. Ja vissiin myös ketoosia pukkaa vaikka hiirimäärät on tuplattu. Prodemäärä tosin taisi puolittua, mm. juustoa en ole juurikaan enää syönyt. Juon sen sijaan taas punkkua...

Hiilareitten kokoon raapiminen on muuten tosi työlästä!

ViestiLähetetty: 2008-10-28 12:45:05 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen

traanitapiiri kirjoitti:
Tiistaiurheilua Kallen kanssa (200+100+5 ja vähän joogatyyppistä venyttelyä).

Olen ilmeisesti kutistumaan päin sen omituisen turpoamisen jälkeen. Ja vissiin myös ketoosia pukkaa vaikka hiirimäärät on tuplattu. Prodemäärä tosin taisi puolittua, mm. juustoa en ole juurikaan enää syönyt. Juon sen sijaan taas punkkua...

Hiilareitten kokoon raapiminen on muuten tosi työlästä!

Komppaan!!!

Kotona!

ViestiLähetetty: 2008-10-28 13:01:03 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tere, tulinpahan sua vähän vaklaamaan ja aika kivalta näyttää. itsekin olen miettinyt että pitäis noita prodeja alkaa taas paremmin tarkkailla ja optimointi vois olla se juttu täälläkin. Juustoista ja lihan määrästä nyt ajattelin ekana alottaa tarkkailun, mulla noi maitotuotteet tuppaa olemaan kompastuskiviä. Muuten syödään melko samoin tavoin, joten seuraan täällä taustalla..
Suklaasta ryhdyin myös karsimaan viikko sitten ja olen tosi iloinen että onnistui melko kivuttomasti (toistaiseksi.. :roll: ). Kun ei osta, ei tule syötyäkään, ja noi 70% on mulle liian makeita, menee helposti liikaa.. :oops: Kaakaota voisin testata joo.

Espanjaa olen miettinyt että vois alkaa lukemaan. Luulisin että hyvällä ranskalla ja latinapohjalla vois olla melko kivutonta.. Mutta siihen mennessä sanon vaan niinkuin espanjalainen kaveri opetti että No se nada de nada. :lol:

Perhananmoinen raesade ja ukkonen alkoi täällä, toivotan raikasta päivänjatkoa sinne! :smt006

ViestiLähetetty: 2008-10-28 13:28:29 
Poissa
tustustuskykyinen
tustustuskykyinen

Mä söin viikonloppuna vähän suklaata ja edellisenäkin vähän mutta se päivittäinen pupellus on nyt jäänyt.
Hyvä niin. Nyt rupee oleen lounasaika (aamulla män kipollinen jugurttia), vois olla munanpaiston vuoro vaihteeksi. Etten mee ja vaihda suklaariippuvuutta pullariippuvuuteen... vihanneksetkin on ruvenneet maistuun taas paremmin. Muukin kun porkkana.

Mä tilasin meille puolikkaan sian. Melkein unohdin pyytää siitä sen kyljen, josta aion tehdä pekonia...

Ei sadakaan enää. Kiva!

ViestiLähetetty: 2008-10-28 16:36:44 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

traanitapiiri kirjoitti:

Oye! Lue sa puolet ni ma luen sit loput puolet! Mullakin alkeiskurssi meneillaan. 8)

ViestiLähetetty: 2008-10-28 19:32:02 
Poissa
tustustuskykyinen
tustustuskykyinen

^ois niin paljo helpompaa oppia niitä jos ois jotain loruja tai luetteloita mutku ne (kuukaudet, viikonpäivät, numerot ja sensellaiset) mä osaan jo... Ja hirveen määrän verbejä joita en muista suomeksi.

oiskohan joku kääntänyt Juanesia tai Shakiraa johonkin saitille? Niistä mä oppisin sanoja pian. Ei vaan jaksais alkaa kauheesti suomentaan ite...

(Päivän illallinen ehkä jopa täytti hiirikiintiön: tuoretta porkkanaa, keitettyä punajuurta, hapankorppu, metukekoja. Mä rakastan punajuurta mutten sen keittämistä. Huomenna keittelen kumminkin maksaa. )

ViestiLähetetty: 2008-10-30 15:18:41 
Poissa
tustustuskykyinen
tustustuskykyinen

Keskiviikko normipäivä ja normiruokaa ja normipunkkulasi. Yö ei lainkaan normi, vaan hesarin kolinaa kuuntelin taas.
Ei auttanut vaikka joogaamassakin kävi. Hyvää se silti varmaan teki. Ainakin happi tuntus menevän päähän saakka.

Viikon kirja Liza Marklund/ Turvapaikka.

Pitäs varmaan laskeskella joku uus ruokalista itelleen kans. Tuplata kermat tai jotain...

ViestiLähetetty: 2008-11-01 19:03:50 
Poissa
tustustuskykyinen
tustustuskykyinen

Mä mitään tuplannu mut uudet laskelmat tein.
Syön siis jatkossakin näin (kun olen kerta alottanut):

aamiaisella desi jugurttia, lusikallinen hilloa ja pari lusikallista linnunsiemeniä
(jotain mun tarvii keksiä tohon kahviasiaan, espressoa ehkä vaan sit...???)

lounaalla paistettu muna, siivu juustoa, paahtoleipä tai pari hapankorppua ja voita (20 g) tai
kaakao (desi maitoa, 0,5 dl kermaa, 15 g kaakaota, 5 g sokeria) ja minuuttipulla (muna, 20 g hasselia, 20 g pellavarouhetta, 20 g voita)

illallisella possua (ollaan menos hakeen puolikas, joten sitä varmaan nyt sit syödään jonkun aikaa...), kalaa, kanaa annos jossa prodea n. 25 g ja rasvaa n. 50. Ja se kaakao jos ei tullut päivällä juotua.

Muistin virkistykseksi: 1/2 dl kermaa sis. 17,5 g rasvaa.

Ja jos ei mitään järkevää tapahdu marraskuun aikana niin sit pitää keksiä taas jotain muuta.

Eilen baarissa, ekan kerran "sataan vuoteen" (tai puoleen vuoteen). Hauskaakin oli.
Se kirja oli järkyttävä.

ViestiLähetetty: 2008-11-03 12:50:58 
Poissa
tustustuskykyinen
tustustuskykyinen

Tämmönen sunnuntai:
-munakas ja leivänsiivu, yksi muki kahvia maidolla koko päivänä
-jogurttisysteemi
-8 km lenkki
-entrecote, voissa haudutettu lanttu-herkkusieni, pikasuklaa
-ei punkkua
-rauta alkaa vissiin tehota?

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 46 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00