karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-29 11:17:42

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 16 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2011-05-06 12:29:47 
Poissa
sintti
sintti

Aloitin maanantaina ensimmäistä kertaa atkinsin induktion. Olen nyt elänyt nämä viimeiset 5 päivää kaikkien muiden sääntöjen mukaisesti, mutta kahvia en ole pystynyt jättämään. Varmaan pitäis..!!? Tiedän kyllä, että tässä on nyt kulunut vasta muutama päivä, mutta jotenkin odotin jonkin näköistä (edes pientä) tapahtuvaksi jo nyt...

Tänään masentaa erityisen paljon, sillä farkut kiristää ja hiertää mahaläskiä huomattavasti enemmän, kuin mitä ne teki toissa päivänä, ihan kökköä tämmöinen :| Ehkä tässä masentaa eniten se, että suurin osa safkasta mitä olen syönyt, oksettaa jo tässä vaiheessa, joten odotan "innolla" ensi viikkoa tulevaksi.. :cry:

Mutta periksi en anna, en sitte vaikka henki menis....! :evil: mutta olis kiva jos se puntari viittis nyt pian inahtaa edes pikkasen... Viimeksi karppausta alottaessa, kaikki tuntu tapahtuvan kuin itsestään ja ehkä sen vuoksi uskoin tämän olevan nyt erityisen helppoa, kun otan vielä tiukemman linjan näin alkuun.... :roll:

Olis kiva kuulla, jos joku jakaa kokemuksia mun kanssani tälläsestä nihkeilystä ja toki ne uskoa luovat kannustavat sanatki ovat tervetulleita! :D

Kevyempää huomista odotellessa toivotan teille hyvää viikonloppua :)

ViestiLähetetty: 2011-05-06 13:17:35 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Hei, ethän viitsisi kirjoittaa tähän auki, mitä Atkinssin induktiolla oleva vegetaari oikein syö, please?
Ruoat, ruokakerrat, ruokamäärät, lisäravinteet ja ehkä juomatkin (kahvin lisäksi)

Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)

ViestiLähetetty: 2011-05-06 13:30:05 
Poissa
sintti
sintti

Ah, ihanaa kun joku muistaa :lol:

Vaikka kuinka harvinaista ja vaikeaa on myöntää ja nöyrtyä muiden edessä, minä teen sen nyt...!! :shock:

Olen siis nyt ex-vege, olen lisännyt ruokavaliooni kananmunat sekä kalan yms. vastaavat merenelävät.. Ihan juuri sen vuoksi, että elämä karppina kävi liian vaikeaksi ilman näitä.. Ihan niinkuin joku mulle kovasti vakuutteli ja minä väitin vastaan (DÄMIT) :D

Joten syön siis nykyään hyvin paljon monipuolisemmin, kuin mitä ennen, pääasiassa nyt tällä viikolla on menny kalaa, äyriäisiä, munia ja juustoa ja salaatin lehtiä. Ehkä ongelmana saattaa olla vähä seki, että olen hyvin kädetön laittamaan kalasta mitään, koska en ole sitä koskaan ennen tehnyt... :mrgreen:

Ja nyt olen kovasti kaipaillut isoa läjää salaattia ja kasviksia , joista ajattelin kuiteski vielä pidättäytyä tämän viikon loppuun ja varmasti myös vielä ensi viikon ajan...

ViestiLähetetty: 2011-05-06 13:36:09 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

pahaihminen kirjoitti:

Ja nyt olen kovasti kaipaillut isoa läjää salaattia ja kasviksia , joista ajattelin kuiteski vielä pidättäytyä tämän viikon loppuun ja varmasti myös vielä ensi viikon ajan...

Eihän Atkinsin induktio kiellä salaattia ja kasviksia. Itseasiassa pääosan hiilihydraateista pitäisi tulla juurikin kasviksista! Elä nyt ihan nollahiilareilla vedä, varsinkin jos tulee huono olo.

Kuva

ViestiLähetetty: 2011-05-06 13:38:48 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

^^ (aloittajalle) Ok - ja kiitos!

Toivotaan että joku Atkinssin induktion laiduttamisen hallitseva henkilö osaa auttaa pitemmälle.
Minusta ei ole valitettavasti apua, koska vähäiset induktiokokeiluni ovat aina menneet vatuiksi,
mutta onhan täällä foorumilla siinä onnistuneitakin.

Onnea matkaan o/

ViestiLähetetty: 2011-05-06 13:48:25 
Poissa
sintti
sintti

els- thänx :mrgreen:

Juu, kyllä tuota salaattia vois toki lisätä, mutta koska halusin kokeilla tätä alkua tosi pienillä hiilareilla, niin siksi tässä nyt kärvistelen... Halusin nähdä sen ison notkahduksen alaspäin siinä puntarissa! (NOT!)

Eikös juurikin näin pitäisi tapahtua esim. rasvapaastolla jossa mennään ihan nollahiilareilla?

