karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2025-10-29 02:17:45

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2009-04-19 13:21:57 
Poissa
paleokatti
paleokatti

Valittavasti tämäkin englanniksi, mutta kuvaa mielestäni aika selvästi ja sopivalla tasolla dieetin ja periaatteita sen taustalla:
http://www.nationmaster.com/encyclopedia/Optimal-diet

ViestiLähetetty: 2009-04-19 13:30:59 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Kiitos, bongasin tän täältä :D

Paljon paremmat sivut, kuin ne joille mä eksyin (siellä oli lähinnä puhuttu suhteista, mutta ei ruoka-aineista)

ViestiLähetetty: 2009-04-22 12:32:51 
Poissa
paleokatti
paleokatti

Emmakin kirjoittaa blogissaan OD:sta, hän on kirjoittanut hyvät ohjeet dieettisetuppia varten: Optimal Diet ratios.

Mielenkiintoinen lainaus tuolta blogientrystä:
Lainaa:
Kwasniewski believes the key to healing and recovering from chronic illness on the Optimal Diet is to eat excess calories. Kwasniewski feeds his patients a diet of at least 3,000 calories per day during the first two weeks of their stay at his clinic

Eli siis parantumisevaiheessa alkuun yli 3000 kcalia. Kuinka moni noudattaa tuota?

Ainakaan itse en pystynyt syömään noin paljon OD:lla (ja kyllä, yritin).

ViestiLähetetty: 2009-04-28 10:41:27 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mulla menee vain n. parituhatta kaloria päivässä ja alkuun söin varmaan vähemmän kun nyt raskauden myötä olen vähän lisännyt syömistä, 3000 kuulostaa aika paljolta mutta jotenkin vaikuttaisi ettei kwasnievskillä kovin helposti ainakaan liho. Nyt viimeisillä neuvolakäynneillä mun paino on joka kerta ollut pikkuisen aiempaa alempi ja olen pohtinut onko alun hurjat nestekertymät vähentyneet vai pitäiskö oikeasti alkaa syödä enemmän.

Tällainen kohta kummastutti:

BW is based mainly on body shape (skeleton). A slender 170 cm Asian, could require 63 grams of protein, while a stocky 170 cm Inuit could require 77 grams. Only animal proteins are counted as "proteins".

Käytän calculusta ja se kyllä laskee proteiiinien joukkoon kaiken vihanneksista mm. salaatista ja paprikasta irtoavan proteiinin. Olispa mukavaa kun niitä ei laskettais ja sais koko prodemäärän edestä syödä eläinkunnan tuotteita!

ViestiLähetetty: 2009-04-28 11:18:00 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

misukisu kirjoitti:

Eli siis parantumisevaiheessa alkuun yli 3000 kcalia. Kuinka moni noudattaa tuota?

Ainakaan itse en pystynyt syömään noin paljon OD:lla (ja kyllä, yritin).

Mä varmaan pystyisin tällä hetkellä, ja jos olisin tiennyt tuon, olisin varmaan ollut enemmän od:n kannalla.

ViestiLähetetty: 2009-04-29 20:57:31 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

misukisu kirjoitti:
Emmakin kirjoittaa blogissaan OD:sta, hän on kirjoittanut hyvät ohjeet dieettisetuppia varten: Optimal Diet ratios.

Mielenkiintoinen lainaus tuolta blogientrystä:
Lainaa:
Kwasniewski believes the key to healing and recovering from chronic illness on the Optimal Diet is to eat excess calories. Kwasniewski feeds his patients a diet of at least 3,000 calories per day during the first two weeks of their stay at his clinic

Minusta tuntuu että meidän miehet söivät tuollaisia annoksia ainakin viikonloppuisin, silloin kun aloittelin rasvanläträystä tosissani tässä taloudessa (syyskesä 2007), mutta itse tuskin pääsin ainakaan paljoa yli 2000 kaloriin iltasyöpöttelyineni. Vaikka eihän me silloin oltu millään kunnon kawasakilla edes.

Enkä pääse nytkään ainakaan usein yli 2000 kalorin, yhden ison ja 1-2 pienen aterian rytmilläni. Mutta aamun pakolliset keltuaiset rasvanläträyksineen ja kermakahveineen kyllä selvästi auttavat tilannetta verrattuna aiempaan, aamiaisettomaan systeemiin.

ViestiLähetetty: 2010-05-15 13:24:58 
Poissa
tustustuskykyinen
tustustuskykyinen

merkkaan ketjun (kilroy was here)

"Tätä en olekaan koskaan yrittänyt, joten luulen, että se ihan varmasti onnistuu!" -Peppi Pitkätossu-

ViestiLähetetty: 2010-05-15 14:25:30 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Lainaa:
three quarters of the carbohydrates most people eat are converted to fats

Minua on informoitu, että hiilari hyvin vaikeasti konvertoituu rasvaksi?

Vähän jäljempänä väittää, että eläinproteiinia tarvitaan hiilihydraatin polttamiseen?

Aika outoa tarinaa. Puhumattakaan vielä superaivoista...

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/

ViestiLähetetty: 2010-05-15 19:01:26 
Poissa
paleokatti
paleokatti

Mirka kirjoitti:
Aika outoa tarinaa. Puhumattakaan vielä superaivoista...
Voi, jos sä lukisit sen kirjan, niin saisit useammatkin hyvät naurut ja voisit halutessasi tylyttää näissä OD-ketjuissa ihan kunnolla. Toi on vasta alkua... Se kirja on oikeasti tosi outo. Mutta sitten kuitenkin asiat ovat niin hyvin hallussa, että ihan hulluksi häntä ei uskalla leimata.

Esimerkiksi tuo "eläinproteiinia tarvitaan hiilihydraatin polttamiseen", en mäkään sitä tajunnut ekaa kertaa lukiessani. Mutta toi sama ajatus on sekä Schwarzbeinillä, että myös TCM:ssä sen "healing with whole food"in mukaan. Eli siis että proteiini tasapainotetaan hiilarilla, tai mitenpäin sen nyt haluaa sanoa. Ajatushan siinä on tärkein, eikä niinkään se tarkka syy, eihän Kwasniewskillä ole ollut tarkkaa tietoa niistä(ei sen aikaisella tutkimuksella tiedetty), joten syyt on sitten keksitty. Luulen, että siinä voi olla kyse ihan proteiinin insuliinikuorman tasoittamisesta tai jostain. Joka tapauksessa JK ei ole ainoa, joka tuosta puhuu.

Sama koskee tota hiilarin rasvaksi muuttumista, toi mainitsemasi on suhteellisen uutta tietoa ja moni muukin karppikirjailija on sen suhteen erehtynyt. Näissä pitää ottaa huomioon se tilanne ja tiedon saatavuus, joka kirjoitushetkellä on ollut. Siihen nähden kama on nerokasta.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00