karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-22 07:57:54

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 352 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 15 6 7 8 918 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2011-01-25 06:57:26 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-09-11 13:26:15
Viestit: 1268
Nonni, painoa +1kg :evil:

Eilen join paljon ja kävin veskissä vähän. Mistähän tuokin johtuu? Ihan yhtä suolaisia oli ruoat kuin ennenkin.

KETUTTAA.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-01-25 07:48:59 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2010-06-13 20:07:00
Viestit: 57
Sellaista se on, se on vain turvotusta, huomenna taas poissa!!! Itsellä -400, eli jospa se tästä.
katkos kirjoitti:
Itse yrittäisin sinuna lisätä hieman liikuntaa, jolla saisi uuden ponnen painontiputukseen.. Vaikka edes niillä pienillä valinnoilla, kuten pikkumatkat kävellen eikä autolla. Koska istumatyötä tekevänä et paljoa päivän mittaan kuluta :( Vaikka väitetään että Atkins toimii ihan ilman liikuntaakin, se pitää kyllä hyvin aineenvaihdunnan käynnissä ja painonpudotus helpompaa! Hienoa että käyt salilla, mutta painonoudotuksen kannalta kannattaisi valita myös aerobisia lajeja.. Tällöin kaloreitakin voi tulla ihan reippaasti, mutta paino putoaa :) Tuo yli 2000 kalorin päivä on kyllä melko suuri minun ajattelullani :( Ja siitä liikunnasta: Lenkkeily on helppo laji, eikä vaadi liikaa laitteita tai rahaa :) Sitten kun enempi liikkuu, voi noita proteiinejakin tulla reippaammin.
Aamupalaksi kannattaa kokeilla jotain hieman kevyempääkin, lihaa salaatin kera esimerkiksi.
[/quote]

Kiitos kommenteista. Liikunnan osalta olet ehdottomasti oikeassa, mutta jos tällä hetkellä ehdin/pystyn/kykenen kahteen kertaan viikossa niin se on jo erinomaista. Valitettavasti me asutaan niin metsän keskellä että pikkumatkoja ei ole.
Tuo yli 2000 oli varmaan ihan maksimi päivä, eilen 1650. Tuota aamupala osuutta en ihan ymmärrä; normaali aamiaiseni on 2 voissa paistettua kananmunaa, 20 g juustoa, Cappuccino, 1 tl kookosöljyä, 1 rkl täysmaitoa ja siitä tulee 358 kcal, 30 R, 20 P ja 4 HH. Ei kai se nyt ole paljoa?

Sapfo: otin proteiinien määrän Uusi Atkins, uusi minä -kirjasta (kirja kotona, minä töissä eli en nyt saa tarkistettua). Mutta se on yksi kokeilemisen arvoinen asia, pelottaa vain se että nälän hallinnan kanssa tulee ongelmia jos vähennän koska nytkin meinaa olla nälkä liian usein. Mutta jos tän viikon jälkeen ei pudotusta ole tapahtunut niin ensi viikon maanantaina varmaan pudotan tuota proteiini määrää sadan kieppeille. JOtenkin tämä nälän hallinta ei ole ollut niin helppoa kuin kesällä jolloin laskin hyvin tarkasti. Syksyllä en siis laskenut, eikä paino pudonnut, mutta lievässä ketoosissa olin kuitenkin tikkujen mukaan (silloin tällöin tsekattuna)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-01-25 08:01:00 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-09-11 13:26:15
Viestit: 1268
MaVi kirjoitti:
Sapfo: otin proteiinien määrän Uusi Atkins, uusi minä -kirjasta (kirja kotona, minä töissä eli en nyt saa tarkistettua). Mutta se on yksi kokeilemisen arvoinen asia, pelottaa vain se että nälän hallinnan kanssa tulee ongelmia jos vähennän koska nytkin meinaa olla nälkä liian usein. Mutta jos tän viikon jälkeen ei pudotusta ole tapahtunut niin ensi viikon maanantaina varmaan pudotan tuota proteiini määrää sadan kieppeille. JOtenkin tämä nälän hallinta ei ole ollut niin helppoa kuin kesällä jolloin laskin hyvin tarkasti. Syksyllä en siis laskenut, eikä paino pudonnut, mutta lievässä ketoosissa olin kuitenkin tikkujen mukaan (silloin tällöin tsekattuna)


