karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-17 22:05:38

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 31 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Apua Atkinsiin!
ViestiLähetetty: 2009-04-05 14:12:00 
Poissa
sintti
sintti

Hei vaan, olen ihan uusi täällä ja juuri aloittanut elämäni ensimmäisen kerran Atkinsin. Omistan yhden Atkinsin kirjan, jonka olen kolunnut läpi ja tietoa olen myös hakenut netistä, täältähän sitä löytyy puoleen ja vastaan, eikä oikein tiedä mikä on totta ja mikä ei... :roll:

Minulla on nyt 7 pvä meneillään ja olo on nyt jotenkin heikko, tavallaan huimaava ehkä. Nyt ajattelinkin täältä tulla kyselemään, mitä mahdollisesti teen väärin, olen ollut tiukkana ja noudattanu mielestäni ainakin omistamani kirjan ohjeita hyvin, ainut mitä en ole vielä noudattanut on vitamiinipillereiden syönti, mitähän pitäisi ostella, suosituksia?

Laitan tähän nyt vaikka päivän ruokailuni, kertokaa jos siinä on jokin pielessä...

-Kuppi kahvia pienellä tilkalla maitoa seurana salaattia(5dl/vrk) ja 2 keitettyä kananmunaa.
-Kanankoipi parsakaalijuustogratiininkera (kasviksia 2,5dl/vrk, juustoa max 115g/vrk , sekä kermaa)
-Sitten saatan syödä vaikka savustettua lohta salaatin kera, jos päivän salaattiannosta on vielä jäljellä.
-iltapalaksi vaikka paistettuja kananmunia
-ja jos edelleen hiukoo, niin lihaa, kalaa, kanaa tai munaa...
-jos iskee makeannälkä, olen tehnyt kermavaahtoa, johon lisännyt sokeroimatonta kaakaojauhetta.
ja yli 2litraa vettä/vrk

Tälläinen on ruokalistani päivästä toiseen, vaihdellen lihalla, kanalla ja kalalla, sekä erilaisilla kasviksilla ja juustoilla...Syönkö oikein, jos niin miksi huippaava olo???

Kaipaisin kyllä jo kovin jotakin vaihtelua, mutta en oikein tiedä mitä uskaltaisin syödä, jos syön enemmän hiilareita, niin enhän silloin enään ole Atkinsilla vaan vain vhh:lla?

pelottaa kyllä nää kaikki netistä löytämäni jutut, että kun noudattaa Atkinsia pilkulleen, niin mitä kaikkea ihmisille on tapahtunut...

olen nyt laihtunut yli 3kg, joten uskoisin olevani jo ketoosissa, mutta mitä pitäsi syödä, että tulisi parempi olo..

Ja kuuluuko Atkinsissa nyt noudattaa tätä niiiiin kauan, kunnes haluaa, minulla on ylipainoa useita kymmeniä kiloja...vai pitääkö 2vkon jälkeen jo lisätä hiilareita???

Viestin otsikko: Re: Apua Atkinsiin!!!!!!!
ViestiLähetetty: 2009-04-05 14:28:06 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

nostamalla aavisuksen hiilareita poistut vain Atkinsinin aloitusvaiheesta. Sitähän Atkins suosittelee kahdeksi viikoksi jonka jälkeen alkaa painonpudotusvaihe. Silloin etsit sen oman hiilarimäärän jolla paino putoaa. aloitusvaihetta tosin voi jatkaa pidempäänkin jos hyvältä tuntuu tai paljon on pudotettavaa.

Mutta kannattaa varmaan hankkia jokin vitamiinipilleri ja magnesiumia ainakin, tuohon heikotukseen. Mielestäni syöt ihan ok, mutta voisithan syöttää parin päivän ajan syömisesi vaikka Finelin ruokakoriin niin näät miten makrojen suhteet menee...

