karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-30 14:43:50

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 11 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Mikä Atkinsin kirja ekaksi?
ViestiLähetetty: 2010-07-13 00:49:04 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Niin. Eli minkä Atkinsin kirjan laittaisitte lukemaan ekaksi? Samalla voisitte kertoa omasta kokemuksestanne ja siitä mikä tilanne on nyt.

Itse luin sen ensimmäisen 73 vuonna ilmestyneen kirjan. "Atkins - Dieettivallankumous" tai jotain sinne päin... en muista kirjan nimeä enään tarkkaan. Laihdutin sen avulla sitten kivuttomasti 19kg. Tästä on aikaa jo 4 vuotta. Kaikki kilot ovat tulleet takaisin sitä myöten kun olen pikkuhiljaa ottanut hiilareita taas elämääni ja plussat lisäksi. Ei ole kuitenkaan mistään kertarysäyksestä kyse, vaan ihan näiden 3-4 vuoden aikana pikkuhiljaa tulleista kiloista. En vain kykene hiilariruoalla hillitsemään syömistäni. Nyt onkin sitten tarkoituksena lukasta tuo opus tai vastaava uudestaan, mutta en muista enään kirjan nimeäkään kunnolla. Olen yrittänyt useilla vähähiilihydraattisilla, mutta ne tuntuvat pitävän painoni vain samassa tai pudottavat muutaman kilon ja saattavat jättää himotkin vielä herkkuihin. Olen koittanut netistä etsiä pätevää Atkinsin opusta, mutta monet niistä ovat olleet lähinnä ylläpitovaihdetta varten. Luinkin yhden mikä tuntui ihan pohjanoteeraukselta kirjalliselta osaltaan. Muistaakseni se oli "Dr. Atkinsin Uusin dieetti" tjsp. Harmi, etten muista kirjojen nimiä. Kuitenkin, ärsyttää kun ovat olleet sellasta kuraa ne muut, mutta se perusopus olisi nytten hakusessaan ennen kuin raha-ahneet uusintapainosmaakarit ehtivät pilata Atkinsin kirjan/kirjat. Ajattelin tässä hiljattain aloittaa ja olisi hyvä valmistautua kirjasen avulla. Nyt on sellaset paikat, että on pakko tehdä jotain ennen kun elimistö sanoo stop.

ViestiLähetetty: 2010-08-27 21:14:24 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Näitä minäkin olen metsästänyt!
Ehkä kirjastosta voisi löytyä, en tiedä. Ylläpito-opus on, mutta kaipaisin nyt jotain pikkutarkempaa tietoa.
Kertokaas mistä löysitte omanne? :mrgreen:

ViestiLähetetty: 2010-09-22 15:58:41 
Poissa
sintti
sintti

Suomalaisessa kirjakaupassa oli joku Atkinsin opus 10 euroa. Ajattelin käydä hakemassa...

ViestiLähetetty: 2010-09-22 16:09:48 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Minusta paras ja riittävä on viimeisin, Age defying diet revolution, suomeksi muistaakseni Pysy nuorena kaiken ikää tai jotakin muuta yhtä skeidaa. Siinä on enemmän asiaa ja vähemmän hehkutusta kuin varhaisemmissa, ja mukana on myös uudempaa ravintotutkimusta esim. marjojen hyödyistä.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/

ViestiLähetetty: 2010-12-06 14:25:06 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

51sth kirjoitti:
Itse luin sen ensimmäisen 73 vuonna ilmestyneen kirjan. "Atkins - Dieettivallankumous" tai jotain sinne päin... en muista kirjan nimeä enään tarkkaan.

Tällaiseen vuonna. -73 julkaistuun teokseen törmäsin Lahden kaupunginkirjastossa;
Tri Atkinsin dieettivallankumous : syökää hyvin ja pysykää solakkana

,tätä varmasti tarkoitit.

