karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-27 18:53:02

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 143 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 14 5 6 7 8
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2011-08-10 21:00:01 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2011-08-06 17:00:11
Viestit: 162
Valtz0r kirjoitti:
Itselläni ja monella muulla kanssakeskustelijalla on/näyttäisi olevan pyrkimyksenä Muokkaa-nappulan kautta muokata omista viesteistä selvät asiavirheet (väärät nimet jne) mikäli muokkaus onnistuu ilman suurempaa vaivaa ja ajattelin (tyhmästi) että itse olisit luultavasti muokannut nuo virheet pois mikäli olisit huomannut ne.


Mietippä nyt toisenkin kerran. Moisen retushaamisen jälkeen sinun kysymyksestäsi ei kukaan enää käsittäisi yhtään mitään. Ei mitään järkeä, jos kävisin päiväkausia vanhoja tekstiketjuja stilisoimassa. Muutan viestiäni *vain* jos sitä ei ole kukaan ehtinyt kommentoimaan.

Valtz0r kirjoitti:
- hänen mukaansa FH-tutkimuksiin valikoituu ihmisiä, joiden tuttavat ovat kuolleet ennenaikaisesti. Esim hänen mainitsemassaan tutkimuksessa yksi ehto jonka täyttyessä (ei tosin ollut ehdoton) saa tulla tutkimukseen mukaan oli se että ensimmäisen asteen sukulainen on kuollut alle 60-vuotiaana tai toisen asteen sukulainen alle 50-vuotiaana sydäninfarktiin.


Täyttää roskaa, koska nykyään FH-diagnoosi varmistetaan geenitestillä.

Valtz0r kirjoitti:
- ennen 1900-lukua FH korreloi pidemmän eliniän kanssa ainakin Alankomaiden väestössä erään sukupuututkimuksen perusteella
, ja tutkimuksessa todettiin että syynä oli parempi infektioiden sieto.


Uffelta vaan "unohtuu" kertoa, että ennen 1900 lukua keski-ikämme oli sama kuin kammottavimmissa kehitysmaissa nykyään: kuolema 35 vuotiaana. Ehkä joku FH-tautinen sitten kesti infektioita 1800-luvun kehitysmaaoloissa normiväestöä paremmin ja eli peräti 41 vuotiaaksi. Sowhat? Kylläpä oli huikea saavutus. Siihen aikakauteenko Uffe haluu meidät palauttaa? Voi onnea.

Jo on köykäinen argumentti. Meillä on nykyään tehokkaat infektiolääkkeet olemassa ja infektioiden pelon vuoksi kenenkään ei ainakaan kannata kolesterolitasoja tapissa pitää.

Oli kuule muuten niin päätön kommentti Uffe Ravnskoovilta, että jos oikein siteerasit - niin ei tee mieli lukea riviäkään Uffen uusimmasta. Äijä on ilmiselvästi kerännyt kaikki mahdolliset aasinsillatkin köykäisten argumenttien laarinpohjalta, jotta saisi *vielä* yhden I-wanna-shock-ya-beibe-skandaalikirjan lisää. Varmaan Uffen Merssu on jo 2 vuotta vanha? Kuka sitä vanhalla autonkoslalla....kirja kehiin vaan ja fyffet pois tyhmiltä!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-08-11 07:55:20 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2009-01-10 22:52:43
Viestit: 2503
lasset kirjoitti:
Valtz0r kirjoitti:
Itselläni ja monella muulla kanssakeskustelijalla on/näyttäisi olevan pyrkimyksenä Muokkaa-nappulan kautta muokata omista viesteistä selvät asiavirheet (väärät nimet jne) mikäli muokkaus onnistuu ilman suurempaa vaivaa ja ajattelin (tyhmästi) että itse olisit luultavasti muokannut nuo virheet pois mikäli olisit huomannut ne.

Mietippä nyt toisenkin kerran. Moisen retushaamisen jälkeen sinun kysymyksestäsi ei kukaan enää käsittäisi yhtään mitään. Ei mitään järkeä, jos kävisin päiväkausia vanhoja tekstiketjuja stilisoimassa. Muutan viestiäni *vain* jos sitä ei ole kukaan ehtinyt kommentoimaan.

En taida olla NORMAALI-ihminen, koska luen myös useamman tunnin tai jopa useamman päivän (joskus paljon vanhempiakin) takaisia viestejä :) Ja nythän ei tosiaan kyse ollut päiväkausista, tai edes päivästä :)

lasset kirjoitti:
Uffelta vaan "unohtuu" kertoa, että ennen 1900 lukua keski-ikämme oli sama kuin kammottavimmissa kehitysmaissa nykyään: kuolema 35 vuotiaana. Ehkä joku FH-tautinen sitten kesti infektioita 1800-luvun kehitysmaaoloissa normiväestöä paremmin ja eli peräti 41 vuotiaaksi. Sowhat? Kylläpä oli huikea saavutus. Siihen aikakauteenko Uffe haluu meidät palauttaa? Voi onnea.

Yleensä alhainen keski-ikä selittyy pitkälti lapsikuolleisuudella.

_________________
Valtsun terveysblogi


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-08-11 17:44:33 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2009-01-10 22:52:43
Viestit: 2503
Chris Masterjohnin luento Ancestral Health Symposiumissa käsitteli sydäntautia. Sen näyttäisi sotivan osaltaan Ravnskovin väitteitä vastaan sydäntaudin teorian osalta. Esimerkiksi kolesterolin osuutta pidetään oleellisena, vaikka ajattelutapa ei mene virallisen kaavan mukaan ja sen sijaan hän korostaa rasvan välttelyn sijaan mm. kilpirauhasstatuksen tarkistamista (katsokaa esim sivu 26) ja tulehdustilanteen hillitsemistä. Yleensä Masterjohnin lemppariterveysruokiin lukeutuu artikkelien/haastattelujen perusteella muun muassa keltuaiset ja maksa ja pitkissä artikkeleissa varoitellaan pehmeistä kasvirasvoista.

Niin, tässä ne luentoslidet http://www.slideshare.net/ancestralheal ... masterjohn

_________________
Valtsun terveysblogi


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 143 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 14 5 6 7 8

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)