karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-11 05:00:13

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 57 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2010-03-23 09:20:05 
Poissa
sintti
sintti

heikusa kirjoitti:
Ekalla viikolla lähti -1,2kg, sitten tuli takaisin +0,3kg, tällä viikolla en vielä tiedä...

nyt paino on vain noussut!!!! :evil:
mitä ihmettä teen väärin!!?? apua!! [-o<
onko punaviini niin pahasta?? -olen viikonloppuisin pari lasia nauttinut illalla....

ViestiLähetetty: 2010-03-23 15:33:41 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

heikusa kirjoitti:
Mulla on nyt jo jumi!!?? Mikä neuvoksi??
Ekalla viikolla lähti -1,2kg, sitten tuli takaisin +0,3kg, tällä viikolla en vielä tiedä...
Mahdollisia syitä voi olla kuukautiset (aikasemminkin on viikoksi nostanut painoa), punaviini (viikonloppuisin mökillä vähän...) tai liikaa hiilareita.
Olen nyt induktiolla eli pitäisi pysyä hiilarit 20g, mutta en ole laskenut niin tarkkaan.... Syön joka aterialla salaattia, tomaattia, kurkkua, paprikaa ja kesäkurpitsaa vaihtelevasti ja niiden kanssa lihaa. Ei maitoa, ei jugurttia, jonkinverran kermaa (kahvissa) ja juustoa.
ONKO HIILAREITA LIIKAA???? #-o

Olin n.6 kk vhh:lla, paino ei laskenut eikä noussut. Voin tosi hyvin, mutta kun oli tarkoitus vähän saada painoakin alas. Aloitin ruokapäiväkirja ja laskemaan makroja. Huomasin heti missä meni metsään. Rasvoja oli vähän! Nyt kolmessa viikossa lähti 2,2 kg =D> Kun katsoin sinun ateriaesimerkkiä, niin tuli mieleen, syötkö riittävästi rasvaa?

ViestiLähetetty: 2010-03-23 21:40:21 
Poissa
sintti
sintti

Päärynänainen kirjoitti:
heikusa kirjoitti:
Mulla on nyt jo jumi!!?? Mikä neuvoksi??
Mahdollisia syitä voi olla kuukautiset (aikasemminkin on viikoksi nostanut painoa), punaviini (viikonloppuisin mökillä vähän...) tai liikaa hiilareita.
Olen nyt induktiolla eli pitäisi pysyä hiilarit 20g, mutta en ole laskenut niin tarkkaan.... Syön joka aterialla salaattia, tomaattia, kurkkua, paprikaa ja kesäkurpitsaa vaihtelevasti ja niiden kanssa lihaa. Ei maitoa, ei jugurttia, jonkinverran kermaa (kahvissa) ja juustoa.
ONKO HIILAREITA LIIKAA???? #-o

Olin n.6 kk vhh:lla, paino ei laskenut eikä noussut. Voin tosi hyvin, mutta kun oli tarkoitus vähän saada painoakin alas. Aloitin ruokapäiväkirja ja laskemaan makroja. Huomasin heti missä meni metsään. Rasvoja oli vähän! Nyt kolmessa viikossa lähti 2,2 kg =D> Kun katsoin sinun ateriaesimerkkiä, niin tuli mieleen, syötkö riittävästi rasvaa?

Hei päärynänainen!
hyvä pointti... Tarkistin kalorilaskuri.fi ssä hh tältä päivältä ja tulos oli noin 24g eli aika lailla sitä mitä pitääkin. rasvaa tuli 85g ja proteiinia 89g. käytän voita paistamiseen mutta nuo tämän päivän rasvat on kaikki piilorasvoja.
paistan voissa, mutta pitäisikö vielä lisätä rasvaa johonkin? pitäisikö proteiinit olla alempana? nyt prosenttiosuudet ovat HH 8%, R63%, P29% :roll:
kiitos avusta!

ViestiLähetetty: 2010-03-23 22:00:00 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

heikusa kirjoitti:
rasvaa tuli 85g ja proteiinia 89g. käytän voita paistamiseen mutta nuo tämän päivän rasvat on kaikki piilorasvoja.

Lisää rasvaa. Vähintään sellainen 120-140 g / vrk sillä edelleen, ellet ole kääpiö, tuossa ei ole edes peruskulutustasi. Sen voi laskea esim laskutikulla ja sitten siihen suhteuttaa paljonko pitää syödä päivässä. Vajetta voi tulla parikin sataa kaloria mutta monet on laihtuneet myös ylikaloreilla - tää ei selviä kuin kokeilemalla.

