Hei!
Piiitkästä aikaa täällä taas: nyt tuli mitta täyteen elämän moninaista hankaluutta (ja mitat täyteen muutenkin eli BMI paukkuu ties missä 39:ssä). Reilut kuusi vuotta sitten sain karisteltua melkein 10 kiloa pois ihan karppina, mutta mikäs sitten tuli? Suorin vartaloin takaisin paheisiin ja tuo hyppy toi mukanaan lisäläskiä reilut 10 kiloa - ihan tajutonta
Yritin jatkaa vuosi sitten, mutta eksyin lukemaan liikaa tätä foorumia (ja monia eri karppikirjoja) sieltä täältä: oli tullut viidessä vuodessa niin paljon uutta asiaa, että menin ihan sekaisin eli en enää tajunnut yhtään, mitä pitäisi tehdä? Olin lisäksi juuri vaihtanut työpaikkaa 14 vuoden tutun työn jälkeen eli ei rahkeet riittäneet uuden omaksumiseen kaikilla elämän alueilla. Mutta nyt ei jaksanut enää: vatsaoireet olivat pahentuneet, urtikaria kukki iltaisin ja kortisonikuuri (taas kerran) oli ovella, läski söi naista monella tapaa - sekä päästä että sisältä.
Aloin ottaa etäisyyttä ylenmääräiseen hiilarien ja muun shitin mättämiseen kolmisen viikkoa sitten Cambridge-paastolla. Siitä minulla olisi paljonkin sanottavaa

mutta en nyt ala tässä avautua. Sain sillä kuitenkin viisi kiloa pois ja toivotun ketoosin + ruokahimojen häviämisen (+ aamuöiset sydämentykytykset). Viikko sitten älysin, että niin ei voi jatkaa ja päätin alkaa opiskella vähähiilihydraattista ruokavaliota uudestaan. Urtikaria kukki edelleen villinä antihistamiineista huolimatta: vaiva on alkanut 20-vuotiaana ja on ollut hankala aina välillä stressin tasosta riippuen ja nyt sitä oli jatkunut monta viikkoa.
Olen istunut nenä kirjoissa ja postauksissa, miettinyt ja hakenut tietoa. Kun viikko sitten aloitin, tein päätöksen: en koske viljoihin enkä sokeriin. Viljoihin (gluteeniin) en koske ikinä enää, koska urtikaria hävisi sen siliän tien, kun gluteiinin sisäänotto loppui (no tietysti vienoja kaikuja tuli vielä viime viikolla, koska suolistossa oli jonkin verran gluteenijäämiä CB-pirtelöistä) ja myöskin vatsaongelmat (lue: yhä paheneva ripuli) loppuivat.
Nyt mennään suunnilleen makroilla 40 - 80 - 130 (kcal noin 1650 eli koomakulutuksen verran). Ehkäpä hieman joudun vielä laskemaan hh ja nostamaan rasvan osuutta, säätelen pikkuhiljaa. Mutta sen olen oppinut, että rasvaa pitää saada kunnolla ja hh tuppaa väkisin jäämään 30:een, en vain saa sitä mistään? Vielä ei ole paljoa statistiikkaa tarjota näin viikon mahtavan kokemuksen jälkeen, mutta noilla makroilla lähti sen hirveän kitukuurin (kesti 12 päivää) jälkeen pois puoli kiloa. Sydämen tykyttelyä on edelleen ja se ?johtunee? hiilarien alentuneesta sisäänotosta (jos on vetänyt vuosikausia päivittäin satoja grammoja hiilareita

kitusiin ja nyt siis alle 40...). Luin kuitenkin, ettei tällainen tykyttely ole vaarallista (syön betasalpaajaa hieman kohonneen alapaineen vuoksi, mutta uskon senkin jäävän pois laihtumisen myötä).
Tästä jatketaan, ruokapäikkyä pidän Kultakaloissa: olen taulukkofriikki ja haluan tietää, missä menen. Ajattelen, että jos syön kolme kertaa päivässä, ei ole vaikeaa merkkailla - ei, se on vain MIELENKIINTOISTA

Eikä tätä ruokapäiväkirjaa loppuelämää pidetä, kyllä sitä oppii, mitä missäkin on. Kehittymispäiväkirjaa pidän tuolla kehittymisen puolella.
Mutta siis: olen uusi 160-senttinen vonkale teidän joukkoonne
Aurinkoista päivää toivoo
- Ainis -