karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-27 21:04:18

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 19 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2006-04-26 19:28:53 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2006-03-02 18:42:42
Viestit: 117
Saattaa olla, että vastaus viipyy, kun eihän täällä paljon kukaan käy kuin testaamassa, mutta:

Miksi joskus toisen tekstin lainaaminen onnistuu ja joskus taas ei?
Välillä on vain se quote ja teksti perässä, välillä tulee selvällä suomella alkuperäisen kirjoittaja ja lainaus eriväriselle pohjalle. Missä vika?

Jos nyt joku katselee tätä osiota muutenkin kuin testimielessä niin voisiko saada neuvoja. Vai mihin tämä olisi pitänyt laittaa?


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-04-26 19:44:15 
Poissa
kakarakarppi
kakarakarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-09-14 16:13:08
Viestit: 2074
no se voi johtua siitä, että se quote teksti on vajaavainen

eli siinä pitäisi olla [quote="tähän lainatun nimimerkki" ] ilman noita välejä siis ja loppuun sitten [/quote ] taas ilman välimerkkejä

_________________
(kato addikti on addikti, vaikka voissa paistais)
Muutoksen kesä!
iHerbistä ensitilaajalle alea 5$ koodilla KAJ788


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2006-04-26 19:49:03 
Poissa
ylläpitokarppi
ylläpitokarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-10-27 10:00:44
Viestit: 5088
Iida ehtikin ensin... vastaan silti, kun kerran jo kirjoitin:

sole kirjoitti:
Miksi joskus toisen tekstin lainaaminen onnistuu ja joskus taas ei?
Välillä on vain se quote ja teksti perässä, välillä tulee selvällä suomella alkuperäisen kirjoittaja ja lainaus eriväriselle pohjalle. Missä vika?


Lainaus onnistuu helpoiten painamalla lainattavan viestin kohdalla lainaa-nappia. Silloin quote-tagit tulevat automaattisesti oikein.

Yleensä ei kuitenkaan kannata lainata alkuperäistä viestiä kokonaan, vaan vain se pätkä, johon vastauksensa kohdistaa. Täytyy siis poistaa lainauksesta. Vika tulee tässä yhteydessä, sillä jotkut poistavat epähuomiossa osan quote-tageistakin, jolloin foorumisofta ei näytä lainauksia oikein.

Lainaushan siis tapahtuu käyttämällä quote-tageja näin:
Koodi:
[quote="sole"]Missä vika?[/quote]

Ja se näkyy näin:
sole kirjoitti:
Missä vika?

_________________
Hyväkarppaava harrastelija.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2006-04-26 20:12:40 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2006-03-02 18:42:42
Viestit: 117
[quote="chiman"]
[Lainaus onnistuu helpoiten painamalla lainattavan viestin kohdalla lainaa-nappia. Silloin quote-tagit tulevat automaattisesti oikein.

Yleensä ei kuitenkaan kannata lainata alkuperäistä viestiä kokonaan, vaan vain se pätkä, johon vastauksensa kohdistaa. Täytyy siis poistaa lainauksesta. Vika tulee tässä yhteydessä, sillä jotkut poistavat epähuomiossa osan quote-tageistakin, jolloin foorumisofta ei näytä lainauksia oikein.

Lainaushan siis tapahtuu käyttämällä quote-tageja näin:
[code][quote="sole"]Missä vika?[/quote][/code]
Ja se näkyy näin:
[quote="sole"]Missä vika?[/quote][/quote]

Näin olen tehnyt. Tulos yllä oleva.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2006-04-26 20:16:42 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2006-03-02 18:42:42
Viestit: 117
[quote="chiman"]Lainaus onnistuu helpoiten painamalla lainattavan viestin kohdalla lainaa-nappia. Silloin quote-tagit tulevat automaattisesti oikein.