ViestiLähetetty: 2010-03-24 14:50:52 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Hei Heikusa!
Tosi pieneltä rasvamäärä näyttää olevan. Sama juttu oli minullakin. Kyllä sen pitäisi saada yli 100. Olen vaihtanut maito kermaan, eli kahvin ja teen kanssa kuohukerma. Ruoanlaitossa käytän voita reippaalla kädellä. Jos on höyrystetyt vihannekset, niin niiden kanssa aika iso pala voitta. Tykkään jogurtista, niin vaihdoin tavallinen jogurtti turkkilaiseen tai kreikkalaiseen ja vielä loraus kermaa sinne. Salaatin kanssa öljyä tai majoneesia reippaasti. Nykyään minulla rasvamäärä pyysyy keskimäärin 110 g/ päivä.

Olen laittanut nyt kolmen viikon aikana ruokapäiväkirjat – sivulle omia syömisiä ja makroja. Ihme juttu, että niin kauan olen jaksanut! :lol: Käy kurkistamassa, jos niistä olisi apua.

ViestiLähetetty: 2010-04-23 13:05:26 
Poissa
sintti
sintti

täällä taas, tauon jälkeen kun ei tunnu mikään auttavan!!!

oon merkkaillu kalorilaskuriin syömiset ja ovat noin yli P100g, yli R120g ja HH12-19g/vrk silti paino nousee!!!! paino laski ekalla atkinsin induktioviikolla -1,2kg ja on nyt neljän vkon aikana noussut kilon eli kokonaislasku enää -0,2kg!! :evil:

mitä hittoa nyt teen!?

en kamalasti liiku, syön juustoa varmaan yli sen 30g/pv, juon kermakahvia 3-4 kuppia päivässä, proteiinia saattaa tulla liikaa......

rupee motivaatio laskemaan. sentit vyötärölläkään kun eivät häviä..

ViestiLähetetty: 2010-04-23 13:49:10 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Syötkö monesti päivässä? Mulla viime kesänä läks paino jumittaan ja tulikohan vähän lisääkin, kun ruokailujen määrä päivässä nousi kolmesta jonnekin.... paljoon. Syynä töissä juodut kahvit, joita tuli siis useita kertoja naukkailtua. Kerman kanssa, tietty. Ja kun siinon kermaa, se on ruokaa :)

ViestiLähetetty: 2010-04-23 14:02:45 
Poissa
sintti
sintti

no joo, juon kyllä päivässä 2-4 kuppia kahvia paljolla kermalla, aina kahden satseissa yleensä. toinen niistä on "välipala"...

muuten syön aamulla, lounas, päivällinen ja iltapala.

ViestiLähetetty: 2010-04-23 16:50:30 
Poissa
sintti
sintti

heikusa kirjoitti:
no joo, juon kyllä päivässä 2-4 kuppia kahvia paljolla kermalla, aina kahden satseissa yleensä. toinen niistä on "välipala"...

muuten syön aamulla, lounas, päivällinen ja iltapala.

Itse kokeilisin seuraavia konsteja: lisää kulutusta liikunnalla, vähemmän proteiiniä ja enemmän rasvaa, päivän ruokailut 4-6 osaan, kokonaiskaloreihin vähennystä esim - 100 kcal/pvä. Sitten pari viikkoa seurailisin mitä tapahtuu.

ViestiLähetetty: 2010-06-27 12:04:59 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Toivottavasti lähtee paljon!!
Ainahan sitä toivoisi toki niin.. Mulla on ylipainoa huomattavasti, mutta olen aika tiukasti nyt ottanut ja 8kg tiputtanut, jännää että kuinka tän ekan viikon kanssa käy... nouseeko, laskeeko..

ViestiLähetetty: 2010-07-03 18:46:29 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Eikö Atkins rajoittanut kermaakin johkin kolmeen ruokalusikalliseen päivässä? (en mene vannomaan että näin on, muistelen niin, enkä jaksa raahautua kirjahyllylle tarkistamaan :oops: ) Sehän on oikeesti tosi vähän ja jos kahvikuppi on sellaista isompaa mallia niin kermaa voi upota aika satsi. Monillahan maitotuotteet jumii ja jos sulla menee juustoakin jonkun verran niin niitä vois lähteä karsimaan.