Musta sun aamiainen on ok. Mullakin on tuo uusi kirja ja siinä on aika suuri tuo proteiinihaarulla omalle painolle. Eli liikkumavaraa löytyy.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-01-25 12:38:14 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2010-05-16 09:50:20
Viestit: 156
Sapfo, kohtalotovereita ollaan: alun reippaan kaksiviikkoisen jälkeen minullakin on nyt paino junnannut jokseenkin paikallaan noin viikon. Ärsyttävää, mutta ei minusta vielä aihetta huoleen. Tiedän kyllä muutaman syynkin: olen liikkunut vähemmän, varsinkin aerobista, ja viime viikolla pari yli 40 hiilarigramman kyläilypäivää varmaan sekoittivat myös systeemejä (vaikka viikon keskiarvohilarit jäivätkin 19 grammaan). Tarkastelin myös ruokailupäiväkirjaani ja huomasin, että protskuja on mennyt reilusti toistasataa grammaa päivässä. Päätin tiputtaa ne lähemmäs kirjani taulukon ala-arvoja eli noin 75 grammaan. Eiköhän tämä läski tästä taas liikkeelle lähde. Ainakin jos lähden liikkeelle itse! :D Tsemppiä kaikille!

_________________
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-01-25 12:43:28 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2010-05-16 09:50:20
Viestit: 156
MaVi kirjoitti:
Sapfo: otin proteiinien määrän Uusi Atkins, uusi minä -kirjasta (kirja kotona, minä töissä eli en nyt saa tarkistettua). Mutta se on yksi kokeilemisen arvoinen asia, pelottaa vain se että nälän hallinnan kanssa tulee ongelmia jos vähennän koska nytkin meinaa olla nälkä liian usein. Mutta jos tän viikon jälkeen ei pudotusta ole tapahtunut niin ensi viikon maanantaina varmaan pudotan tuota proteiini määrää sadan kieppeille. JOtenkin tämä nälän hallinta ei ole ollut niin helppoa kuin kesällä jolloin laskin hyvin tarkasti. Syksyllä en siis laskenut, eikä paino pudonnut, mutta lievässä ketoosissa olin kuitenkin tikkujen mukaan (silloin tällöin tsekattuna)

Minusta nälkä pysyy kyllä poissa, kun on rohkea rasvansyöjä. Olen nyt itsekin pudottanut proteiinit lähemmäs tuon saman kirjan taulukon ala-arvoa, ja toivon että tämä junnausvaihe menee sillä ja aerobisen lisäämisellä ohi.

On muuten mielenkiintoista, että olen nyt siinä painossa, jossa olin aika pitkään ennen talven läskipyrähdystä. Ihan kuin kroppa muistaisi, että tämä on se mun paino ja tästä en luovu. No, pientä taivuttelua, niin eiköhän se siitä...

_________________
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-01-25 15:59:01 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-01-05 12:47:32
Viestit: 20
MaVi kirjoitti:
Sellaista se on, se on vain turvotusta, huomenna taas poissa!!! Itsellä -400, eli jospa se tästä.
katkos kirjoitti:
Itse yrittäisin sinuna lisätä hieman liikuntaa, jolla saisi uuden ponnen painontiputukseen.. Vaikka edes niillä pienillä valinnoilla, kuten pikkumatkat kävellen eikä autolla. Koska istumatyötä tekevänä et paljoa päivän mittaan kuluta :( Vaikka väitetään että Atkins toimii ihan ilman liikuntaakin, se pitää kyllä hyvin aineenvaihdunnan käynnissä ja painonpudotus helpompaa! Hienoa että käyt salilla, mutta painonoudotuksen kannalta kannattaisi valita myös aerobisia lajeja.. Tällöin kaloreitakin voi tulla ihan reippaasti, mutta paino putoaa :) Tuo yli 2000 kalorin päivä on kyllä melko suuri minun ajattelullani :( Ja siitä liikunnasta: Lenkkeily on helppo laji, eikä vaadi liikaa laitteita tai rahaa :) Sitten kun enempi liikkuu, voi noita proteiinejakin tulla reippaammin.
Aamupalaksi kannattaa kokeilla jotain hieman kevyempääkin, lihaa salaatin kera esimerkiksi.


Kiitos kommenteista. Liikunnan osalta olet ehdottomasti oikeassa, mutta jos tällä hetkellä ehdin/pystyn/kykenen kahteen kertaan viikossa niin se on jo erinomaista. Valitettavasti me asutaan niin metsän keskellä että pikkumatkoja ei ole.
Tuo yli 2000 oli varmaan ihan maksimi päivä, eilen 1650. Tuota aamupala osuutta en ihan ymmärrä; normaali aamiaiseni on 2 voissa paistettua kananmunaa, 20 g juustoa, Cappuccino, 1 tl kookosöljyä, 1 rkl täysmaitoa ja siitä tulee 358 kcal, 30 R, 20 P ja 4 HH. Ei kai se nyt ole paljoa?