Apulanta - Routa
Päikyn tapaista

Kuva

ViestiLähetetty: 2009-04-05 14:48:30 
Poissa
sintti
sintti

Mikäköhän on finellin ruokakori??? :shock:

ViestiLähetetty: 2009-04-05 14:51:57 
Poissa
sintti
sintti

Löysin jo ruokakorin googlettamalla! :)

ViestiLähetetty: 2009-04-05 18:31:48 
Poissa
mittanauhakarppi
mittanauhakarppi

Huippaava olo on varsin tyypillinen oire aloittaessa, kun keho opettelee toimimaan hiilareiden sijaan rasvalla. Sen pitäisi mennä ihan itsekseen ohi.

Ja yleensä Atkinsin noudattaminen pilkulleen on turvallista. Kauhujutut on käsittääkseni sellaisia tapauksia, joissa on noudatettu jotain huhu-atkinssonia...

ViestiLähetetty: 2009-07-16 12:22:27 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Mikä olikaan lähtöpainosi? Jos kolme kiloa on hukkunut viikossa niin ei ihme jos huippaa.. riippuen siis kuitenkin siitä mikä on lähtöpainosi. Isompikokoista ei välttämättä huippaa niin helposti, mutten tästä ole ihan varma, se on vain yksi mahdollisuus. Kuitenkin se, että on painoa pudonnut 3 kiloa noin nopeasti voi hyvinkin aiheuttaa huippaamista. Suosittelenkin, että syöt enemmän, mutta kuitenkin niin, että paino pysyy laskussa. Liian nopealla laihdutuksella on myös haittansa. Se on psyykkisestikin rasittavaa, vaikkei se siltä juuri vielä tuntuis.. asioilla on tapana kasaantua. Kannattaakin pudottaa painoaan suhteessa omaan kokoonsa sopivasti. Kerralla kunnolla niin ei tarvii sitten jojoilla :)

Tutustu erilaisiin ruokiin. Osta joku karppiruokakirja tai vaikka googleta. Saat vaihtelua ruokiin.

ViestiLähetetty: 2009-07-16 12:42:14 
Poissa
hedonistikarppi
hedonistikarppi

Ekan viikon aikana lähtee liikkeelle lähinnä turvotusta joillakin jopa 5kg, mikään huolestuttava merkki ei siis ole se, että putoaa viikossa muutama kilo. Kannattaa varautua henkisesti siihen, että paino ei todellakaan putoa jatkossa samaa tahtia :wink:

(muakin heikottaa, mutta aivan päinvastaisesta syystä, lomareissulla olin yhteisruokailujen armoilla 2vkoa ja verensokerit meni sekaisin, vieläkään ei ole oikein normi olo :cry: )

Vaihtelua saa käyttämällä mielikuvitusta: kalaa, lihaa, kanaa, munaa, rehuja eri tavoin valmistettuna ja maustettuna :D

Viestin otsikko: Re: Apua Atkinsiin!
ViestiLähetetty: 2009-07-17 07:50:01 
Poissa
landekarppi
landekarppi

Jep ja miula alhanen verenpaine tekee samaa... välillä vähemmän ja välillä enemmän... :roll:

ViestiLähetetty: 2009-07-17 12:12:26 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Atkinsin induktio ei välttämättä ollenkaan sovi kaikille. Se voi olla melkoinen rääkki elimistölle, ja eräässä kokeessa osoitettiin sen heikentävän verisuonten toimintaa niin että ainakin riskiryhmien kannattaa suoraan siirtyä jonnekin 40-50 hhg/päivässä tasolle.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/

ViestiLähetetty: 2009-07-18 18:34:46 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

