karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-10-05 07:41:29

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 39 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2010-06-13 09:47:40 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

snowgrouse kirjoitti:
niin sitten heti alkaa kaksi suurta keltaista silmää tuijottamaan :shock: "mulle heti nyt". Aamiaistuijotus.

Aivan ihana <3 :lol: :mrgreen:

ViestiLähetetty: 2010-06-13 10:07:38 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Jaksaa paremmin väsymättä, maha ei mourua eikä turpoa valtavaksi. Ilmavaivat poissa. En pekää enää niin paljon että näkä yllättää, jossain missä ei saa syödä, uskallan lähteä kauemmaksikin ilman evästä! En ole kiukkuinen kun on nälkä. Makeanhimo on melkein kadonnut kokonaan. Nukun hivenen paremmin. Paino on tippunut ja vy kaventunut. Joskus vielä tulee outo nälän tunne, vaikkei oikeesti oo nälkä (ennen se oli yleisempää). Olo on kaikin puolin parempi.

ViestiLähetetty: 2010-06-13 11:56:25 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

- Terveysvaikutuksia iso kasa, verensokerit, verenpaineet normalisoitunet, astmalääkkeet saanut jättää pois, nukun hyvin, vatsa toimii, ikää 67 vuotta ja lukulasejakin tarvitsee vain hämärässä.

- Haittana on kun on vaikea seurustella samaa ikäluokkaa olevien ystävien kanssa kun ei voi puhua lääkkeistä eikä lääkäreistä eikä sivuvaikutuksista. Jos yrittää vähän puhua karppauksesta niin eihän se käy kun varsinkin se ruisleipä ja peruna ovat niin terveellistä ja kun kahvitteluun kuuluu se pullan syönti. Itse olen täällä maalla saanut hävetä jo vuosikausia kun talossa ei todella ole tarjottu kahvin kanssa muuta kuin kermaa. Ja jos jotain sanoo lääkkeistä (esim. statiineista) niin minähän olen luonnollisesti jäävi kun ei itsellä ole vaivoja eikä kipuja ja kyllä ne lääkärit tietää. Mutta varmaan niitä vaivoja vielä tulee että pääsee"kerhoon".

ViestiLähetetty: 2010-07-15 09:40:31 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mua häiritsee kanssa toi tiskiaineen runsas kulutus! Muutenkin tulee tiskiä enenpi, kun kokoajan kokkaa kotona. Piti vaihtaa halppis-tiskiaine Fairyyn, että saa astiat puhtaiksi!

Mutta asiaan.
Alkuun tuli nukuttua paremmin, nyt olen taas parisen viikkoa ollut unettomuusjaksolla. Kuitenkin väsyneenäkin jaksaa töissä paljon paremmin - ei ole sitä kofeiini-sokerikoomaa, tai tunnetta että pitäisi syödä jotain kun väsyttää niin.
Kotiin tullessa ei heti tarvitse napsia ruokaa, vaan voi laittaa pitkäkseen lukemaan ja sitten vasta joskus myöhemmin mennä keittiöön laittamaan ruokaa.
Olen oppinut nauttimaan kokkaamisesta paljon enemmän ja huomannut, että laiskanakin päivänä saa helposti kasaan maukkaan aterian.
Elimistöllisesti en ole huomannut suurempia muutoksia; turvotus ja muutama kilo ja paljon senttejä on sentään kadonnut jonnekin. :)
Vireystaso kaikkinensa on parempi ja on helpompi saada aikaan asioita.

ViestiLähetetty: 2010-07-23 16:53:27 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

mlv kirjoitti:
Haittana on kun on vaikea seurustella samaa ikäluokkaa olevien ystävien kanssa kun ei voi puhua lääkkeistä eikä lääkäreistä eikä sivuvaikutuksista.

