karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-19 19:50:01

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 31 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2009-02-19 00:49:58 
Poissa
sintti
sintti

Moi!

Olis nyt tarkotus päästä vähän enemmän kesäkuntoon ja mietiskelin eri laidutusvaihtoehtoja.
Ainut ongelmani on pullottava vatsa, joka on tainnut tulla tuosta baarista ravaamisesta.
Rupesin oikeen laskemaan kalorisaantia baaripäivänä...huh :|
Olen mies, 24 vuotta, 170cm ja n.75 kg tällä hetkellä.

Atkinsia nyt takana 2 viikkoa. Painoin vähän yli 80kg kaksi viikkoa sitten, eli painoa tippunut n.5,5 kg (joo, osa nestettä). Tänään ensimmäinen päivä kun olen nostanut hiilaritasot 25:een grammaan.
Okei, puntari näyttää tuloksia, peili ei. En nyt tietenkään oleta että kahdessa viikossa voisi jotain mullistavaa tapahtua.
Työhousut menee vähän helpommin kiinni, eli kai tässä jotain on tapahtunut. Pitäs melkeen ostaa mittanauha, että vois vähän seurata tilannetta.
Mua ei oikeestaan puntarin ilmoittama tulos kiinnosta, vaan se mitä ulospäin näkyy.
Normaaliin suomalaiseen tapaan, on siis vain vyötärölihavuutta havaittavissa. Kädet, jalat, selkä yms on ihan normaaleja.
Selkärankakin on mielestäni vähän normaalia enemmän eteenpäin kaartava, joten normaaliasennossa lihavuus korostuu.

En nyt edes tiedä, onko atkins omaan tapaukseen paras vaihtoehto, vai onko se tarkoitettu enemmän lihaville? Rasvaahan tässä nyt kuitenkin pitäisi saada vyötäröltä pois, mitä atkinsin pitäisi tehdä...

Teen päivittäin liikkeitä voimapyörällä. Ostin sen 2,5 vuotta sitten, koska kyllästyin normaalien vatsalihasliikkeiden tekemiseen, niiden tehottomuuden takia.
Koitin tuossa yksi päivä, niin sain tehtyä yli 100 liikettä voimapyörällä polviltaan. Tottakai tiedän, että liikkeet pitää tehdä sarjassa, eikä putkeen, mutta testasin vain.
Eli vatsalihakset on kyllä kunnossa. Vyötärön sivuilla ei ole oikeestaan havaittavissa jenkkakahvoja, ainoastaan vatsa pömpöttää typerästi ja sormilla voi navan alta tarttua rehelliseen läskiin.
Keuhkoista ilma pois ja vatsalihakset jännittyneeksi, niin kyllä ne näkyy. Varsinkin ylemmät vatsalihakset, koska ei siinä kohtaa sitä lihavuutta ole.
Keuhoihin taas normaalisti ilmaa, niin rupee pömpöttämään. keuhkot täyteen ilmaa, niin näyttää jo säälittävältä. Maha on niinku joku jumppapallo?

Olis kysyttävää vähä tosta ruokavaliosta ja kalorisaannista.
Oon tehnyt muun muassa Vyötärön metsästäjän pizzapohjaa, täytteenä kinkku, tonnikala, salami ja pekoni.
Laskin jokaisesta aineksesta ruokavaa´an kanssa proteiini- hiilihydraatti- ja rasva-arvot sekä kalorit.
1 pala 175g (sen kokonen mitä syön) pitää sisällään proteiniia 31,6g, hiilihydraattia 7,43g, rasvaa 22,80g ja yht 361,1 kcal.
Eli pari palaa saa päivässä syödä. Kaloreiden mukaan sais tietenki enemmänkin, hiilihydraattien vuoksi ei.

Sitten olen tehnyt sellasia möykkyjä, että olen pistänyt kaksi pekonisuikaletta ristiin, siihen keskelle kanan filé, sen päälle fetajuustoa ja vielä halutessaan esim kinkkua ja salamia täytteksi. Sitten olen kääntänyt pekonisuikaleet siihen päälle, ja laittanut vielä juustoa päälle. Sitten uuniin.
Tällä reseptillä tulee seuraavat arvot per annos: Proteiinia 29,7g, Hiilihydraatteja 2g, rasvaa 23,4g ja 340kcal.

