Viime keväänä kiinnostuin Kawasta, mutta syystä tai toisesta homma lopahti, enkä nyt muista millaisia ruokapäiviä tuli. Ajattelin kuitenkin aloittaa makrosuhteilla 1 : 2,5 : 0,5 ja 164 cm pitkänä proteiini pyörisi siinä 60 g tienoilla. Näin ollen grammoina tulisi 60 : 150 : 30 ja kalorimääräksi 1750 kcal.
Ylipainoa on nyt varmaan ainakin parikymmentä kiloa, vaakaostoksille huomenna. Olen pyörinyt täällä vuodesta 2006, enkä ole onnistunut laihtumaan (välissä vaan lihomaan 25 kg, mutta siinä oli sairaus mukana ) millään karppaustyylillä.
Inhottavinta on, että kärsin nälästä vaikka kaloreita olisi reippaasti. Tänään (eilen) esimerkiksi olen syönyt kolme kunnollista runsasrasvaista ateriaa, mutta silti oli pakko käydä paistelemassa vielä kylkisiivuja, kun nälkä kurni mahassa. Siitä on nyt muutama tunti ja sama homma taas, nälkä. Laitetaan nyt se ruokapäiväkirja:
4 kylkisiivua
3 keltuaista
1 valkuainen
voita paistamiseen
kahvia ruokakermalla (...) ja punaisella maidolla
possun suikaleita n. 200 g
wokattua kaalia ja porkkanaa, n. 200 g
teetä, ruokakerma & maito seassa
jälkiruoka (vähän ajan päästä):
mukamas-pannacottaa edellä mainituist ruokakermasta ja maidosta, ~ 1,5 dl
kassler-pihvi n. 150-200 g
vihanneksia voilla ja tuorejuustonokareella
4 kylkisiivua voissa paistettuna
Tuossa on ihan törkeä määrä ruokaa. Vaihdoin tuossa kuohukerman ruokakermaksi vaikka tiedän ettei se nyt ole ihan halalia, mutta kun tuntui että olen kuitenkin koko ajan syömässä niin energiansaantia pitäisi edes jotenkin vähentää.
Karppauksen aikana en muista kertaakaan kokeneeni sitä näläntunteen häipymistä edes nollahiilariketoosissa. Mulla on nälkä paljon useammin kuin pitäisi ja sitten syön liikaa. En halua edes laskea tämän päivän makroja, tiedän syöneeni liian monta kertaa ja liikaa.
Kawan suhteen tuostakin päivästä näkee toki suoraan, että proteiinia tulee liikaa ja kaipaisinkin konkareiden vinkkejä myös siihen. Tuntuu, etten osaa itse koostaa sellaista päivää, joka menee noihin makrosuhteisiin.
Rupee vähän usko loppumaan, kun olen niin monta kertaa yrittänyt eri tapoja tuloksetta. Ehkä mulla ei vaan sitten ole pitkäjänteisyyttä, kun on kerran niin monta kertaa pitänyt yrittää. Tämänkin takia tuntuu nyt jotenkin ylivoimaiselta hautautua tuntikausiksi fineliin etsimään jotain koostumuksia, laskeskella ja yrittää saada aikaan sopivat ruoat päivälle. Lisäksi 1750 kcal tuntuu tosi paljolta, suhteutettuna siihen että perusaineenvaihduntani lienee korkeintaan jotain 1650 kcal.
Mutta, jos joku voisi vähän jeesata niin olisin kiitollinen
! Vaikka omia esimerkkipäiviänne ja muuta, jos jollain sattumalta olis suunnilleen samat kalorit.