karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-07 02:41:02

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 26 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2013-06-07 15:24:14 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Tsemppiä sinne, kyllä se siitä!

ViestiLähetetty: 2013-07-23 11:26:03 
Poissa
sintti
sintti

Oli tässä pitkähkö jakso, jolloin tuli syötyä vähän mitä sattui ja paino oli noussut 119.1 kiloon, mutta tartuin taas härkää sarvista etenkin kun lähipiirissäni on nyt kolme karppaavaa naista, yksi hoikka, joka sai karppaamisesta avun lihaskipuihinsa ja monen vuoden yhtämittaiseen päänsärkyyn. :)

Viime viikolla pudotin 2,1kg ja tällä hetkellä paino on tasan 116. Aion jatkaa samaan tahtiin, vaikka välillä herkutellen. Pastaa ei tee mieli, mikä on tosi jees. Suklaa ja leivonnaiset sen sijaan himottavat, mutta onneksi nyt on tulossa lämpimiä ilmoja niin ei herkkujakaan tee pahemmin mieli - ainakin toivottavasti.

Sain selvitettyä, että itselläni on jotain rakenteellista vikaa mahalaukun ylemmässä portissa, minkä takia esimerkiksi peruna, raasteet ja vilja saattavat aiheuttaa tilanteen, jossa en tunteihin voi niellä edes sylkeäni, koska mahaportti pysyy virheellisesti kiinni. Whee. Tätä menen tutkituttamaan jossain välissä tarkemmin. Ongelma on ollut enemmän tai vähemmän esillä viimeisen kymmenen vuoden aikana.

Lisäksi huomasin, ettei hapankorppu tyhjään mahaan syötynä ole hyvä, koska ruis sinkoaa kipujen kanssa myöhemmin tiehensä. Voi siis olla, ettei ruis sovi minulle tymäkkyytensä takia ja vehnä taas ei sovi mm. mahaportin ongelman ja turvotusta aiheuttavan vaikutuksensa takia.

On hyvä että olen saanut huomattua, mikä sopii ja mikä ei. Että vaikka laihtuminen ottikin takapakkia, se ei ole pääasia, vaan pääasia on huomata, mitä voin syödä ja mitä en, ja miten kukin ruoka-aine vaikuttaa. :)

ViestiLähetetty: 2013-08-10 07:15:13 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Tervetuloa takaisin :) Pienet repsut ei maailmaa kaada kunhan suunta on taas alaspäin. Meneehän siinä aikaa ennenkuin pääkoppa tottuu ajatukseen pysyvästä ruokavalion muutoksesta.

Nykyinen päikky: Puuhailijan elämänkerta
Vanha: Ahdistaako?

ViestiLähetetty: 2013-11-04 08:48:01 
Poissa
sintti
sintti

Täällä taas, lihavana. 119kg. Herkutellut liikaa, liikaa stressiä, liian vähän liikkumista. Olen murroskohdassa, eli minun on oikeasti päätettävä mitä teen. En voi jatkaa syömällä karpihkosti ja ahmimalla pipareita tai jotain muuta vastaavaa hiilarimömmöä. Minun pitää valita joko kalorien laskeminen tai karppaaminen. Vihaan syömishäiriötäni! Koen että olen kuilun partaalla ja etten saa tukea mistään. :(

Ahdistaa paino ihan tosissaan. Haluaisin olla syömättä, mikä ei ole järkevää, ruokahalu on aika voimakas, mutta vielä voimakkaampi on herkunhimo. Sokeri ja rasva... Olisiko teillä mitään kehon puhdistusniksiä tässä karppaamisen aloittaessa? Tai rohkaisevia neuvoja? Tuntuu, että olen ihan repaleina.

ViestiLähetetty: 2013-11-04 12:48:09 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Tsemppiä! Älä luovuta! Mitään varsinaista niksiä tuohon makeanhimoon en osaa antaa kun makea ei ikinä ole ollut minun ongelmani. Mutta sen sijaan tunnistan tuon ahdistuneisuuden painosta, ja tiedon siitä että pitäisi tehdä jotain muttei oikein vain kykene. :smt049 Itselläni ei ole virallista syömishäiriötä, mutta suhde ruokaan ei kyllä ole ikinä ollut oikein terve. Laihdutettua on tullut monta kertaa ja kilot ovat tulleet aina takaisin :( Olenkin monta kertaa miettinyt että olisi niin helppoa jos voisi vain lakata syömästä. Mutta kun ei voi. Tämä syömisongelmaisen oikeille tavoille opettaminen on mielestäni täysin rinnastettavissa siihen että alkoholistista pitäisi tehdä kohtuukäyttäjä. Lienee aika vaikeeta. Mutta alkoholista voi täyskieltäytyvä, ruuasta ei voi.

Suuri halitsemppihalitsemppihali-toivotus täältä on ainoa minkä voin tarjota! Tsempataan toisiamme yhdessä!

ViestiLähetetty: 2013-11-04 21:42:57 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Rohkaisevia neuvoja...

Mutku.
Lue kirjoja, katso karppikaupasta, tilaa, osta kirjakaupasta tai lainaa kirjastosta.
Yläreunan ABC:wiki, sieltä ateriamatriisi.
Noilla alkuun, sitten reseptit käyttöön, taas yläreunasta.
Päiväkirjat ja salaiset päiväkirjat...
Ketjut "mitä söit...""Karpit kokkaa"

Tuossa ensialkuun, tervetuloa.
Pienin askelin, loivin liikkein.

En se minä ollut ja siksi toiseksi se oli vahinko.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 26 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2

Kaikki ajat ovat UTC+02:00