No, mulla tää ei kyllä tee heikkoakaan. Ekat 3pv. rasvapaastolla ( sitä ennen rajoitin hiilareita ), nyt kolmas pv. induktiolla, ei tunnu missään. Tietty kevyempi olo, ja siippa kysy oonko laihtunut....?? En tiedä, ehkä vaan nesteet lähteneet virtaamaan, seuraan tilannetta housuista! :lol: Ja tällä jatkan, ei nälkä, ei heikota, vatsa täynnä.....
Kokemuksesta tiedän, että hiilarit jää reilusti alle 20g.... ja rotskut...??? Otan tän kuitenkin rennosti, en ole insinööri!! :lol:

ViestiLähetetty: 2009-08-25 17:49:46 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Jos kirja on, sitä kannattaa käyttää! Eli toteuttaa ruokavaliotaan tarkasti tohtori Atkinsin ohjeiden mukaan. Siellä selitetään kyllä huimaus, väsymys, ärtyneisyys, jne. joka kuuluu alkuvaiheeseen (kun keho vaihtaa polttoainetta). Sieltä löytyy myös joustomahdollisuudet ja oman hiilarioptimin hakuohjeet.

Se on sitten kokonaan eri asia, jos haluaa lähteä soveltelemaan omaa alakarppausfilosofiaa = "syön niin kuin tuntuu hyvältä". Mutta Atkinsin dieetti ei ole sama kuin alakarppaus tai ketokarppaus sinällään. [Em. myös yleisenä kommenttina tämän Atkins-palstaosion teksteille.]

ViestiLähetetty: 2010-01-14 10:35:24 
Poissa
sintti
sintti

kertokaa hyvät ihmiset mulle että mitä atkinsia noudatettaessa olis suotavaa syödä ja mihin aikaan? siis päivässä... en tunnu suoraa vastausta löytävän mistään.. oon viikon vähenellyt syömisiä ja hiilareita ja saan pvässä nyt n.150kcal:ia yhteensä, olen syönyt aamuisin joko tummaa leipää missä hieman rasvatonta voita ja tonnikalaa päällä, ja rasvatonta jogurttia,tai täysjuvämuroja rasvattomalla jogurtilla.. päivällä kuppikeittoa ja leivän (tummaa) ehkä siinä 4 maissa sitten esim. sieni/kana/raejuustosekoitusta ilman mausteita ja vielä illalla sitten leipää tai jogurttia. miten tulisi syödä noudattaakseen atkinsia? valaiskaa hölmöä :)

ViestiLähetetty: 2010-01-14 10:50:44 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

annikaeveliina kirjoitti:
kertokaa hyvät ihmiset mulle että mitä atkinsia noudatettaessa olis suotavaa syödä ja mihin aikaan? siis päivässä... en tunnu suoraa vastausta löytävän mistään.. oon viikon vähenellyt syömisiä ja hiilareita ja saan pvässä nyt n.150kcal:ia yhteensä, olen syönyt aamuisin joko tummaa leipää missä hieman rasvatonta voita ja tonnikalaa päällä, ja rasvatonta jogurttia,tai täysjuvämuroja rasvattomalla jogurtilla.. päivällä kuppikeittoa ja leivän (tummaa) ehkä siinä 4 maissa sitten esim. sieni/kana/raejuustosekoitusta ilman mausteita ja vielä illalla sitten leipää tai jogurttia. miten tulisi syödä noudattaakseen atkinsia? valaiskaa hölmöä :)

Kai tuosta 150kcal puuttuu sentään yks nolla? Eihän tuossa sun ruokavaliossa ole päätä eikä häntää Atkinsin näkövinkkelistä ajateltuna. Lisää rasvaa ja kasviksia ja vähemmän leipää ja muroja. johan tässä peruskarppi saa päänsäryn, kun yhdessä tekstissä mainitaan noin monta rasvatonta elintarviketta karppauksen yhteydessä. :)
kopsaanpa tähän tuosta edellisestä vastauksesta, kun tää on aika hyvä ohje:

Lady O kirjoitti:
Jos kirja on, sitä kannattaa käyttää! Eli toteuttaa ruokavaliotaan tarkasti tohtori Atkinsin ohjeiden mukaan.

