Minä olen 25-vuotias ja pituutta löytyy 171 cm. Karppaamaan aloitin suunnilleen vuoden 2011 syyskuun alussa. Silloin siis jäivät pääruuista pois peruna, riisi, pasta, viljat ja sokeri. Noin niin kuin kertaheitolla ja yllättävän kevyesti se sujui. Ainut mikä tökki, oli tietenkin tällä herkkuaddiktilla ja tunnesyöjällä ne herkut. Vaikka ruokavalio muuten oli karppi, niin herkkuja meni silti noin pari kertaa viikossa.
Aikavälillä syyskuun alku- joulukuun 18. päivä, eli vähän alle 4 kk, onnistuin tuolloin pudottamaan 7 kiloa. Sitten tulikin joulu ja siitä alkoi paha putki herkkujen suhteen. Pääruuat (aamupalat, lounaat ja iltapalat) oli koko ajan karppeja, mutta herkkuja tuli syötyä niin usein, että kaikki pudotettu tuli takaisin ja vielä kilo päälle.
Sitten minä aattelin, että saakeli, nyt loppu. Niinpä päätin ihan kunnolla ja tosissani, että nyt lähtee nää läskit. Paino oli jo tuossa vaiheessa 106, kun se suurimman osan aikuisiästäni on vaihdellut välillä 92-98. 12 viikkoa tulee tätä uutta pyristystä täyteen tän viikon lopulla ja tällä hetkellä tulos on -9 kiloa. Mulla paino tippuu karppaamalla hurjaa vauhtia, jos pysyn vaan erossa herkuista. Tällä hetkellä en tuosta johtuen edes laske mitään kaloreita tai makroja, katson vaan, että syömäni ruuat ovat karppilaatua ja että herkkuja tulis mahdollisimman vähän.
Tässä kunnon rytistyksessä mua on auttanut todella paljon se, että aloin pitää asiasta blogia. Listaan sinne kaikki liikuntani ja kaikki syömäni ruuat ja olen kertonut siitä monille ystävilleni, perheelleni ja sukulaisilleni. Niinpä, kun tiedän edellämainittujen seuraavan blogia, ei pääse tulemaan tilannetta, että kehtaisi lopettaa

Tän noin 10 vuoden laihdutushistorian kanssa, kun tilanne on aina ollut se, että vaikka ois ollut hienosti edennyt laihdutus, niin jossain vaiheessa mä en vaan jaksanut jatkaa. Tosin tällä kertaahan mä tietoisesti opettelen uutta ja siis pysyvää elämäntapaa, joten nyt ei ole näkyvissä mitään hetkeä milloin tää loppuisi.
Normaalipainon yläraja on mulla 72 kiloa, se on ensimmäinen tavoitteeni, mutta olis kiva saada paino sinne 65 kiloon, mikä olis painoindeksissä aikalailla tasan normaalipainon puolivälissä. Mutta loppupuolella luotan sitten enemmän peiliin.