karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-29 07:32:56

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 25 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2011-12-29 14:55:21 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-06-28 20:05:29
Viestit: 382
Paikkakunta: Helsinki
^ Toi kukkakaalisalaatti on kyllä huippuhyvä!

Mun tyypillinen "väsyttää/kiire/ei jaksa kokata" -päivän ruoka on seuraavanlainen:

Pakkasesta vihanneksia (yleensä parsakaalia, kukkakaalia tai broccoli-mixiä) öljyn/voin kanssa wokkipannuun. Paistellaan sopivan rapsakaksi ja maustetaan fiiliksen mukaan. Lykätään vihannekset pannun reunoille ja rikotaan keskelle pari kananmunaa. Rikotaan munien rakenne ja sekoitetaan vihanneksiin. Lopuksi vielä sekaan jotain juustoa, esim. emmental-raastetta tai auraa.

Simppeliä, hyvää ja makrojen suhdekin kohdillaan. :)

_________________
Kuva

www.iHerb.com alekoodilla IHA397 jopa 10$ alennus ensimmäisestä tilauksesta


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-12-30 02:15:35 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-08-20 19:57:14
Viestit: 346
Revin ruukusta tuoreyrtit salaattipohjaksi, mukaan kaappitilanteesta riippuen ituja, hapatteita, oliiveja, siemeniä, avokadoa, aurinkokuivattua tomaattia, raakajuustoa, mahdollisia jämiä kylmiöstä. Etikkaa/ sitruunaa, suolaa, mustapippuria/ cayennea ja öljyä tai pestoa. Jos löytyy ja jaksaa pilkkoa ni sipuleita, tomaattia, paprikaa, kurkkua, varsiselleriä, fenkolia jne.

Tai edellisiltana pataan luita ja mausteyrttejä, katajanmarjaa ja jotain risuja. Miedolla lämmöllä seuraavan päivän nälkään asti. Kruunataan keltuaisella, vihanneksilla tai pestolla tai.

_________________
höpöttää


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-02-09 13:18:01 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2010-09-21 10:48:09
Viestit: 41
Mä tein eilen pika-soppaa:
3 pussia keittojuureksia,(ilman pottuja olevia) ja veden ja juuresten sekaan heitin sopivasti pakaste-soijarouhetta (Hälsans kök soijamureke) joka on mun herkkuani. Lisuriksi tietenkin mausteita ja voita. Kuka tahtoo, voi lisätä kermaa ja tai koskenlaskijaa. Tuli tosi hyvää keittoa, kuin aikanaan 18v sitten jauhelihasoppaa oisi syönyt. Olen itse kyllästynyt jo kukka-ja parsakaaliin joten vaihtelu virkistää:)


Välistä teen myös karppipitsaa johon lisään tonnoa,(-ei kuulu kyl kasvisvalioon eikä tiukoille maitotuoteet) aurajuustoa, paprikaa purkista,(-etikan maku tulee kivasti),kapriksia, ananasta joskus, ja Hälsans kökin soijakinkkua josta voi tehdä myös "kinkkumuusia" tai keittoa tai paistaa vähän munien kera aamupalaksi. Tosi hyvää tulee!
Psylliumia laitan enemmän kuin ohjeessa ja leikkaan pitsan sitten saksilla annospaloiksi leivinpaperin jäädessä alle . Helppo pakastaakkin jos tekee isot annokset.

Ohje pohjaan: http://karppaus.info/resepti/resepti.php?id=1275 itse käytän luomupiimää tai partajogua


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-02-12 16:23:18 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-06-02 06:28:57
Viestit: 4876
Möö kirjoitti:
Olen itse kyllästynyt jo kukka-ja parsakaaliin joten vaihtelu virkistää:)

Mitenkä menee tuota vihreää, salaatin tai lehtien muodossa?

_________________
Mukana yli 18 vuotta.
Minun ennen ja jälkeen kuvat.
HH on aika vähissä, keltuaista, lihaa, kalaa ja lampaan juustoa. Olen öljytön ja en syö viljaa, pähkinöitä, hedelmiä ja vihanneksia. C:tä otan vielä purkista.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-02-23 08:57:35 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2010-09-21 10:48:09
Viestit: 41
Mulla ei vatsa kestä lainkaan raakana mitään, joten keitän paistan haudutan kaikki kasvikset mitä syön.

Tälle vkolle pistin wokkivihannekset kattilaan ja täyskypsennyksen jälkeen tein niistä muusia. Hyvää vaihtelua sekin,-melkein mistä vaan sekotuksista voi tehdä muusia näköjänsä:)


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 25 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)