karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-09 03:34:13

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 22 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2009-06-22 14:35:48 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Hei Optimoijat :smt039

Osui tuossa elsin kirjoittama ajatus siitä, että lakto-ovo-luuydinsysteemi voisi onnistua. Olen täällä jo jonkun aikaa lueskellut näitä optimointisivuja ja intuitioni vaan tänne vetää, mutta se intuitio ei vielä ainakaan halua lihaa saatikka sisäelimiä (niissä varmaan on vielä suurempi kynnys). Saattaisi se luuliemi olla askel/totuttelua muuhunkin lihansyömiseen.
Yritin tuossa ladata sen kokeiluversion laskeakseni makrot, mutta ei päästänyt millään konstilla rekisteröinnin yli :evil:
Olisiko joku ystävällinen ja laskisi minulle ne omallaan eli ole 41-vuotias, 168 senttiä pitkä ja normaalikokoinen. Kiitos etukäteen :)
Ajattelin tuossa huomenissa käydä hakemassa/tilaamassa niitä luita ja alkaa tekemään keitoksia. Paljonko teillä sitä luulientä menee päivässä ja mitkä sen makrot ovat esim. desilitralle?
Toinen, joka minua kiinnostaa on se laardi (tai siis se lopputuote, jota voisi käyttää paistamiseen) eli blondiohjein (löydetyt eivät auttaneet) sen teko ja kauanko se säilyy jääkaapissa? On yhden hengen suurtalous, joten gheen ja voin lisäksi sitä ei pysty määräänsä enempää käyttämään.

Jos alkaa lihaa maistelemaan niin kuinka pienellä määrällä kannattaa aloittaa ja millä tavalla valmistettuna? Kanamunia voin syödä paljon, joten niistäkin tulee kaikkea hyvin.
Maksan raudan suhde hemoglobiiniin? Minulla on jo nyt arvona 150 eli sitä ei varmaan kannata yrittää nostaa enempää :roll:

Ja kaikki muutkin hyvät neuvot ovat tervetulleita eli haparoivia askelia Puolan suuntaan. :koki: Kiitos siis etukäteen =D>

Ai niin...Jos joku viisaampi kerkeäisi käydä senttipäiväkirjassani ja lukea sen vuodatukseni eiliseltä päivältä ja antaa kommentteja oireisiini. Olen ottanut kyllä yhteyttä lääkäriin ja menen huomenna verikokeille, jossa varmaan otetaan kaikki mahdollinen eli sieltä saattaa tulla lisää tietoa. Mutta olisi aina hyvä olla hieman viisaampi :D

Viestin otsikko: Re: Tahtoisi kokeilla
ViestiLähetetty: 2009-06-22 17:52:21 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Spektroliitti kirjoitti:
Hei Optimoijat :smt039 Maksan raudan suhde hemoglobiiniin? Minulla on jo nyt arvona 150 eli sitä ei varmaan kannata yrittää nostaa enempää :roll:

Mä oon syönyt aika huolettomasti maksaruokia,(noin kerran viikossa, joskus kaksikin) vaikka hemppa on mullakin siinä 150 ja se ei oo siitä yhtään noussut. Ennen karppausta mulla oli hemppa 160-170 mutta onneksi karppaus on laskenut sitä ihan normaalilukemaan.

ViestiLähetetty: 2009-06-22 18:08:37 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Kiitos Kirrimirri :)
Kun jostain syystä maksan syönti ajatuksena menisi paremmin kuin lihan tai muuden elinten :shock:

Noh...omituisuutensa kullakin, mutta sitä siis uskallan syödä huoletta. Siihen luuliemeen minulla on tullut himo, vaikken tiedä sitä edes koskaan maistaneenikaan :lol:

ViestiLähetetty: 2009-06-22 18:22:24 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

^^ Luuliemillä on selvästi markkinointipuoli kunnossa karppipuolella \o/

Eivaan, se on oikeastikin aika hyvää syötävää niille, jotka haluavat vaihtaa liemikuutioista johonkin järkevämpään,
mutta joille liha ei kuullosta erityisen hyvältä tai houkuttelevalta :)

Nimmarilla "entisen vegen ja bamixin liiton toinen, ei-äänetön osapuoli"

Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)

