karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-08-25 11:05:04

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 25 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2011-02-04 12:38:12 
Poissa
sintti
sintti

Otetaanpa se seuraavaksi kehiin, mä vielä viikon vedän tällä mallilla ja täytyy sitten pistää uudet kujeet kokeiluun :roll:

ViestiLähetetty: 2011-02-19 11:28:03 
Poissa
RV-Golfkarppi
RV-Golfkarppi

Janerock, mitse menee?
Yritä välttää puntaria. Kerran vko voit olla utelias :wink:
Käy puntarilla herättyäsi, aamutoimien jälkeen. Silloin on samat "olosuhteet".
Tuollaiset kilon heitot voi johtua siitä että punitukseen menet täydellä vatsalla.
Aikoinaan kun pelasin lätkää molarina niin paino heitteli aika rajusti.
Esimerkiksi kotoa lähtiessä punnitsin itseni.
Treenit 1½ tuntia, join 2 litraa vettä treenin aikana ja litran viel treenin jälkeen ja kun tulin kotiin olin 4 kg kevyempi. Silloin en toisn tiennyt karppauksesta mitään ja kroppa täynnä hh sitomassa nesteitä.
Hikistä hommaa nääs tuo tolppien välissä "seisominen". Pointti on se että yön aikana saattaa lähteä kilokin painosta, ainakin mun kokoisella valaalla joten normaalia tuo painon heittely.
Olen myös huomannut, kun unihäiriöistä olen kärsinyt, että kun harvoin saan nukuttua sellaisen 7 tuntia, painoa putoaa reilusti. Sitten kun heräilen yön aikana usein niin eipäs putoakaan samalla lailla :shock:
Nyt on kk takana karppausta ja nukun aika hyvin. Usein olen nukkunt tuon 7 h ja sen on minulta todella hyvin.
paino on pudonnut 5 kg ja senttejä lähtenyt mahan ympääriltä 4.
Tuo unettomuus ja stressi kun lisäävät jotain hormoonia, olikos kortisoli, joka estää laihtumista ja sen takia stressiä pitää välttää. Puntarilla hyppiminen ja pettyminen lisää srtessiä. Sen muistan hyvin parin vuoden takaa :(
Jonkun verran olen googlannu tuosta aiheesta ja monessa paikassa tuosta nukkuminen/lihoaminen on kerrottu. Siitä taisi tulla kaksiosainen ohjelmakin tvstä.
Muistaakseni uniapneasta kärsivä leidi oli joutumassa sydänleikkauskeen mutta kun sai cpap maskin ja laihtui niin leikkaus ei ollut enään tarpeellinen. Hän kun alkoi nukkumaan.
Siinä joitain syitä jumiin, mistä olen kuullut.
Kerrro miten on menny :)

ViestiLähetetty: 2011-02-20 02:45:21 
Poissa
nörttikarppi
nörttikarppi

Janerock kirjoitti:
Suomeks vituttaa.. johtuu varmaan kun tykkään 3x viikossa punttistreeniä tehdä.. mut haluis ton painonkin vielä tippuvan! On kuitenki parikymmentä kiloa vielä ylipainoa :cry:

Tuo määrä treenausta 20 kg ylipanolla voi sekin hidastaa meininkiä ylirasituksen takia jos vedät hirmu rankkaa settiä. :-k En nyt sano että tuo olisi välttämättä se syy, mutta liika liikunta jarruttaa ainakin mulla vaikka kuinka vetäisin reilusti kaloreita kompensoidakseni...

Riekon nyrkkisääntöjä ketoilijoille, kliks

ViestiLähetetty: 2011-02-22 11:12:20 
Poissa
sintti
sintti

Perskutarallaa, ei paskastikkaan :) (anteeksi huono kielenkäyttö, mutta todettakoon että tuon voi lukee ihan ilon hihkasuna)
Kyllä se paino liikkuu! Nyt kun kattoo 5 viimesen viikon tahtia niin puol kg/vko lähteny, ihan hyvin mielestäni kun karppausta jo takana 7kk! Ja todellakin nyt oon ollu kyttäämättäki sitä puntaria, eli käyn vaan punnituspäivänä ja juu- aina aamulla, aamu"toimien" jälkeen, en oo iltapainoo uskaltanu kattookkaan ku pelkään että sieltä pompsahtaa ne kaikki kadotetut 15kg takas :D no ei sentäs..
Sama mitä nyt oon jättäny tekemättä on se punttistreeni, kun tulla pamahti tuossa erokin sit kaiken muun mahtavuuden lisäksi niin oon vaan ajatellu et nyt noup. liialliselle liikunnanrehkinnälle, peruslenkkiä koiran kans kunhan pakkaset hellittää, oman elämän opettelua, uuden asunnon ettimistä, syön hyvin ja nautinnolla ja yritän parhaani mukaan nauttia kaikista oljenkorsista mitä elämä ojentelee. Oon tutustunu kookosöljyynkin nyt paremmin, ja yllättynyt sen monipuolisuudesta! Siis sehän käy ihan kaikkeen! Koomista sekin, että kun ensimmäiset tavarat entisestä asunnosta otin mukaan (sellaisen kahden yön ensiapu-pakkauksen) siihen kuului jäätelökone, kookosöljy, alkkarit, sukat ja hammasharja.. =D> näillä mennään!

ViestiLähetetty: 2011-02-22 11:13:55 
Poissa
valkosipulikarppi
valkosipulikarppi

Janerock kirjoitti:
Koomista sekin, että kun ensimmäiset tavarat entisestä asunnosta otin mukaan (sellaisen kahden yön ensiapu-pakkauksen) siihen kuului jäätelökone, kookosöljy, alkkarit, sukat ja hammasharja.. =D> näillä mennään!

Ihana! :smt043 Paljon tsemppiä eron jälkeiseen elämään, ja hienoa kuulla, että painoa lähtee.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 25 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2

Kaikki ajat ovat UTC+02:00