karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-08 14:39:10

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 22 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2011-01-20 12:48:45 
Poissa
sintti
sintti

Hei ,
mulla on atkinsia takana 3 viikkoa. Laihtumista on tapahtunut mutta nyt alkaa tympimään tuo ruokavalio.

Kaipailisin vinkkejä uusiin rasvan lähteisiin ruokavaliossa koska en juurikaan syö lihaa. Oikeastaan siis en ollenkaan.

Nakit, maksamakkara ja kalkkuna-&naudanpaisti-leikkeleet menee vielä jotenkuten, mutta niiden lisäksi olen syönyt aika paljon sitten juustoa, pähkinöitä ja kermaa. Tietenkin voita käytän paistamiseen ja olen ottanut pellavansiemenöljyä päivittäin sekä möllerin sydämmelle-kalaöljykapseleita 2 kpl. kalaa syön 3 kertaa viikossa, lähinnä lohta.

Koska luovuus uhkaa loppua multa nyt, niin voisitteko koneneemmat neuvoa uskallanko sortua vaikkapa valmisruoissa italiansalaattiin tai katkarapusalaattiin, niissä kun on kuitenkin sitä sokeriakin. Mitenks muuten majoneesit? Uskaltaako katkarapuja uittaa sitruunamajoneesissa?

Salaattikin alkaa tulla jo korvista kun sitä syö pelkällä oliiviöljyllä höystettynä....

Jotain vaihtelua tähän syömiseen pitäisi nyt saada joten neuvoja otetaan vastaan kiitollisena.

ViestiLähetetty: 2011-01-20 12:53:55 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Eines italiansalaatti on pilattu makaronilla ja liialla perunalla. Italiansalaatti, insalata russa, on erinomaista syötävää kun sen tekee itse. Ilman mitään makroneja. Italiassa pastaa käytetään monissakin salaateissa, mutta russaan se nyt vain ei kuulu. Piste.

Kruunumajoneesissa tai Kavlin herkkumajoneesissa sokeria ei ole merkitseviä määriä. Salaatissa sen voi vielä keventää laittamalla puolet ranskankermaa.

Pähkinät, mantelit ja avokado ovat hyviä rasvan lähteitä, samoin juustomunakas.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/

ViestiLähetetty: 2011-01-20 14:38:25 
Poissa
sintti
sintti

Suosittelen kookosöljyä.
Sopii ruoanlaittoon, leivontaan, ihonhoitoon, mihin vaan. Itse laitan kahvin sekaan lusikallisen, tulee huomaamatta syötyä hyviä rasvoja. Vatsakin toimii paremmin.

ViestiLähetetty: 2011-01-22 14:57:56 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

satu06 kirjoitti:
Hei,mulla on atkinsia takana 3 viikkoa. Laihtumista on tapahtunut mutta nyt alkaa tympimään tuo ruokavalio.Kaipailisin vinkkejä uusiin rasvan lähteisiin ruokavaliossa koska en juurikaan syö lihaa. Oikeastaan siis en ollenkaan.
Nakit, maksamakkara ja kalkkuna-&naudanpaisti-leikkeleet menee vielä jotenkuten..
Joskus nuorena luin Atkinsin jonkun kirjan ja mua silloin kasvissyöjänä tympäsi lihan syönti. Joten se jäi siihen. Nyt en ole Atkinsiin perehtynyt, mutta Nakit, maksamakkara ja kalkkuna-&naudanpaisti-leikkeleetkin ovat lihasta tehtyjä!! Jos tympii niin älä harrasta sellaista ruokavaliota. Täälläkin on ohjeita pilvin pimein erilaisiin ruokien valmistukseen. Rasvaa tulee kyllä kananmunasta, voista, kookosöljystä, oliiviöljystä,pähkinöistä,juustoista ym. En saa alas itekään sianläskiä,kuin vähän pekonissa, jota paistan kananmunan kanssa pieninä palasina. Oletko laskenut rasvojen saantia esim.Finelin ruokakorissa?

ViestiLähetetty: 2011-01-22 17:49:47 
Poissa
tustustuskykyinen
tustustuskykyinen

Entäs oliivit?