Anteeksi, mutta nauroin. :lol:

Mulla ainakin iho ei ole enää yhtä kuiva ja on muutenkin mennyt paljon paremmaksi. Tosin karppauksen alussa kädet oli kuin hiekkapaperia ja piti kokoajan rasvapurkilla käydä mutta nykyään olen hylännyt käsirasvan kokonaan, voisin heivata sen (ja muutkin rasvat samantien kun ei näytä olevan käyttöä :mrgreen: ) siskojen käyttöön. Mulla on jalat ollu aina ihan kamalat, täynnä pieniä vaaleanpunaisia näppyjä ihokarvojen juuresta. Nyt ne on hävinny kokonaan, tai sitten se johtuu siitä että olen ollut paljon shortseissa ja jalat on saanu väriä. Käsivarsissa mulla oli tosi paljon "finnejä", siis sellaisia pieniä näppylöitä joita puristelemalla on tullut valkoista mönjää. Nyt nekin ovat kaikki kadonneet, enää arpia jäljellä. Toivotaan että tämäkään ei ole auringonoton aikaansaannosta vaan pysyvää laatua. Naama on myös kuin lapsen pylly, mitä nyt joskus tulee joku pieni näppy ja mustapäät eivät ole vielä kaikki lähteneet, muistan kuinka otsa kukki syksyllä kun elin ruisleivällä ja metukalla. Nyt ei ole pakko käyttää meikkivoidetta, pisamatkin näkyvät paremmin eivätkä silleen tyhmästi haaleasti meikin alta. :D

Joku tuolla puhuikin, että hiustenlähtö voi olla tavallista. :shock: Multa on koko kesän lähtenyt hiuksia, ihan kun vähänkin haroo niin kamala tuppo kädessä. Harjaamisen jälkeen harjassa on yhtä paljon hiuksia kuin ennen kuukauden harjaamisen jälkeen. Olen syyttänyt tästä kitukuureilla elämistä ja blondausta ja ajatellut että kyllä ne tästä kun karppaa niin pysyy paremmin, mutta kattoo nyt miten käy, lähteekö kaikki pitkät hiukset ja jäljelle jää vain ne lyhyet parin sentin karvat. :cry:

Ruoka pyörii edelleen mielessä kokoajan, varsinkin kun on niin paljon uusia reseptejä ja ohjeita vielä kokeilematta, niin iltaisin suunnittelen seuraavan päivän ateriat valmiiksi. En ole enää ärtynyt kun en tasan kolmen tunnin päästä ruokailusta ole saanut syötävää (auta armias läsnäolijoita jos se vielä venyi !) enkä kyttää kelloa yhtä paljon kuin ennen ajatuksella "milloin saan syödä taas." Kyllä sitä vieläkin tulee harrastettua mutta ei yhtä usein ja yleensä ajattelen että oho, söin neljä tuntia sitten eikä vieläkään ole nälkä.

Kaikkein parasta on kyllä se että saa syödä itsensä täyteen, ruoka on hyvää, ei tarvitse laskea mitään ja mikä parasta, ei liho ! :D

ViestiLähetetty: 2010-07-23 16:56:20 
Poissa
nörttikarppi
nörttikarppi

Milse kirjoitti:
Joku tuolla puhuikin, että hiustenlähtö voi olla tavallista. :shock: Multa on koko kesän lähtenyt hiuksia, ihan kun vähänkin haroo niin kamala tuppo kädessä. Harjaamisen jälkeen harjassa on yhtä paljon hiuksia kuin ennen kuukauden harjaamisen jälkeen. Olen syyttänyt tästä kitukuureilla elämistä ja blondausta ja ajatellut että kyllä ne tästä kun karppaa niin pysyy paremmin, mutta kattoo nyt miten käy, lähteekö kaikki pitkät hiukset ja jäljelle jää vain ne lyhyet parin sentin karvat. :cry:

Jesh, sulkasato voi tulla, etenkin jos insuliinit aluksi laskevat roimasti. On kyllä aina kasvaneet takaisin, ja paksumpina, ainakin täällä.

