Janerock, mitse menee?
Yritä välttää puntaria. Kerran vko voit olla utelias
Käy puntarilla herättyäsi, aamutoimien jälkeen. Silloin on samat "olosuhteet".
Tuollaiset kilon heitot voi johtua siitä että punitukseen menet täydellä vatsalla.
Aikoinaan kun pelasin lätkää molarina niin paino heitteli aika rajusti.
Esimerkiksi kotoa lähtiessä punnitsin itseni.
Treenit 1½ tuntia, join 2 litraa vettä treenin aikana ja litran viel treenin jälkeen ja kun tulin kotiin olin 4 kg kevyempi. Silloin en toisn tiennyt karppauksesta mitään ja kroppa täynnä hh sitomassa nesteitä.
Hikistä hommaa nääs tuo tolppien välissä "seisominen". Pointti on se että yön aikana saattaa lähteä kilokin painosta, ainakin mun kokoisella valaalla joten normaalia tuo painon heittely.
Olen myös huomannut, kun unihäiriöistä olen kärsinyt, että kun harvoin saan nukuttua sellaisen 7 tuntia, painoa putoaa reilusti. Sitten kun heräilen yön aikana usein niin eipäs putoakaan samalla lailla
Nyt on kk takana karppausta ja nukun aika hyvin. Usein olen nukkunt tuon 7 h ja sen on minulta todella hyvin.
paino on pudonnut 5 kg ja senttejä lähtenyt mahan ympääriltä 4.
Tuo unettomuus ja stressi kun lisäävät jotain hormoonia, olikos kortisoli, joka estää laihtumista ja sen takia stressiä pitää välttää. Puntarilla hyppiminen ja pettyminen lisää srtessiä. Sen muistan hyvin parin vuoden takaa

Jonkun verran olen googlannu tuosta aiheesta ja monessa paikassa tuosta nukkuminen/lihoaminen on kerrottu. Siitä taisi tulla kaksiosainen ohjelmakin tvstä.
Muistaakseni uniapneasta kärsivä leidi oli joutumassa sydänleikkauskeen mutta kun sai cpap maskin ja laihtui niin leikkaus ei ollut enään tarpeellinen. Hän kun alkoi nukkumaan.
Siinä joitain syitä jumiin, mistä olen kuullut.
Kerrro miten on menny