Sapfo: otin proteiinien määrän Uusi Atkins, uusi minä -kirjasta (kirja kotona, minä töissä eli en nyt saa tarkistettua). Mutta se on yksi kokeilemisen arvoinen asia, pelottaa vain se että nälän hallinnan kanssa tulee ongelmia jos vähennän koska nytkin meinaa olla nälkä liian usein. Mutta jos tän viikon jälkeen ei pudotusta ole tapahtunut niin ensi viikon maanantaina varmaan pudotan tuota proteiini määrää sadan kieppeille. JOtenkin tämä nälän hallinta ei ole ollut niin helppoa kuin kesällä jolloin laskin hyvin tarkasti. Syksyllä en siis laskenut, eikä paino pudonnut, mutta lievässä ketoosissa olin kuitenkin tikkujen mukaan (silloin tällöin tsekattuna)[/quote]

Aamupalalla tarkoitin kokeilua välillä muutoin.. Jossain toisessa ketjussa henkilö oli samalla aamiaisella (munaa+pekonia), kevensi sitä ja alkoi taas laihtumaan.. Se oli vain ehdotus ;) Mutta itsehän sen tietää parhaiten, olin vaan lukevani aiemmin että pekoniakin aamiaisessa oli ja sehän on tosi rasvaista/suolaista..


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-01-25 16:01:10 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-01-05 12:47:32
Viestit: 20
No nyt kun palasin asiaan, niin eihän siellä tosiaan ollutkaan kun toisessa aamupalassa pekonia.. my misstake! :oops:


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-01-25 19:33:22 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2010-06-13 20:07:00
Viestit: 57
joo, se oli sen maxsimikalori päivän aamiainen. Ehkä kerran viikossa pekonia aamiaisella, silloin kun tiedän että pitää normaalia pidempään jaksaa aamiaisella :D

Tänään 1763 kcal, 146 R, 93 P, 22 HH. Eli tänään jäi protskut alemmaksi. jos en enää syö...


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-01-26 07:17:12 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-09-11 13:26:15
Viestit: 1268
Eilen paino oli +1kg, tänään -600g. Mua risoo tämä sahausliike. Tajuan sen jos olisi menkat tulossa mutta kun ne juuri loppui. Eli kierto ei tähän vaikuta. Paino käväisi ennen viikonloppua 86 puolella mutta sitten nousu mystisesti ja nyt joudun ikäänkuin uudestaan pudottamaan tätä yhtä kiloa :evil:

Tällaisia ongelmia oli viime syksynä kun join viikonloppuisin alkoholia. Nyt en ole repsunut viikkoihin ja tässä tulos. Olisin voinut kai juodakin valkoviiniä kun paino kuitenkin on pudonnut kuin olisin juonut.

Oh Lord have mercy! Ja paljon itsekuria taas mulle tähän ohdakkeiseen tiehen.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-01-26 08:29:16 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2010-06-13 20:07:00
Viestit: 57
Samassa ollaan, sahaa. Keskiviikko on mulla "virallinen" punnituspäivä, ts. Voilla voittoon kampanjaan merkkaan ke tulokset. Nyt 77,7 joka on 700 grammaa vähemmän kuin viime viikolla mutta edelleen kilo plussaa joulukuun puoliväliin. Ja koko ajan sahaa, tosin toi nyt on alin sitten tuon joulukuun. Ehkäpä se tästä.

Ehkä meidän pitäisi loptettaa tämä päivittäinen punnitsemnen? Tai sitten se idea että punnitsee viikon jokaisena päivänä, pudottaa korkeimman ja matalimman ja laskee viideltä muulta keskiarvon. Ja sen keskiarvon muutoksia seuraa. Tosta sais helpolla tehtyä excell taulukon niin ei olis edes vaikeaa seurata.

Tsempataan toisiamme, kyllä se siitä! Se on vain tuntemattomasta syystä johtuvaa vaihtelua ja alaspäin mennään!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-01-26 09:53:59 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-09-11 13:26:15
Viestit: 1268
No eihän siinä ole mitään järkeä että joka päivä punnitsen itseni mutta näin haluan edetä. Vaaka on kuitenkin kaveri vaikka juuri nyt tekisi mieli heittää jorpakkoon.