Mutta kattellaan näin nyt vielä viikonloppu, toivotaan että jotain tapahtuu ja palataan taas asiaan :wink:

ViestiLähetetty: 2011-05-06 14:51:46 
Poissa
Karpihko
Karpihko

pahaihminen kirjoitti:
Juu, kyllä tuota salaattia vois toki lisätä, mutta koska halusin kokeilla tätä alkua tosi pienillä hiilareilla, niin siksi tässä nyt kärvistelen...

Siis nyt en ymmärrä.
finelin mukaan lehtisalaatissa on hh 1,0gr/100gr :shock:
kurkussa 1,4gr/100gr
vihreä paprika 2,5gr/100gr
kesäkurpitsassa 2,5gr/100gr

jos noista tekee salaattia, vaikka jokaista tuo 100gr niin hiilareita tulis 7,4 gr ??????
päälle oliiviöljyä, niin ei tule ylimääräisiä hiilareita edes kastikkeista. En ymmärrä, miksi kärvistelet ilman salaattia?

ViestiLähetetty: 2011-05-06 14:57:53 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

induktion voi jättää väliin, niin saa syödä rennommin. ehkei sitten niin masenna ja okseta?

ja onnea eläinten syöntiin :smt001

ViestiLähetetty: 2011-05-06 16:09:10 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

pahaihminen kirjoitti:
Ehkä ongelmana saattaa olla vähä seki, että olen hyvin kädetön laittamaan kalasta mitään, koska en ole sitä koskaan ennen tehnyt... :mrgreen:

Kalaa voisit kypsentää uunissa esim. foliossa (kala folioon ja mausteet päälle) lämpötila joku 175 astetta C. Kypsennysaika riippuu kalan koosta. Kun laitan kalaa foliossa, teen pakkauksen siten avattavaksi, että voin vakoilla kypsymistä....Kala on 'lohkeavaa' , kun se on kypsää (myöskin kalan väri vaalenee, kun se on kypsää).

Toinen uusi juttu, jonka olen vasta oppinut: pakastesein kypsennys voissa paksupohjaisessa kattilassa miedolla lämmöllä. Sekoittelen kalaa puuhaarukalla ja lopulta kala on aika murumaista. Sinne sitten joukkoon suolaa ja tilliä...Kermaakin voi lisätä, jos haluaa :wink:

ViestiLähetetty: 2011-05-07 09:01:49 
Poissa
sintti
sintti

On se nyt s**t*n*! Kirjoitin vaikka kuinka pitkän vestin ja sit naps, netti kaatui ja kaikki hävis! :evil:

Jotan, otetaan uudestaan, vaikka sit vähä lyhyemmin: pyöriäinen: kärvistely on semmoinen joku luonnevika, josta saa jotain kummaa tyydytystä :mrgreen: Mutta joo, oikeesti.. kyllä täytyy käydä tänään kaupassa hakemassa jotain kasvillisuutta...

kekexx: Kiitos, sitä todella tarvitaan! Valitettavan moni niistä safkoita, jotka oli silloin joskus hyviä, maistuvat aivan kamalille, esim. tonnikalamunakas.. YÖK! :cry: Kai sitä pitää jotenkin uudelleen totutella joidenkin ruokien makuun....

Kiitos kalavinkeistä, vielä jos vähä kertoisit millä maustat ja mitäki kalaa? Pllis ja kiitos :D Kamalaa olla näin kädetön jonku ruoan valmistamisessa, en mä oo tällaseen tottunu... :oops:

Muttapa joo, paino notkahti tänään 74:n puolelta 73:n puolelle, toivotaan siis, että nyt alkais tapahtumaan jotain :P sitä jotain vauhdittaakseni, laitan nyt koiran liekaan ja lähden lenkille.. Ihana ilma <3

Palaillaan taas!! :D

ViestiLähetetty: 2011-05-07 09:34:18 
Poissa
Rantakarppi
Rantakarppi

Älä turhaan vedä älyttömän tiukkaa linjaa, vaan syö sitä mikä maistuu ja pitää nälän pois.

Stressi on yksi syy miksi paino ei putoa ja kroppa voi huonosti.

Tsemppiä! :mrgreen:

ViestiLähetetty: 2011-05-07 20:56:32 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

pahaihminen kirjoitti:

Kiitos kalavinkeistä, vielä jos vähä kertoisit millä maustat ja mitäki kalaa? Pllis ja kiitos :D Kamalaa olla näin kädetön jonku ruoan valmistamisessa, en mä oo tällaseen tottunu... :oops:

Lohi ja kirjolohi ovat esim. niitä kaloja, joita kypsennän foliossa. Mausteina useimmiten valkopippurijauhetta (tosi vähän/ kevyesti ripoteltuna, on niin tehokasta), tilliä sitten runsaammin sekä suolaa pinnalle. Joskus käytän mustapippurirouhetta, joskus harvemmin rakuunaa.