Kysymys kuuluukin, onko noissa jo liikaa rasvaa? Noillä pekonimöykyillä pysyy kyllä nälkä kauan pois. Osa rasvasta valuu uunissa pellille.
Tuntuu hullulta syödä paljon rasvaa, kun sitä pitäis saada pois kehosta. Tosin nälkä pysyy kauan pois.

No, olen myös syönyt raejuustoa ja maitorahkaa marjoilla. Mutta eipä tässä alotusvaiheessa voi syödä edes koko maitorahkapurkkia, koska pelkästä rahkasta tulee jo 10g hiilareita.
Vihreitä vihanneksia olen myös syönyt, vähän tosin. Pitäis ilmeisesti lisätä.

Nyt kolmas viikko ilman mitään alkoholia, mutta haluaisin kyllä joskus käydä viihteellä. Jos esim menen viikon päästä viikonloppuna, mitä kannattaa tehdä, ettei lähde henki? Hiilaripitoinen ateria päivällä ja radalle? Ilmeisesti ketoosi katkee samantien? Pitääkö atkinsin dieetti aloitta sitten taas alusta, vai voiko jatkaa siihen mihin on siinä vaiheessa jääny, eli mun tapauksessa se olis silloin 30g hiilareita/päivä?

Mainitaan nyt vielä, etten syö karkkia enkä sipsejä juuri koskaan (dieetissä nyt ei vois muutenkaan).
Vettä vois nauttia vielä enemmän.

Omistan jonkun Polariksen kalorimittarin. Kello käteen ja anturi rintakehään. Antaako tuollainen edes lähellekkään oikeata tulosta kalorinkulutuksesta? Jos pidän sitä vuorokauden ja laitan tuloksen tänne?

Paljon tekstiä, mutta tiivistettynä kysymykset tässä:
1. Syönkö oikein? Onko liikaa rasvaa?
2. Pitäiskö tehdä voimapyörällä vinoja liikkeitä? Sais vatsan sivujen lihaksia paremmiksi.
3. Mihinkä tasoon mun pitäs saada rasvaprosentti? Onnistuuko se vain siis painoa pudottamalla?
4. Tuo alkoholijuttu? Miten se tehdään ei-vaarallisesti ja miten siitä palaudutaan?
5. Kalorimittari, toimiiko?
6. Kaikki apu tarpeen :smt038

- aloittava laihduttaja

ViestiLähetetty: 2009-02-19 04:38:34 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Vastaan vain muutamaan kohtaan, kun kellokin on noin paljon ja varmasti saat muilta hyviä neuvoja.

Ensinnäkin, älä pelkää rasvaa. Sitä on melkein mahdotonta saada liikaa. Kilokalorimäärään tarvitsee usein puuttua vasta sitten, jos painonpudotus pysähtyy, mutta saahan sitä seurata. Tärkeämpää on rasvojen, hiilihydraattien ja proteiinin suhde. Usein kalorimäärät voivat itseasiassa jäädä alakarpilla vajaiksi, etenkin jos rasvaa ei käytetä riittävästi: se poisjätettyjen hiilihydraattipitoisten ruoka-aineiden aiheuttama energiavajaus korjaantuu nimenomaan sillä rasvalla. Rasva on apuna nälänhallinnassa ja saattaa jopa nopeuttaa painonpudotusta.

Tuohon alkoholiin, ketoosi ei välttämättä sen käytön takia katkea. Olen pysynyt ketoosissa juoden kirkkaita, punaviiniä, joskus oluenkin tai kaksi. Kannattaa kuitenkin ottaa iisimmin, sillä tuntemukset voivat olla voimakkaampia, myös krapulan puolella. En tiedä, mitä tapahtuu hiilarisen aterian + hiilarisen alkoholin seurauksena sinulle, mutta minä olen ollut alakarppina vuoden ja veikkaan, että saisin sekä ruuasta että alkoholista vapisuttavan tuplatehokankkusen. Verensokerit menis päin hemmettiä ja varmaan mättäisin kaikkia dagen efter-herkkuja. Huolehdi veden juomisesta ja suolojen saannista niin illalla kuin seuraavanakin päivänä. Mites olis vaikka kossuvichy? :wink:

