karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-28 15:41:18

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2010-10-25 22:58:47 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2010-10-23 20:31:01
Viestit: 9
Onko kokeneemmilla karpeilla jakaa hieman viisauttaan nyt neljättä päivää atkinsilla olevan, aloittelevan karpin pulmaan?

Tavoitteenani on karistaa pysyvästi noin 6kg ja yleisesti järkevöittää ruokatottumuksia. Olen aina ollut todellinen sokeri- / hh-addikti, mutta suht kovalla liikunnalla olen onnistunut painon pitämään hyvinkin ns. normaalin rajoissa. Nyt itsestä riippumattoman liikuntatauon vuoksi on kiloja tullut muutama lisää ja päätin, että on aika muutenkin ottaa itseä niskasta kiinni.

Toistaiseksi atkins on alkanut hyvin, ei ole nälkä, eikä ole tehnyt makeaa mieli. Mutta juustoa voisin vetää naamariin niin paljon kuin sielu sietää! Käytän toki vain juustoja, jotka sisältävät 0g hh, mutta silti hieman vaivaa, että onko tää nyt ihan ok? Hiilareiden määrä pysyy suht kepeästi alle 20g / pv, mutta luin, että juustoja pitäisi silti syödä korkeintaan n. 100-125g / pv :/ Osaako joku sanoa, onko ok ja jos ei, niin mitä pitäisi muuttaa? Esim. tänään söin 300g edamia ja 250g sulatejuustoa sekä napsin iltapalaksi vielä epämääräisen palan aurajuustoa ... Lisäksi tietysti lihaa, kananmunia, salaattia ym.

Kiitos vastauksista ja kommenteista. Muutenkin saa toki tänne päin vinkkejä jakaa!!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-10-25 23:08:33 
Poissa
humpuukikarppi
humpuukikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-02-24 16:18:50
Viestit: 16113
Proteiinia on hyvä vetää n.1-1,5g/painokilo/vrk. Ylimäärä juustoa tms proteiiniruokaa tuo kans kroppaan glukoosia, kun ylimäärä prodesta glukoosiksi muutetaan. Ja kalliiksikin se tulee. Eli kiinnitä huomiota rasvan saantiin proden ohella, niin ei tule "himotuksia".
Saat muuten kivan ummetuksen tuolla juuston syönnillä. ;) :lol: No et välttis, mulle tulis ainaki.
Toisaalta se atkinsin ohje oikeastaan lähtee siitä, et kroppa säätelee itsekseen sen proden sopivan määrän, ni ei sitä nyt pakko oo rajoittaa, mutta onhan se aikamoinen energiapommi, kun jo nuo juustot tekee pelkästään vuorokaudessa seuraavaa noin: Oletin et sitä auraa meni n.75g.
Rasvat:99g
Prodet:99g
Hh: 0
Energia: 1280 cal.
Mutta jos sä jatkat ja tää pitää sut oikealla tiellä, niin anna mennä vaan. Moni täällä kyllä raportoi, et juustot ja runsaat maitotuotteet jumittavat. Mut kaikille se ei sitä tee.
www.fineli.fi on kätevä ruokakoritoiminto. ja ruokakulmassa on kans.

_________________
Baltazar ei muistanut mitään. Hän ei nimittäin ollut syönyt joka-aamuista kananmunaansa. Munia ei ollut seuraavanakaan aamuna, Baltazarin aivot menivät aivan solmuun!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-10-25 23:35:00 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2010-10-23 20:31:01
Viestit: 9
Joo kyllähän tää vatsantoiminta on tosiaan vähän "hidastunut" :shock:

Miten tarkka noiden kalorimäärien kanssa pitää muuten induktiossa olla? Normaalisti itsellä mennyt n. 1500 kaloria / pv ja urheilu joka päivä. Nyt tuntuu, että melkeen tuplaantuneet määrät. Toisaalta sanotaan, että ei tarvitse laskea, mutta..? Pelottaa tässä ehkä eniten se, että tulee kamala nälkä ja sitten hiilarirepsahdus, siksi olen ihan runsaalla kädellä antanut mennä. Kaivankohan nyt itselleni kuoppaa ja induktion lopussa on sitten vaikea luopua mässäilystä :roll:


