karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-09 13:10:33

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 30 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Hyvän nälkää Ketoosissa
ViestiLähetetty: 2009-03-18 17:23:08 
Poissa
sintti
sintti

Mitä ihmettä te syötte jos iskee mahtava hyvän nälkä kesken kunnon ketoosin :smt119 :?:
Auttakaa nyt hyvät kanssa karpit jottei toine joudu ihan tärviölle :oops:

ViestiLähetetty: 2009-03-18 20:33:15 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tervehdys Tixtoli! Täälläkin menossa atkins, induktio vko 2. Ensinnäkin todella vähän on tehnyt mieli makeaa, mutta pari kertaa on tullut syötyä kermvaahtoa makeutusjauheella ja kaakaolla maustettuna - nam :) Toinen juttu jota on syöty useammankin kerran on meetwursti, ainakin minulla tepsii ja sisältää mukavasti rasvaa :wink: Tämä lähinnä sillloin kun tekee mieli hmm, roskaruokaa tms. Mutta meetwurstissakin saattaa olla hiilareita, eli kannattaa katsoa paketti tarkkaan... Mutta nämä "herkut" siis toimii minulla! Tsemppiä sinne!

Huhtikuu 2015 104 kg
Toukokuu 2015 101 kg

ViestiLähetetty: 2009-03-19 10:49:15 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

OI, joi! Kyllä nyt täytyisi jokun pätevän karpin antaa ohjeita tuohon makean nalkään! Jostain luin että eräs karppi syö silloin munavoita :) Toivottavasti selviät onnellisesti tuon karikon yli ja pääset vapaammille vesille!

Iloista, aurinkoista kevättä ja hyvää lopputulosta toivottaa;
pieni sintti

ViestiLähetetty: 2009-03-19 14:39:23 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Mä yritän mennä hampaat irvessä makean himon yli.

Okei, joskus juon pullon light colaa ja se kyllä auttaa (ja onhan tuo painokin laskenut). Mutta suhtaudun myös varauksella noihin makeutusaineisiin. Koitan välttää niitä viimeiseen saakka.

Yks mitä kanssa saatan popsia makeanhimoissa on pähkinät tai pala tummaa suklaata.

ViestiLähetetty: 2009-03-19 14:59:23 
Poissa
mittanauhakarppi
mittanauhakarppi

Minä olen varmaan se munavoin syöjä, koska sitäpä meinasin taas tulla suosittelemaan.. :mrgreen: Mutta pääasia on siis, että jos makeanhimosta tahtoo eroon, siihen ei parane mitään makeata syödä. Se vain ruokkii kierrettä. Rasvaa ja proteiinia sen sijaan. Itselläni käy myös kahvi ensiavuksi, kai siitä sit saa vähän samanlaiset kiksit kuin makeasta?

muoks. Tämä siis, jos aloittaja tarkoittaa hyvällä makeata. Jos taas haluaa hyvää ylipäätään, niin ketoosia uhkaamattomia vaihtoehtojahan on sitten vaikka ja miten paljon! ;) Nistin lärpäkkeet vaikka, kokkausosiosta.

ViestiLähetetty: 2009-04-02 19:21:40 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Siperia kirjoitti:
Minä olen varmaan se munavoin syöjä, koska sitäpä meinasin taas tulla suosittelemaan.. :mrgreen: Mutta pääasia on siis, että jos makeanhimosta tahtoo eroon, siihen ei parane mitään makeata syödä. Se vain ruokkii kierrettä. Rasvaa ja proteiinia sen sijaan. Itselläni käy myös kahvi ensiavuksi, kai siitä sit saa vähän samanlaiset kiksit kuin makeasta?

muoks. Tämä siis, jos aloittaja tarkoittaa hyvällä makeata. Jos taas haluaa hyvää ylipäätään, niin ketoosia uhkaamattomia vaihtoehtojahan on sitten vaikka ja miten paljon! ;) Nistin lärpäkkeet vaikka, kokkausosiosta.

Totta puhut Siperia, makeata ei parane syödä jos makeata tekee ketoosissa mieli. Mieluummin vaikka munavoita! Ja jos on muualla kuin kotona, kaupasta vaikka pähkinää ja viipalejuustoa!

ViestiLähetetty: 2009-05-04 10:31:40 
Poissa
sintti
sintti

Kiitos hyvistä vinkeistä kaikille. Eiköhän tämä kokeile sitä metukkaa ja koita kasvattaa tahdonvoimaa.

