Moi!
Olis nyt tarkotus päästä vähän enemmän kesäkuntoon ja mietiskelin eri laidutusvaihtoehtoja.
Ainut ongelmani on pullottava vatsa, joka on tainnut tulla tuosta baarista ravaamisesta.
Rupesin oikeen laskemaan kalorisaantia baaripäivänä...huh
Olen mies, 24 vuotta, 170cm ja n.75 kg tällä hetkellä.
Atkinsia nyt takana 2 viikkoa. Painoin vähän yli 80kg kaksi viikkoa sitten, eli painoa tippunut n.5,5 kg (joo, osa nestettä). Tänään ensimmäinen päivä kun olen nostanut hiilaritasot 25:een grammaan.
Okei, puntari näyttää tuloksia, peili ei. En nyt tietenkään oleta että kahdessa viikossa voisi jotain mullistavaa tapahtua.
Työhousut menee vähän helpommin kiinni, eli kai tässä jotain on tapahtunut. Pitäs melkeen ostaa mittanauha, että vois vähän seurata tilannetta.
Mua ei oikeestaan puntarin ilmoittama tulos kiinnosta, vaan se mitä ulospäin näkyy.
Normaaliin suomalaiseen tapaan, on siis vain vyötärölihavuutta havaittavissa. Kädet, jalat, selkä yms on ihan normaaleja.
Selkärankakin on mielestäni vähän normaalia enemmän eteenpäin kaartava, joten normaaliasennossa lihavuus korostuu.
En nyt edes tiedä, onko atkins omaan tapaukseen paras vaihtoehto, vai onko se tarkoitettu enemmän lihaville? Rasvaahan tässä nyt kuitenkin pitäisi saada vyötäröltä pois, mitä atkinsin pitäisi tehdä...
Teen päivittäin liikkeitä voimapyörällä. Ostin sen 2,5 vuotta sitten, koska kyllästyin normaalien vatsalihasliikkeiden tekemiseen, niiden tehottomuuden takia.
Koitin tuossa yksi päivä, niin sain tehtyä yli 100 liikettä voimapyörällä polviltaan. Tottakai tiedän, että liikkeet pitää tehdä sarjassa, eikä putkeen, mutta testasin vain.
Eli vatsalihakset on kyllä kunnossa. Vyötärön sivuilla ei ole oikeestaan havaittavissa jenkkakahvoja, ainoastaan vatsa pömpöttää typerästi ja sormilla voi navan alta tarttua rehelliseen läskiin.
Keuhkoista ilma pois ja vatsalihakset jännittyneeksi, niin kyllä ne näkyy. Varsinkin ylemmät vatsalihakset, koska ei siinä kohtaa sitä lihavuutta ole.
Keuhoihin taas normaalisti ilmaa, niin rupee pömpöttämään. keuhkot täyteen ilmaa, niin näyttää jo säälittävältä. Maha on niinku joku jumppapallo?
Olis kysyttävää vähä tosta ruokavaliosta ja kalorisaannista.
Oon tehnyt muun muassa
Vyötärön metsästäjän pizzapohjaa, täytteenä kinkku, tonnikala, salami ja pekoni.
Laskin jokaisesta aineksesta ruokavaa´an kanssa proteiini- hiilihydraatti- ja rasva-arvot sekä kalorit.
1 pala 175g (sen kokonen mitä syön) pitää sisällään proteiniia 31,6g, hiilihydraattia 7,43g, rasvaa 22,80g ja yht 361,1 kcal.
Eli pari palaa saa päivässä syödä. Kaloreiden mukaan sais tietenki enemmänkin, hiilihydraattien vuoksi ei.
Sitten olen tehnyt sellasia möykkyjä, että olen pistänyt kaksi pekonisuikaletta ristiin, siihen keskelle kanan filé, sen päälle fetajuustoa ja vielä halutessaan esim kinkkua ja salamia täytteksi. Sitten olen kääntänyt pekonisuikaleet siihen päälle, ja laittanut vielä juustoa päälle. Sitten uuniin.
Tällä reseptillä tulee seuraavat arvot per annos: Proteiinia 29,7g, Hiilihydraatteja 2g, rasvaa 23,4g ja 340kcal.
Kysymys kuuluukin, onko noissa jo liikaa rasvaa? Noillä pekonimöykyillä pysyy kyllä nälkä kauan pois. Osa rasvasta valuu uunissa pellille.
Tuntuu hullulta syödä paljon rasvaa, kun sitä pitäis saada pois kehosta. Tosin nälkä pysyy kauan pois.
No, olen myös syönyt raejuustoa ja maitorahkaa marjoilla. Mutta eipä tässä alotusvaiheessa voi syödä edes koko maitorahkapurkkia, koska pelkästä rahkasta tulee jo 10g hiilareita.
Vihreitä vihanneksia olen myös syönyt, vähän tosin. Pitäis ilmeisesti lisätä.
Nyt kolmas viikko ilman mitään alkoholia, mutta haluaisin kyllä joskus käydä viihteellä. Jos esim menen viikon päästä viikonloppuna, mitä kannattaa tehdä, ettei lähde henki? Hiilaripitoinen ateria päivällä ja radalle? Ilmeisesti ketoosi katkee samantien? Pitääkö atkinsin dieetti aloitta sitten taas alusta, vai voiko jatkaa siihen mihin on siinä vaiheessa jääny, eli mun tapauksessa se olis silloin 30g hiilareita/päivä?
Mainitaan nyt vielä, etten syö karkkia enkä sipsejä juuri koskaan (dieetissä nyt ei vois muutenkaan).
Vettä vois nauttia vielä enemmän.
Omistan jonkun Polariksen kalorimittarin. Kello käteen ja anturi rintakehään. Antaako tuollainen edes lähellekkään oikeata tulosta kalorinkulutuksesta? Jos pidän sitä vuorokauden ja laitan tuloksen tänne?
Paljon tekstiä, mutta tiivistettynä kysymykset tässä:
1. Syönkö oikein? Onko liikaa rasvaa?
2. Pitäiskö tehdä voimapyörällä vinoja liikkeitä? Sais vatsan sivujen lihaksia paremmiksi.
3. Mihinkä tasoon mun pitäs saada rasvaprosentti? Onnistuuko se vain siis painoa pudottamalla?
4. Tuo alkoholijuttu? Miten se tehdään ei-vaarallisesti ja miten siitä palaudutaan?
5. Kalorimittari, toimiiko?
6. Kaikki apu tarpeen

- aloittava laihduttaja