Olen karpaillut kohta viisi vuotta. Karpin jalot aatokset leivättömän pöydän ääressä istumisesta ovat iskostuneet varmaan jo selkäytimeeni eikä mitään yhtäkkisiä repsuiluja ole pitkiin aikoihin ollutkaan. Satunnaiselle kakunpalaselle, keksille, hedelmälle, voikkuleivälle tms. on aina ollut sallittu sosiaallinen tilaus.
Lokakuun loppupuolella innostuin Kawasta, jota vähän ontuen toteutin jouluun saakka. Joulun aikoihin annoin itselleni luvan poiketa kaavasta (Kawasta) ja sitten jatkoin taas. Kawan hurjan pieni prodemäärä on ollut minulle aika vaikea toteutettava, hiilarit menee hyvinkin rajoihin ja rasvat myös.
Muttamutta. Tammikuun alkupuolella olin labrakokeissa, joissa oli jo silloin havaittavissa selvää negaa edellisiin verrattuna. Uusissa labroissa olin viime viikolla.Pistän tähän nyt tärkeimmät: paastosokeri (juujuu, se
ei ole koko totuus, mutta kertoo silti jotain) oli kaksi kuukautta sitten 6.5. Nyt 8.0. Kokonaiskole 6.0, nyt 7.0. Hyviä ja huonoja en ed. kerrasta muista, mutta hyvä oli tullut alaspäin, oli nyt 1.29. Huono noussut, arvo nyt 4.3 ja triglyt samoin huonommat, eli nyt 4.3.
Sydänfilmissäkin oli jotain poikkeavaa, tuli lähete rasitusEKG:hen. Ja uusiin sokrumittauksiin, paasto ja pitkä.
Kun arvot kahdesa kuukaudessa muuttuvat noin radikaalisti huonommiksi, en näe siihen muuta syytä, kuin ruokavalioni. Voissa imutetut munat ja possunrasvaan hukutetut kasvikset saavat nyt minun puolestani jäädä.
En aio hiilarihiireksi muuttua, sitä en vissiin edes osaisi, mutta katselen elämää nyt Heikkilä/lilliksen silmälasien läpi. Lisään hiukan prodea ja hiilaria, vähennän hiukan rasvoja, ja tarkkailen niiden laatua...
Heillkilä mainitsee nämä kolme rasvaa; kookos- ja oliiviöljy sekä voi. Näillä, sekä pähkinöillä ja avocadoilla mennään nyt eteenpäin ja tarkoitus on selättää sekä puhkeamaisillaan oleva 2D sekä taustalla vaaniva sukurasitteinen sepelvaltimotauti.
Että tälleen!