ViestiLähetetty: 2009-06-23 10:28:24 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Kiva kuulla els, että on ollut "orientoitumisvaikeuksia" lihan syöntiin ;) Koostumusko on sinulla tökkinyt myös? :-k
Jäi tänään luuidenmetsästys, kun olin verikokeilla ja meinasi lähteä taju :? Eipä ole tuotakaan tullut itselläni koskaan vastaan, joskaan minulla ei ole mitään laajaa kokemusta näytteidenotosta. Veren sokerista se ei kuitenkaan johtunut (ei ollut edes nälkä \:D/ ) vaan jostain muusta (verenpaine...elektrolyytit...joku muu...?). Oli se aikamoinen näky, kun meikäläinen makaa hikisenä ja kalpeana selällään ja labrantäti pitää jalkojani ylhäällä kohti taivasta. Yritti koko ajan tunkea, että kun on ollut niin kauan syömättä ja totesin, ettei ole nälkäkään. Antoivat sellaisen mehutetran ja otin siitä näytteeksi muutaman hörpyn :smt078 Otin siinä käytävässä muutaman macadamian ja ruususuolakiteitä, joten olo parani sen verran että sentään kotiin pääsin. Aamiaisen söin ihan äsken, joten ei tosiaankaan verensokeri :smt019 Jospa sitten ottaisin huomenna asiakseni lähteä kaupunkiin ja "luumetsälle" ;)

Yksi lisäkysymys noihin moniin edellisiin: Sopivatko sienet optimoijalle? Kun minä pidän niistä niin kovasti [-o<

ViestiLähetetty: 2009-06-24 19:44:02 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

^^ Joo. Koostumus ja suutuntuma ja kudoskuidut ja löllökama ja kaikki!
Mutta näemmä sitä oppii jossain vaiheessa keskittymään siihen makuunkin.
Ja bamix auttaa pitkälle melkein kaikessa muussa, kunnes sitä karppiintuu :)

Ja joo, sienet on ookoo kawasakissa. Hyvä umamin lähde makupuolella sitäpaitsi. Soijan tai natriumglutamaatin sijaan.
Ja ainakin kuivattuihin suppilovahveroihin saa piilotettua monta lisägrammaa piilorasvaa...

ViestiLähetetty: 2009-06-24 20:14:34 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Jippii =D> ...pelkäsin jo, että joudun luopumaan sienistä...Se olisi ollut rankkaa. Herkkusienetkin imevät ihan kivasti rasvaa, mutta tuo kuivatut sienet olivat hyvä idea eli löytyy mustaa torvisientä ja suppiksia =P~

Kertoisitko vinkkilöitä els niistä sinun ja bamixin yhteistuotannoista?
Proteiininlähteitä on pakko keksiä lisää kun näyttää jäävän alhaiseksi muuten. Rasva tahtoo jo mennä yli rajojen (vaikka se aloittaessa tuntui vaikealta :roll: ).

Tuttava latasi omalle koneelleen sen ja onnistui kokeiluverision kanssa. Nyt ovat alkumakrot minulla P 63-63, R 109-149 (kurjan alhainen :cry: ) ja HH 31-50. Jatkuvat makrot ovat sitten P 44-56 R 144-206 ja HH 44-56 eli jo helpompaa. Kyllä hiilaritkin on aika hankala tosiaan saada noihin lukemiin, mutta olen nyt syönyt perunaa jonkin verran.
Onko sillä luuliemellä muuten makroja ja minkä verran sitä kuuluu käyttää päivässä?

Sen verran vielä, että olen ymmärtänyt oikein eli jos syön esim. 44 g hiilareita niin muiden makrojenko pitää olla samassa suhteessa vaihteluvälin alarajalta vai voiko liikkua välin sisällä miten vaan?
Onko joka aterialla makrosuhteen toteuduttava vai voinko syödä niin, että aamu on rasva/proteiini-painotteinen ja päivä keskiverto ja illalla enemmän hiilareita?

Olen lueskellut noita teidän kirjoituksia, mutta kun tietoa on niin valtavasti päässä (ja kaikki tietty suloisessa sekamelskassa :smt019 ) eli alan jo mennä sekaisin, että mikä kuuluu mihinkin :smt086 :oops: Koettakaa kestää...

ViestiLähetetty: 2009-06-25 16:22:48 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

No nyt on sitten luuliemi muhimassa =D> Yllättävän hyvin löytyikin niitä eli jos on Tamperelaisia niin ihan Sokoksen lihatiskiltä löytyy ydinluuta 2,50 euroa/kilo (kalleudesta en osaa sanoa kun ei ole vertailukohtaa ;) ) ja kuulemma heillä valikoimissa ihan joka päivä.

