Hei! Olen jo muutaman vuoden tiedostanut vähähiilarisen ruokatavan ja useinkin pyrkinyt olemaan ketogeenisellä, eli hiilarit noin 20g. Paljon olen täällä lukenut ja jotain pyrkinyt omaksumaan itselle, Kiitos kaikille kirjoittajille
Nyt kun luin tämän Kawa-alueen ketjut, minulle kolahti; proteiinit, ne jumittaa ja voi olla että alkava D2 sekä siihen jollainlailla liitännäinen kilpirauhasen toiminta, mutta joka tapauksessa päätin tarkkailla proteiinien määrää!
Nyt laitoin ruokailuni tehotarkkailuun ja pyrin näihin arvoihin: P 50g - H 20-25g - R 135-140g eli hieman yli 1500kcal
Näillä on tarkoitus pudottaa painoa, mutta nuo hiilarit? jos nostan niiden määrää, pelkään nälän tuloa (nyt 3 ruokailua/pv) ja "himojen" heräämistä
Itse asiassa olen melko helposti omaksunut tämän runsaan (lue -voin käyttö) rasvan käytön ja pelkäänkin nyt nostaa hiilareiden määrää sinne useasti suositeltuun 50g/vkr sillä sitten kalorirajoituksellani rasvan määrä pienenee ja ei toivottua on myös painonlaskun väheneminen kuten myös "himojen" herääminen.
Eli uskallanko jatkaa näillä vähillä hiilareilla, kun ainoa epämiellyttävä oire on huimaaminen, vai jatkuisiko tämä painonlasku jos nostan?
Voisin ehkä hieman lisätä jos se mieltymyksistä olisi kiinni, mutta en tiedä kirjoittiko tämän lauseen se sokrinisti