karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-01 03:56:43

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 34 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2013-09-06 17:53:40 
Poissa
repsukarppi
repsukarppi

Kiitos kannustuksesta Tohvelieläin, Pomppis ja Sofia :D . Tulee aina hyvä mieli kun saa vähän kehuja :mrgreen: .

Sofia, olen mato liikkumaan. Tekosyiden kirjo on valtava jos päähän pälkähtää joku liikuntamuoto. Ainoa minulle luonteva liikuntamuoto on sienestys, huomaamatta kuluu tunteja.
Kuntosalilla olen tykännyt käydä, mulle on räätälöity ohjelma sinne mun tarpeiden mukaan. Selkä on viimeisen vuoden aikana ollut melkoinen murheenkryyni, ei puhettakaan että olisi jotain voinut tehdä. Nyt selkää ei ole särkenyt ollenkaan ( :shock: :shock: ) muutamaan viikkoon, josko sitä nyt saisi itsensä liikkeelle. Sauvakävelystä tykkään myös, niskat pysyvät kunnossa.

Unelma olisi että liikunnasta tulisi luonteva osa elämää. Liikuntavastaisuuden poiskampeaminen on ehkä seuraavaksi työn alla, nyt kun tämä ruokavalio tuntuu sujuvan ilman suuria pähkäilyitä.
Meidän kunnan kuntosaleilla järjestetään jatkuvasti erilaisia treenejä ja mukaan voi pompata koska vaan ja millä kunnolla hyvänsä. Itsestä tämä on kiinni.

Mutta näillä jatketaan, ihanaa kun on vknloppu ja flunssakin tuntuu vähän hellitävän :wink: .

ViestiLähetetty: 2013-09-09 16:14:24 
Poissa
repsukarppi
repsukarppi

Jahas, virallinen punnituspäivä. Samoissa lukemissa kuin viime viikon loppupuolella eli ihan ok :D :D .

Luin juuri suolan lisäyksestä, mulla voi olla samaa vikaa että suolaa tulee liian vähän. Mistäs sitä tulisi kun nykyään ei juuri lisääkään sitä mihinkään. Ja sitä ei kerry ollenkaan samalla lailla kuin ennen, leikkeleet ja leivät kun ovat jääneet pois.

Mulla on pienoinen ongelma tuon aamupalan kanssa. Syön sen töissä, aikaa n.10min. Jos söisin sen aamulla, olisi ehkä enemmän aikaa mutta aamulla ei ole koskaan nälkä heti heräämisen jälkeen. Teen sellaisen rahka/patrissekoituksen, jossa marjoja ja kermaa, raejuustoa joskus. Tykkään siitä, mutta olen sitä mieltä että prodea pitäisi saada enemmän. Täyttää paremmin kun lounas on vasta n. klo 13. Ja en syö lihaa kovin paljoa, laskin että mulla jää proteiinit aika vajaaksi vaikka ajattelisi että 1g/kilo pitäisi saada. Kokeilin viime viikolla munakastakin mutta se alkoi tökkimään sellaisenaan, pekonin kanssa menee ihan ok. Ja aamupalan pitäisi olla huomiotaherättämätön, en välitä että syntyy sääliviä puheita siitä kuinka joku epätoivoinen läski kokeilee kaikkea painon tippumisen toivossa. Ja vielä kun monilla on niin suppea käsitys vhh-syömisestä.
Eli tässä minulle pulmaa, prodejauhettako siihen rahkaan :-k :-k .

Mutta olo on kyllä ihan jees, iho voi paremmin kuin aikoihin. Mun rupiset kyynärpäät alkaa näyttämään ihan inhimillisiltä:D . Nokka vähän vielä vuotaa mutta tämä on luksusta viime viikkoon.

Vajaa viikko vielä vihreänä leskenä :mrgreen: kunnes mies tulee kotiin. Ihanaa kun joku on keittämässä aamukahveet ja hakee lehden :smt058 .

ViestiLähetetty: 2013-09-09 21:00:34 
Poissa
repsukarppi
repsukarppi

Jasu+valkosipulipavut= takuuvarma työpaikka Suomen ilmastointivoimissa :smt044 ...

ViestiLähetetty: 2013-09-11 20:58:38 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Jasumiiti kirjoitti:
Jasu+valkosipulipavut= takuuvarma työpaikka Suomen ilmastointivoimissa :smt044 ...

Veikkaan jotta ilmaherruus jää saavuttamatta.
Ei onnistu ilman hiilareita!!??

En se minä ollut ja siksi toiseksi se oli vahinko.

ViestiLähetetty: 2013-09-17 08:17:38 
Poissa
repsukarppi
repsukarppi

Iso isä..ei tosiaan tullut massiivista ilmahyökkäystä :lol: , onneksi maha laskeutui entiselleen. Vastaava tilanne oli aikoinaan sekstioden jälkeen kun vatsa keräsi ilmaa. Cuplaton auttoi silloin.