Kyllä on hyvä et on tällänen paikka josta saa tukea ihan mihin vuorokauden aikaan vaan :)

ViestiLähetetty: 2009-05-06 22:00:36 
Poissa
sintti
sintti

Minulle ei tässä ketoositilassa niinkään makeanhimo ole iskenyt vaan yllättäin hinku saada alkoholia!? :shock:

Olen miettinyt josko olen liian vähällä ruualla päivittäin koska tunnen kuinka maksa polttaa tyhjää ja tekee mieli rauhoittaa vatsaa ottamalla lasillinen vahvaa viiniä. Niinpä eilen sorruin sitten, otin kuivaa punkkua 3 lasillista ja vaikka tiedänkin, että ketoosilla saa halvat humalat (kuten kävikin, olin päissäni) niin onneksi kotona oli salmiakkilakritsia että sain hiilareita: ketoosilla alkoholi on kuulemma pahuksen vaarallista ja voi johtaa ketoosiasidoosiin ja siitä koomaan. Tuo oli asia jonka sain tietää vasta tänään, onneksi olin ottanut niitä lakuja!
Tänään sitten on ollutkin moraalinen krapula ja hiilaritkin jäivät äsken tekemäni laskelman mukaan 13 g.

Onko muille tuttua himo alkoholiin? Ja tiedoksi, minulla menee alkoholia vuotta kohden max. kolme litraa (mukaan lukien ruoka nimeltä Coq au vin) joten enpä taida kuulua suurkuluttajiin.
Yllättävä himon kohde, sitä se on ollut!

ViestiLähetetty: 2009-05-22 20:03:29 
Poissa
sintti
sintti

Ainakin mulla on ollut välillä tuota että pakko saada kaupasta lighti sidua jossa hiilareita vaan 0,2/100g! :shock: ja vähän rupesi pelottamaan jos se voi olla vaarallista nimittäin viikonloppuisin tulee juotua viinaa.. noh ainakin viikolla olevat "saunasidut" tulee vähenemään kun maanantaina alkaa taas työharjoittelu. on ollu taukoa nääs. mutta enpä tiedä sitten, tuleepahan vähempi juotua sitä viinaa juuri sen takia kun menee niin helposti päähän. :lol:

ViestiLähetetty: 2009-05-23 18:51:04 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tuosta alkoholista...tekis mieli, mutta kun on totaali off jussiin asti, niin se voi olla se syy :oops:
Tai saan sit sen sidun jos 7kg katoo ennen jussia. Mennään sit näillä :twisted:

ViestiLähetetty: 2009-05-25 11:50:04 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Antti Heikkilä kirjoittaa esimerkkihenkilöistä, joilla alkoholinkulutus on päinvastoin pienentynyt. Minä en ole huomannut vaan käytän jonkin verran entiseen tapaan. Induktiolla tosin jätin väliin. Nyt on joulusta asti ollut jumi painonpudotuksen suhteen joten olen miettinyt alkon poisjättämistä. Mutta kun se punkku on niin terveellistä :D
Tuo ketoasidoosivaara lienee liioittelua.

ViestiLähetetty: 2009-09-07 00:19:12 
Poissa
Voikarppi
Voikarppi

Varpu kirjoitti:
Perjantain kunniaksi 8) : olen joskus teipannut jääkapin oveen lapun "Nälkä lähtee naimalla!". Siinä yksi aamiaisvaihtoehto. Tosin siinä täytyy tykätä munista :lol:

Ja ei, en ole korkannut vielä. Meinaan vasta ruveta töhin. :oops:

Miksei sopis ketoosiinkin. :lol:

ViestiLähetetty: 2009-09-29 04:21:13 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

tixtoli kirjoitti:
Mitä ihmettä te syötte jos iskee mahtava hyvän nälkä kesken kunnon ketoosin

3-5 kpl paistettuja pekonisiivuja jonka jälkeen 2 kananmunaa paistettuna pekonin rasvassa, suolaa.
"jälkiruoka" oltermanni juustoa 4 siivua höylätty lautaselle, mikroaaltouunissa 1,5 min.
tv AP

ViestiLähetetty: 2009-09-29 08:02:45 
Poissa
mittanauhakarppi
mittanauhakarppi

Ari kirjoitti:
tixtoli kirjoitti:
Mitä ihmettä te syötte jos iskee mahtava hyvän nälkä kesken kunnon ketoosin

