karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-08 12:43:30

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 352 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 111 12 13 14 1518 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2012-01-08 13:15:46 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Eka päivä induktioon lähti. Jääkaapin ovessa lista aineista, mitä voi syödä, mieli hyvä ja intoa on. Kaapissa lisäksi niitä kaameita easydiet-pussikeittoja, joita menin syksyllä erheessä ostamaan. Ovat nyt sitten backuppina, jos on hetki, ettei muuta kaapissa ole...

Kokeilin ketoosia jo ennen joulua, ja aika hyvin se meni. Muutamaa joulunpyhää ja ulkomaanreissua lukuunottamatta olen syönyt hyvin karpisti, leipään ja perunaan en ole koskenut joulukuun alun jälkeen. Tavoitteena on 10 kg pois, ja lopullisesti. Induktiolla on hyvä aloittaa.

Pelkään tosin listani olevan hieman liian rasvaton. Kananmunia syön paljon, mutta kun en tykkää pekonista :shock: Kaiken, minkä paistan, paista voissa ja vihreään salaattiin koitan lurauttaa reippaasti oliiviöljyä. Pellavansiemenet on ostoslistalla. Milläs lisäisin sitä rasvaa, rasvainen liha kun on muutenkin sellaista, ettei oikein mene alas? Juustoja vaan kauheasti?

Karbakun kampanjasivu

ViestiLähetetty: 2012-01-08 13:45:36 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Karbaku kirjoitti:
Eka päivä induktioon lähti. Jääkaapin ovessa lista aineista, mitä voi syödä, mieli hyvä ja intoa on. Kaapissa lisäksi niitä kaameita easydiet-pussikeittoja, joita menin syksyllä erheessä ostamaan. Ovat nyt sitten backuppina, jos on hetki, ettei muuta kaapissa ole...

Kokeilin ketoosia jo ennen joulua, ja aika hyvin se meni. Muutamaa joulunpyhää ja ulkomaanreissua lukuunottamatta olen syönyt hyvin karpisti, leipään ja perunaan en ole koskenut joulukuun alun jälkeen. Tavoitteena on 10 kg pois, ja lopullisesti. Induktiolla on hyvä aloittaa.

Pelkään tosin listani olevan hieman liian rasvaton. Kananmunia syön paljon, mutta kun en tykkää pekonista :shock: Kaiken, minkä paistan, paista voissa ja vihreään salaattiin koitan lurauttaa reippaasti oliiviöljyä. Pellavansiemenet on ostoslistalla. Milläs lisäisin sitä rasvaa, rasvainen liha kun on muutenkin sellaista, ettei oikein mene alas? Juustoja vaan kauheasti?

Kookosöljyä voi lurauttaa teehen tai ottaa ihan lusikalla. Rasvaista kermaa voi vispata makean nälkään. Lohesta saa paljon hyvää rasvaa. Pähkinät olisi muuten hyviä lähteitä mutta induktiossa ei muistaakseni saanut syödä? Majoneesista saa rasvaa, siihen voi sekoitaa vaikka katkarapuja ja mausteita ja syödä kalan kanssa tai sellaisenaan. Avokadosta saa paljon rasvaa. Rasvaiset juustot on oivia jos ei jää koukkuun sillä liiallisesti ne ainakin mulla jumittaa.

ViestiLähetetty: 2012-03-14 12:07:28 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Tämän viikon maanantaina aloitin uudelleen :D Viime kerrasta, tai siis karppauksen aloittamisesta, on jo hieman yli vuosi aikaa. Ekat 22kg tipahti kuin itsestään ekojen kuukausien aikana ja nyt sitten ollaan möllötetty tässä painossa useempi kuukaus :roll:

Hienosti näyttäs jälleen kerran tepsivän :) Vessassa saa ravata yhtenään ja paino on humahtanut tämän viikon aikana 3kg :shock: Et vissiin vähän on nestettä päässynnä kertymään. Vielä ei olla ihan siinä alhaimisimmassa lukemassa, mutta ei todellakaan paljosta puutu ;)

Matka jatkuu. Tikkeri päivitetty 14.1.2013

Kuva

ViestiLähetetty: 2012-03-14 14:15:13 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Minä olen ollut ketoosissa ihan itsestään, siitä lähtien kun jötin sokerin ja viljan pois.
Oliskohan jo kaksi viikkoa??