Riekon nyrkkisääntöjä ketoilijoille, kliks

ViestiLähetetty: 2010-07-23 17:02:29 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

^ Hyvä kuulla. :D Kyllähän ne takaisin kasvaa, seassa näkyy jo niitä lyhyempiä hiuksia, mutta harmittaa kun vuoden olen kasvattanut hiuksia (eivätkä ne nytkään ole kuin vähän yli olkapään mutta pidemmät kuin moneen vuoteen) ja nyt pitää aloittaa alusta. :smt089

Ainiin, unohdin edellisessä viestissä mainita että ilmavaivat ovat kadonneet kokonaan ! :mrgreen: Ennen tuhnuttelin pitkin päivää, sosiaalisissa tilanteissa oli hieman ahdistavaa. :oops:

ViestiLähetetty: 2010-07-23 18:47:48 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

snowgrouse kirjoitti:
Tämä on enemmäkin karppausta yleensä kuin Atkinsia, mutta halvattu, nyt menee enemmän tiskiainetta kun astiat tulevat niin rasvaisiksi :shock: Yleensä yritän käyttää sitä opiskelijametodia että pistetään ruiskupullon pohjalle loraus tiskiainetta ja jatketaan vedellä ja sillä litkulla päästään jo pitkälle. Mutta ei. Nyt pitää tosiaan käyttää sitä pesuainetta suoraan lautasille.

Jouduin ostamaan Kodin Putkimiestä kolme :!: pulloa, kun olen pessyt valurautapannua. Otin opikseni ja puhdistan sen nyt ensin paperilla.

-Terry Pratchett

ViestiLähetetty: 2010-07-23 20:59:37 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

10v. poikani sanoi halatessamme, että hengitykseni haisee keksiltä :D
Muutenkin hajuhaitat vähentyneet, kun piereminen on jäänyt pois jokapäiväisestä ohjelmistosta.

Uni tulee illalla paremmin, ja myös herään aamuisin virkeänä klo 6.30 :shock:
Olin ennen illanvirkku ja aamuntorkku...

Ruuanhimo on jäänyt pois, samoin syömisen jälkeinen väsymys.

ViestiLähetetty: 2010-07-26 01:40:09 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

mää en tiedä mitä mun syömiseni on.Ei ainakaan atkinsia,mutta en minä ole käyttänyt astianpesuainetta koskaan.Olisiko kolmas vajaa Fairypullollinen "kulumassa" nyt tuolla roskakorin takana altaan alaisessa kaapissa siitä lähtien kun muutin omileni -98?Sitä käyttää yksi ystävä vierailuillaan tiskivuoron napsahtaessa kohdalle.(luetaan välistä pois vuodet 2002-2005 kun silloinen avopuoliso halus käyttää tiskiainetta).

on mun vanhemmatkin puhuneet joistain bakteereista ym.höpöstä kuinka on vaarallista tiskata astiat pelkän kuuman veden alla heti syömisen jälkeenkin.
Paskat.Minä alan harkitseen tiskiaineen käyttöä jos sairastelutiheys kasvaa.Jos on näin paskasilla elämäntavoilla ollut viimeksi kunnolla* kipeä -99 armeijassa niin ei kauheasti kiinnosta alkaa purkamaan näitä rakenteita joilla vastustuskyky on pysynyt.En väitä,että olisin itse aktiivisesti voinut vastustuskykyyn vaikuttaa,mutta sen olen huomannut,että olen aina huoletta pystynyt jakamaan kodin ja vuoteen kausiflunssia sairastavien puoliskojen kanssa siitä sairastumatta.Sama tietty flunssa-aaltojen aikaan eri työpaikoissa.

*
Tuon mainitun kunnolla sairastamisen(-99 armeijassa 41 kuumetta 5 päivää,keuhkot tukkoiset,ei kuitenkaan keuhkokuumetta)lisäksi maininnan arvoisia ovat lahden dobingskandaalin aikana 2001 esiintynyt yhden illan lievä kuume ja äänen menetys.