Illalla sitten maistelen, että miten onnistui. Mausteet ja juurekset menivät pataan käsikopelolla eli lopputuloksesta ei ole vielä tietoa :?: :-s

ViestiLähetetty: 2009-07-02 18:45:45 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Luuliemi tuli tehtyä loppuviikosta ja olen käyttänyt sitä ensin ruokiin ja tänään uskaltauduin kokeilemaan elsin juomaa eli kerman ja kananmunan (laitoin kokonaisen elsistä poiketen) vatkasin sekaisin ja päälle kaadoin lämmitettyä luulientä. Oli taivaallisen hyvän makuista =D>

Lihaa olen syönyt nyt kolmena päivänä aloittaen ensin 50g jauhelihaa, eilen 75 g tonnikalaa ja tänään 100 g jauhelihaa (harmi,että naudan luomujauhiksessa on vaan 7 % rasvaa :evil: Voihan sitä sitten ottaa sen rasvan muualta ja ei tule mitään antibiootti sun muita jäämiä). Eipä ole tullut väänteitä. Seuraavaksi ajattelin tutustua sianlihan makuun. Siitä on todella pitkä aika. Täytyy katsoa josko saisi jotain luomuna... Pekoiniakin harkitsen.

Makrot ovat pysyneet yllättävän kiltisti lähellä calculuksen antamia kun olen finelistä katsonut. Se luuliemi on vaan tuntematon makroiltaan :?:

Kiitos siis kaikille avusta ja jos on jotain vinkkejä ja neuvoja niin otan mieluusti vastaan. Kawa on nyt entistä ajankohtaisempi, kun todettiin kilpparin vajaatoiminta ja eikös tämän pitäisi olla hyvä hormoonitoiminnallekin?

ViestiLähetetty: 2009-07-19 12:46:33 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Tässä on nyt sitten kawailtu pikkaisen yli pari viikkoa. Olen siis siirtynyt lihansyöjäksi ja kalaa olen syönyt jonkin verran. Laardia on keitelty ja on paistamisessa tosi hyvän oloista. Luulientä on menossa toinen satsi ja sen syönti näyttää asettuneet tuonne lounaaksi eli 1 keltuainen, loraus kermaa ja luulientä loput kupillisesta ja nökäre voita (+ yksi liiterin wienernakki sinapilla ja majoneesilla :oops: ) =P~
Aamiainen on vakiintunut niin, että syön yhden mantelileivän (seuraavassa satsissa kokeilen vehnäjauhoja leseiden tilalle) joiden puolikkailla runsaasti voita, kaksi gheessä paistettua kananmunaa, kermajuustoa noin 30 g, punasipulia raakana 20 g ja kaffetta puolimukia, jossa 1,5 tl kookosrasvaa sekä loppukuppiin kerma-maitoa.
Illalla sitten isompi satsi ruokaa eli eilen borts-keittoa luuliemellä, paljoilla juureksilla ja nakeilla ja yksi aiemmin keitetty peruna mukaan + voita täytteeksi. Välillä sitten kiinteää lihaa ja vihanneksia kermalla + peruna. (sisäelimet odottelevat vielä tuloaan :oops: Maalaismaksapasteija maksoineen ja munuaisineen on jo jääkaapissa)
Kuulostaako miltä?

Kohta pitäisi siirtyä 2 kk makroihin eli p 50-63, r 150-213 ja hh 38-50 eli rasvalla läträäminen pääsee vauhtiin =D> (ensimmäisessä kuukaudessa vain 109-149)

Sitten lisää kysymyksiä/ongelmakohtia:

1. Halu tuoresalaatteihin on vähentynyt ja on minimissään eli ei tee mieli :( Idut menivät hetken, mutta sekin hiipui. Onko tämä tyypillistä? Pitäisikö huolestua? Jäänkö jotain paitsi? Pitäisikö syödä pitkin (ottaa kaapista kanin tekarit) hampain? Esimerkkiviikossa kotisivuilla oli todella vähän tuoretta ja ylipäätään vihanneksia...

2. Jumittaa ja etureppu turpoaa :( :evil: Johtuu tod.näk kilpparista (ja mahdollisesta kortisolin villiintymisestä) , mutta voiko olla myös lisäksi jotain muuta? Voiko lihaan siirtyminen tehdä tätä? Teenkö jotain väärin? Tuulimumma: Kuinka kauan sinulla meni, että kilppari alkoi toimia paremmin?