Hedelmiä olen ottanut joka päivä.

Ananas on ollut ainoo joka pompsautti pois ketoosista. Kiivi ja rypäleetkään ei.
Painoa ei ole pudonnut, mutta on nyt pysyny alle 85 kokoajan. Joten ehkä kuitenkin olis??
Koska ennen vaihtelu oli 84-86.
Tai sitten ketoosi vain hillitsee mun turpoilua. Turpoon nimittäin älyttömän helposti.

Tänään jötin myös maitotuotteet ja rasvan lisäilyn pois. Jos sais painon nytkähtää alas.

Aloitin aamun rasvasella pekonilla ja paistoin munat siinä pekonin rasvassa kokkeliksi. Että sain kaiken rasvan talteen, kun en kerta sitä lisäile.

Sapsfo. Minä lihoin kaiken takaisin raskaana ollessa. joten samoja kiloja pudottelen minäkin. Mutta näköjään kolme kertaa hankalemmin ja raskaammin kuin viimeksi.

Viimeksi en kylläkään imettänyt. Joten ehkä silläkin on oma vaikutus.

Kyllä tää laihduttaminen on ihan perseestä vaikka karppaakin.

Haluan niin kovasti elää ylläpitovaihetta karppina!!!!!
Sai syödä mitä vaan ja miten paljon vaan ja paino ei vaihdellu kuin kilolla ja silloinkin edestakaisin.
(mitä vain tarkoittaa siis karppia ruokaa)

http://karppausjaperhe.blogspot.com/

ViestiLähetetty: 2012-03-14 14:26:31 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tää on ihan persettä koko touhu Ronja-Aliisa! Juuri mietin tässä koneella että koska tämä loppuu mun kohdalla, ikuinen jojoilu siis. Ei ole karppauskaan auttanut koska taas tiputtelen samoja kiloja. Harmittaa ihan valtavasti mutta sitkeästi se on vaan taas mentävä eteenpäin.

ViestiLähetetty: 2012-03-14 14:54:55 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kalorilaskurissa joku moitti just elämäntapalaihduttajia. Ja sitä kuin heille ei sanota suoraan mitä tekee väärin...
Mua vissiin vähän kolahti kun älähdin...

Olen lihava ja lihon helposti. Oli ne syyt sitten ihan missä vaan. Salasyönnissä tai hormonaalisessa viassa, niin en nauti laihdutuksesta enkä toisaalta lihavuudesta...

Jos tämä olis helpompaa, niin vissiin kaikki olis laihoja :?:

Koitetaan jaksaa Sapfo!!

ViestiLähetetty: 2012-03-14 15:00:44 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ronja-Aliisa kirjoitti:
Minä olen ollut ketoosissa ihan itsestään, siitä lähtien kun jötin sokerin ja viljan pois.
Oliskohan jo kaksi viikkoa??..

Hedelmiä olen ottanut joka päivä....

Oletko pitänyt päiväkirjaa, ja laskenut makroja? Miten ketoosi sallii hedelmiä? Tietty varmaan, jos et syö partaäijää tai tomskuja tms. Ihan vaan uteliaisuudesta kyselen, kun mä saan kyllä kytätä että hiiret pysyy alle 20 per pv. #-o

ViestiLähetetty: 2012-03-14 15:37:20 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Minulla vaikuttaa se että syön niin paljon.
Eli olen läski ja kulutan jonkin verran ja imetän.

Eli mun kokonaiskulutus on aika iso. En myöskään pidä tietoista vajetta. Eli pyrin pitämään mahan täynnä, muuten olen niin pahantuulinen.