"Tätä en olekaan koskaan yrittänyt, joten luulen, että se ihan varmasti onnistuu!" -Peppi Pitkätossu-

ViestiLähetetty: 2011-01-22 18:24:42 
Poissa
nörttikarppi
nörttikarppi

Toi majoneesi on ihan hyvä, kunhan tarkistat purkista hiilarit (eli ei mitään light-systeemeitä). Ja pähkinöistä makadamiat ovat ihan parhaita; niissä on paljon rasvaa mutta vähän hiilareita. Toiseksi parhaimpia ovat hasselpähkinät. :D

Riekon nyrkkisääntöjä ketoilijoille, kliks

ViestiLähetetty: 2011-01-22 18:31:46 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Majoneesi tosiaan on aika hyvä lähde. Lähes ainoa mitä pystyn itse käyttämään jos lisää tarvii, pähkinöiden ohella. Oliiveja en syö ja ainakin mun tänhetkinen kookosöljy jää lillumaan semmosena öljykerroksena siihen kahvin päälle. Ei maistu hyvälle imho...

Apulanta - Routa
Päikyn tapaista

Kuva

ViestiLähetetty: 2011-01-23 09:09:17 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Kaikista kookosöljyistä jää lillumaan se öljykerros siihen pinnalle. Kuuluu siis asiaan.

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto

ViestiLähetetty: 2011-01-23 09:53:48 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Jaa jää :o Mulle kun väitettiin että sekottuu sekaan, mitä hieman ihmettelin kun öljyllä yleensä on taipumus kevyenä nousta pintaan...

No ei ole varmaan sit mun juttu, koska se tuntuu ällöltä. Jää kahvinautinto kokonaan pois, kun joutuu vetämään kupin ykkösellä alas :D

Apulanta - Routa
Päikyn tapaista

Kuva

ViestiLähetetty: 2011-01-23 09:57:12 
Poissa
Ruokakarppi
Ruokakarppi

Tee uuniruokia, kasviksia, kermaa, juustoa ynm... Lähes kaikki muutkin reseptitkin toimivat kun jätät vaan sen lihan pois...

Kliks->Instagram täsä

ViestiLähetetty: 2011-01-23 10:08:32 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Mistä te nykysin löydätte noita macadamioita? Ennen oli Lidlissä, mutta nye ei enää näy, enkä muuallakaan ole törmännyt.

Uusiokarppi jälleen karppilammessa. Viimeksi vakava yritys alkuvuonna 2008, joka kaatui repsuiluihin. Se oli sit menoa ja paino on pikkuhiljaa noussut ennätyslukemiin. Aloitus nyt uudella innolla. Vaikeudet on tarkoitettu voitettaviksi.
Kuva

ViestiLähetetty: 2011-01-23 10:13:54 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Itäkeskuksen Citymarketissa oli ainakin ennen joulua Parrot'sin irtopähkinäteline jossa oli macadamioita irtona sekä pussissa. irtona makso jotain 49e/kg, pussissa yli 70e/kg... Eli varmaan muistakin Cittareista löytyy, jos heillä tuo teline on. Toivottavasti ei ollut vaan joku jouluhommeli...

Muoks: Irkissä mainittii, että punnitse&säästä-likkeestä löytyy kanssa irtona

Muoks2. Muistinhan hinnan ihan päiv p**settä :oops: Eli eilinen tarkistuskäynti osoitti, että irtona 16,90kg, pussissa 43,70kg

Apulanta - Routa
Päikyn tapaista

Kuva

ViestiLähetetty: 2011-01-23 11:16:31 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Minä käytän nykyään paljon ranskankermaa, purkki aina lautasen vieressä. Virolainen "hapu koor" toimii myös oikein hyvin ja niistä sellanen runsasrasvainen versio. Saa ainakin Helsingissä lasipalatsin virokaupasta.

ViestiLähetetty: 2011-01-23 15:07:55 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Minun suosikkirasvanlähteeni on voissa paistetut vihannekset. Niihin saa uppoamaan kiitettävästi rasvaa.

ViestiLähetetty: 2011-01-23 16:45:57 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

punnitse&säästä ketjulla on hyvät pähkinävalikoimat. Ite haen sieltä.

parapähkinät on mun herkkua, mutta niiden hiilareista en tiedä.

Tohon rasvaan sanosin että kannattaa perehtyä ruokaohjeisiin. Samanlainen ruoka alkaa kyllästyttää. Ja jos voit, niin nosta hiilareita hiukan?

Noita mainitsemiasi salaatteja en suosittele koska siitä alkaa helposti alamäki. ja vaikka niitä nyt himoitsisi, en usko että ne niin hyviä maultaan ovat kuin miltä itsestä ne muistuu maistuvan.

Tee itse majoneesikastiketta salaattiin (sauvasekottimella pyöräytät hetkessä) ja lisää sinne mitä mieli tekee mauksi. Mun suosikki on toi tonnikala, sipuli, kapris.