Alkoholi voi vaikuttaa vartalomalliinkin kyllä. Itselleni kävi niin, että muutuin puolessa vuodessa tiimalasivartaloisesta vyötärölihavaksi lihomatta kiloakaan, erään vähän "kosteamman kauden" seurauksena. Miehillä ylimääräinen tuppaa pakkautumaan siihen keskivartaloon joka tapauksessa, että on vaikea sanoa, johtuuko siitä alkoholista vai ei. Pahimmista turvottajista -> siiderit, lonkerot, oluet, pysyisin erossa.

ViestiLähetetty: 2009-02-24 00:29:24 
Poissa
sintti
sintti

Kiitos vastauksesta, mutta lisää kaivataan.

Atkinsin ohjeiden mukaan esimmäiset 2 vk alle 20g hiilareita, sen jälkeen viikoittain 5g lisää.
Mutta kysymys kuuluukin, pitääkö ne hiilarit olla just siinä 20g tienoilla, vai haittaako jos joku päivä tulee 10, sitten 20, sitten 15, sitten 20g jne, kunhan pysyy alle 20g? Ja onko atkinsissa mitään väliä proteiinin, rasvan ja hiilarin saannin suhteella? Saanko siis syödä joku päivä esim enemmän hiilareita, kuin proteiinia, kunhan pysyy alle sen hetkisen tavoitteen?

Nyt kyllä tuntuu että keho olis jollain säästöliekillä, kun ei oo edes pahemmin nälkä (nojoo, sehän siihen atkinsiin kuuluu).
Olen syönyt tänään 4 makkaraa, 2 purkillista tonnikalaa ja nuudelipaketin, eli tulee vasta 4,8+5= pyöree 10g hiilareita, vaikka tässä vaiheessa olis 25g rajana. Kilokaloreita ei ole tänään kyllä kertynyt lähellekkään päiväkulutusta, mikä jo sekin tietenkin laiduttaa.
Nyt "pitäis" syödä esim maitorahkaa purkillinen että oltas siinä lähellä 25g, mutta onko näin parempi, että jää tavoitettakin alemmas?

ViestiLähetetty: 2009-02-24 01:00:18 
Poissa
pallopollari
pallopollari

Jotain vinkkiä tähän yritän kehittää :)

Mun nähdäkseni sun kasvispuoli on kovin kovin heikko. Atkinssia en oo lukenut mutta oon ymmärtänyt et hänkin suosittaa et ne hiilarit kertyis nimenomaan pääasiassa kasviksista. Ja se hiilariraja ei oo niin ehdoton etteikö se vois vähän päiväkohtaisesti heitellä.

Mä oon ollut ketokarppina nyt 1,5kk ja hiilarit on siinä 30 tietämillä. Itse olen ajatellut hissukseen koettaa nostaa rajaa kuitenkin ketoosista lipsahtamatta. Mulla kun on välillä vaikeuksia mahduttaa sitä 500g kasviksia tuohon rajaan. Useimmat pysyy kuulemma ketoosissa paljon isommillakin määrillä kuin noi 20. Atkins on vaan rajannut sen induktion siihen et varmasti kaikki pääsis ketoosiin!

Mä laken syömiseni kiloklubin lakurilla ja suhteet menee niin et HH 4-6% R 75-80% P 15-20%
Ja niinkuin näät hajantaa päiväkohtaisesti noihin mahtuu kyllä.
Kehoni toimii hienosti rasvapoltolla ja tuloksia on tullut :)

Rasvaa ei tosiaan tartte pelätä ja se todellakin vauhdittaa laihtumista! itselläni oon tämän huomannut.
Ja jos haluut katsoa mun tapauksen ihan silleen kunnolla niin pallokaloista löytyy (ja just nyt aktiivisista viestiketjuista) mun päikky.
Esim viihteellä olin pariviikkoo sitten ja sieltä löytyy käytännön juttua esim siitä.

Tsemppiä projektiis!