Eli syön kaloreita 2300-2600 joka päivä.
Siihen mahtuu enemmän hiiliä ja silti pysyy ketoosissa.

Mutta mun perus ateriat on vaan lihaa/munaa/kalaa/katkiksia/makkaraa + salaatti ja kasvikset
Sillon pysyn ketoosissa todella helposti. mitään laskematta.

Partis vie mut helpommin pois ketoosista kuin hedelmät!??
Vissiin sitä tulee syötyä liikaa!!?? Olen katsos ahmija ja sokeriaddikti.
Siksi partis on nyt kieltolistalla. Se koukuttaa ja himottaa mua liikaa.

Minä olen juminut joulusta ja sortunut uudelleen ja uudelleen milloin mihinkin.

Nyt olen ollu viljaton, sokeriton
Helpottanut himoja!!

Nyt lisäsin listaani, MAIDOTON!!!

Tämä päivä menny vielä paremmin.
Voita silti käytän, että mikäs se olis sitten oikee sana...

Itsensä rääkkäys ;)

ViestiLähetetty: 2012-03-14 16:15:44 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

^^ Mä taas syön enemmän kasviksia, hyvin vähän lihaa ym. Siks ketoosiin pääseminen pitkällä jänteellä on hankalampaa, kun rakastan tomaatteja, ja omenoita tai hedelmiä tekis joka päivä mieli. Tuskin sen sokerin takia, kun muuta sokeripitoista ei tee mieli, mutta freshiä kaipaan. Partaäijää hyvin rajoitetusti,,,
Päivä kerrallaan - päiväkirjaan käyttäen ja makroja laskien. Josko sitä joskus laihtuis,,,, 5v. ei vielä ole tuloksia tuonut. :cry:

ViestiLähetetty: 2012-03-14 16:19:20 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

No hitsi, ei ole sullakaan helppoa!!

Minä joudun nyt ihon takia vältteleen koisokasvejakin :cry:
Joten väkisin jääny kasvikset vähemmälle. Tomaatti ja paprika on ollu mun vakiot.

Periaatteessa kyllä pitäs laihtua vaikka syö kasviksia paljon... Mikähän sulla mättää??
Ethän kituile?

ViestiLähetetty: 2012-03-14 16:29:16 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ronja-Aliisa kirjoitti:
Olen katsos ahmija ja sokeriaddikti.

Meillä on vissiin yhtä huono päivä meneillään. Mä olen kanssa ahmija ja lisäksi tissuttelija. Söin syksyllä liikaa karppiruokaa siinä uskossa että kaloreita ei tarvitse laskea. No, olisi pitänyt. Vaikka hiilet oli jotain 20-30 niin lihoin silti karppaamalla + satunnaisilla repsuilla + liiallisella valkoviinin lipityksellä.

ViestiLähetetty: 2012-03-15 05:50:14 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

mammax6 kirjoitti:
Tämän viikon maanantaina aloitin uudelleen :D Viime kerrasta, tai siis karppauksen aloittamisesta, on jo hieman yli vuosi aikaa. Ekat 22kg tipahti kuin itsestään ekojen kuukausien aikana ja nyt sitten ollaan möllötetty tässä painossa useempi kuukaus :roll:

Hienosti näyttäs jälleen kerran tepsivän :) Vessassa saa ravata yhtenään ja paino on humahtanut tämän viikon aikana 3kg :shock: Et vissiin vähän on nestettä päässynnä kertymään. Vielä ei olla ihan siinä alhaimisimmassa lukemassa, mutta ei todellakaan paljosta puutu ;)

Aika hyvin olet saanut putoamaan aikoinasi. "Tipahti kuin itsestään" on asia mikä mulla on vielä hakusessa :D

ViestiLähetetty: 2012-03-15 07:02:07 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

No niin tänään taas uusi päivä.

Eilen söin leipäjuustoa. Muuten en repsahtanut uusissa rajoituksissani. Turvotusta ei olekkaan nyt ollenkaan ja ennätys alhaalla oli aamupainokin.

