karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-11 02:38:24

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 11 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2013-01-14 16:42:51 
Poissa
sintti
sintti

Uusi vuosi uudet kujeet...

Taustaa:
Ikä: 24, Paino: 145kg, BMI: onko näin isoja lukuja? Tavoite: 100kg (joku päivä vielä)

Olen ollut pienestä asti aina hieman ylipainoinen, mutta urheilua tuli harrastettua aina ylä-asteelle asti. Sen jälkeen kävi jotain ja urheilu alkoi pikkuhiljaa loppua ja paino nousta. Viimeinen naula arkkuun taisi olla perhetradegia jonka jälkeen olin hyvinkin passiivinen useamman vuoden ajan.

Viimeisen parin vuoden aikana elämäni on alkanut olemaan huomattavasti aktiivisempaa, mutta liikunta ei ole tullut takaisin kuvioihin jokseenkin sitä syystä että kunto ei enään riitä :)

Painon pudotus on ollut monesti mielessä, mutta se on sitten tahtonut unohtua viikon - pari jälkeen. Taas jälleen se tuli mieleen, aloin aktiivisemmin lukemaan tätä ja muita foorumeita sekä teidän tuloksia joka sai minut innostumaan. Sitten vielä se 3 minuutin video joka sai motivoitumaan entistä enemmän

http://www.ted.com/talks/matt_cutts_try ... _days.html

joten päätin itsekkin kokeilla jotain uutta 30 päivän ajan.

Mitä muutin päivärutiineissa?

Aamu
Aloin syömään aamupalan ennen töihin lähtöä. Ei edes montaa päivää kun huomasin, ettei lounaalla ollut yhtään niin iso nälkä ja paljon pienempi ateria riitti.

Päivä
Omat eväät mukaan töihin. Lounaalla tuli käytyä milloin missäkin epäterveellisemmässä paikassa.

Ilta
Joka päivä teen noin 30min kestävän aerobisen ja lihaskuntoa sisältävän treenin. Nyt kun lounaalla ei tule syötyä niin paljon niin päivällinenkin maistuu oikeaan aikaan eikä ennen nukkumaan menoa.

Ja tosiaan, ruokavalio muuttui karpiksi :)

Fiilikset
Tänään 14.1. on menossa kuudes päivä uutta elämää, ja tunnelmat ovat hyvät! Olen paljon pirteämpi, töissä ei ala iltapäivästä väsyttää ja ajatuskin kulkee paremmin.

Ennen istahdin töiden jälkeen sohvalle tai koneelle mutta nyt tekee mieli liikkua! Teen tuon 30min treenin heti töistä päästyäni mutta illalla päivällisen jälkeen tulee semmoinen olo, että tekisi mieli lähteä kävelylle (ja olen pari kertaa sortunutkin mutta tämä liene annetaan anteeksi :oops:)

Uuden painon punnitsen johka 2vko tätä on takana :)

Näyttää pahasti siltä, etten malta jättää tätä tuohon 30 päivään...

ViestiLähetetty: 2013-01-14 17:32:53 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Lukea kannattaa.
Katso noista karppikaupan kirjoista, tilaa, osta kaupasta tai lainaa kirjastosta.

Atkins sanoi että anna minulle kaksi viikkoa.
Kuukausi on minusta parempi, ja kuten totesit ei ehkä jää tähän.

Hyvä jos tästä tulee elämäntapa.
Olet jo huomannut piristyneesi.
jos olet mitannut veransokereita tai verenpainetta, huomaat niissäkin muutoksen.
Parempaan...Jo tässä ajassa.

Painoakin monet ovat saaneet pois tai ei aainakaan enää lisäänny. :wink:

En se minä ollut ja siksi toiseksi se oli vahinko.

ViestiLähetetty: 2013-01-14 17:33:25 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kuuntelin tuon linkin takaa löytyvän videon.
Hyvältä kuulostaa! Tsemppiä! =D>

ViestiLähetetty: 2013-01-14 18:03:29 
Poissa
sintti
sintti

Jokin kirja on ollut tarkoituksena ostaa kun tuo paikallinen kirjasto on kiinni muutaman kuukauden. En ole vain vielä saanut päätettyä minkä kirjan, olisiko teillä hyviä ehdotuksia?