Ja toivottavasti saat lisää vastauksia noihin kysymyksiis mitä me tähän jo kirjoittaneet ei olla osattu valottaa

ViestiLähetetty: 2009-02-24 08:35:45 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mikä on toi nuudelipaketti olevinaan? Ei nuudelit kuulu tähän. Siitä muuten ihan varmasti tulee enemmän hiilaria - ne paketissa ilmoitetut lukemat tarkoittaa usein valmista _keittoa, eli siis sitä missä on suurin vettä. Se hämää. Nuudelit pois, kasviksia tilalle.

ViestiLähetetty: 2009-02-24 10:21:34 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Älä pelkää rasvaa - ja hae ihan rauhassa oma tapasi - ja ennen kaikkea sinulle maistuvat ruota, mitä voit syödä loppuelämäsi.

Ja vhh tehoaa (jopa tutkitusti) erityisen hyvin vyötärölihavuuteen ja erityisen hyvin vielä miehiin.

ViestiLähetetty: 2009-02-24 17:53:11 
Poissa
sintti
sintti

Paljon tekstiä, mutta tiivistettynä kysymykset tässä:
1. Syönkö oikein? Onko liikaa rasvaa?
2. Pitäiskö tehdä voimapyörällä vinoja liikkeitä? Sais vatsan sivujen lihaksia paremmiksi.
3. Mihinkä tasoon mun pitäs saada rasvaprosentti? Onnistuuko se vain siis painoa pudottamalla?
4. Tuo alkoholijuttu? Miten se tehdään ei-vaarallisesti ja miten siitä palaudutaan?
5. Kalorimittari, toimiiko?
6. Kaikki apu tarpeen :smt038

- aloittava laihduttaja[/quote]

kaikkiin en osaa sanoa. hyvin sulla menny ku 5 kiloa lähteny , mul lähti vain 2.. pitkät lenkit pienentää vyötäröä, itse huomasin sen ja selin makuulla jalkojen nosto vaakasuorassa tehokas.. ja rasva kun palaa niin ei pömpötä.. miehet toki erilaisia ku naiset, kossuahan kuulema saa juoda vaikka ei suositella atkinsissa isoja alkomääriä, mut joillekin se ei olehaitannu.. tsemppiä

ViestiLähetetty: 2009-02-24 20:37:52 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

bebebuel666 kirjoitti:
kossuahan kuulema saa juoda vaikka ei suositella atkinsissa isoja alkomääriä,

wtf?

ViestiLähetetty: 2009-02-25 00:08:20 
Poissa
sintti
sintti

Noniin, nyt tullu jo enemmän vastauksia. Lisää vaan niin muutkin saavat ottaa oppia tästä aiheesta :!:

miirumaikki kirjoitti:
Jotain vinkkiä tähän yritän kehittää :)

Mun nähdäkseni sun kasvispuoli on kovin kovin heikko. Atkinssia en oo lukenut mutta oon ymmärtänyt et hänkin suosittaa et ne hiilarit kertyis nimenomaan pääasiassa kasviksista. Ja se hiilariraja ei oo niin ehdoton etteikö se vois vähän päiväkohtaisesti heitellä.

Joo, se on. Pitänee finellistä katsoa mitä kaikkea vois syödä, ilmeisesti vihreitä vihanneksia pääasiassa.

vankopa kirjoitti:
Mikä on toi nuudelipaketti olevinaan? Ei nuudelit kuulu tähän. Siitä muuten ihan varmasti tulee enemmän hiilaria - ne paketissa ilmoitetut lukemat tarkoittaa usein valmista _keittoa, eli siis sitä missä on suurin vettä. Se hämää. Nuudelit pois, kasviksia tilalle.

Söin vaan sen kaapista pois :D
Onko toi edes laillista ilmottaa noita hiilareita mainitsemallasi tavalla? Eihän kaikki edes tee siitä keittoa.

Seamus kirjoitti:
Älä pelkää rasvaa - ja hae ihan rauhassa oma tapasi - ja ennen kaikkea sinulle maistuvat ruota, mitä voit syödä loppuelämäsi.

Ja vhh tehoaa (jopa tutkitusti) erityisen hyvin vyötärölihavuuteen ja erityisen hyvin vielä miehiin.