Joten ei ainakaan ole huonompaan suuntaan menossa.

ViestiLähetetty: 2012-03-15 10:30:11 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Sapfo kirjoitti:
mammax6 kirjoitti:

Aika hyvin olet saanut putoamaan aikoinasi. "Tipahti kuin itsestään" on asia mikä mulla on vielä hakusessa :D

Noh, en tiedä miksi, mutta itsestään tuo tuntui lähtevän. Nyt sama homma : maanantaista lähtien ketoiltu ja ihmeitä sattuu. Nimittäin nesteet lähtee tosi nopee liikkeelle ja toivottavasti myös läskit. Tähän mennessä pudotusta ma-to 3.6kg :D Maitotuotteet jätin kokonaan pois paitsi kovat juustot. Pähkinät, suklaa, marjat, hedelmät ovat 2 viikkoa pannassa. Katellaan mitä tästä tulee :)

Matka jatkuu. Tikkeri päivitetty 14.1.2013

Kuva

ViestiLähetetty: 2012-03-15 11:01:27 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Minä kokeilen olla ilman kovia juustojakin.

Vielä en ole kaipaillut, mutta rajoittaa ruuan tekemistä..

ViestiLähetetty: 2012-03-16 07:50:57 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Uusi paino ennätys!
Kolmeen kuukauteen ei ole tullu ennätystä ja nyt kahtena päivänä peräkkäin.
Minulla selkeesti vaikuttaa, että olen jättänyt kerman ja jugurtin pois. Juustokin on ollut poissa, mutta sitä ny ei mee muutenkaan normia enempää. Ei aiheuta mulle mitään mässyä.

Kerma aiheuttaa, koska sitä syön yleensä marjoilla. Ja se on liian hyvä yhdistelmä... Saattaa humahtaa monta kipollista :roll:

Kirrimirri on useasti puhunut ruokavaliosta joka ei aiheuta repsuja.

Minä ehkä alan löytämään sitä.
Mutta siihen ei kuulu jugurtti eikä kerma, ei vilja, ei sokeri, eikä edes stevia.. :cry: :cry: :cry:

Miksi olen tällanen syöppö...

ViestiLähetetty: 2012-03-18 11:00:05 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

No niin, pakkohan se on taas induktiolle alkaa, kun viime aikoina olen taas plösähtänyt niin että oikein ällöttää! Kaikki lähti siitä kun ajattelin, miten mukavaa olisi syödä aamulla puuroa. Yksi lautasellinen puuroa vain, muuten ruokailut karpisti... mutta eihän se hiilarihimoiselle kauaa riittänyt, kohta rupesi taas maistumaan leipä, sen jälkeen makeiset jne. jne. Ja nyt olo on taas ihan kamala, turvottaa ja pierettää, ja oma peilikuva masentaa. Enkö mä ikinä opi?!! :( Mutta nyt tiukka induktio päälle, siitä se taas lähtee! 8)

ViestiLähetetty: 2012-03-20 11:24:54 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Aiemmin menny niin penkin alle tää karppaus, okei oon saanu 82:sta tiputettua 5kg mutta matkaa on sinne ihannepainoon. Ajattelin kokeilla 2kk Atkinsia. Ketoosiin kun en ole päässy lipsahduksien takia. Tänää alotan. Jospa Woukin pääsis kesäkuntoo..

ViestiLähetetty: 2012-03-20 15:17:31 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

^Tsemppiä. Täällä kolmas viikko melkein täynnä alle 20hh:lla.

Kuva

ViestiLähetetty: 2012-03-21 08:46:47 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mä alan kans ketoilee, omppu ja se yks gl-näkkäri pois, vain yks tomsku per pv. Ja pähkinätkin pois. Eikä mitään pikkurepsuja. 3 viikon kuuri, niin pakko jotain tapahtua,,,, Kuva

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 352 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 111 12 13 14 1518 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00