+ 2006 vuonna poskiontelotulehdus(maanantaina alkoi oireet,keskiviikkona lääkäri sanoi ultran perusteella että huomena todennäköisesti bunkteerataan ellei antibiootti ala vaikuttaan yhdessä yössä->illalla täysi myyry päälle 54%(0.7L) rommilla ja torstaina bunkteerauksen pelossa kuviin->poskiontelot tyhjentyneet odotettua enemmän.Ei bunkteerausta ja kuuri(siis se antibiootti noista)loppuun.

+syksyllä 2009 sikainfluenssa hypetyksen aikana tehdyn laivareissun jälkeinen yhden illan täydellinen äänen menetys ja kuumeinen olo.Meni yössä pois.

Jos ihminen olisi tarkoitettu savuttomaksi,niin kai me synnyttäisiin ilman tupakkaa suupielessä?

*onkohan mulla oikean puolen alimmainen kylkiluu poikki?

ViestiLähetetty: 2010-07-27 08:57:47 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

snowgrouse kirjoitti:
Milse kirjoitti:

Jesh, sulkasato voi tulla, etenkin jos insuliinit aluksi laskevat roimasti. On kyllä aina kasvaneet takaisin, ja paksumpina, ainakin täällä.

Ahaa :o En ole Atkinsilla, mutta huomasin, että hiuksia alkanut lähtemään oikein urakalla.

muoks. Hieman hitaalla tänään :roll: Luultavasti hiusten lähtöni johtuu kuitenkin siitä, että nyt putoilee ne raskauden aikana päässä pysyneet haituvat kertarytinällä.

kaipaan valoon.
(Mariska)

ViestiLähetetty: 2010-07-27 14:13:32 
Poissa
landekarppi
landekarppi

Miula on hiukset pidemmät kuin koskaa aiemmin ja vahvat, hyväkuntoset... [-o<

ViestiLähetetty: 2010-07-27 19:49:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tuntuu ainakin siltä että hiukset kasvaa pituutta nopeammin ja paksuuntuu kuin ennen
karppausta. Parturilla käyntien väli on pienentynyt.

ViestiLähetetty: 2010-08-05 06:20:32 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Olen aloittanut n. viikko sitten about 50hh/vrk. On pompahtanut kyllä huomattavasti suurempaankin lukuun marjojen takia mutta koetan olla stressaamatta.
Mulla on ollut vain ja ainoastaan kauhea olo :shock: ja henki haisoo pahalta :sick:

- päänsärkyä, huonovointisuutta, oikeesti ihan järkyttävää hikoilemista ja luonnotonta väsymystä.

Hikoilen normaalistikin ihan vuotamalla pienestäkin ponnistuksesta (helteet olivat melkein tappavia mulle).
Eka aattelin, että hiilarimäärät ovat liian alhaiset, muttei niiden nostaminen ole -ainakaan vielä- tuonut helpotusta...Eilen illalla söin 6kpl Polar-näkkäriä (sellainen valkoinen, pyöreä, lapista kotoisin oleva) ja niissä on 10g hh/kpl. Mulle tuli joltinenkin tarve syödä jotakin leivän tapaista. Eli ehkä kuitenkin pitää kuunnella kroppaansa.

Kuva

ViestiLähetetty: 2010-08-15 16:34:03 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Neljä viikkoa Atkinsilla, hiilarit siinä max 40g/vrk tasolla - useimmiten alempana. Ollut tosi hyvä olo! Tokan viikon aikana oli sellaista sydämentykytystä ja hengästyi pelkästä ajattelemisestakin, mutta nyt on taas tosi hyvä olo ja virkeystaso on uusissa sfääreissä.

Mutta aiheeseen: huomaan että alakarppaamisen jälkeen ennen ihanista hiilarijutuista tuntuu kadonneen se kaikki miksi niitä söi ennen. Pizza ei maistu miltään, karkeista ei saa minkäänlaisia "kiksejä" - vähän kun pahvia söisi. Tuli testattua nyt viikonloppuna, kun juhlan kunniaksi oli varattuna vanhoja kunnon herkkuja millä ennen tuli palkittua itseään. Ylipäänsä ruokahalu on kadonnut niin kovin että nyt syön elääkseni kun ennen elin syödäkseni.