Lainaushan siis tapahtuu käyttämällä quote-tageja näin:
[code][quote="sole"]Missä vika?[/quote][/code]
Ja se näkyy näin:
[quote="sole"]Missä vika?[quote]

Henkimaailman asioita.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-04-26 20:26:22 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2006-03-02 18:42:42
Viestit: 117
[quote="iida"]no se voi johtua siitä, että se quote teksti on vajaavainen

eli siinä pitäisi olla [quote="tähän lainatun nimimerkki" ] ilman noita välejä siis ja loppuun sitten [/quote ] taas ilman välimerkkejä[/quote]

Olen mä ennen osannut painaa lainaa-nappia ja lainaus on onnistunut. Nyt ei millään. Onko mulla ehkä väärä sormi käytössä, kun painan napista?


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-04-26 20:32:34 
Poissa
ylläpitokarppi
ylläpitokarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-10-27 10:00:44
Viestit: 5088
Sulla on rastitettuna "Älä salli BBCode muotoiluja tässä viestissä". Se estää noiden tagien käsittelyn. Jos et rastita sitä joka viestissä erikseen, tarkista foorumiasetuksesi ruudun yläreunan linkistä.

_________________
Hyväkarppaava harrastelija.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-04-26 20:33:02 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2006-03-02 18:42:42
Viestit: 117
Tossa nyt noita testauksia. Aina vaan tulee nää quotet eikä oikeella tavalla. Kävin tuolla foorumissa kattomassa vielä, olenko ehkä nähnyt unta eli enkö ole lainannut oikein. Oli siellä oikein.

Mikä tässä nyt mättää?


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-04-26 20:35:34 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2006-03-02 18:42:42
Viestit: 117
chiman kirjoitti:
Sulla on rastitettuna "Älä salli BBCode muotoiluja tässä viestissä". Se estää noiden tagien käsittelyn. Jos et rastita sitä joka viestissä erikseen, tarkista foorumiasetuksesi ruudun yläreunan linkistä.


Katotaas nyt.
Joo. Toimii.
Kiitos.
Tuki jo ihan pöpi olo.
Nyt siis todistettavasti terveen kirjoissa.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-07-19 09:55:31 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-04-27 16:05:40
Viestit: 178
sole kirjoitti:
chiman kirjoitti:
Sulla on rastitettuna "Älä salli BBCode muotoiluja tässä viestissä". Se estää noiden tagien käsittelyn. Jos et rastita sitä joka viestissä erikseen, tarkista foorumiasetuksesi ruudun yläreunan linkistä.


Katotaas nyt.
Joo. Toimii.
Kiitos.
Tuki jo ihan pöpi olo.
Nyt siis todistettavasti terveen kirjoissa.

yrtitän lainata


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-07-22 19:17:48 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-04-27 16:05:40
Viestit: 178
sole kirjoitti:
Tossa nyt noita testauksia.

kokeillaan taas


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-07-22 19:18:50 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-04-27 16:05:40
Viestit: 178
kokeillaan taas[/quote]
no nyt


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-07-22 19:31:10 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-01-30 07:30:39
Viestit: 690
lillihilla kirjoitti:
kokeillaan taas[ /quote]
no nyt


Tuun häiriköimään sun testejäs :)

Eli sä oot poistanut tuolta alusta sen quoten, sen takia ei näy oikein

Kun jätät sen quoten sinne, eli siis tagin: [ quote="se ja se nick" ] ja sitten tuon lopun minkä jätitkin, eli [ /quote ], niin siinä välissä oleva teksti tulee näkyviin lainattuna, eli esim tuo sinun tekstisi:

lillihilla kirjoitti:
lillihilla kirjoitti:
kokeillaan taas

no nyt


Toi saattaa olla vähän hankalaa varsinkin sillon kun tekstissä on monia eri lainauksia mutta kyllä sen nopeasti oppii lukemaan mitä voi poistaa :)

_________________
Karppaus alkanut 21.02.06 (ja uudelleen 09.09.09)


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-07-22 20:21:29 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-04-27 16:05:40
Viestit: 178
ok.kiitti :lol:


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-12-23 12:43:16 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-03-04 08:09:56
Viestit: 939
Lainaa:
=lillihilla ok.kiitti



muokataan...uusi yritys

Lainaa:
="lillihilla" ok.kiitti


Miksi en saa tuota nimea ylös tummansiniseen osaan?


iida kirjoitti:
eli siinä pitäisi olla [quote="tähän lainatun nimimerkki" ] ilman noita välejä siis ja loppuun sitten [/quote ] taas ilman välimerkkejä [/quote]


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re:
ViestiLähetetty: 2010-07-12 15:17:43 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2004-07-05 13:35:04
Viestit: 225
sole kirjoitti:
chiman kirjoitti:
Sulla on rastitettuna "Älä salli BBCode muotoiluja tässä viestissä". Se estää noiden tagien käsittelyn. Jos et rastita sitä joka viestissä erikseen, tarkista foorumiasetuksesi ruudun yläreunan linkistä.


Katotaas nyt.
Joo. Toimii.
Kiitos.
Tuki jo ihan pöpi olo.
Nyt siis todistettavasti terveen kirjoissa.

_________________
Mukana Karpeissa noin 1.12.2003 alkaen
Elämäntapana myös päihteettömyys ja AA
http://aatieto.info/linkit.html

1.6.2010 alkaen http://www.foorumi.info/hiilaritietoiset/


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-07-12 15:19:36 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2004-07-05 13:35:04
Viestit: 225
sole kirjoitti:
Saattaa olla, että vastaus viipyy, kun eihän täällä paljon kukaan käy kuin testaamassa, mutta:

Miksi joskus toisen tekstin lainaaminen onnistuu ja joskus taas ei?
Välillä on vain se quote ja teksti perässä, välillä tulee selvällä suomella alkuperäisen kirjoittaja ja lainaus eriväriselle pohjalle. Missä vika?

Jos nyt joku katselee tätä osiota muutenkin kuin testimielessä niin voisiko saada neuvoja. Vai mihin tämä olisi pitänyt laittaa?


Oma lisäys

_________________
Mukana Karpeissa noin 1.12.2003 alkaen
Elämäntapana myös päihteettömyys ja AA
http://aatieto.info/linkit.html

1.6.2010 alkaen http://www.foorumi.info/hiilaritietoiset/


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re:
ViestiLähetetty: 2010-07-12 15:21:50 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2004-07-05 13:35:04
Viestit: 225
chiman kirjoitti:
Sulla on rastitettuna "Älä salli BBCode muotoiluja tässä viestissä". Se estää noiden tagien käsittelyn. Jos et rastita sitä joka viestissä erikseen, tarkista foorumiasetuksesi ruudun yläreunan linkistä.


Kokeilua mummukoulutusta

_________________
Mukana Karpeissa noin 1.12.2003 alkaen
Elämäntapana myös päihteettömyys ja AA
http://aatieto.info/linkit.html

1.6.2010 alkaen http://www.foorumi.info/hiilaritietoiset/


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-07-12 15:54:05 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2004-07-05 13:35:04
Viestit: 225
sole kirjoitti:
Saattaa olla, että vastaus viipyy, kun eihän täällä paljon kukaan käy kuin testaamassa, mutta:

Miksi joskus toisen tekstin lainaaminen onnistuu ja joskus taas ei?
Välillä on vain se quote ja teksti perässä, välillä tulee selvällä suomella alkuperäisen kirjoittaja ja lainaus eriväriselle pohjalle. Missä vika?

Jos nyt joku katselee tätä osiota muutenkin kuin testimielessä niin voisiko saada neuvoja. Vai mihin tämä olisi pitänyt laittaa?



Nyt on entrattu. Mantelikiihkoilija

_________________
Mukana Karpeissa noin 1.12.2003 alkaen
Elämäntapana myös päihteettömyys ja AA
http://aatieto.info/linkit.html

1.6.2010 alkaen http://www.foorumi.info/hiilaritietoiset/


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 19 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)