Tätä olen miettinyt, mutta en ajatellut lopun elämää karttaa hiilareita. Uskon pysyväni hyvässä kunnossa ihan vain katsomalla mitä suuhuni laitan, kunhan ensin siihen pääsen vhh:lla.
Luulen että jos ihminen on lihonnut "liiallisesta" hiilihydraattien saannista (/ruokavaliosta), niin todennäköisesti lihoaa laihduttamisen jälkeen takaisin, mikäli palaa entiseen ruokavalioon. Itse olen kyllä vahvasti sitä mieltä, että alkoholi on itseni lihottanut. Enhän ole edes "lihava", on vaan tollasta löysää pömppistä, niinku joillain teinitytöillä tuppaa olemaan :?
Yhessä oluessa n. 140 ckal, mitä menee kymmenisen ennen baaria (jo 1400 kcal), ja sitten baarissa kaiken näköstä valkovenäläistä ja mariannea ties kuinka monta, yhteensä varmaan 16-18 annosta alkoholia illan aikana (yli päiväkulutus + sitten vielä normaalit ruuat + mahdollinen grillisafka baarin jälkeen). Tämä pari kertaa viikossa, monesti keskiviikkona tulee kolmaskin, niin ei mikään maailman ihme että lihoaa :D
Täten itse uskon vain hieman tapoja muuttamalla pysyväni kunnossa. No, ei tänä vuonna ole tullut juotua kuin 2 kertaa ja toiset niistäkin synttärit.

Olutta meni vuosi sitten vielä kori viikossa-kahdessa kesällä ihan muuten vaan. Se kuitenkin loppui kun huomasin, että lihoamista havaittavissa. Nykyään alkoholi kuuluu enää viihteeseen, ei normaaliin koti-iltaan.

Olen jostain lukenut että eri laidutuksilla keho menisi tosiaan johonki säästömodeen, jos syödään paljon normaalia vähemmän, joka ei ole edes kovin terveellinen. Tämä kuulemma estettiin kerran viikossa syömällä enemmän. Pitääkö paikkansa? [EDIT: FAQ:ssahan luki näin: Kun syöt vähemmän, laihdut helpommin. Huolehdi kuitenkin, ettei kalorimäärä laske liian alas. Tällöin elimistösi yrittää pitää varastorasvoistasi tiukemmin kiinni. Syö siis riittävästi päivittäin, vaikkei nälkä sitä edellyttäisikään.]

Ei tänäänkään ole tullut syötyä, kuin ne mitä nopeasti hain kaupasta ennen töitä, eli Wilhelmin makkarapaketti sekä 2 prk tonnikalaa. Miten hitossa ei voi heikottaa yhtään, eikä ole edes nälkä? Hiilarita tosta annoksesta ei tule kuin 4,8g, kilokaleita ei tosiaan lähellekkään normaalia päiväsaantia.
Syön vielä maitorahkapurkin mustikoilla, niin ei edes 25g hiilareita täyty. Kuitenkin tuntuu järjettömältä syödä näin vähän, vaikka se kai tässä on tarkoituksenakin. Nyt pitää miettiä vaan vihannespuolta.

pingviini kirjoitti:
bebebuel666 kirjoitti:
kossuahan kuulema saa juoda vaikka ei suositella atkinsissa isoja alkomääriä,

wtf?

Tarkoitti varmaan, että kossussa ei ole hiilareita ollenkaa, joten sitä voi periaatteessa juoda. Mielummin tietenkään ei, mutta mielummin sitä kuin esim kaljaa.

ViestiLähetetty: 2009-02-25 09:26:01 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Suomalainen karppi voi katsoa vain hiilareita ja juoda suomalaisittain, mutta jos ja kun tässä puhutaan Atkinssista,
niin lienee asiallista muistuttaa, ettei yhdessäkään hänen kirjoistaan puhuttu saati suositeltu kossua, sori nyt vaan.
Eikä muuten muitakaan väkeviä, tai mitään muutakaan jos kyse on humaltumisesta eikä vain siitä lasillisesta.

Viinilasillisesta puhutaan. Mutta sekin vasta induktion jälkeen. Induktiolla ja Atkinssissa alko on kielletty.

Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)

ViestiLähetetty: 2009-02-26 22:14:24 
Poissa
sintti
sintti

els kirjoitti:
Suomalainen karppi voi katsoa vain hiilareita ja juoda suomalaisittain, mutta jos ja kun tässä puhutaan Atkinssista,
niin lienee asiallista muistuttaa, ettei yhdessäkään hänen kirjoistaan puhuttu saati suositeltu kossua, sori nyt vaan.
Eikä muuten muitakaan väkeviä, tai mitään muutakaan jos kyse on humaltumisesta eikä vain siitä lasillisesta.

Viinilasillisesta puhutaan. Mutta sekin vasta induktion jälkeen. Induktiolla ja Atkinssissa alko on kielletty.

tiedän, on se kirja, luin vaan erään tyypin juttuja joka oli ollu pitkään atkinsilla ja induktio vaiheen jälkeen aina sillo tällö sortu paukkuihin.. jos on ihan pakko juoda ni sit hiilaritonta, tuskin terveellistä.. soveltamistahan elämä on, jos joku juttu ei toimi kannattaa soveltaa sen sijaan et luovuttaa kokonaan, jos atkins ei toimi sit karppaa muuten, kysehän on elämän muutoksesta jos haluaa pidemmän ajan muutoksia. mut etköhän sä tiedä kun olet pidempää karppaillu :)

ViestiLähetetty: 2009-02-27 01:57:51 
Poissa
sintti
sintti

Ajattelin nyt lauantaina kuitenkin lähteä ulos. Normaalin 2-3 krt/vk sijaan oon juonu nyt vaan 2 kertaa tänä vuonna, nyt saa luvan tulla kolmas.

Neuvoja nyt ettei henki lähde.
Pitääkö mun vetää joku hiilari"yli"annostus huomenna ennen juomista? Vai jatkanko vähähiilihydraattisella? Ja juon vain esim Upciderin light perryä ja kirkkaita? Netistä oon lukenut että atkins + alkoholi osi hengenvaarallinen, että voi joutua ketoasidoosiin?

Tässä pari lainausta pakkotoisto.comista:

Pitäisikö alkoholia varoa kuten hiilihydraatteja ketogeenisellä dietillä, eli katkaiseeko alkoholi ketoosin?

Pienet määrät on OK, vaikkakin kaikki alkoholi hidastaa rasvanpolttoa ketodieetillä sillä kun veressä on alkoholia muodostaa maksa siitä ketoneja eikä rasvahapoista, kuten tapahtuisi ilman alkoholia.

Koska alkoholi syventää ketoosia kunnon kännit voivat johtaa hengenvaarallisen tasoiseen ketoasidoosiin. Ja jos alkoholia on tarpeeksi veressä kun ketoasidoosi on vaarallisella tasolla yksi tapa välttää kuolema on iskeä insua kehoon ja ryystää päälle PALJON nopeaa nestemäistä hiilaria.

Ja:

JOS menen alkavan ketodiettini aikana juomaan niin teen sen lauantaina ja syön enennen ensimmäsen kaljan ottamista kaksi korkea kalorista ja korkea hiilarista ateriaa. Su onkin sitten mässäilypäivä, jolloin on hyvää aikaa palautua mahdollisesta krapulasta ja valmistautua maanantain treeneihin.
Ketoosi menee jok.tap. vituilllen pariksi päiväksi juomisen jälkeen, joten ei ole mitään alkaa kitsastelemaan ruuan kanssa, varmasti terveellisempää kunnon aterian jälkeen kuin melkein tyhjään mahaan.

Lähde

Eli mitä hittoa tässä nyt pitäisi tehdä? En nyt halua omasta baari-illasta hengenvaarallista kuitenkaan.
Voin alottaa atinsin dieetin vaikka alusta tarvittaessa, nyt siis menossa neljäs viikko.
Apuja!