Mä valitsisin mieluiten että paino tippuisi vaikka hiljaa ja vähän kuin tämän että mennään loikkauksen ylös ja alas. Samojen kilojen pudotus ottaa päähän.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-01-26 09:56:34 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-08-10 17:33:41
Viestit: 970
Hyvä on kuitenkin muistaa että se ei ole se läskin määrä joka heittelee vaan nesteen / kuona-aineiden määrä. Eli jos paino tulee puoli kiloa ylös niin sitä läskiä ei ole tullut puolta kiloa. Ja läskiähän tässä ollaan polttamassa... :wink:

_________________
-24 kg vajaassa vuodessa... nyt ylläpitoa, BMI 23 vuodesta 2010.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-01-26 10:11:29 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-09-11 13:26:15
Viestit: 1268
Kettu-Pekka kirjoitti:
Hyvä on kuitenkin muistaa että se ei ole se läskin määrä joka heittelee vaan nesteen / kuona-aineiden määrä. Eli jos paino tulee puoli kiloa ylös niin sitä läskiä ei ole tullut puolta kiloa. Ja läskiähän tässä ollaan polttamassa... :wink:


Tämä lämmitti sydäntä :smt049


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-01-26 10:15:41 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-01-03 15:52:41
Viestit: 2
Heippa!

Kolme viikkoa takana, kaksi ekaa induktiolla atkinsin uusin painonpudotus ohjelma -kirjan mukaan, kolmannella viikolla melkein samoilla linjoilla, mutta kermaa käyttänyt enemmän. Hiilarit pysyy melkeimpä alle 10g/pv (jokapäivä en niitä laskenut oo).

Pituus 160cm Lähtöpaino 75,1 eka viikko -1600g, toinen viikko -800g, kolmas viikko -1300g
Positiivinen mieli ja ruoka on paljon maukkaampaa, kuin ennen kevyt tuotteita käyttäneenä!!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-01-26 10:28:45 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-09-11 13:26:15
Viestit: 1268
hdk kirjoitti:
Heippa!

Kolme viikkoa takana, kaksi ekaa induktiolla atkinsin uusin painonpudotus ohjelma -kirjan mukaan, kolmannella viikolla melkein samoilla linjoilla, mutta kermaa käyttänyt enemmän. Hiilarit pysyy melkeimpä alle 10g/pv (jokapäivä en niitä laskenut oo).

Pituus 160cm Lähtöpaino 75,1 eka viikko -1600g, toinen viikko -800g, kolmas viikko -1300g
Positiivinen mieli ja ruoka on paljon maukkaampaa, kuin ennen kevyt tuotteita käyttäneenä!!


=D>


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-01-26 14:17:28 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2010-05-16 09:50:20
Viestit: 156
MaVi kirjoitti:
Ehkä meidän pitäisi loptettaa tämä päivittäinen punnitsemnen? Tai sitten se idea että punnitsee viikon jokaisena päivänä, pudottaa korkeimman ja matalimman ja laskee viideltä muulta keskiarvon. Ja sen keskiarvon muutoksia seuraa. Tosta sais helpolla tehtyä excell taulukon niin ei olis edes vaikeaa seurata.

Eri ihmisillä toimivat eri motivointikeinot, ja pitää sitten vain miettiä, mikä juuri minua motivoi. Monihan heittää vaa'an kokonaan pois tai punnitsee vaikka vain kerran kuussa, ja kokee sen motivoivaksi, kun kerralla näkyy isompi pudotus. Minä taas uskon tuntevani itseäni sen verran, että minulle sopii parhaiten tämä päivittäin punnitseminen ja tuloksen merkitseminen Exceliin. En jaksaisi millään odottaa kuukautta tai edes viikkoa saadakseni palautetta. Päivittäinen merkkaaminen on minusta sikälikin motivoivampaa, että siinä eivät yksittäiset heilahdukset, vaikkapa kuukautiskiertoon liittyvät, pääse masentamaan, jos esimerkiksi viikon ainoa punnituspäivä sattuisikin juuri sille turvokkipäivälle.

Kirjaan tosiaan itse päivittäiset lukemat Exceliin ja annan ohjelman piirtää itselleni kivoja käppyröitä ja niihin vielä "trendiviivan", josta näkee hyvin, mihin ollaan menossa pitkällä tähtäimellä, vaikkapa vuoden aikana. Mulla on siinä taulukossa myös sellainen kohta, joka laskee viikon painojen keskiarvon, ja se on varsin motivoiva juttu sekin. Paino on nyt tosiaan junnannut jo kymmenen päivää sadan gramman tarkkuudella 78,8 - 78,9 välillä, käyden siinä välissä jo kerran 78,4:ssä, ja vaikka se turhauttaa ja ärsyttää suunnattomasti, niin kannustavaa joka tapauksessa on, että viime viikon keskiarvopaino oli kuitenkin 1,1 kiloa pienempi kuin edellisen viikon keskiarvopaino. Eli ei tää nyt niin huonosti mene, kun katsoo pidemmälle taakse kuin eiliseen.

