karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-27 23:57:17

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 5 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Atkinsin induktion jälkeen?
ViestiLähetetty: 2010-12-28 17:36:40 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2010-12-28 15:34:02
Viestit: 9
Eli, aion viettää aktinsin vaiheen ensi viikolla ( kahdeksi viikoksi ) mutta mitä sen jälkeen? Jatkanko samaa mallia vai lisäänkö joka viikko 5grammaa, vai kuinka? Jäin tässä asiassa vähän epävarmaksi, kaipaan tarkempaa vastausta. Pudottavaa on siis paljon. ( ylipainoinen olen )

Vai täytyykö jatkaa aktinsin diettiä koko elämän, jotta kilot pysyisivät lopullisesti poissa?


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-12-28 18:58:05 
Poissa
soutaahuopaakarppi
soutaahuopaakarppi

Liittynyt: 2009-03-11 22:12:54
Viestit: 3791
Tämä lainattu suoraan foorumilta jossa esitelty Atkinsin dietti:

"Ruokavalio aloitetaan kahden viikon mittaisella induktiolla, jolloin ravinnon päivittäinen hiilihydraattien määrä rajoitetaan 20 grammaan. Tästä seuraa ketoosi muutamassa päivässä. Aloitusvaiheen jälkeen päivittäisten hiilihydraattien määrää nostetaan viidellä grammalla viikossa, kunnes painon lasku pysähtyy. Jotta laihtuminen jatkuisi, peruutetaan takaisin edellisen viikon hiilihydraattimäärään.

Kun tavoitepaino on saavutettu, siirrytään ylläpitovaiheeseen, jolloin hiilihydraatteja nautitaan niin, että paino ei nouse eikä laske.

Yleisin Atkinsin ruokavalioon liittyvä harhaluulo on kasvisten totaalinen puuttuminen siitä. Kuitenkin tiukan alkuvaiheenkin aikana niukasti hiilihydraatteja mutta runsaasti ravinteita sisältäviä (kts. Fineli) kasviksia voi käyttää lähemmäs puoli kiloa päivässä. Riittävä ravinteiden saanti on perusedellytys minkä tahansa ruokavalion pidempään noudattamiseen."

Kannattaa tutustua tuohon ABC wikiin ja lukea laajemmin kirjallisuutta.

Tsemppiä ja wellcome :smt023

_________________
Kuva
Truth, nothing but the truth since 8.6.2010


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-12-28 19:02:30 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2010-12-28 15:34:02
Viestit: 9
voi suuri kiitos! miten olenkaan tyhmä... mutta kiitos tosi paljon, nyt ymmärrän tämän asian paremmin =) olis pitänyt lukea tätä sivustoa vähän tarkemmin ennen kuin tulin kysymään.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-12-28 20:22:18 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 56770
Ja jokunen karppikirjakin ois ihan aiheellsita lukea niin tietäs paremmin mitä on tekemässä.

_________________
Elämä on arvaamatonta, koska tahansa voi tapahtua jotain hyvää. Eeva Kilpi

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-12-28 23:10:42 
Poissa
nörttikarppi
nörttikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-05-04 14:59:26
Viestit: 8323
Kirjojen lukeminen auttaa niin tiedät vaikkapa että miksi tämä homma toimii ja miksi se ei ole ihmedieetti. Ja noiden hiilareiden nostoa kannattaa tehdä tosi hitaasti eikä lähteä kiirehtimään--nuo hiilarirajat ovat jokaisella tosi erilaisia. Elikkä joku "joutuu" olemaan 20 g hiilareilla koko loppuikänsä ja jotkut kestävät hyvin satakin grammaa päivässä. Nykyinen terveydentilasi kertoo jo paljon hiilarinsietokyvystäsi--jos olet jo reippaasti ylipainoinen ja diabetes kolkuttaa ovella ja kärsit erilaisista sairauksista joita liika insuliini pahentaa niin siinä tapauksessa oma sietokykysi on melko varmasti sinne alakanttiin päin. Jos olet perusterve jolla on ylipainoa vain muutama kilo eikä sinulla ole kummemmin sairauksia niin silloin voit vetää hiilareita vähän enemmän. Joten kaikista tärkeintä on kuunnella omaa kehoaan.

Ja ketohiilareillahan voi pysytellä koko loppuelämänsä ilman että siitä tulee hirmuisemmin haittaa, joten se ei ole niin rajoittava systeemi kuin mitä yleensä luullaan--pitää vain löytää ne oikeat vihannekset ja muut tämmöiset niin saa syötyä vatsansa täyteen hyvällä omallatunnolla. Mutta toisaalta ei turhaan kannata kituuttaa superniukoilla hiilareillakaan jos se paino putoaa muutenkin (30-50 g on jo monille tosi toimiva hiilarirajoitus). Niin joo, ja kannattaa tosiaan kokeilla niitä eri hiilarimääriä pitkään (eikä siis hyppiä heti yhdestä määrästä toiseen) koska joskus voi olla päällä satunnainen turvotus (vaikka hormoneista tai stressistä tai liiasta liikunnasta) joka kestää parisen viikkoa ilman että olisit tehnyt yhtään mitään mokia syömisten suhteen. Ja kuukausienkin jumit ovat ihan yleisiä koska keholla kestää aikaa korjata itseään. Joten hiljaa hyvä tulee :D

_________________
Kuva

Riekon nyrkkisääntöjä ketoilijoille, kliks


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 5 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)