karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2025-10-29 01:42:30

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 5 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2009-09-12 12:59:27 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Musta tää Optimal diet kuulostaa kiinnostavalta. Vuoden oon karppaillut ihan tavalliseen alakarppitapaan, en oo pitkään aikaan laskeskellut mitään mutta kiloklubiin syötellyt joskus juttuja ja tavanomaiset arvot on olleet karkeasti

P110 R170 HH60 ja E% P20 R70 HH10

Kauhean pitkä matka ei siis noihin Kwasniewskin arvoihin ole 1:2,5-3,5:0,5-0,8.

Mitään stressiä en aio tästä repiä, mutta jos vaikka pikku hiljaa muuttuisi tuohon suuntaan. Ongelmia ei tavallisella alakarpillakaan ole, paino on pudonnut vuoden aikana 20kg ja oon nyt normaalipainossa ja muutenkin voin hyvin. Kiinnostaa vaan mitä keho tykkäisi vähän isommista rasvaosuuksista, mistä sitä tietää vaikka sopisi paremmin. Ja jos ei niin takasinkin pääsee. :)

Kokkaustaito (ja -motivaatio) on kehittynyt tosi paljon tässä vuoden aikana, lähtöpiste oli nollassa eli valmisruuissa. Vielä en tunne itseäni kuitenkaan valmiiksi luuliemi/sisäelin -tasolle. :D Enimmäkseen siis tuun ainakin näin alkuun pitäytymään tutuissa ruoka-aineissa. Kuitenkin jos joskus onnistuisi tekemään vaikka jotain ruokaa missä on maksaa... :) Hedelmiä ja kasviksia on mennyt tähän mennessä aika paljon, mutta vähennetään pikku hiljaa. Parit ananaspurkit ja kukkakaalit on tullut juuri myös hamstrattua lidlistä joten niitä varmaan syönkin vielä muutaman hetken, sen takia varmaan jää kanamuna alussa vähemmälle, ettei proteiinit nouse liikaa.

Kirjaan tänne tavoitemakrot:
P 65-68 R 165-225 HH 30-50

ViestiLähetetty: 2009-09-12 13:09:01 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Ja jatkan tästä erillisellä viestillä niin saa tuo aloitusviesti olla selkeä. Ruokapäiväkirjaa en pidä sen kummemmin, mutta kiloklubiin yritän syöttää ruokia vähän etukäteen niin alkaa hahmottua, minkä verran kannattaisi mitäkin syödä.

Tänään söin täytettyjä paprikoita, joissa jauhelihaa, aurajuustoa, ananasta ja kermajuustoa. Siinä meni aika hyvin prodet juustoissa, joten illemmalla on suunnitelmissa enää turkkilaista jugurttia runsaalla (2dl) kermalla ja sekaan ihan vähän ananasta. Makrot näillä syömisillä (kiloklubin mukaan, ilman keittiövaakaa) P64 R178 HH54. Hiilareita siis vähän runsaasti, mutta muuten ok. :)

Ja kommentit on sitten kovasti toivottuja, varsinkin jos näyttää että jokin menee päin mäntyä. :)

ViestiLähetetty: 2009-09-13 13:46:25 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Toi rasvan syönti on ihan mukavaa kyllä, vaikkei siihen oo oikein tottunut. Vähän näytti siltä että jäisi vähäiseksi tänään, mutta meni tossa ruualla sen verran paljon että taitaakin arvio olla vähän alakanttiin. Broilerinkoiven söin oliiviöljyllä, lisänä kukkakaalia ja paprikaa voilla sekä hiukan fetaa ja kermajuustoa. Tein pitkästä aikaa valkosuklaa-juustokakkua (ilman pohjaa) tänään, siitä pomppaa vähän hiilarit mutta eipä sitä onneks joka päivä tarvi syödä. Illalla syön vielä kaksi kanamunan keltuaista. :)

Makrot P66 R190 HH54

ViestiLähetetty: 2009-09-13 19:06:18 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Kävin finelissä vähän katsomassa, että kaikki tarvittavat ravintoaineet saa tällä ruualla (tän oon aina tarkistanut kun muutan syömisiä, myös karppauksen alussa). Ihan hyvältä näyttää, vaikken sisäelimiä (maksaa lukuunottamatta) oo nyt lähiaikoina ainakaan suunnitellut syöväni.

C-vitamiinia saan oikeastaan lähinnä paprikasta, joten sitä on varmaan hyvä syödä puolikas päivässä, jos en sitten kehitä jotain muuta lähdettä tilalle.

Ja raudan takia on vissiin hyvä tavoitella sitä maksan syömistä aina välillä. Joskaan en aiemminkaan oo juuri syönyt, ja silti hemoglobiinit on pysyneet ihan hyvinä, että ota tuosta nyt selvää sitten. Ja asiaa mutkistaa vielä se että A-vitamiinia saan nykyisilläkin syömisillä jo moninkertaisesti yli suositusten, ja tuosta maksastahan se sitten vasta nouseekin. Onkohan tuosta haittaa..?

Sikatäysi olo on kyllä ollut koko päivän, kun oon siis jo rasvatarpeeni tyydyttänyt (tuo 190 grammaa). :mrgreen: Vielä ajattelin ne pari keltuaista vetästä vaikkei niin nälkä olekaan, mutta teen varmaan keitettyjä munia, eli en niiden kanssa sitten enää rasvaa vedä, luulen että energiantarvetta ei enää oo. :wink:

Lisäys: mä oon aina tykännyt kanamunissa vain keltuaisista, etenkin paistetuissa, mut en oo koskaan älynnyt että voin jättää sen mauttoman valkuaisen vaan syömättä! :twisted:

ViestiLähetetty: 2009-09-19 20:44:26 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Menee vähän liian säätämiseksi, jos syö riittävästi prodea ja rasvaa ainakin 2,5 kertaa sen, niin olo on supertäysi sielä seuraavana päivänäkin. :D Tuntuu että mulle on luonnollisempi tuo E% -jakauma P20-R70-HH10, koska aina kun syön sen kummemmin miettimättä niin asettuu itsestään siihen.

Anyway, ihan kiinnostava kokeilu, sai kans taas pitkästä aikaa seurata vähän tarkemmin syömisiä. Olossa en huomannut eroa, hyvältä on tuntunut koko ajan. :)

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 5 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00