karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-27 23:46:16

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 8 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Atkinsin nihkeä (?) alku
ViestiLähetetty: 2009-07-19 15:37:21 
Poissa
sintti
sintti

Päätin vajaa kuukausi sitten aloittaa laihduttamisen atkinsin dieetillä. Koska se ja yleensäkkin koko karppausmaailma oli minulle aiemmin tuiki tuntematon käsite, halusin aloittaa koko homman vähemmän radikaalimmin.

Kahden viikon ajan opettelin pois hiilarihirmun ruokavaliosta. Ensimmäisellä viikolla hiilareita meni 80-90, jolloin laihduin 1,6 kg. Tämä huolimatta siitä, että minulla oli juuri kuukautiset tulossa ja yleensä painan kuukautisia ennen 1-2 kg normaalia enemmän. Toisella viikolla hiilareita tuli syötyä n. 60/pvä ja tuolloin laihduin 1,4 kg. Ruokavalion koonnissa apuna oli lähinnä ateriamatriisi, jonka näiltä sivuilta ja karpin keittokirjasta bongasin.

Kolmannella viikolla aloitin varsinaisen atkinsin dieetin 20:lla hiilarigrammalla, noudattaen edelleen ateriamatriisia. Laihduin 0,9 kg. Eli siirtyessäni varsinaiseen atkinsiin, painon pudotus hidastui.

Nyt olisi neljäs viikko menossa ja huomenna täytyisi punnita tämän viikon saldo. Vaatteet kuitenkin kiristää (turvotusta) ja olo on todella "pöhöttynyt". Melkeinpä pelkään ettei vaakalukema ole liikkunut minnekään.

Kaloreita en ole tarkkaan laskenut, mutta jonkinlaista "mututuntumaa" olen niihin pitänyt eikä ongelmaa pitäisi silla saralla olla. Olen tutkinut hyvin tarkkaan ravintoainekoostumuksia eikä mitään piilohiilareitakaan pitäisi missään olla. Kuukautisiakaan ei voi vielä tästä viikosta oikein syyttää.

Olen kuullut että Atkinsissa pitäisi olla melko radikaali aloitus ja mietinkin mikä mättää. Mitä syitä yleensä löytyy, kun atkins ei "toimikaan"?

ViestiLähetetty: 2009-07-19 15:52:20 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Helle aiheuttaa helposti turvotusta. Muutenkin alku on usein nopeampaa ja sitten hidastuu. Mutta ei ole mitenkään selvää, että painonpudotus olisi tehokkaampaa 20 hhg kuin 60 hhg päivässä, joten minusta nuo induktiohiilarit ovat tarpeettoman tiukat ja voivat olla kropalle rasitekin. Miksi et siis sallisi vähän enemmän vaikka marjoilla herkutellen!

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/

ViestiLähetetty: 2009-07-19 15:53:52 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Jotkut mielestäni mokaavat Atkinsin korvaamalla hiilarit proteiinilla, ei rasvalla. Proteiinikin lienee sopivaa rajoittaa noin 1-1.5 grammaan per painokilo.

ViestiLähetetty: 2009-07-19 16:08:23 
Poissa
pallopollari
pallopollari

Et kerro minkä kokoinen olet. Selvästi ylipainoinen vai lähellä normaalipainoa?
Ja eikö mielestäsi 4kg 3viikossa OLE paljon?

Realismia kehiin hei!

ViestiLähetetty: 2009-07-19 16:23:12 
Poissa
sintti
sintti

Alussa painoindeksi 27; nyt 25,8.

ViestiLähetetty: 2009-07-19 16:36:47 
Poissa
pallopollari
pallopollari

Eli siis oot lähellä normaalipainoa.
Silloin voi sanoa et tuo aloitus oli oikeen mainio!
Kovin järisyttävän nopeita tuloksia et voi kuvitellakkaan saavasi. Kilo kuussa tahtia tjsp.
Nyt on lähteneet ne nesteet ja alkaa se rasvanpoltto. Tsemppiä!

PS. Ota mittanauhalla mitat itsestäsi! Koska paino on huono mittari edistymiseen. Nimimerkki 15.5-16.5 vyötäröltä -11cm ja painokehitys -1kg :lol: Ja 15.6-15.7 vyötäröltä -1cm ja paino +1kg... Ja mun painoindeksi on jotain 30 siis...

ViestiLähetetty: 2009-08-25 14:40:48 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kannatan mittanauhailua! Vaikka tuntuisikin että turvottaa.

Minulla koko induktiollaoloaika meni jaksoissa siten, että ensin joitakin viikkoja paino putosi ripeää tahtia - ja sitten tuli senttienkutistusviikot, jolloin paino ei juuri laskenut mutta vaatekoko pieneni. Tsemppiä! Tarkkuutta, relaa ja nautiskelua sopivassa suhteessa... =D>

ViestiLähetetty: 2011-01-25 11:59:29 
Poissa
sintti
sintti

Tussssskaaa.... [-o<
Pakko purkaa tunteita tähän ketjuun...kun tuntuu että mitään ei tapahdu. Tai no, 3 viikkoa, joista ekalla viikolla ei tippunut yhtään, toisella viikolla 800g, kolmannella tuli takaisin 400g. Joten...No, siis...kai mun pitää olla 400g pudotukseenkin ihan tyytyväinen...Odotukset vain olivat vähän ripeämmän pudotuksen toiveissa.

Laskenut olen joka suupalan, kalorit pyörivät 1800 huitteilla, yritän pitää proteiinit tarpeeksi aisoissa. Rasvaa mällään joka paikkaan...No. Kai tämä tästä. Hiljaa hyvä tulee...Eh. Heh. :?:

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 8 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00