ViestiLähetetty: 2009-02-27 15:05:59 
Poissa
pallopollari
pallopollari

Mä en vetäis mitään hiilaripaukkuja pohjille. Normaali karppiateria alle. Eli siis kaloreita reippahasti mut lähinnä rasvasta.
Sitä juomaa sit miedoilla aloitellen ja varovaisesti tujumpaa. Voi nääs kihahtaa hattuun ihan erilailla kuin ennen. Ja sit sitä nesteytystä reilusti ja runsaasti niin illalla yöllä kuin krapulassakin. Ja vissyä! Suolot kun voi heittää häränpyllyä. Ketoosi kuivattaa ja alkoholi kuivattaa joten se nesteytys on todellakin asia mikä pitää muistaa.
Sit seuraavana päivänä syöt silleen normisti, eli karpisti, mut ei kyllä varmaan kauheesti tarvitse niitä lukuja ja makroja tuijotella. :)

Yhdestä hurlumhei illasta oon ketoosissa ihan selvinnyt hengissä. Eikä se ketoosi edes katkennut siitä.
Parin viikon päästä on laivareissu edessä ja siellä "joutuu" juhlimaan taas :D

Noin 40g tasoilla on nyt mennyt loman tiimoilta muutama päivä. Ja nähdäkseni ketoosini ei ole katkennut! Elikkä luultavasti jatkan hommaa näillä hiilareilla jos vaan olo on pitemmällä aikavälillä jees. Tuo taso ei myöskään juhlimista ajatellen ole hullumpi.

ViestiLähetetty: 2009-02-27 20:45:13 
Poissa
sintti
sintti

Lisää aihetta tutkailtuani, löysin lisää varoituksen sanoja pakkotoisto.comista.

1.
2.
3.

Joka aiheessa sanotaan, että pitäisi katkasta ketoosi ennen juomista.
Puhutaan aina "kunnon kännit hengenvaarallinen", mutta mikä se sellanen on? Koppa kaljaa vai 12?

Itse joisin kyllä upciderin light perryä, 0,2g hiilareiden takia.

Ostin apteekista ketotikkuja. Tikku antoi tulokseksi 0,5?
Meinaako toi ettei keho ole ketoosissa?
Ja miksi se nyt näin olisi, oon pitäny tarkasti siitä kiinni ettei hiilarit menisi yli päiväsaannin, eli tällä hetkellä alle 30g.

Edit: Kolme kertaa koittanu nyt uudestaa ketotikuilla ja antanut tulokseksi 4.

ViestiLähetetty: 2009-03-01 17:40:29 
Poissa
sintti
sintti

Päätin nyt olla kuitenkin juomatta. Mietin tässä jos menis viihteelle parin viikon päästä, ja aloittaisi uudelleen koko atkinsin sen jälkeen.
Eikö se olis tehokkaampaa, kun siirryttäs silloisesta 45g hiilareista taas alle 20:een?
73,6 painoin tänä aamuna, eli n.7 kg lähtenyt.
Ehkä rupee pian näkymään jossain muuallaki ku puntaris 8)

ViestiLähetetty: 2009-03-01 19:40:51 
Poissa
pallopollari
pallopollari

Sulla putoo paino huimaa vauhtia!
Jos pudotus jatkuu niin ei tiukistelusta ole mun nähdäkseni mitään hyötyä. Kehosi on jo rasvapoltolle ohjelmoitu niin ei muuta kun nautit kyydistä :D
Muista ne kasvikset joohan :smt006

ViestiLähetetty: 2009-03-02 03:40:41 
Poissa
sintti
sintti

miirumaikki kirjoitti:
Sulla putoo paino huimaa vauhtia!
Jos pudotus jatkuu niin ei tiukistelusta ole mun nähdäkseni mitään hyötyä. Kehosi on jo rasvapoltolle ohjelmoitu niin ei muuta kun nautit kyydistä :D
Muista ne kasvikset joohan :smt006

Niin... ajattelin kyllä katkaista tahallisesti ketoosin juhlimisen ajaksi, koska joka paikassa puhutaan kun vähä googlettaa, että saattaa "kunnon" kännit aiheuttaa hengenvaarallisen ketoasidoosin.

En nyt näe sitä kovin kummosena asiana, pääsenhän takaisin ketosiin heti seuraavalla viikolla.

Oon nyt syöny vihanneksista kurkkua, kaalia, ituja, tomaattia, porkkanaa ja paprikaa. Omenaa myös. Edes jotain :D
Karppaajalle kyllä paras paikka koskaan, on tuo fineli.fi :smt049
Ei tosiaan joka elintarvikkeessa lue edes hiilareita :?

ViestiLähetetty: 2009-03-26 02:59:59 
Poissa
sintti
sintti

Noniin palataas asiaan taas!