ViestiLähetetty: 2011-01-23 16:54:48 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Joskus kun joutuu eineksiin turvautumaan, ostan forssan(?) herkkusienisalaattia, siinä ei muistaakseni hiilareita ole kun jotain 3-4/100g, mutta parempihan se olisi jos itse tekee..

Valkosipulimajoneesi (kavli) on ihan ykkönen salaatin kanssa :mrgreen:

Kuulemma kesäkurpitsa imee mukavasti rasvaa itseenä, siitä saa vaikka mitä variaatioita kun käyttää mielikuvitusta.

ViestiLähetetty: 2011-01-23 17:00:31 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

munakoiso on myös karpin ystävä! Nam! :D

ViestiLähetetty: 2011-01-23 17:42:25 
Poissa
Ruokakarppi
Ruokakarppi

hippula kirjoitti:
Tohon rasvaan sanosin että kannattaa perehtyä ruokaohjeisiin. Samanlainen ruoka alkaa kyllästyttää. Ja jos voit, niin nosta hiilareita hiukan?

Kyllä vain, ruoan laitto kannattaa.. Äkkiä alkaa lipsumaan jos vetelee päivästä toiseen samaa salaattia tms..

Kliks->Instagram täsä

ViestiLähetetty: 2011-01-23 22:20:32 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Majoneesi kannattaa tehdä itse! Jos omistaa Bamixin (tai luultavasti minkä tahansa sauvasekoittimen, mutta itse olen kokeillut vain Bamixilla) se on ihan helppoa. Perinteisellä "vispataan ja valutetaan nauhana" -metodillahan onnistuminen on vähintäänkin epävarmaa, ja siitä saa käden kipeäksi - kokemusta on... Tässä ohje, josta tulee neljä desiä herkullista majoneesia alle minuutissa: Kapeaan astiaan (esimerkiksi kapea mittakannu, halkaisija noin kahdeksan senttiä) rikotaan yksi kokonainen muna (siis toisin kuin perinteisessä menetelmässä myös valkuainen). Lisätään ruokalusikallinen valkoetikkaa, teelusikallinen sinappia, 3,5 dl öljyä, reilu puristus sitruunamehua (noin rkl), suolaa. Sauvasekoitin pannaan astian pohjalle (Bamixissa reiällinen terä), kone käynnistetään, ja sitten sauvasekoitinta nostetaan yhden kerran hitaaasti alhaalta ylös. Tähän menee noin 10 sekuntia. Liian kauan ei pidä jatkaa, eikä siis pumpata edestakaisin, vaan yksi nosto riittää. Sen näkee siinä tehdessä, kuinka majoneesi syntyy muutamassa sekunnissa sauvaa kerran hitaasti nostamalla. Tämä majoneesi onnistuu aina, mutta kaksi juttua on tärkeitä: 1. Kaikkien ainesten pitää olla huoneenlämpöisiä, muuten homma juoksettuu. Jääkaappikylmän munan saa nopeasti lämpimäksi, kun panee sen kulhoon niin kuumaan veteen kuin hanasta lähtee siksi ajaksi kun mittaa muut aineet (noin viisi minuuttia). Ja toinen tärkeä on öljyn laatu: neitsytoliiviöljy ei kestä vatkausta, vaan kitkeröityy, jolloin majoneesista tulee pahaa, joten kannattaa käyttää vaaleaa oliiviöljyä. Tätä ihanaa paksua majoneesia voi sitten käyttää erilaisin salaatteihin ja kastikkeisiin, tai sen voi maustaa vaikka tuhdisti valkosipulilla ja saada siis aikaan aïolia. Rasvaa tulee ravintoon hurjat määrät ilman yhtäkään hiilihydraattia. :D

EDIT: Silly me, sama ohje löytyy toki myös reseptiosiosta, jopa hienosti kuvien kera.
Onneksi uutta tietoa oli sentään edes tuo öljyn laatu. :lol:

ViestiLähetetty: 2011-01-23 22:33:26 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Ranskankermaa tai smetanaa marjojen (sopii erityisesti puolukan) kera, päälle kevennykseksi kermaa.

Aamupirtelö: pari keltuaista, marjoja, kermaa, kookosöljyä ja viherjauhetta. Avot, pärjää pitkälle iltapäivään.

Munakas: pari munaa vatkattuna ranskankerman kanssa. Pannulle lohkare voita, purjosipulia tms. mistä tykkää, munat päälle ja vielä juustoraastetta.Kansi päälle ja hidas hyydytys ja kasvikset ovat imeneet kaiken rasvan kyytiinsä. Herkkua, eikä maistu munalta, jos se maku kyllästyttää.

Munavoi: karppaajan peruspilari.

t. munan ystävä :D

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 22 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00