karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-28 03:42:06

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 66 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2011-07-09 11:18:55 
Poissa
Leijona
Leijona
Avatar

Liittynyt: 2007-04-11 20:57:52
Viestit: 5885
Kun toi meiän chiman ei osaa koodaa sitä tykkään nappia, niin vastaan.. tykkään.

Toivottavasti chiman ei liiaksi keskity tuohon sanaan osaa. Se nyt oli taas semmonen viikonloppu, että verbaaliset rajat olivat hieman alentuneet. Sori.

_________________
Cats are carnivores.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-07-09 11:48:47 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-08 15:51:26
Viestit: 11092
Minäkin tykkään lukea, mutta maallikolle tarkoitettuja ja siitä tykkään Atkinsissa ja Eenfeltissä.
Suosittelen kyllä Haili sulle tuota Eenfeltiä lämpimästi.
Paljon parempi mitä Tri Annikan kirja. Siis noin sata kertaa.

Kun luen näitä, odotan aina milloin puhuvat Atkinsista ja mitä tuumaavat.
Inhoan kaikenlaista idolistamista ja fanittamista. Mutta kun laihduin ensimmäistä kertaa elämässäni pysyvästi (en laske raskauksia) Atkinsin kirjoilla, niin jotenkin vain tunnen sellaista "rakkautta" Atkinsia kohtaan :lol:
Minusta hän olisi ansainnut elämänsa aikana tunnustusta muiltakin kuin potilailta.
Eenfelt kertoo kirjassaan kuinka tapasi toisen lääkärin Westin. West oli epäonnistunut hoitaessaan virallisilla suosituksella potilaitaan. Niinpä hän kirjoitti Atkinsille ja tämä soitti.
West penää tieteellistä tutkimusta!? Atkins vastaa" miksi tutkia, kun tiedän jo tuloksen :mrgreen: "
Atkins näyttää potilaskertomuksensa ja West kääntyy VHHlle.
Eenfelt kertoo kuinka Westin vastaanotolla käy jopa 30 potilasta päivässä ja potilaat voivat paremmin ja laihtuvat ja aina kun 23kiloa on laihdutettu West soittaa pianollaan toivekappaleen :)

Ja minä meinasin ihan liikuttua yhdestä tarinasta kun Kennetin terveys on mennyt ihan kuralle D2 takia ja sitten vieras kertoo maitohyllyllä VHHsta ja antaa foorumiosoitteen!
Miehen elämä muuttuu siitä!!!

_________________
Kuva



http://karppausjaperhe.blogspot.com/


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-07-09 12:13:25 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18625
Kyllähän Atkins on aina Atkins.
Eli molempi parempi. Loikkanenkin sopii mukaan.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-07-13 19:29:02 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-07-09 09:49:31
Viestit: 113
Lukaisin tuossa ensimmäisen kerran Atkinsia, ja kyllä täytyy sanoa, että nyt vasta moni asia aukesi. Kyllähän tällä palstallakin on hirvittävä määrä tietoa, mutta kirjassa oli esitetty asia jotenkin vain niin eri tavalla. Esim. yllätyin siitä, että rasvan määrä ei Atkinsin ohjeissa olekaan niin suuri, kuin täällä joskus annetaan ymmärtää, että mitä enemmän, sen parempi (noin karrikoiden ja kieli poskessa, huom!) Ja se, että kaikilla ruokavalio ei toimi samalla tavalla. Joku laihtuu heti kilotolkulla, joku toinen ei, ja näille eri tyypeille on omat ohjeensa. Mii laik =D>


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-07-13 19:42:03 
Poissa
Lankakarppi
Lankakarppi

Liittynyt: 2006-12-10 13:11:40
Viestit: 4221
Mä yllätyin myös Atkinsin kirjan luettuani, että hän suosittelee syömään aina kun on nälkä ja puhuu myös välipaloista. Rasvan määrää pitää runsaana ruokavaliossaan, ja suosittelee, että energiasta 50% tulee rasvasta.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-07-14 21:02:36 
Poissa
Leijona
Leijona
Avatar

Liittynyt: 2007-04-11 20:57:52
Viestit: 5885
Tää nyt ei ehkä just liity keskustelun aloittajaan tai edellisiin viesteihin, mutta ketju jo muuten sisältää paljon asiaa atkinsin kirjoista, niin postaan vielä yhen ajatuksen. Hänen ekan kirjansa loppuosassa on varsin kattava osuus siitä, mitä tehdä jos homma ei toimi. Psykologiaan hänkään ei halunnut paneutua, siis siihen, että jos ei halua karpata tai on psyykkinen vastustus laihtumiselle. Joillekin voi tulla vastaan tilanne, että olenko pienempänä enää minä ja sitten ei mikään laihdutusmenetelmä sovikaan. On vaan olemassa vähän isompia ja pienempiä ihmisiä.

Fysikaalisiin eroihin ja erilaisiin menetelmiin purkaa jumi hänen vinkkinsä ovat parhaat lukemani, kun tavoitteena on laihtuminen, niin kuin atkins varmaan kirjansa tarkoittikin. Toki täällä on monia joille laihtuminen voi tulla muun tervehtymisen sivuoireena tai alkuunkaan ei ole laihtumistarvetta tai ei ole koskaan ollutkaan lihava. Joillekin se on välttämätöntä nopeasti säilyttääkseen liikuntakyvyn tai lukematon määrä muita syitä, jotka ovat primäärisiä terveyden saavuttamisen kannalta.

Atkins on mielestäni niputtanut jo 70-luvulla yhteen isoimmat ongelmat lihavuusepidemiaan ja toisaalta myös kartoittanut aiheesta tehdyt tutkimukset yhdistettynä omiin potilaskokemuksiin. Ei hän eka ollut, eikä ainoa, mutta osasi myös markkinoida. Onhan kirjoittajan saatava korvaus vaivoistaan. Jolloin hänelle muodostuu myös vastuu sanoistaan.

Miksi en sitten atkaa. En tiedä. Ehkä hänen ohjeissaan on liikaa kasviksia tai rasvaa...heh.

_________________
Cats are carnivores.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 66 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)