| karppaus.infon arkistoitu foorumi https://karppi.ninja/forum/ |
|
| "Julkkikset laihduttavat rasvalla" https://karppi.ninja/forum/viewtopic.php?f=62&t=37987 |
Sivu 1/1 |
| Julkaisija: | misukisu [ 2008-12-29 13:42:29 ] |
| Viestin otsikko: | "Julkkikset laihduttavat rasvalla" |
http://www.iltalehti.fi/terveys/2008122 ... 5_tr.shtml Kuulostaako kyseinen "muotidieetti" tutulta? Tämä ei edes "tuomitse hiilihydraatteja atkinsin dieetin tavoin"... |
|
| Julkaisija: | vankopa [ 2008-12-29 14:03:41 ] |
| Viestin otsikko: | Re: "Julkkikset laihduttavat rasvalla" |
Tai siis, "atkinsonin" tavoin |
|
| Julkaisija: | tuc [ 2008-12-29 15:49:31 ] |
| Viestin otsikko: | Re: "Julkkikset laihduttavat rasvalla" |
Mä meinasin revetä tähän: "Rasvaton ruoka voi puolestaan jopa lihottaa, sillä elimistö tulkitsee sen hiilihydraatiksi ja muuttaa suoraan sokeriksi." Selkeesti asiantuntijan tekstiä. |
|
| Julkaisija: | jussi [ 2008-12-29 16:21:35 ] |
| Viestin otsikko: | Re: "Julkkikset laihduttavat rasvalla" |
Huomautus atkinssonin dieetistä viittaa Suomen virallisiin tietolähteisiin. Tyypilliseen tapaan toimittaja oikoi hieman polkuja,mikä on ollut kyllä tyylilajina näiden muotidieeteistä kirjoitettaessa. |
|
| Julkaisija: | JariJ [ 2008-12-29 16:38:31 ] |
| Viestin otsikko: | Re: "Julkkikset laihduttavat rasvalla" |
misukisu kirjoitti: http://www.iltalehti.fi/terveys/200812298836245_tr.shtml Kuulostaako kyseinen "muotidieetti" tutulta? Tämä ei edes "tuomitse hiilihydraatteja atkinsin dieetin tavoin"... Ei taida olla Kwasniewskille sukua, jos Iltalehden mainitseman ravitsemusterapeutin kotisivuista voi jotakin päätellä. |
|
| Julkaisija: | Elka [ 2008-12-29 20:57:58 ] |
| Viestin otsikko: | Re: "Julkkikset laihduttavat rasvalla" |
Ainakin ne sivut, mille minä päädyin oli niin kirjoitettu, ettei siitä oikein ottanut selvää, mitä suosittelee. Ei runsaita hiilareita kuitenkaan: suositeltavien lukemisten linkeistä löytyi erilaisia hiivojen häätökuureja ja Eadesit. Täällä kerrotaan vähän enemmän ja täällä "virallinen" taho kritisoi tyydyttyneestä rasvasta ja keltuaismunakkaista. Eli ei niin kaukana Kwasniewskista. On vähän mirkaistettu eli paljon kalaa ja oliiviöljyä. Se on niin trendikästä. Samoin ne tuikitärkeät vihannekset, marjat ja hedelmät. On selkeästi vhh sanomatta sitä, mutta sallii ilmeisesti jonkin verran riisejä yms. eli aika lailla Kwasniewskin makrosuhteilla (ja määrillä, makrosuhteet eivät kerro mitään ilman määriä; virheellisesti on täälläkin väitetty "Zonen suhteilla" -ruokavalioita terveellisiksi, vaikka absoluuttiset määrät ovat liian suuria). Voita näkyi myös ruokaohjeissaan. |
|
| Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC+02:00 |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |
|