karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-27 01:00:07

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 23 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2011-02-13 21:52:16 
Poissa
sintti
sintti

Tervehdys!
Aloitin vuoden alussa atkinsin kaverilta aikoinaan saamieni vinkkien perusteella. Paino tippuikin ekan 2 viikon aikana mahtavasti 5,5 kg. Sitten meni viikko ja kilo, kunnes sitten kolme viikkoa sitten paino jytkähti 109:iin ja jäi siihen. Kaiken teen edelleen samalla tavalla, hiilareita tulee päivässä reilusti alle sen 20 g. Ostin Uusi tkins-uusi sinä -kirjan ja luin, että painon jämähtäminen saattaa johtua liian vähäisestä proteiinimäärästä tai isosta kalorimäärästä ja laskin ne sitten... Protskua tuli syötyä n. 150g ja kaloreita oli n. 1900...
Sitten sattui kömmähdys, johon sainkin jo täältä aiemmin päivällä chatin kautta järkevät ohjeet. Nimittäin kirjassa sanottiin, että proteiinia pitää syödä jokaisella aterialla 115-175g... ja mä luulin, että siis se pitää olla puhdasta proteiinia... höhlää näin jälkikäteen, mutta eilisten vatsankivistysten ja vielä aamullisenkin ähkyn jälkeen kekasin liittyä tänne foorumille, etten liho entisestään tällä dieetillä, kun en osaa tulkata sitä kirjaa...
Nytpä sitten rohkaistuneina hyvistä päivällä saamistani ohjeista, toivon, että joku osaisi kokemuksen syvällä rintaäänellä avittaa, missä se vika voisi nyt olla, kun paino ei mene alas. En ole repsahdellut kertaakaan hiilarisyöpöttelyyn, on koko ajan ihan täysi olo, pitää ihan pakottaa ittensä syömään. Syön tosi paljon kananmunia, oltermanni tai mustaleimajuustoa ja tällä hetkellä lihana itse nauta-sikajauhiksesta tehty kebabliha... Toki kalaa ja kanaa myös...
Mun pituus on 166 ja paino siis nyt 109. Ostin niitä lipolyysiliuskoja ja väri näyttää matalaa tai kohtalaista korkeintaan... Olenko mä vaan liian kärsimätön vai huomaako joku heti, että mä teen jotain ihan mettään taas? Ajatteli, että jos laskisin kalorit 1500:aan? Ja mikä olis sitten oikea proteiinin ja rasvan suhde? Kirjassa sanottiin, että 60% kaloreista tulis rasvasta... Onko se ihan oikein? Tavoitepaino olis 80 kg ja sain neuvoksi, että proteiinin vois rajoittaa 1-1,5g/tavoitepainokg eli siis 80-120g/päivä. Miten paljon siis pitäis olla rasvaa?
Olen kiitollinen kaikista neuvoista, meinaa usko loppua, kun ei paino enää laske! Nyt melkein kuukausi jo junnattu...

ViestiLähetetty: 2011-02-14 10:49:44 
Poissa
sintti
sintti

Minä noudatan myös saman kirjan ohjeita. Miten on kasvisten syömisen laita, koska kirjassahan painotetaan, että siitä 20 gramman hiilarimäärästä pitäisi 13–15 g tulla kasviksissa? Entä juotko vähintään sen 8 x 240 ml päivässä?

Eikä kannata syödä itseään ähkyyn. Monesti itse teen niin, että kun olo on tyytyväinen ja kevyt, laitan loput ruoasta rasiaan ja syön esimerkiksi seuraavana päivänä aamupalaksi. Kannattaa siis syödä rauhallisesti ja kuunnella kehoa.. jos ei ole nälkä, niin ei kannata pakkosyöttää itseään.

Noista protsku- ja kalorimääristä en osaa tarkemmin sanoa, koska en ole niitä vielä itse seuraillut. Proteiinejahan sai olla korkeintaan sen 175 g jokaisella aterialla ja naisia suositeltiin tähtäämään 1500–1800 kaloriin päivässä. Toivottavasti tämä pohdinta auttoi edes vähäsen. :D

Kadonneen vyötärön metsästys aloitettu 31.01.2011 :D

ViestiLähetetty: 2011-02-14 12:27:44 
Poissa
sintti
sintti

Kiitti vinkeistä... Juon tosi paljon, ainakin varmasti tuon vesimäärän. Noita kasviksia on mennyt tosi vähän, kun olen yrittänyt itekseni kokeilla, että jos mulla pitäis olla niitä hiilareita vielä vähemmän. Ruokalistalta löytyy kanaa, kalaa, lihaa, metukkaa, paljon juustoa, kananmunia... rasvaa lisäksi oliiviöljystä ja kermasta...
En mä muulloin ole syönyt itseäni noin ähkyyn kuin silloin puolentoista päivän aikana kun luin kanssa siitä kirjasta tuon joka aterialla 115-175g ja luulin sen tarkoittavan puhdasta proteiinia eikä proteiinipitoista ruokaa, niinkuin se vissiin sitten on...
Mikä sen protskun ja rasvan suhde pitäisi olla?