Olivat laittaneet varastoon pölyttymään. Laitoin varaukseen ja odotellaan saapuvaksi. Hyvää Atkinsia olen tässä arvaillutkin luettavaksi. :D

ViestiLähetetty: 2011-01-05 13:51:30 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Mä ostin juuri tämän Prismasta. Se on ihan luvattoman huonosti toimitettu, kirjoitusvirheitä ym. siellä sun täällä, mutta itse sisältö on saanut mut ihan liekkeihin. En kyllä osaa sanoa mikä olisi paras kirja, kun tämä on ainoa, jonka olen lukenut. Silti suosittelen :D

ViestiLähetetty: 2011-01-05 14:34:03 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Louise kirjoitti:
Mä ostin juuri tämän Prismasta.

Linkistä:
Lainaa:
AINOA UUSIEN RAVINTOSUOSITUSTEN
MUKAINEN ATKINS-KIRJA!

:?:

ViestiLähetetty: 2011-01-05 14:51:08 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

korsto kirjoitti:
Louise kirjoitti:
Mä ostin juuri tämän Prismasta.

Linkistä:
Lainaa:
AINOA UUSIEN RAVINTOSUOSITUSTEN
MUKAINEN ATKINS-KIRJA!

:?:

Jos noin on niin sit tuota ei kannata missään nimessä ostaa!Onko joillain jo tuo kirja? Mitä rasvaoja siinä suositellaan? Kasvirasvoja varmaan?

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto

ViestiLähetetty: 2011-01-05 15:04:29 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Se tarkoittanee Atkinsin dieetin uusia suosituksia, ei virallisia suosituksia :wink: Siinä suositellaan hyviä luonnonmukaisia rasvoja, myös kasviöljyjä, mutta pääpaino muualla, eli lihasta saatavalla rasvalla sekä voilla, kermalla jne.

Uutta on muistaakseni suolan lisääminen alkuvaiheessa, ja sitten se, että joillekin sopivat myös täysjyväviljat ylläpitovaiheessa, mutta ei kaikille. Ja ilmeisesti sallittuja kasviksia on tullut lisää. En siis vertaa edelliseen, kun en ole lukenut, vaan kirjassa mainittiin, että nämä ovat uutta. Saattoi olla jotain muutakin, mutta en muista ulkoa (tällä hetkellä töissä eikä kirjaa mukana). Mutta kyllä se ihan ehtaa Atkinsia lupasi olla, eikä mitään virallisterveellistä ruokavaliota.

Oon ihan nyyppä koko karppauksessa ja siten myös Atkinsissa, mutta mulle tuo kirja kolahti, vaikka välillä alkoi häiritä se, miten huonosti kirja oli toimitettu. Uskoisin, että itse sisältö on aivan asiaa, ja olen siitä aivan innoissani. Katsotaan sitten toimiiko, jos ei paino lähdekään putoamaan :)

ViestiLähetetty: 2011-01-05 15:15:14 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Louise kirjoitti:
Mä ostin juuri tämän Prismasta. Se on ihan luvattoman huonosti toimitettu, kirjoitusvirheitä ym. siellä sun täällä, mutta itse sisältö on saanut mut ihan liekkeihin. En kyllä osaa sanoa mikä olisi paras kirja, kun tämä on ainoa, jonka olen lukenut. Silti suosittelen :D

Minä kans tilasin just tämän kirjan ja oon ihan noviisi vielä näissä karppauksen saloissa, uskon kans että tässä vaiheessa pienikin tieto auttaa eteenpäin,ehkä sitä sitten osaa kriittisemmin kyseenalaistaa asioita kun tästä alkaa enempi ymmärtää, kaikki termitkin menee vielä ihan sekaisin, aina saa plärätä esiin että MitäsSeTuokin nyt taas tarkoitti ;)

Kuva Kuva Kuva

ViestiLähetetty: 2011-02-26 09:15:37 
Poissa
sintti
sintti

Mullakin on kirja tilattuna ja tykkään tosi paljon. Kirja on ehkä suunnattu enemmän Amerikan markkinoille, kun paljon toistetaan samaa, mutta eiks se kertaus oo opintojen äiti!! ;)
Mulla on ainakin tuottanut proteiinit päänvaivaa, ja tuossa kirjassa annettiin niillekin semmonen välimaasto missä olis hyvä pysytellä. Ja ainakin minä olin postiiivisesti yllättynyt tuosta päivittäisestä vihannesten määräst. Musta oikein hyvä kirja tämmöselle alottelevalle karpille! Ainakin minua innosti todella paljon.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 11 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00