En nyt tiedä mihin osioon tämän kirjoitan, joten laitan nyt vaikka tänne Vonkaleiden puolelle kun vonkale kuitenkin olen
Ongelmana on pakaralihaksen katoaminen noin vuosi sitten.
Laihdutin tällöin Keventäjien ohjeiden mukaisesti 17 kg. En tarkkaillut tarpeeksi ruokaympyrää, vaan pidin ainoastaan kalorimäärän annetussa n. 1200-1400 kcal (eli kituutin). Tämän jälkeen sain itselleni todella ikävän vaivan, kipeän häntäluun. Syytä tähän ei löytynyt röngten- eikä magneettikuvista, enkä ollut kaatunut tms. Tulehdus/kipu lääkkeitä syönyt siitä lähtien, jotta pystyn jotenkuten istumaan (erillisellä istuimella).
Nyt vihdoin omt-fysioterapeutti löysi tähän syyn, kun kävi koko naisen päästä varpaisiin läpi. Vasen pakaralihas on melkein kokonaan kadonnut?!??!?!? Oikealla on, mutta ei mitään huippumäärää. Siis tällä ahterilla sanotaan, ettei ole pakaroita!

Läski ei siis pehmennä tarpeeksi, vaan pitäisi olla lihasta.
Kun sitten mietimme, mitä vuosi sitten käynyt, niin ei voi muuta olla kuin että olen syönyt väärällä tavalla laihdutuksen yhteydessä ja laihtuminen tapahtunut suurelta osin lihasmassasta (pakarasta

)
Nyt minua on alkanut arveluttamaan tämän karppauksen yhteydessä proteiinin saanti. Minun rajat on 66-99 g, mutta käsittääkseni olisi hyvä olla aika alarajoissa tässä vaiheessa. Käytännössä on mennyt aina yli, yleensä yli sadan.
Mutta saanko sitten protskua tarpeeksi lihasmassan palauttamiseksi? Vai pitäisikö minun yrittää pitää ne noin alhaalla?! Mitä mieltä olette?Ja tietysti kaiken kruunaa pakarajumppa