ViestiLähetetty: 2011-02-14 12:33:41 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

Protskun ja rasvan suhde riippuu paljonko syöt, proteiinin määrähän on periaatteessa sama riippuen paljonko hiilareita syöt ja paljonko painat. Rasvan määrä taas mikä on energiatarpeesi ja minkä verran oma kroppasi luovuttaa (=laihtuminen). Eli se Atkinsin periaate että syödään niin ettei ole nälkä on paras ohje ainakin alkuun.

ViestiLähetetty: 2011-02-14 13:30:47 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

1500 kaloria on liian vähän. Älä ainakaan niin alas laske.Voihan olla että elimistö nyt hetken tuumailee ja painonlasku sit jatkuu vaikka et tekiskään mitään muutoksia. Kärsivällisyyttä peliin.

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto

ViestiLähetetty: 2011-02-14 16:36:38 
Poissa
sintti
sintti

Kiitos taas! Mä arvioisin, että mun energiatarve on jotain 1800-1900, paino on 109 ja pituus 166... Liikuntaa en kyllä jaksa harrastella isommin, on niin heikko pohjakunto, mutta jos sitten muutaman kilon päästä jaksais edes kävellä... Tiedän rohkaisun siivittämänä mä nyt sitten vaan vielä jatkan ihan hötkyilemättä... Tää 3-4- viikon junnausvaihe ei vivviin ole vielä huolestuttava? Sitä vaan odottaa sitä uutta minää niin innokkaasti :lol:
Minkä värisiä ne keto sticksit muuten pitäis olla ihannetapauksessa... Mulla on siinä matalan paikkeilla... Olenko mä silloin kutenkin sellaisessa siunatussa tilassa, että edes voin odottaa laihtuvani...???

ViestiLähetetty: 2011-02-14 18:59:44 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liika proteiini jumittaa ja muuttuu glukoosiksi kehossa. Mullakin on sama kirja ja olen induktion käynyt läpi. Erityisesti juustot on sellaisia että hidastavat laihtumista.. Atkinshan antaa mulle proteiinintarpeeksi noin 68-150g per päivä. Kun syön noin 70-90, laihdun huomattavasti paremmin kuin jos söisin 100-110g.

Vähentäisin juustoja ja lisäisin kasviksia.

ViestiLähetetty: 2011-02-15 10:33:50 
Poissa
sintti
sintti

Ou jees, mä teen niin. Mulle suositus 75-156g protskua, joten se 80-90g olis varmaan hyvä koeannos. Mä muuten olen ottanut ummetuksen estämiseksi sitä atkinsin suosittelemaa psylliumin kuorta, apteekissa V-Siblinin nimellä. Siinä ei kerrota, onko siinä hiilihydraattia... Mä kokeilen jättää juustoja vähemmälle ja yritän syödä niitä kasviksia. Niitähän mulla on ollu nyt tosi olemattomasti kun olen kuvitellu, että mä olen jotenkin niin kumma otus, etten kestä niitä yhtään ;) Mä olen jojoillut kaikilla mahdollisilla dieeteillä varmaa parikymmentä kertaa 15-20kg pois. Sekin on tietysti voinu pilata mun aineenvaihduntaa... Ihanaa kun jaksatte antaa ihan käytännön vinkkejä. Vaikka kirja on aika selkeä, niin kyllä siitä silti jää joitakin asioita vähän mulle epäselviksi...

ViestiLähetetty: 2011-02-15 10:44:28 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ummetukseen voi kokeilla myös neitsytkookosöljyä. Auttaa muutenkin painonpudotuksessa mukavasti kun kiihdyttää aineenvaihdutaan hieman.

ViestiLähetetty: 2011-02-18 20:19:57 
Poissa
sintti
sintti

Heippa,

täällä kans yks eka kertaa atkinsia yrittävä. Eli söin ekat pari viikkoa sen vajaa 20g hiilareita eikä ketotikuissa näkynyt kuin aavistus muutosta, aina ei sitäkään. Nyt olen pari kolme päivää vetänyt ihan nollalinjaa (niin pitkälle kuin mahdollista) hiilareitten suhteen eli päivässä tulee noin 2 g hiilareita ja nyt tikku on ihan 4-8 lukemissa!!!