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-10-26 04:08:54 
Poissa
nörttikarppi
nörttikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-05-04 14:59:26
Viestit: 8323
Riippuu joo kalorimääristäkin; tuo juustonhimo voi hyvinkin kieliä siitä ettei energiaa tule tarpeeksi. Etenkin jos urheilet joka päivä. Mulla tulee ainakin maitotuotteista nälkä ja makeanhimo, joten niiden maitotuotteiden rajoittaminen voi auttaa. ja liikaprode voi myös jumittaa vatsaa aika pahasti. Mulla on tuossa allekirjoituksessa linkki tietopläjäykseen joka saattaisi auttaa; siellä on mm. linkkejä laskureihin joiden avulla voit selvittää tuota kaloritarvettasi. Mutta keskivertokarpin ei yleensä tarvitse miinuskaloreilla olla.

Laskemisesta voidaan olla montaa mieltä. On ihmisiä joille tämä homma sujuu laskematta ja sitten niitä joiden on laskettava tarkasti koska pienetkin hiilari/prodemäärien (saatikka hiilari/prodelaatujen) heittelyt haittaavat heti ja tekevät pahemman olon. Aluksi se laskeminen on ihan hyvä juttu koska sitten pystyt hahmottamaan eri ruoka-aineiden määriä ja ateriakokoja paremmin--opit nopeammin huomaamaan että millä kalorimäärillä olet jäänyt nälkäiseksi ja millä olet tullut täyteen, ja mikä prodemäärä on sopiva kylläisyyden saavuttamiseksi ja mistä tulee ähky ja näin päin pois. :D Sitten ei enää myöhemmin tarvitsekaan laskea jos olo pysyy hyvänä eikä paino nouse ja niin edespäin. Siis ihannetilanteessa. Mutta totta kai jos on paha olo niin silloin kannattaa ottaa silmä käteen ja tsiigailla että miltä ne päivän safkat näyttävät. Lykkyä tykö joka tapauksessa :D

_________________
Kuva

Riekon nyrkkisääntöjä ketoilijoille, kliks


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-10-26 22:41:17 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2010-10-23 20:31:01
Viestit: 9
Luin tuon kokoamasi "oppaan", oli paljon hyödyllisiä vinkkejä. Kiitos :) Juuston himo tänään vähän helpottanut ja olen koittanut lisätä rasvaa ja vähentää proteiinia. Eikä ole nälkä ollut vieläkään.

Mitä mieltä olette urheilusta induktion aikana? Kannattaako tehdä enemmän cardiotreeniä, juoksu ym. vai pitää sykkeet alhaalla? Tämäkin varmaan yksilöllistä tosin..

Vaikka olen Atkinsista lukenut parikin kirjaa ja aikoinaan seurannut vierestä ystävän prosessia, niin jotenkin se epävarmuus iskee, kun itse alkaa hommiin. Kun kaikki ei aina mene kuin oppikirjoissa. Mutta sen takia onkin tosi hyvä tää foorumi. Tuntuu, että paremmin saa tietoa toisten kokemuksista, kuin kirjasta lukemalla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-10-27 08:44:18 
Poissa
mittanauhakarppi
mittanauhakarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-01-03 23:02:58
Viestit: 9173
Mullakin tuppaa juustot himottamaan...

Selitys sinun kohdallasi voi löytyä tosiaan energiavajeesta tai proden ylimäärästä, mutta jotkut väittävät myös sellaista, että hiilarittomatkin maitotuotteet aiheuttavat suuren insuliinipiikin (mikä laskee verensokeria, mikä aiheuttaa ruoanhimotusta ja selittää myös sen, miksi maitotuotteet haittaavat joillakuilla laihtumistavotteiden toteutumista). Myös sellaista luin Vaaralliset viljat -kirjasta, että maidossa (kuten viljassakin) on jotain riippuvuutta aiheuttavaa ainetta.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)