ViestiLähetetty: 2010-01-14 12:45:23 
Poissa
sintti
sintti

olen syönyt aamuisin joko tummaa leipää missä hieman rasvatonta voita ja tonnikalaa päällä, ja rasvatonta jogurttia,tai täysjuvämuroja rasvattomalla jogurtilla.. päivällä kuppikeittoa ja leivän (tummaa) ehkä siinä 4 maissa sitten esim. sieni/kana/raejuustosekoitusta ilman mausteita ja vielä illalla sitten leipää tai jogurttia. miten tulisi syödä noudattaakseen atkinsia? valaiskaa hölmöä :)

Pikaisella vilkaisulla tässä on kaikki päin mäntyä JA MITÄ IHMETTÄ ON RASVATON VOI!!!??? Vettä?

ViestiLähetetty: 2010-01-14 13:07:52 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Skarppari: Kun aikaisemmin aloitin Atkinsin induktiolla, ekan viikon jälkeen iski miullakin heikotus. Lähinnä se ilmeni liikkuessa, hyvä että jaksoi jalkaa siirtää toisen eteen. Muistan kun olin töissä silloin ja ikinä ole rauhallinen kävely metsässä ottanut niin koville! Toisella kädellä lapoin pähkinöitä taskusta suuhun kun tuntui etten muuten olisi jaksanut metriäkään. Mutta sitä ei kestänyt kuin kolme-neljä päivää. Sen jälkeen kroppa keksii miten sitä energiaa oikein otetaan ja olo kohenee hetkessä!

Ruokavaliosi näyttää siltä mitä Atkinsin kirjoissa neuvotaankin, joten jatka vain jos selviät huimauksen kanssa. Ketoosi alkanee toisen viikon aikana ja väsymys häviää sen mukana.

ViestiLähetetty: 2010-01-14 14:38:57 
Poissa
sintti
sintti

joo, puuttu siitä nolla :D mut joo, tää nyt on ollu viikon tän suuntaista että hyvin vähällä menty ja yritetty siis putsailla lähinnä elimistöä tällä et paljon vaan keittoja ja vettä. mutta just siks täältä kysyin että miten pitäis syödä ja mitä, kun oon niin pihalla kun missään ei tosiaan tarkasti kerrota mikä olis hyvä määrä syödä ja mitä pvässä :)

ViestiLähetetty: 2010-01-14 14:50:21 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Kun aloittaa uuden ruokavalion on ensin hyvä ottaa selvää jonkun kirjan avulla mitä on tekemässä niin on edes perusasiat hallinnassa. Lue siis joku karppikirja. Niitä saa kirjastosta.

ViestiLähetetty: 2010-01-14 15:13:13 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

mutta just siks täältä kysyin että miten pitäis syödä ja mitä, kun oon niin pihalla kun missään ei tosiaan tarkasti kerrota mikä olis hyvä määrä syödä ja mitä pvässä :)

Huomenta
täältä löytyy
http://lieksa.pp.fi/vhh/paino.htm#hiili
Kuva
linkit ohjeisiin

ViestiLähetetty: 2010-01-15 08:09:56 
Poissa
sintti
sintti

kiitos! :)

ViestiLähetetty: 2010-01-15 11:51:00 
Poissa
sintti
sintti

okei, uudistettu ruokavalio :
aamu - neljän viljan puuroa maidolla
välipala - omena + jogurtti
lounas - lihaa/kalaa/kanaa (n.50g) + muna, loput kasviksia
(välipala - omena, tai muu hedelmä)
päivällinen - lihaa/kalaa/kanaa, muna ja loput kasviksia
ilta - kananmuna, tai vaihtoehtoisesti jogurttia

kuullostaako paremmalta, vieläkö voi parantaa?vinkkejä otetaan vastaan..

Niin ja paljon vettä!

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 31 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00