3. Mikä on hyvä määrä perunaa päivässä? Kun tuolla misukisun suomennoksessa soveltuvista tuotteista oli ristiriitaiset väitteet: Kaikenlaiset kasvikset yläraja 300 g, Peruna-yksi per ateria, perunat syömäkelvottomia paitsi kasviksena.
Eli...jos syön joka aterialla perunan niin se tekee pienilläkin perunoilla noin 200 g eli muille vihanneksille jää sitten 100 g :shock: Ainakin aamiaisella peruna teki nopeammin nälkäiseksi. Helpoimmin itsellä menisi illalla pääruuan yhteydessä.
Kun sitten siellä kotisivuilla niissä esimerkkiaterioissa oli välillä päivän hiilarit tosi alhaalla ja eikä suinkaan joka päivä syöty perunaa/jauhoja. Mutta mikä olisi teidän konkarien mielestä järkevää?

Anteeksi pitkä vuodatus :oops: En ole näihin mielestäni löytänyt vastauksia, vaikka olen sitkeästi lukenutkin. Yleisesti ottaen tämä tuntuu hyvältä, vaikka vielä on ne sisäelimet hakusessa. Tosiaan tuntuu, että ei oikein ole aina nälkä ja jos jossain välissä olen niin täynnä, ettei maistu niin teen kuten kotisivuilla sanotaan eli skippaan aterian (ei ole vielä tapahtunut ;) ). Tämä on todella mielenkiintoista :smt038

ViestiLähetetty: 2009-07-20 09:15:21 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Oma tyyli on itse kunkin löydettävä, joten yksityiskohtaisia keinoja ei oikein voi heittää lonkalta, varsinkaan tuntemattomalle.

Mutta tässä olisi kaksi "virallisempaa" ja yksi omaa soveltava ehdotus ruokalistaksi Kawalla.
Missään niistä ei syödä perunaa kolmella aterialla päivässä, vaan ehkä kerran (tai joka toinen päivä), siinä missä muitakin.

1. Kuvat viikon aterioista yhdellä Puolan Arkadia-klinikoista (linkki Elkan ruotsinkieliseen ketjuun karpeissa). Arkadia-klinikat ovat Kwasniewskin ohjeistuksen klinikoita ja niitä on Puolassa eri puolillam, joissa ateriatkin räätälöidään kullekin asiakkaalle erikseen.
viewtopic.php?p=844085#p844085

2. Ruokaviikon ehdotus homodiet-linkissä. Se on sama kuin Kwasniewskin omassa kirjassa Optimal nutrition
Katso vasen sivupalkki ja ensimmäisen "laatikon" alalaita
http://homodiet.netfirms.com/index.html

3. Ja omia kokemuksia eli vähemmän virallista.
Meillä (eikun minulla, syömme kaikki vähän eri tavoin) kuluu
- perunoita korkeintaan joka toinen päivä, yhdellä aterialla. Silloin se on osa lämmintä kasvisruokaa.
- lämmintä kasvislisuketta päivittäin, päivällisellä, ellei koko päivällinen ole sekasoppana. Lisukkeessa on joskus paljon ja joskus ei yhtään perunaa. Lisukkeen tärkein aines voin/eläinrasvan lisäksi on yleensä sipuli ja sen jälkeen juurekset, kaali, persilja (käristettynä ihanaa kesäruokaa!) tomaattia ja mitä nyt sattuu olemaan... ja usein siinä on myös jotain eläinperäistä lientä.
- luulientä joka toinen viikko noin viitenä päivänä viikossa
- keltuaisia nyt neljä päivässä (aika usein liemiin ja soppiin tai lisukkeeseen piilotettuna)
- kermaa ehkä pari desiä, voita paljon ja muita maitotuotteita vähän tai ei ollenkaan.
- Jotain sisäelintä (maksaa tai verta mustassa makkarassa) yritän muistaa syödä luuliemen lisäksi kerran viikossa
- lihaa itse asiassa varsin vähän; nyt alle 100g/päivä. Kesäisin "liha" on usein mahdollisimman rasvaista makkaraa, talvella taas rasvaisinta kaupasta löytyvää pakastamatonta sikanautaa tai possua :)
- raakasalaattia kunnon keko - yhdellä aterialla päivässä. Yrttejä sekä tässä että muualla ruoassa.
- jälkkäreitä ei tule isommin kaivanneeksi, mutta jotain pientä tulee päivällisen jälkeen: kermakahvia, pala suklaata, ja joskus ihan kunnollisia kerma-voi-marja-juttujakin
... ja syön useimmiten kahdesti päivässä; yksi jää kokonaan pois tai korvautuu kermakahvilla
Muuta tuosta omasta kaavasta:
- Annokset ovat yllättävän pieniä, koska se parituhatta kaloria kertyy näillä helposti.
- Yritän syödän nälän mukaan, eli aika usein nykyisin jotain jää lautaselle, vaikka yritän ottaa vähän.
- Yllä mainitsemattomia aineita (mukaan lukien vaikka valkoinen leipä, fazerin suklaa, marjat, hedelmät-ei-salaatissa, viini, mantelit, suolapähkinät, lakritsi, mehu, juusto, väkevä alkoholi, siemenet, hunaja, vaniljasokeri, oliiviöljy, balsamiko, omenaviinietikka, olut, kookoshiutaleet... sekä talvikauden hapankaurapuurot sun muut) mahtuu mukaan kaikkia silloin tällöin, eli hiilarilähteet vaihtelevat yllä olevan rungon ympärillä. Kokonaisuus hiilarien osalta näyttää kuitenkin pysyvän kivasti ja tasaisesti tuolla 50 grammassa, josta fruktoosin määrä näyttää jäävän useimmiten alle 20 grammaan.