3-5 kpl paistettuja pekonisiivuja jonka jälkeen 2 kananmunaa paistettuna pekonin rasvassa, suolaa.
"jälkiruoka" oltermanni juustoa 4 siivua höylätty lautaselle, mikroaaltouunissa 1,5 min.
tv AP
Kannatetaan. :smt023

ViestiLähetetty: 2009-09-29 13:20:54 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Juustosiivut, joihin päälle kunnolla voita ja siivu pari metukkaa.
Vetelen noita naamariin niin kauan kunnes se himo taantuu.

Ja aina on taantunut.

Vaikka ei pahemmin sokerihimoja olekaan ollut, vielä...
Toinen hyvä on pähkinät, mutta niitä en kuitenkaan vetele ihan rajatta,
pysyen omissa hiilarirajoissani.

ViestiLähetetty: 2010-01-05 21:18:35 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mulla on maailman oudoin keino: xylitol-hammastahna. :D Kunnon kasa xylitol-hammastahnaa hammasharjaan ja se sitten harjataan kevyesti hampaille. ;)

ViestiLähetetty: 2010-01-07 21:37:45 
Poissa
sintti
sintti

Hehe hammastahna on hyvä! täytyypä kokeilla ensi kerralla.

olen ollut atkinsilla nyt 6 päivää ja äsken oli Hirrrveät makean/leivänhimot ja vedin niihin kinkkua päällystettynä majoneesilla. Monta. Meni ohi! Join vettä päälle ja tuli ähky. Oiskohan pelkkä vesi riittänyt / auttanut...

Ja terve vaan kaikille, aloitin täällä justiinsa :)

ViestiLähetetty: 2010-04-24 13:29:01 
Poissa
sintti
sintti

Itselläni makeanälkä/hiilarinälkä iskee jos on syönyt liian vähän verrattuna kulutukseen, eli tulee liian suuri kalorivaje. Samalla sormet ja varpaat alkavat tuntua kylmiltä. Lääkkeeksi otan 40-50gr rypsiöljyä ja proteiiniä, esim metvurstisiivuja. Näillä eväillä makeanhimo on mennyt ohi, samoin sormien ja varpaiden palelu.

ViestiLähetetty: 2010-05-19 13:58:38 
Poissa
sintti
sintti

Rasvalla ne himot lähtevät. Aika ällöttäviä käytännön vinkkejä miten saat ihan puhdasta rasvaa alas: Kahvia kuppi tai pari ja sekaan pinnalle yht. 30g ruokaöljyä tai maun mukaan kookosöljyä. Toinen vaihtoehto kesäkuumalla on juoda se light-mehun tai limsan kanssa alas. En ajattele. Vain juon. Toiset käyvät läpi jopa kaikenmaailman vatsanpienennys ja suolistoleikkauksetkin. Tämä on pieni vaiva. Voita taasen olen juonut kasvisliemikuution ja kuuman veden kanssa. Jälkimmäistä vain en saa enää alas. Olen tehnyt sen niin monen monta kertaa, mutta aivan paras kikka eri himoihin. Sitten odottelet puolisen tuntia-45minuuttia ja johan on himot poissa.

Ellei edellä mainittu auta (lähes aina auttaa), on minulla kaapissa aina varattuna erilaisia herkkujuustoja, niin hiilareilla kuin ilmankin. On valkohomejuustoa, Kipparia, fetaa, Oltermannia, Arkijuustoa, sulatejuustoviipaleita. Juustoa vielä päälle ja johan saa ketoosit uuden vaihteen päälle kun on em. rasvat jo juotu.

Atkins taisikin mainita jossain, että ainoa laihdutuksen kannalta aivan rajattomasti käytettävä ruoka-aine on voi. Atkins kommentoi myös, että mitä enemmän rasvaa, sitä enemmän kilot tippuvat ja minulla ainakin toimii todella hyvin käytännössä. Lähtee ne turhat himot ja liiallinen syöminen kokonaan pois.

ViestiLähetetty: 2010-06-01 15:32:56 
Poissa
sintti
sintti

Mä olen varustautunut syömään ricottaa kaakaojauheella (nami). Mutta tarkoitus olisi toivon mukaan pärjätä ilman... :roll:

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 30 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00