Viikko taas takana, maanantain lukema sama kuin viime viikolla. Ihan ok fiilikset kuitenkin. Muutamana päivänä vaaka on näyttänyt alle 89kg, mutta ei nyt sattunut punnituspäivälle.

Viime viikolla opittua: Tuppereilla ei tosiaan tarvitse mässätä kaikkea mahdollista kahvipöydän herkuista eli join vain kahvia. Ja olen viime viikolla syönyt yhden pullan eikä ahmimisreaktiota tullut eikä tehnyt mieli jatkaakaan =D> . Nyt vähän helpottaa, olen pelännyt tilanteita joissa mopo karkaa käsistä ja nyt on sellainen fiilis että se ei karkaa jos en anna sitä mahdollisuutta. Koen hallitsevani nyt noita tilanteita eikä niin että ne hallitsevat minua :D .

Mies tuli kotiin ja sanoi että olen laihtunut hurjasti :shock: :shock: . Itse en jotenkaan näe sitä vaikka vaatteet tuntuvat löysiltä. Sama pallonaama katsoo peilistä :? , tosin kapeimmin poskin. Ilmeisesti ohenen suhteellisen tasaisesti.

Koetan päästä tuosta kerman ylivallasta, olen huomannut että höystän kaikkea runsaalla kermalla. Mulla on nuo maitotuotteet välillä jumittaneet painoa.

Anoppilasta saatua syksyn satoa käsitellään urakalla. Eilen tein tosi hyvää valko(puna)juuripaistosta. Valkojuuriruikaleita, sipulia ja purjoa vuokaan. Auraa loput paketista, mausteeksi suolaa, pippuria ja rakuunaa. Kerma-maitoliemi päälle. Olipas massevaa :D .

Näillä jatketaan, nyt olen tulehduskipulääkekuurilla selästä, teki totaalisen tenän. Mieli palaisi kuntosalille mutta pakko nyt malttaa sen verran että selkä on kivuton.

ViestiLähetetty: 2013-09-18 13:35:32 
Poissa
repsukarppi
repsukarppi

Paino ei vaa'alla tipu mutta nyt housut tippuvat jalasta :D :D . Mies ehdotti henkseleitä :mrgreen: , mutta uudet housut saa suht. edullisesti. Mulla on kyllä pienempiä housuja odottamassa mutta ovat vielä liian suuria.

ViestiLähetetty: 2013-09-18 20:44:51 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tuplavarmistus housuihin...
Vyö ja viilekkeet!
Ei yllätetä housut kintuissa missään nolossa paikassa... :wink:

ViestiLähetetty: 2013-09-19 20:07:34 
Poissa
repsukarppi
repsukarppi

iso isä kirjoitti:
Vyö ja viilekkeet!

Viilekkeet :?: :?: .

Osta olkaimet, hanki henkselit....

Nolona kerran kaupassa, ihmettelin että mikä perässä laahaa. Edellisenä iltana sukkahousut jäivät punttiin enkä aamulla huomannut :oops: . Positiivista on se että ei ollut sentään pikkuhousunsuoja kantalapussa niin kuin jollain :smt044 :smt044 .

ViestiLähetetty: 2013-09-19 21:06:02 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Jasumiiti kirjoitti:
iso isä kirjoitti:
Vyö ja viilekkeet!

Viilekkeet :?: :?: .

Osta olkaimet, hanki henkselit....

Sama asia, mallissa taitaa olla ero.
Viilekkeet on leveät, nappikiinnityksellä, pysyy varmemmin. :wink:

ViestiLähetetty: 2013-09-22 13:59:54 
Poissa
repsukarppi
repsukarppi

Kiitos tiedosta iso isä :D, olen taas yhtä tietoa viisaampi. Missä päin tuota viillekkeet-sanaa käytetään?

Eipäs mitään uutta, jotenkin tylsää. Eilen vähän repsuilin tuoreen pullan muodossa, ei pahasti mutta kuitenkin. Enkä vaivu nyt mihinkään syövereihin. Voipi olla ihan hyvä että saa välillä enemmän hiilareita kun tämä paino vaan jumittelee. En taida käydä nyt vaakailemassa, pidän siitä muutaman viikon paussin. Ettei ala turhauttamaan :?.
Lueskelen aika paljon täällä foorumilla ja välillä tulee vähän epätietoisuutta siitä olenko sittenkään oikeilla jäljillä. Mutta vointi on sen verran hyvä että ehdottomasti jatkan.

ViestiLähetetty: 2013-09-22 13:59:54 
Poissa
repsukarppi
repsukarppi

Kiitos tiedosta iso isä :D, olen taas yhtä tietoa viisaampi. Missä päin tuota viillekkeet-sanaa käytetään?