Seitipaistoksissa sitten tilliä, voita, ehkä loraus kermaa; myös jotain pippuria (voisi olla myös sitruunapippuria). Joukossa voisi olla sipulisilppua, porkkanaraastetta, ruohosipulia (erilaisia yrttimausteita)

Silakkaa paistan esim. silakkapihvin tapaan ( 2 silakkafilettä vastakkain nahattomat puolet yhteen; välissä tilliä, sipulia) kuorrutettuna ruisjauholla/ mantelijauholla; paistetaan paistinpannulla miedohkolla lämmöllä.

Muikkuja paistetaan paistinpannulla voissa, mausteeksi curryä (+ suolaa), päälle tomaattimurskaa ja annat hetken maustua...

Aika monesti kalan maustaminen on kevyempää ja samoin kypsennys hellempää kuin lihan maustaminen ja kypsennys.

En ole ihan varma, miten nää Atkinsiin sopeutuu, mutta voihan ohjetta sitten muokkailla. :wink:

ViestiLähetetty: 2011-05-07 21:41:54 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kun aloittelin Atkinsin induktiolla tammikuun lopussa, kuukauden verran potutti armottomasti. Päätin löysäillä syömisiä, ja lihoin! Ja söin kuitenkin karpimmin, kuin ennen tammikuuta.
Pikku hiljaa rajoitin syömisiä omasta vapaasta tahdosta, varoen aukaisemasta Uusi Atksins kirjaa, ja paino alkoi taas tippua. Arvelen, että aikalailla sen kirjan induktio-ohjeilla elelen, mutta enää ei harmita. Kun itse huomaa, että jotain ei kannata syödä, ei harmita hetikään yhtä paljon, kuin jos tottelisi jotain kirjaa, jossa sanotaan, että elä syö jotain.

ViestiLähetetty: 2011-05-23 08:18:46 
Poissa
sintti
sintti

Paino ei laske, ei sitte millään..... Mutta, onneksi on alkanut kuulumaan näitä "sä oot laihtunu" kommentteja...

Kai se on pakko koittaa uskoa, että se läski antautuu, pikku hiljaa, mut kummiski... Mittanauhan käyttö ois varmasti hyvästä, mutta se ahdistaa jopa enemmän kuin puntarilla käynti, joten pyrin välttämään sitä... :shock: Luulis vaan pian tapahtuvan siinä painossaki jotain.... Ei tässä nyt ainakaan niin paljo ole tullut urheiltua, että ois lihakset kasvanu :D

Nyt hieman morkkistaa tuo viikonloppu, tuli otettua vähä kuppia... Tai noh, ei nyt niin vähääkään.. Nyt tarttis varmaan vetää aika tiukkaa taas muutama viikko... Ongelmaksi tuntuu muodostuvan työreissut... Niitä kun nyt on siunaantunut tässä viime aikoina about aina 2 vkon välein... JA voin sanoa, että se on tosi kummaa, että vaikka ilmoittaa erityisruokavalionsa, niin kappas täälähän on lasagnea, leipää yms. tarjolla...... :cry: Usein tulee kyllä vedettyä sitte vaan salaattia, mutta ei silläkään ny aivan käsittämättömän kauaa jaksa...

Onneksi tulee kesä ja loppuu pian tälläset hyppäämiset... Omalla toimistolla istuessa ei ole mikään ongelma syödä sillee niinku tahtoo, kun ottaa aina omat eväät messiin.... :)

ViestiLähetetty: 2011-07-06 04:22:01 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Vieläkö karppailet?

Tuosta induktiosta, jos sen ottaa ihan tosissaan, niin se on aika 0 hiilaria eka viikko.
Atkinsin (sen aidon oikean) mielestä, induktiolla käynnistetään rasvanpolttokoneisto ja kun se on käynnistetty, nostellaan hitaasti hiilareita.
Ihan vain 5-8g viikossa. Ei sen enempää.

Jos se on vaikeeta, niin voi ottaa rennommin.
Mutta jos kilot on tiukassa, en ottas rennommin.
Mutta induktiolla pitää sitten syödä kuitenkin reilusti eikä kituuttaa.
Induktio on eri asia kuin sitten vaan laihdutella ketoosissa.
Induktio on 0 hiilaria yksi viikko.

Olen taas lukemassa atkinsin kirjaa ja olen sitä mieltä, että tuo 20g induktio ei ole edes mikään induktio.
Se on vaan tavallista alakarpausta. Mutta se ny on vaan mun mielipide ja tulkinta atkinsista

http://karppausjaperhe.blogspot.com/

ViestiLähetetty: 2011-07-06 10:55:52 
Poissa
landekarppi
landekarppi

Ite alotin sillo tiukimman kautta ja joo, vaikeuksia oli alussa, eteki tottua rasvasempaa ruokaa ja aika moni ruoka-aine tökkiki pahasti, mut aikasa kullaki...
Pinaattimunakasta ja välillä juustolla söin aika paljon, kun tonnari ei menny viel alas...

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 16 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00