ViestiLähetetty: 2009-07-20 10:17:26 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Spektroliitti kirjoitti:
1. Halu tuoresalaatteihin on vähentynyt ja on minimissään eli ei tee mieli :(

Aivot alkaa tottua eläinsyöntiin. nam. :twisted: :wink:

( juu en tiedä itse kawailusta mitään.. )

ViestiLähetetty: 2009-07-20 10:45:12 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mihin laitat nuo neljä kananmunanvalkuaista päivässä, menevätkö ihan haaskuuseen, ja mikä on syynä että et syö ollenkaan kananmunanvalkuaista?

Nimimerkki kiinnostunut kyselee.

ViestiLähetetty: 2009-07-20 11:09:26 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen

Valkuaiset sinällään on turhaa proteiinia ja proteiini mieluummin kawalla saadaan lihasta/sisäelimistä.
Valkuaisista voi tehdä esim valkuaisleipää, ohje OD:n sivuilla http://homodiet.netfirms.com/menu/day_three.htm
EGG WHITE BREAD
P 11g, F 1.4g, C 12g 1 1.4 : 1.2, 213 kcal

Egg yolks are used more often in optimal nutrition than egg whites. Instead of throwing out the egg whites, it is possible to freeze them. When enough of them have added up, the following egg white bread can be baked:
Butter a cake mould or bread pan thickly. Sprinkle breadcrumbs on the butter.
Beat 20 egg whites (500g) with a pinch of salt until stiff. Then slowly spoon in, while still mixing, half a cup (100g) of flour mixed with 2 teaspoons of baking powder. Follow this with half a bar (100g) of melted, cooled butter. After everything has been mixed, pour into the cake mould or bread pan. Bake at about 160C for an hour. Allow it to cool slowly in the turned off oven so that it will not fall.
Note.. This bread does not have the best proportions between the three major components; the ratio is 1 : 1.4 :1.2. This is why it should be eaten with fatty meat or lard, or with a thick layer of butter on it. No carbohydrates should be eaten with it.

Kotona!

ViestiLähetetty: 2009-07-20 11:25:09 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

suopursu kirjoitti:
Mihin laitat nuo neljä kananmunanvalkuaista päivässä, menevätkö ihan haaskuuseen, ja mikä on syynä että et syö ollenkaan kananmunanvalkuaista?

En syö valkuaisia, koska en ikinä ole saanut syötyä neljää kokomunaa päivittäin, mm maun takia,
kun taas pelkkinä keltuaisina niitä menisi varmaan enemmänkin, eli tuo ei tuota ongelmia :)
Keltuaisten kanssa tulee valkuaista ehkä yhden munan verran. Loput erotan lasiin ja jääkaappiin, siltä varalta, että niille löytyisi käyttöä.

