karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-09 03:16:31

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 34 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Tämä loppuu nyt!
ViestiLähetetty: 2013-01-19 13:38:36 
Poissa
mutukarppi
mutukarppi

Onneks ei kaikkien tartte mahtuu samaan muottiin, tulis hiukka ahdasta :lol: Jollekin toimii joka päivä, jollekin kerta viikkoon ja se on onneks ihan fine :)

ViestiLähetetty: 2013-01-19 13:41:09 
Poissa
sintti
sintti

Mielestäni kannattaa punnita itsensä joka aamu ennen aamiaista. Jokaisen järki sanoo, ettei kilon heitosta kannata panikoida. Nesteet tulee ja menee riippuen siitä, mitä on edellisenä päivänä syönyt. Jos joka päivä käy puntarissa, niin a. oppii huomaamaan, mitkä ruuat sitoo enemmän nestettä, b. jos vaaka näyttää säännöllisesti sen kilon kaksi enemmän, niin tietää lihoneensa ja pystyy heti tekemään asialle jotain, eikä joskus useiden kilojen jälkeen ja c. Jatkuva punnitseminen motivoi ja pitää tavoitteet paremmin muistissa. Itse kävin puntarissa aikoinaan joka aamu ja pysyin hoikkana vuosia. Jostain syystä jätin punnitsemisen puoleksitoista vuotta ja kauhukseni olin lihonut 6 kiloa! Olen pitkä, joten lihomista ei helposti huomaa edes itse. Harmittaa, etten ollut käynyt puntarissa säännöllisesti. Tällaista lihomista ei olisi päässyt tapahtumaan. Nyt saan siis kärsiä tyhmyydestäni. Ei tule toistumaan tämä virhe!

Tsemppiä kovasti vaan kaikille :)

ViestiLähetetty: 2013-01-19 21:05:29 
Poissa
mutukarppi
mutukarppi

Kaikille se jokapäiväinen puntarointi ei sovi. Kyllähän jokaisen järki sanoo että se paino heittele päivien välissä. Mutta aina se järki ei oo se päällimmäinen siellä päässä. Tiedän ihmisiä joille se päivittäinen puntarointi ei vaan mielenterveyden kannalta sovi. Päivä menee pilalle siitä että paino on noussu parisataa grammaa. Sillon on paljon järkevämpää käydä vaikka kertaalleen viikossa :)

Kuten sanoin, onneks kaikkien ei tarvii mahtua samaan muottiin :)

ViestiLähetetty: 2013-01-19 22:13:56 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ja eiköhän sillä kerran viikossa punnituksellakin pääse kiinni siihen jos paino on pysyvästi noussut pari kiloa. Kerran viikossa on kuitenkin hieman eri asia kuin puolitoista vuotta punnaamatta ja sit huomaa painon nousun.

Apulanta - Routa
Päikyn tapaista

Kuva

ViestiLähetetty: 2013-01-19 22:19:52 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Jollain oli painon ylöslaitto joka aamu ja niistä laski keskiarvon joka oli sitten viikon tulos.
Tämäkin osoittaa vain sen että tapoja on monia...

En se minä ollut ja siksi toiseksi se oli vahinko.

ViestiLähetetty: 2013-01-21 12:00:16 
Poissa
sintti
sintti

Tänään oli koulussa lounasvaihtoehtoina punajuurisosekeitto, pinaattilätyt, perunat + nakkikastike, paneroitu kalkkuna ja katkarapusalaatti. Olisin muuten ottanut kalkkunaa mutta leivitetty pinta epäilytti, niin päädyin katkarapusalaattiin :).

Muistelisin ainakin taannoin kaupan pakastekaapin tuotteita selailleena, että leivitetyt valmispihvit ym. sisältävät hiilareita aivan tolkuttomasti.

ViestiLähetetty: 2013-01-21 12:24:44 
Poissa
sintti
sintti

Moikka! Mäkin lueskelen ja kannan korteni kekoon: tiedän että tämä seuraava on vaikeaa sisäistää, mutta se kannattaa tehdä mikäli tavoitteena on muuttaa elämäntavat pysyvästi: (itse jumppaan näiden asioiden kanssa päivittäin)

-Älä tuijota vaakaa. Tuijota peiliä, mutta älä joka päivä. Huomaa muutoksia mielummin olossa ja yleisessä fiiliksessä.
-Muista syödä. Syö vaikka aluksi liikaa, mutta heivaa hiilarit. Voi olla ette laihdu, mutta toisaalta voit myös oppia kropastasi enemmän.
-Tunnin kevyt lenkki silloin tällöin on oikeasti tehokasta. Kun askel alkaa kevetä, tee intervalleja ja mikä tärkeintä, liiku niin että koet onnistumisia ja niin, että nautit liikunnasta.
-Elämäntapojen muuttaminen on piiiiitkä prosessi. Älä lannistu! Eyes to the price!

Ja viimeisenä: ole armollinen itsellesi. Opiskele itseäsi sen sijaan, että piiskaisit itseäsi jokaisen epäonnistumisen jälkeen. Epäonnistuminen kuuluu ihmisluontoon. Muista että olet arvokas ja hyvä ihminen juuri tuollaisena ja sellaisena pysytkin vaikka laihtuisit monen monta kymmentä kiloa!

Hirmuisesti tsemppiä kaikkiin koitoksiin :)

ViestiLähetetty: 2013-01-21 16:53:00 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Baez kirjoitti:
Muistelisin ainakin taannoin kaupan pakastekaapin tuotteita selailleena, että leivitetyt valmispihvit ym. sisältävät hiilareita aivan tolkuttomasti.

Viikonloppuna just katsoin finduksen paneroitua lohileikettä 17g/100g oli hiilarit. sai jäädä sinne pakastealtaaseen :)

Apulanta - Routa
Päikyn tapaista

Kuva

ViestiLähetetty: 2013-01-23 16:47:40 
Poissa
sintti
sintti

Sortuminen, mallia sipsit #-o . Noh, eteenpäin sanoi mummo lumessa...

ViestiLähetetty: 2013-01-26 06:29:30 
Poissa
sintti
sintti

Keskiviikon sortumisesta huolimatta viikossa lähtenyt 1,4kg. Askel kerrallaan... Ja ehkä sitä oppii taas välttämään perunalastuja, seuraavan aamun ähky ei ollut mukavaa.

ViestiLähetetty: 2013-01-26 09:46:37 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Mä jään seurailemaan sun edistymistä ja tsemppaan tällä itseäni samalla :D
Lykkyä pyttyyn, molemmille!

Kuva

ViestiLähetetty: 2013-01-26 10:43:23 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Huomenta !

Tsemppiä ja onnistumisia painonpudotukseen ja keväistä mieltä. Maukkaita ruokailuhetkiä monipuolisen karppiruoan parissa. Itse punnitsen noin viikon välein, joka päivä ei kannata punnita, koska paino sahaa joskus ylöspäinkin, tuolla resepti-osiossa on hyviä ohjeita ja olet varmaan sinne tutustunutkin. Ei muuta kuin tervetuloa Karppilaan !!!

ViestiLähetetty: 2013-02-03 08:36:46 
Poissa
sintti
sintti

Parisataa grammaa tullut lisää viikossa, mutta jatkamme eteenpäin.

ViestiLähetetty: 2013-02-09 07:42:04 
Poissa
sintti
sintti

Kohta kuukausi täynnä, ja vaaka näytti tänään viikkopudotusta 1,6kg. Yhteensä -5,4kg. Lipsahduksista huolimatta, olen houkutuksille altis.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 34 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2

Kaikki ajat ovat UTC+02:00