Eipäs mitään uutta, jotenkin tylsää. Eilen vähän repsuilin tuoreen pullan muodossa, ei pahasti mutta kuitenkin. Enkä vaivu nyt mihinkään syövereihin. Voipi olla ihan hyvä että saa välillä enemmän hiilareita kun tämä paino vaan jumittelee. En taida käydä nyt vaakailemassa, pidän siitä muutaman viikon paussin. Ettei ala turhauttamaan :?.
Lueskelen aika paljon täällä foorumilla ja välillä tulee vähän epätietoisuutta siitä olenko sittenkään oikeilla jäljillä. Mutta vointi on sen verran hyvä että ehdottomasti jatkan.

ViestiLähetetty: 2013-09-25 13:06:34 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Minulla on joka keskiviikko eli itse asiassa tänään ihan tietoinen repsupäivä, jolloin sallin itselleni vapauden syömisissäni. Painonpudotus siinä varmaan kärsii, mutta jotenkin tästä systeemistä on ollut apua uuden elämäntavan sisäistämisessä. Huomaan viikko viikolta kaipaavani yhä vähemmän sitä entistä syömistyyliäni, joka oli aika paljon juuri napostelua. Koko ajan oli syötävä jotain, koska kylläisyyden tunnetta oli niin vaikea saavuttaa. On jotenkin mukavampi repsuilla luvan kanssa kuin ilman, kun kumminkin tietää repsuilevansa.

ViestiLähetetty: 2013-09-29 08:27:04 
Poissa
repsukarppi
repsukarppi

Sofia, viisaasti sanottu! Huono omatunto syömisissä aiheuttaa varmasti stressiä, joka ei auta painonalennuksessa.

Olipas mukava fiilis päivittää tikkeriä alemmaksi muutaman viikon jumituksen jälkeen :D :D .
Ei mulla ollut mitenkään epätoivoista fiilistä enkä ajatellut luopua tästä elämäntavasta.

Ehkä pieniä muutoksia ruokavaliossa on ollut.Aamulla olen edelleenkin syönyt sen rahkahässäkän, mutta lounaalla olen syönyt aiempaa vähemmän ja syönyt sitten niin runsaasti päivällisellä että en ole kaivannut mitään iltapalaa. Tämä tuntuu sopivan minulle. Olen syönyt kyllä ruhtinaallisen hyvin, en voi valittaa.

En osaa sanoa, onko merkitystä juomistavoilla. Mulla on ollut aina vaikeaa juoda vettä tarpeeksi, ts. juominen on pääosin ollut kahvia ja vettä ruuan kanssa. Edelleen samoilla mutta nyt juon vettä ruuan yhteydessä monta lasillista ja olen kokenut sen helpommaksi. Eli aamullakin menee helposti melkein litra vettä. Onkohan se näin että kun juomisen ja syömisen keskittää samaan ajankohtaan niin aineenvaihdunta vilkastuu.

Selän takia ei ole tarvinut syödä särkylääkkeitä viikkoon :D , mahtavaa.

Ruokailu on ollut suhteellisen karppia paitsi eilen kun pojan koululla oli avointen ovien päivä ja söimme rokkaa maastossa. Viikolla maistelin uutuuksia leivonnaisrintamalta.

Jotenkin koen että otan rennommin ruokailun osalta. Edelleenkään en laske mitään ja syön hyvin samantyylisesti kuin aiemmin.

Toivoisin vain sitä kuuluisaa energianpurskahdusta :shock: :shock: , olisi tuossa kaikenlaista pientä puhdetta joihin ei saa otetta, saamattomuus vaivaa. Toisaalta, olen virkeämpi vähemmillä yöunilla, pidän kuitenkin kiinni siitä että nukkuisin vähintään 7 tuntia. Kun unet jäävät vähemmälle, niin en ole ollut kuitenkaan rätti-poikki niinkuin aiemmin.

Kiva fiilis jatkaa! Käyn kyllä päivittäin lukemassa täällä juttuja ja koen sen myös motivoivana tekijänä.

Kiitos koko karppilammikolle =D> =D> !

ViestiLähetetty: 2013-09-29 09:14:21 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Juomisesta.
Juo kun janottaa, ei sitä tarvi montaa litraa päivässä.
Se lotraaminen on joku vanha muotioikku joka meni jo... :wink:

Energiapurskahdus voisi tulla ketoosilla.
Eli silloin tarvitsisi laskea...
Hiilarit pitäisi laskea tarpeeksi alas.
Tämä vaatisi hiilarien laskemista... :wink:

Ja sille särkylääkettömyydelle :smt023

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 34 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2

Kaikki ajat ovat UTC+02:00