Sinänsä hassua, että nyt pitää koettaa löytää elämään lisää sisältöä kun seuraavan aterian odottaminen ei sitä enää tuo :roll:

ViestiLähetetty: 2010-08-24 07:44:14 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Komppaan Reziä. Entiset vehnäjauhoherkut maistuvat styroxilta. Maku- ja hajuaisti on parantunut huimasti. Tosin välillä epäilen hajuaistiani, koska yhdessä vaiheessa kissanpissan haju tuntui seuraavan kaikkialle minne menin... :shock: se kyllä hävisi vähäksi aikaa aina suihkun jälkeen :lol:

Kolme kuukautta on mennyt enempi ja vähempi ketoillessa, mutta nyt vasta alkaa tulla yleisiä ketoosin merkkejä, kuten ruokahalun vähenemistä, kovaa hikoilua, huonovointisuutta ym. Tai voihan nuo oireet johtua jostain muustakin, mutta aikaisemmin niitä ei ole ollut. Lisäksi verenpaine on heitellyt kovasti ja sekin on aiheuttanut huonoa oloa.

Jostain syystä kissat ovat alkaneet nuolla minun ihoani. Suolaa? Yksi kissa tosin käy välillä nuuskimassa käsivartta ja lähtee sitten pärskien kauemmaksi. Paha haju?

ViestiLähetetty: 2010-10-26 21:47:54 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Paistin pannun pesu helpompaa kun on oikeaa rasvaa käyttänyt rypsärin sijasta.

Kirppu s. 1/13
iHerbistä 5€ alea koodilla ATI692

ViestiLähetetty: 2011-01-07 21:25:17 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Plussat:
Paino laskee varmasti
Ei nälkä
Jos proteiinit+rasva kohdillaan, lihakset kasvaa nopeasti

Miinukset:
Kolesteroli noussut, oli vuosi sitten 7
Iho-ongelmat (Epäilen, että VHH ruokavalio on Rosacean aiheuttaja. Iho normaali kun mussuttaa hiilareita)
Hiustenlähtö (Näin käy melkein kaikissa dieteissä, mutta ei silti kiva. Tukan laatukin muuttunut huonommaksi)
Ei energiaa (Sitten on niitä joilla on, mutta itsellä energiaa vasta kun syön 60~ hiilaria ja tolla määrällä en itse laihdu)

-edit-

Täytyy muuten lisätä, että äidilläni, joka aloitti Heikkilän diabetes ruokavalion vuosi sitten, lähti myös paljon tukkaa, kynnet katkeilee (ennen vahvat) ja kolesteroli noussut. Kaikkia pillereitä me popsitaan päälle, eli ei oikein mikään puutostilakaan voi aiheuttaa näitä oireita. Heikkilän ruokavalio on kyllä pitänyt äitini diabeteksen kurissa, mutta kyllä sen kurissa pitää kana/salaatti diettikin. #-o

ViestiLähetetty: 2011-01-07 21:45:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Minulla on päinvastaiset kuin Beben miinukset.
Iho parantunut hirveesti. psori melkein kadonnut, energiaa riittää, ja hiukset parantunut. Suurin muutos kynsissä. Ennen liuskeiset, heikot, murtuvat. Nyt vahvat.

Ja sitten muita plussia, pystyy ottamaan elämäntavaksi, ei ole dieetti.
Kasviksien syönti runsastunut.
Ruuan ajattelu vähentynyt.

Miinus
ennen kämppä oli siisti edes jääkaapin reitiltä.
Nyt tasaista sotkua joka paikassa... :lol:

http://karppausjaperhe.blogspot.com/

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 39 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2

Kaikki ajat ovat UTC+02:00