Eli mulla auttoi hiilareitten nollaus, olo on hyvä eikä ole yhtään nälkä. En syö yhtään salaattia enkä vihanneksia nyt tässä kokeilussani, myös kahvimaidon hiilarit lasken. Kiloklubi.fi sivuilla on ruoka -kohdassa kätevä laskuri, ilmaista lystiä.

Yksilöllistä, kannattaa kokeilla tämmöstä radikaalimpaa vetoa ja napsia sitten monivitamiininappeja salaatin korvikkeeksi.

ViestiLähetetty: 2011-02-18 20:33:33 
Poissa
tustustuskykyinen
tustustuskykyinen

Muistelen että Visiblin on lähinnä sokeria. Törkeen makeeta se ainakin on...
Jep, "Vi-Siblin rakeet: Sakkaroosi 380 mg/g, natriumkloridi q.s. "

"Tätä en olekaan koskaan yrittänyt, joten luulen, että se ihan varmasti onnistuu!" -Peppi Pitkätossu-

ViestiLähetetty: 2011-02-24 18:15:29 
Poissa
sintti
sintti

Oi då, jätin vi-siblinin pois ja kokeilen, miten vatsa toimii ilman. Olen yrittänyt syödä proteiinia sellaisen 80 g päivässä ja hiilareita menee nyt 10-15g. Paino on vähän notkahtanut alaspäin, mutta hidasta on. Ei kuitenkaan ole suunta enää ylöspäin, joten eiköhän se tästä... Kiitos tuhannesti kaikille teille kullanarvoisista neuvoista! ;)

ViestiLähetetty: 2011-03-12 09:35:19 
Poissa
sintti
sintti

Kasvain66 kirjoitti:
Mä muuten olen ottanut ummetuksen estämiseksi sitä atkinsin suosittelemaa psylliumin kuorta, apteekissa V-Siblinin nimellä.

Mulla ainakin ummetukseen on auttanut se, että kasvisten/vihannesten hiilari määrä on se 13-15g päivässä.

ViestiLähetetty: 2011-03-15 21:43:42 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Samanlainen tilanne oli mulla koko helmikuun, omasta mielestäni söin karpisti ja olin ketoosissa, mutta paino jumitti. Tätä palstaa pläräämällä tulin siihen tulokseen, että söin liikaa proteiinia ja liigan vähän rasvaa. Protskua meni ~180-200g päivässä ja rasvaa ~100-150g, nyt suhde on 170-190 rasvaa /100-120 protskua ja paino lähti laskuun taas. Lisäksi laitoin juustot ja alkoholin kokonaan pannaan sekä vähensin radikaalisti maitotuotteita ja kahvia. Tällä yhdistelmällä sain jumin purettua.

Painoa on nyt 93kg, 8 kg vuoden alusta alas, aktiivista liikuntaa päivittäin salilla yms ja tuo protskumäärä näyttäs sopivan mulle - perusteena on kehon rasvattomaan painoon perustuva proteiinimäärä kerrottuna 1,5-1,8:lla, jonka pitäisi mahdollistaa puntin nostelu ja lihasmassan säilyttäminen. Protskujen laskemiseen käytän nimenomaan tuota rasvatonta painoa enkä tavoitepainoa, koska tavoitepainossahan on vielä (yleensä...) rasvaa mukana ja ei rasvakudos tarvitse proteiinia vaan kyytiä. En tiedä kuinka kerettiläinen ajattelutapa tämä on, mutta näin sen itselleni järkeilin.

8kg mentävänä tavoitteeseen ja aikaa kesään on vielä hyvin.

Painonnostoa ja painon laskua.

ViestiLähetetty: 2011-03-15 21:52:12 
Poissa
nörttikarppi
nörttikarppi

Liikaprode ja maitotuotteet pahentavat tota ummetusta. Mulla ei paino laske jos ei ole prodet ihan minimissä (toiset karppikirjat ehdottavat vähän pienempiäkin prodeannoksia kuin mitä Atkins; toi on tosi yksilöllistä että mikä prodemäärä toimii ja ei, prodetyypeistä puhumattakaan--naisilla tuo proderaja voi tulla aika nopeastikin vastaan kun mennään sen normipaino-nykypaino grammoina-haarukan ulkopuolelle). Ja riittävä rasva ja vesi auttavat sen suolen toiminnan kanssa, mutta siihen voi mennä kuukausi, pari ennen kuin suoli tottuu. Joten ei kannata vielä hätääntyä. :D

Ja muistutettakoon vielä sen verran että Ketostixien värin ei tarvitse olla tummanpunainen; se pinkkikin riittää. Se väri voi hyvinkin olla haaleaa jos on juonut tarpeeksi ja tumma väri voi olla merkki siitä että ei ole saanut tarpeeksi vettä. Ja osa niistä ketoneista tulee siitä syödystä rasvasta eikä persrasvasta, joten se tikku ei kerro kaikkea. Kunhan pysyy edes jonkin verran punertavana niin se jo kertoo että ollaan rasvapolttoisia ja se on hvyä juttu se :D