ViestiLähetetty: 2013-01-14 18:08:30 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

allwin kirjoitti:
Jokin kirja on ollut tarkoituksena ostaa kun tuo paikallinen kirjasto on kiinni muutaman kuukauden. En ole vain vielä saanut päätettyä minkä kirjan, olisiko teillä hyviä ehdotuksia?

Osta Eenfeldtin Ruokavallankumous.
Tervetuloa muuttaamaan elämää :D

ViestiLähetetty: 2013-01-14 18:29:35 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ruokavallankumosta suosittelen minäkin.
Tervetuloa ja jään seurailemaan :)

Apulanta - Routa
Päikyn tapaista

Kuva

ViestiLähetetty: 2013-01-14 18:36:48 
Poissa
sintti
sintti

Ruokavallankumous meni ostoskoriin, samalla ajattelin tilata myös karpimman keittokirjan tän sivun resepti -osion kaveriksi :)

ViestiLähetetty: 2013-01-23 13:37:34 
Poissa
sintti
sintti

Tänään tulee 14. päivä täyteen ja puntari näytti aamulla 140.7 eli jotain muutosta on tapahtunut, huomasin myös että aiemmin hyvinkin tiukka kauluspaita istui hyvin päälle! :) Liikkumisen vaihdoin ~10pv jälkeen noin 60min / 5km kävelylenkkiin, joka toi kivasti vaihtelua sisällä liikkumiseen!

En kovin tarkasti ole laskenut annoksieni HH -määriä mutta uskoisin niiden olleen pääsin alle 20g/vrk. Muutaman kerran olen lipsunut syömään ravintolassa, mutta silloinkin olen vaihtanut riisin/perunan/pastan kasviksiin joten tuskin silloinkaan hiilarit ovat kovin ylös päässeet.

Ainoa huoleni on vain kun kalorilaskurit sanovat, että vuorokaudessa kulutan mitään tekemättä reilu 3000kcal, mutta päivän ruuat sisältävät juuri ja juuri sen 1500kcal...

ViestiLähetetty: 2013-02-06 16:01:32 
Poissa
sintti
sintti

Alkaa pian olemaan ensimmäiset 30 päivää takana ja kovin on suupielet taivasta kohti :) Hiilareita / kaloreita en tällä viimeisellä puoliskolla ole niin tarkasti seurannut / kirjannut mutta siitä olen pitänyt kiinni, että joka päivä on lenkki tehty jopa huonommassakin säässä.

Loppuunkin on päässyt tulemaan muutamia päiviä jolloin lounaalla on syöty hiilareita vähän liikaakiin (kiinalaisessa susheja) ja taisi kurkusta alas mennä yksi hampurilainenkin.

Mitä sitten tein ensimmäiset 30 pv?

Ensimmäiset 10 päivää tein Jillian Michaelsin 30D Shrediä. Level 1 meni ihan ok, muutamia harjoitteita kevensin itselleni sopivaksi (punnerrukset) ja joistakin jätin painot pois. Tästä sai mukavan ja suhteellisen helpon innostuksen kuntoiluun ja päätin vaihtaa sisällä liikkumisen kävelyyn.

20 päivää ja hieman vajaa 100km takana kävelyä ja välillä hölkkää. Hölkännyt olen hyvin pieniä matkoja maksimissaan 100 - 200m ja sitten taas jatkanut kävelyä, näin olen testannut hieman niveliäni että kipeytyvätkö ja alkaako rasittaa mutta vielä ei ole mitään ilmennyt.

Paino näytti tänä aamuna 136.4kg eli yhden kilon vähemmän mitä vuosi sitten joulukuussa! Tämä kyllä taas jaksoi piristyttää ja motivoida jatkamaan, ei muuta kuin kohti seuraavaa 30 päivää...

ViestiLähetetty: 2013-02-06 16:16:15 
Poissa
sisukarppi
sisukarppi

Hienoa, hyvin on sulta tippunut paino!
Tsemppiä ja jaksamista seuravat ja sitä seuraavat ja ja ja....... 30 päivää! =D>

ViestiLähetetty: 2013-02-06 18:24:34 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kiva kuulla onnistumisistasi!

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 11 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00