Kannattaa ehdottomasti liittyä Kultakaloihin, tai mä ainakin tykkään siitä enemmän kun noista muista tarjolla olevista kalorilaskureista. Kultakalat merkkaa rasvan vihreellä ja hiilarit punasella, mikä tuntuu musta ainakin ihanalta! Ei enää pala mitkään punaset pylpyrät kun oon syönyt "liikaa rasvaa"! Siellä voi kirjottaa blogia ja merkata mitat sun muuta. Ja mun mielestä se on helppokäyttönen. Tällanen mainospuhe
Kipasin tänään ruokatunnilla ostamaan apteekista ketotikkuja! Tiedän että ei sillä sinänsä ole hirveesti väliä oonkko ketoosissa vai en, mutta aattelin että haluun nyt ottaa selville. Ajattelin tehdä tän "oikein", siis koko induktiojutun. Ketotikut tuli mieleen siitä, kun tuossa päivällä tuntu vähän siltä että voisin vaikka lievässä ketoosissa ollakin jo, ja itse asiassa tikkukin näytti sitä 0,5:tä. Suussa maistu pahalta ja jalat paino varmaan tonnin! Mutta en mä tiedä tulkitsinko mä tikun vaan väärin, se negatiivisen ja 0,5:n väri oli melko lähellä toisiaan.
Mulla on tällä viikolla ollu hiilarit 39, 53, 59, 35, 33 ja nyt tänään ekalla varsinaisella induktiopäivällä 15. Mietiskelin sitä vaan, että kai noi parin viime päivän hiilarit on periaatteessa ollu sen verran pienet, että ketoosi vois ollakin mahdollinen. Noista hiilareista näkyy hyvin se, miks halusin induktion alottaa ja tehdä sen ihan oikeaoppisesti. Tiistaina ja keskiviikkona söin mielestäni karpisti, jos mun ois itse pitäny arvioida HH-määrä niin oisin varmaan sanonu alle 30! Ja sitten olikin yli 50. Meni vähän niinkun pohja kaikelta mitä luulin karppauksesta tietäväni... Niin päätin nyt sitten opetella alusta alkaen kaiken uudestaan! Ja paremmin tällä kertaa.
Tää päivä on menny hienosti! Olen ylpeä itsestäni. Karppaus onneksi vie multa tosi nopeesti mieliteot pois, kuten tälläkin kertaa. Ei tunnu yhtään vaikeelta olla ilman karkkia ja jädeä, vichyä juomalla oon pärjännyt ihan hyvin. Hankin muuten myös tuon Andreas Eenfeldtin Ruokavallankumous-kirjan. Se on aivan mahtava!! Vastaa just kaikkiin niihin kysymyksiin, mitä oon miettiny... Esim siihen, että miten rasvaa on ylipäätään alettu pitää "vihollisena" ja pahana asiana. Ihana kirja <3 Tuon pitäis tulla pakolliseksi lukemiseksi jo ala-asteella jokaiselle!
Maanantaina mittaus- ja punnituspäivä, odotan jännityksellä!!!