Toinen motivoiva juttu on rasvaprosentti- ja lihasprosenttisarakkeesta muodostuva kuva. Kehonkoostumusva'an lukemat ovat toki kaikkea muuta kuin luotettavia, ja päivittäiset vaihtelut voivat olla suuriakin (riippuu luullakseni eniten kehon nestetasapainosta), mutta merkkaan nekin Exceliini päivittäin. Nyt 25 Atkins-päivän jälkeen näen myös näiden kuvien "trendiviivasta", että rasvan osuus pienenee ja lihaksen osuus kasvaa. Ei dramaattisesti, ja päivittäiset vaihtelut ovat tosiaan suuria, mutta suunta on vääjäämättömästi oikea.

Ja paras palaute tässä junnausvaiheessa on oma vointi ja olemus. Housut jo vähän lököttävät, maha on selvästi pienentynyt ja tunnen itseni hoikemmaksi ja kevyemmäksi. Tämä nyt vain on kohta, missä ihmistä vähän koetellaan, mutta nyt pitää katsoa pidemmälle tulevaisuuteen ja uskoa, että kyllä tämä tästä vielä. Ja tehdä tosiaan tarvittavat korjausliikkeet, jos huomaa vaikka vetäneensä överit protskujen kanssa tms. tai jättäneensä liikunnan liian vähälle.

MaVi kirjoitti:
Tsempataan toisiamme, kyllä se siitä! Se on vain tuntemattomasta syystä johtuvaa vaihtelua ja alaspäin mennään!

Just niin. Sitten kun on junnattu kuukausi, voidaan ruveta oikeasti miettimään, missä mättää. Viikon junnaus ei ole vielä junnausta, vaan elimistö vain nyt kelaa hetken, että mikä juttu tää on. Hei, me ollaan annettu elimistölle vasta 25 päivää aikaa alkaa korjata sitä vahinkoa, minkä ainakin itse olen hankkinut 15 vuodessa. Oltaisko kuitenkin vähän reilumpia ja armollisempia kropallemme ja annettaisiin sille vähän enemmän aikaa palautua normaaliksi? :D

_________________
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-01-28 10:42:15 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2010-12-10 16:51:27
Viestit: 10
aivan oikein :::)

itse siirryin nutrilett kuutin jälkeen atkinssille ja ihmettelin kun tässä ensimmäisen viikon aikana painoa on pudonnut vain 200g. Lieneekö kitudieetin tulosta....

Liikuntaa, vettä ja kiroillua lisäilen.

_________________
<a href="http://lilyslim.com/"><img src="http://swlf.lilyslim.com/51njp2.png" width="400" height="80" border="0" alt="LilySlim Weight loss tickers" /></a>


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-01-28 12:43:03 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-09-11 13:26:15
Viestit: 1268
Täällä sitä jatketaan max 20 hiilareilla. Juuri söin lounasta jossa tonnikala+majoneesi+kananmuna -mössö ja salaattisekoitusta. Pepsimaxia en ole pystynyt jättämään mutta lohduttaudun sillä että en ole täydellinen ja parempi tuo kuin tupakka.

Aurinko paistaa ja valo lisääntyy. Tulisi jo kevät ja hoikempi minä :P


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-01-28 12:54:24 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-08-10 17:33:41
Viestit: 970
Kokeile pepsimaxin tilalle novellea! Kuohuu vastaavasti suussa, mutta on vähän parempaa juotavaa.

_________________
-24 kg vajaassa vuodessa... nyt ylläpitoa, BMI 23 vuodesta 2010.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-01-28 13:32:52 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-09-11 13:26:15
Viestit: 1268
Kettu-Pekka kirjoitti:
Kokeile pepsimaxin tilalle novellea! Kuohuu vastaavasti suussa, mutta on vähän parempaa juotavaa.


Novellea menee 1-2 ploa päivässä. Ja pepsimaxia pullo. Tiedän että jos olisin viikonkin ilman pepsiä, en kaipaisi. Mutta musta ei nyt löydy tahtoa tähän.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 352 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 15 6 7 8 918 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)