Elikkä, viikko sitten viikonloppuna oli "juhla", jolloin tuli oltua viihteellä. Tein niinkuin aikasemmin meinasin, eli katkaisin ketoosin, että sain rauhassa "dokata".
Torstaina söin hiilaripitoisesti, ja perjantaina normaalisti (ei-karpisti). Samana päivänä sitten viihteelle, lauantaina jatkui. Sunnuntaina ei olo eikä mikään, normiateriat päälle. Maanantaina kaalikeitolla suuntasin taas Atkinsiin päin ja tiistaina mentiin sitten jo alle 20g/vrk hiilareiden kanssa.

Tasan viikon päästä värjäytyi ketotikku ensimmäisen kerran lukemaan 1.
Kaksi päivää siitä, eli nyt, on tulos 6.
Kovaa ollaan ketoosissa siis.

Päätin siis alottaa Atkinsin kokonaan alusta, enkä vaan jatkaa siitä mihin jäin.
Näinhän sen pitäisi olla tietenkin tehokkaampi ja ketoosikin on mielestäni huomattavasti varmempi saavuttaa, kun syöksytään taas näin alhaiselle hiilihydraattitasolle.

Olen syönyt n.15g hiilareita, loput olen laskenut tulevan kahvimaidosta suunnilleen.

Paino nousi hetkeksi (mikä ei mua sinäänsä paljon kiinnosta, koska maha ei kasvanut silmissä :D ) tietenkin, painoin muistaakseni 76kg. Heti uudelleen dieettin siirrttäessä paino kyllä putosi taas siihen 73,6kg. Eli eiköhän keho kerännyt siinä parin päivän aikana taas pari kiloa nestettä kehoon.

Eilen aamulla oli ennätyspaino 72,4 kg, mutta tänään oli taas 73,4 kg ... ne nyt vähä heittelee tietenkin.

Mielestäni nyt rupee jo näkymään jotain tulosta... ehkä. Harmi kun ei tullut alussa hommattua mittanauhaa ja mitattua ympäryysmittaa. Mutta vielä on pitkä matka siihen mihin pitäs päästä ja kesä on tulossa :roll:
No, tehokkaimmalla mahdollisella keinolla kohti kesää!

ViestiLähetetty: 2009-03-30 22:41:18 
Poissa
humpuukikarppi
humpuukikarppi

En oo kyllä varma, tarviiko ketoilla enää jos noin hyvin tippunut jo paino. Mut jos aiot juoda, niin syö hyvin alle. Ihan sama mitä, kunhan syö kunnon aterian. Peruskarpit eväät ok ja pikkasen voi varmuudeksi ottaa hiilaria siinä aterian yhteydessä vaikka kasviksista lisää. Ei sen kummempaa.

Ruoka mahassa hidastaa alkoholin imeytymistä, joten vahinkokaatokännejä ei voi ottaa. Joskus kun on syönyt oikein hyvin alle, niin tuntuu että viina ei mene päähän ollenkaan vaikka imee kuin sieni. Nyt en oo kyllä aikoihin kokeillut, viimeks meni alkoholia reilu kuukausi sitten.

ViestiLähetetty: 2009-03-31 15:21:06 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

|makke kirjoitti:
..Wilhelmin makkarapaketti sekä 2 prk tonnikalaa. ....
Syön vielä maitorahkapurkin mustikoilla, niin ei edes 25g hiilareita täyty. Kuitenkin tuntuu järjettömältä syödä näin vähän,

Niin tuntuu, missä rasva?? Kermaa pari desiä rahkaan, sian kylkisiivuja voissa ja kermassa, meetwurstia, mahd rasvaisia juustoja rehuja jne. Selvitä itsellesi mitä on atkinssin dieetti! BodariVHH ei toimi pitkään.

Alkoholiseen ketoasidoosiin pitää juoda päiviä ilman pöperöä. Ite vetäisin osan juomista hiilarisina ja krapula-aamulle hiukka hiilaria. Enkä olisi aloittanut "atkinssia" :roll: alusta.

Niin ja jos palaat sitten joskus hiilaridiettin ja 3 krt viikossa kännäykseen niin lihot kaikki kilot takaisin.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 31 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00