Riekon nyrkkisääntöjä ketoilijoille, kliks

ViestiLähetetty: 2011-03-17 17:23:52 
Poissa
sintti
sintti

Olen sovellellut kaikkien teidän neuvoja ja pääsinkin taas hyvään vahtiin. Paino on nyt pudonnut 103,5:een eli 12 kiloa on poissa. Posket on vähän kaventunu, jalat vähän enemmän, mutta vatsa se vaan terhakkaasti pömpöttää. On niin huono kunto, etten jaksa vielä isommin lenkkeillä... Mutta ehkä se tästä. Mä en syö vieläkään kuin puolet tuosta sallitusta hiilarimäärästä... Mä en muutenkaan ole kovin hyvä laskemaan, ja mulle on vieläkin vähän epäselvä se rasvan ja proteiinin suhde. Kumpaa siis pitää olla enemmän ja mikä se suhde olisi? Lasketaanko kokonaiskalorimäärä siis rasvagramma * 9 ja proteiinigramma * 4. Jollain amerikkalaisella sivulla näin sellaisen, mutta ku en ossoo tuota enklantia niin piti yrittää päätellä suurin osa... Teidän ohjeet on kyllä olleet käytännöllisempiä kuin kirjasta luetut :D Leikki jatkuu suurin odotuksin...

ViestiLähetetty: 2011-03-17 18:09:57 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Joo, noin se suurinpiirtein menee. Rasvagramma on 9 kcal ja protu ja hiilarit 4 kcal per gramma. Tsemppiä :)

"Remembering you are going to die is the best way I know to avoid the trap of thinking you have
something to lose. You are already naked. There is no reason not to follow your heart."

ViestiLähetetty: 2011-06-06 14:48:05 
Poissa
sintti
sintti

Alussa minulla lähti noin 6kg painoa, suurin osa varmaan nestettä. Sitten se kipusi takas 3kg ylöspäin ja jumi pitkään tuossa. Oli koko ajan nälkä; söin liikaa prodea ja liian vähän rasvaa. Lisäämällä rasvaa ja vähentämällä protskuja sain homman taas toimimaan kunnes taas alkoi jumimaan. Nyt söin liikaa rasvaa. Jätin parta äijän pois, kerman kahvista, vähensin majoneesia ja johan läks paino tippumaan. Kerma on pahin kun sitä tulee laitettua älyttömästi kahviin ja ihan himottaa koko ajan kermakahvi :oops: Parta äijä on minulle myös ongelmallinen kun sitä tulee syötyä se puolipurkkia kerrasta. Nyt kahvia tulee juotua mustana vähemmän.

ViestiLähetetty: 2011-06-06 15:32:52 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Mä en kyl saanu tota atkinsin kirjasta mitään irti ja oon tyytyväinen etten sitä menny ostaa, kaikki vinkit ja tiedon oon täältä sivulta saanu ja painoa lähteny 30kg n 5kk aikana:) eli suuri kiitos kaikille vinkkien ja ohjeiden antajille, kokeilemalla olen saanu löydettyä itselleni parhaan tavan karpata ja laihtua, menihän siihen aikaa, mut nyt se oma tapa on löytyny:) ajattelin tässä lisätä tonne ennen ja jälkeen kuva osioon tässä kohta kuvat niin vähän saa osviittaa:)

ViestiLähetetty: 2011-07-07 00:21:03 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

snowgrouse kirjoitti:
Ja muistutettakoon vielä sen verran että Ketostixien värin ei tarvitse olla tummanpunainen; se pinkkikin riittää. Se väri voi hyvinkin olla haaleaa jos on juonut tarpeeksi ja tumma väri voi olla merkki siitä että ei ole saanut tarpeeksi vettä. Ja osa niistä ketoneista tulee siitä syödystä rasvasta eikä persrasvasta, joten se tikku ei kerro kaikkea. Kunhan pysyy edes jonkin verran punertavana niin se jo kertoo että ollaan rasvapolttoisia ja se on hvyä juttu se :D

Mistä tällaisia tikkuja saa?

Olisi hienoa tutkia ihan "tieteellisesti" missä mennään ketoosin suhteen, jos tuo on helppoa. Nyt asia on vain todellisuudessa testattua, että jos syö vain lihaa pari päivää, niin aika nopeasti ketoosi paukahtaa päälle... tai sitten vaan luulen. Pissa haisee vahvemmalta ja nälkä katoaa kokonaan toisena päivänä.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 23 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00