Tuulimumman mainitsemaa kwasniewski-leipää olen kokeillut pari kertaa, mutta ei se ole ainakaan vielä ollut tekonsa väärttiä.
Kookosmarenki sen sijaan on ihan ok (vaikkapa pappilan hätävaraan) muttei siihen saa kulumaan enempää kuin lasillisen viikossa - jos on ahkera.
Samoin kookoslettuihin niitä tulee laiteltua se lasillinen kokomunien lisäksi (kuuden munan perussatsiin).
Ja joskus tungen niitä (vähän) muiden munakkaisiin, kun ne muut ovat paljon minua persompia proteiinille.

Mutta veikkaan että noin puolet valkuaisista menee pois ihmiskäytöstä, aivan kuten ne munankuoretkin.
Niin että ei tässä ihan turhaan kaipailla sitä takapihan kanatarhaa. Niille olis ruokaa vaikka millä mitalla jo. Kompostissakin :)

ViestiLähetetty: 2009-07-20 13:50:28 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kyllä olis mukava kun olis omat kanat, ja sitten ne munat tietty :!: :D

ViestiLähetetty: 2009-07-20 13:53:57 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Joo-o. Nyt pitää tyytyä syöttämään noita vapaita pihaelättejä (tintit, räksät, oravat ja sensellaiset)
Toki nekin lisää biodiversiteettia eli hukkaan ei joudu mikään, mutta silti :lol:

ViestiLähetetty: 2009-07-20 14:07:02 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen

Tuulimumma: Kuinka kauan sinulla meni, että kilppari alkoi toimia paremmin?

Puolisen vuotta....mutta omat ihmiskokeet päätyivät taas kerran liian nopeaan thyroksiinin vähennykseen.
Seurauksena kolme lisäkiloa, palelu, väsymys, hiusten lähtö.

Nyt olen nostanut lääkitystä yhteen isoon tablettiin ja pitäisi kokeisiin edistyä lähtemään.
Hiljaa hyvä tulee :mrgreen:

Kotona!

ViestiLähetetty: 2009-07-20 18:40:54 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Kiitos els ja tuulimumma =D>

Yritän säädellä ja löytää sitä omaa rytmäni. Nuo homodiet-sivut olinkin löytänyt ja sen menunkin. Sen perusteella sitten pähkäilinkin sitä perunajuttua.

Nuo esimerkkiateriat olivat tosi hyviä. Olen sen verran visuaalinen, että ne hahmottivat hommaa. Tosin aiheuttivat pavlov-koirien reaktiota ;)

Els tuo sinun omakohtainen ruokaesimerkkisi oli kuitenkin kaikkein valaisevin :respect: On pikku pää hieman sekaisin, kun ensin aloitti karppauksen ja sai vääntää aivonsa uuteen ohjelmointiin ja sitten aloittaa lihansyönnin 10 vuoden jälkeen ja siitä sitten kawailuun (luuliemi, laardi, sisäelimet, jotka eivät ole kuuluneet lapsuuteeni ja huom. maistoin sitä maalaispateeta ja oli tosi hyvää!)....sanoisinko, että diagnoosina "väliaikaiset hahmottamishäiriöt" lienevät aika lähellä :wink:
Luuliemi keltuaisella ja lorauksella kermaa maistuu niin hyvältä, että sitä voin vedellä vaikka joka päivä =P~ Toivottavasti se ei ole haitaksi.
Sitä hiilareiden määrää ei ole kyllä helppoa saada täyteen ilman perunalisää ja tuskin se pieni peruna illalla pahaakaan tekee tai sitten jätän jonkun päivän vähemmille hiilareille ja otan isomman kasan toisena :-k

Ruoka annokset kyllä tosiaan näyttävät pienenvän ja sekin aiheuttaa vaikeuksia orientoitua kun pelkää sitä säästöliekkiä, mutta ehkä se kroppa pystyy käyttämään paremmin hyväkseen ne oikeat ruoka-aineet.
Aamiainen näyttää olevan itselläni sellainen, että on parempi syödä se ja kunnolla. Tänään venytin ja on huomannut päänsärkynä ja pohjattomana nälkänä :( Eli sen jo uskon ja noudatan kehon toivetta :)

Kiitos ja jos tulee muuta vielä mieleen niin otan tiedon vastaan mieluusti.

ViestiLähetetty: 2009-07-20 18:52:51 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

ot

vedin yks päivä koemielessä neljän keltuaisen keltuaisvoita ja 3 koko munaa ihan kevyesti. (kokeilin maxkolesterolidieettiä, lounas pelkästään 1500 kcal )pidemmän päälle tod näk tökkis.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 22 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00