Mä varmaan tossa tilanteessa karsisin maitoja, lisäisin rasvaa ja vähentäisin prodeja.

normaalipainoinen naikkonen, 4-vuotiaan tytön ja pienen pojan äiti
hyvänolon karppausta jo vuosia

Päikkyni

http://www.iherb.com koodilla OFI061 5$ alennusta ensimmäisestä tilauksesta!

ViestiLähetetty: 2010-07-03 19:01:37 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Bas kirjoitti:
Eikö Atkins rajoittanut kermaakin johkin kolmeen ruokalusikalliseen päivässä?

Juuh, näin on ainakin tossa aloitusvaiheessa:
"Kerma (kuohukerma, vispikerma ja creme fraiche), vain kolme ruokalusikallista päivässä"
(Atkins 2004: Tri Atkinsin dieettikeittokirja)

No, selatessani kirjaa pitemmälle, ei missään vaiheessa sanota, että sen määrää voitaisiin lisätä. Mutta en mene vannomaan, tosiaan vain selailin.

ViestiLähetetty: 2010-07-08 13:43:15 
Poissa
sintti
sintti

Minulla sama ongelma kuin heikusalla, paino ei putoa eikä sentit katoa :evil:

Teidän viestien perusteella ongelma olisi maitotaloustuotteet. Pidän niistä ja syön niitä aikkast paljon. Syön siis aamulla turkkilaista, illalla rahkaa ja välipalalla saattaa mennä viili.
Mitä karppimaisempaa suosittelisitte maitotuotteiden tilalle?

ViestiLähetetty: 2010-07-08 14:10:56 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

CeNedra kirjoitti:

Mä käytän kerman, maidon ja jogun tilalla soijatuotteita. Kaikki eivät soijasta tykkää, mutta mulle se on herkkua!

ViestiLähetetty: 2010-07-15 09:44:32 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mulla putosi 4 kg ekalla viikolla, sitten tuli 2 takaisin. Tänä aamuna vaaka väitti, että viimeinkin olisin päässyt kilon alaspäin! Saapi nähdä pysyykö.
7 viikkoa ja -8 cm vyötäröltä ja -5 cm reisistä pois kuitenkin, eli tuloksia kuitenkin on tullut.

ViestiLähetetty: 2010-11-06 10:12:05 
Poissa
sintti
sintti

nyt on 11 pvä atkinsilla. karppailin tossa keväällä muutaman kuukauden, ja sit tuli kesä ja italia ja pastat ja ... kyl te tiedätte..! Häät lähestyy ensi vuonna, ja tiputettavaaa olis 70kg->60kg. nyt tänä aamuna tapahtu jotain aivan käsittämätöntä! oon ollu eiliseen aamuun kokoajan 68kg painossa, ja äsken kävin vaa`alla ja se näytti 66kg?? miten voi olla mahdollista... mutta otan tän tiedon tietenkin positiivisena joskin hämmentyneenä vastaan! eli: oon tiputtanu 11pvässä 4kg, vaikka oon normaalipainossa.. ja 11pvä sisään mahtuu yks ilta jossa join puol pulloa punkkua :shock: varmaan osa näistä kiloista on nesteitä yms mutta hitsin tyytyväinen oon silti!

nyt tuntuu etten uskalla nostaa hiilareita, kun tahti on näin hyvä.. voi olla että vedän induktiolla tohon 60kg asti, ku tää näyttäis menevän päivä päivältä paremmin :)

alku oli tosi hankalaa, kun keväällä tiputin ensin painoa nutraamalla, ja siinä lähti ekalla viikolla 4kg. atkinsilla mul lähti ekalla viikolla 1-1,5kg. Sekin on tietysti paljon, mutta kun olin odottanut samaa kuin nutraamisella.. ja kaikki puhu kokoajan että ekalla viikolla lähtee eniten.. mulla se sit näyttäs olevan toka viikko ku lähtee eniten! (olo 100xterveempi ku nutraamisella, jossa sain rytmihäiriöitä yms, yök!)

ViestiLähetetty: 2010-11-07 00:04:22 
Poissa
Voikarppi
Voikarppi

datc kirjoitti:
CeNedra kirjoitti:

Mä käytän kerman, maidon ja jogun tilalla soijatuotteita. Kaikki eivät soijasta tykkää, mutta mulle se on herkkua!

:shock:

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 57 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3

Kaikki ajat ovat UTC+02:00