karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-01 03:51:20

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 12 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Mihin se aina tyssää?
ViestiLähetetty: 2013-07-18 22:41:45 
Poissa
Karppikarvinen
Karppikarvinen

Moi kaikille. Siinä otsikossa pohdittavani..

Paluumuuttaja olen ja kiva kun löysin tän Vonkaleet-palstan. Aiemmin palloilin Pallokaloissa.. Toivottavasti saisi itseään niskasta kiinni, jotta pääsisi sinne takaisin joku päivä. Auttoi kovasti aikoinaan. :)

Tässä siis ollut pitkä tauko karppaamisessa ja paino on jojoillut, ollen nyt korkeimmillaan ikinä. On sairauksia jos jonkinsorttista. Diabeteksesta kilpparin vajaatoimintaan. Olisi ihana tuntea taas se hyvä olo, joka aikoinaan karppailusta tuli.. Mutta en vain saa itseäin niskasta kiinni tässä asiassa! On se kumma.. :x Ja jos muutamaksi viikoksi pääseekin takaisin fiilikseen, niin sitten aina johonkin kaatuu.

Mikä estää ihmistä onnistumasta?

Viestin otsikko: Re: Mihin se aina tyssää?
ViestiLähetetty: 2013-07-19 05:55:27 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Jewel kirjoitti:
Moi kaikille. Siinä otsikossa pohdittavani..

Paluumuuttaja olen ja kiva kun löysin tän Vonkaleet-palstan. Aiemmin palloilin Pallokaloissa.. Toivottavasti saisi itseään niskasta kiinni, jotta pääsisi sinne takaisin joku päivä. Auttoi kovasti aikoinaan. :)

Tässä siis ollut pitkä tauko karppaamisessa ja paino on jojoillut, ollen nyt korkeimmillaan ikinä. On sairauksia jos jonkinsorttista. Diabeteksesta kilpparin vajaatoimintaan. Olisi ihana tuntea taas se hyvä olo, joka aikoinaan karppailusta tuli.. Mutta en vain saa itseäin niskasta kiinni tässä asiassa! On se kumma.. :x Ja jos muutamaksi viikoksi pääseekin takaisin fiilikseen, niin sitten aina johonkin kaatuu.

Mikä estää ihmistä onnistumasta?

Huomenta
jos se nyt lohduttaa, niin et ole ainut karppi jolle noin kävi. karppifoorumilla on paljon "näitä" ja on jopa foorumin hylänneitäkin.
Jos on vaikea pysyä karppina pitemmän aikaa, ehkä olisi syytä katsoa jotakin toista suuntaa (laihdutusmetodia) tai kokeilla toista "karppisuuntaa".
voin sanoa että ei ole yhtä ja ainoaa suuntaa joka sopii kaikille ihmisille ja ongelma-alueille.
mutta diabetes vaatii kyllä hh määrän tarkkailua.

ps. ei enää vonkale, eikä karppi.

ViestiLähetetty: 2013-07-19 10:52:48 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

Moni taitaa kompastua siihen ettei saa makeanhimoa kuriin, sellaiset harkitutkaan karkkipäivät ym eivät kaikille sovi.
Jos on sairauksia niin kannattaa ehdottomasti lukea esimerkiksi Annika Dahlqvistin tai vaikka Sofie Hexebergin kirjoja, he hoitavat menestyksellisesti diabetesta ja metabolisia vaivoja LCHF ruokavaliolla. Monesti diabetes kakkosten hyperinsulemia häiritsee leptiinin viestintää hypotalamukseen ja näin vaikuttaa kilpirauhashormooneihin. Kituutus on kilpirauhaselle pahaksi, tapahtuu se sitten karppaamalla tai vaikka Pianonvartija tai pussikeittosysteemillä.

ViestiLähetetty: 2013-07-19 15:16:18 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Otsikon aihetta puidaan tuolla:

viewtopic.php?f=1&t=55953

Eli on monta syytä lopettaa, mutta yksi hyvä syy jatkaa: Terveys.

Tervetuloa, ja jätetään pohtiminen lopettamisesta :wink:
Hyvää oloa toivotta hän.

En se minä ollut ja siksi toiseksi se oli vahinko.

ViestiLähetetty: 2013-07-29 20:39:21 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Minullakin on takana pari lyhyttä karppauskokeilua ennen tätä nykyistä. En silloin vielä käynyt tällä foorumilla. Ruokavalioni oli melko yksitoikkoinen ja kärsin vieroitusoireista, kun vähensin rajusti hiilareita. Motivaatiossakin olisi ollut parantamisen varaa. Asenteeni oli kai sellainen "kokeillaanpas, laihtuuko tällä". Vanhan tutun kaipuu sai nopeasti yliotteen.
Nyt olen lukenut täällä paljon erilaisia ketjuja ja löytänyt kaikenlaista hyödyllistä tietoa, mistä voi oikeasti olla apua. Esim. riittävän vedenjuonnin tärkeys selvisi minulle vasta tällä foorumilla. Myös oma terveys motivoi nyt huomattavasti enemmän kuin edellisellä kerralla. Yritän myös, jos mahdollista, välttää yksipuolista ja tylsää tapaa syödä. Se ainakin minulla johtaa helposti kyllästymiseen niin, että alan pyrkiä pois karppilammikosta.

ViestiLähetetty: 2013-07-30 00:18:19 
Poissa
sintti
sintti

Oon tästä aiheesta äidin kanssa jutellut paljon. Aina, kun saa oman mielen siihen tilaan, että nyt alkaa uus elämä ja on kaapit täynnä terveellistä/hyvää syötävää, niin johan on tulossa kaikenmaailman illan istujaista, synttäriä, tuparia jne. On niin paljon helpompi antautua tarjoiluille, kun alkaa selittään, että en syö viljoja tms.
Äitikin nyt otti itseään niskasta kiinni ja minä vinkkaan hyviä reseptejä sen minkä kerkiän ja osaan. Huomenna on parin ystävän kanssa menossa illan viettoon mökille ja sinne ilmeisesti on yksi kavereista leiponut kakun. Sain äidin ylipuhuttua siihen, että ottaa omat eväät mukaan ja kakun sijasta ottaa pari palaa hyvää tummaa suklaata. Tsemppaus tuntuu toimivan ja hyvä niin, koska en halua nähdä äitiäni sidottuna pyörätuoliin loppuelämäkseen. Ja se voi hyvinkin olla todellisuus, jos diabetes iskee ja huonontaa jalat (molemmissa jo polvet korjattu) entisestään.
Olin toissa päivänä ystävän luona ja tarjotessaan keksejä kysyin, että onko pakko ottaa, jos ei halua. Selitin sitten hiukan, ettei tulisi sellaista oloa, etten töykeyttäni ota keksiä. Ymmärsi kyllä hyvin. Ihmiset tuntuu yleensä tosiaan loukkaantuvan, jos tarjottavat eivät kelpaa. Tavallaan ymmärrän, mutta tavallaan en. Jos joku selvästi ylipainoinen ystävä, tuttava tai ystävän seurassa tullut tuntematon kieltäytyy herkuista, niin eihän siitä voi suuttua! Jokaisella on oikeus parantaa terveyttään valitsemallaan tavalla.
Tsemppiä kaikille herkuista kieltäytyjille :)

ViestiLähetetty: 2013-07-30 10:02:39 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

Noihin juhlatilanteisiin voi valmistautua syömällä hyvin ennen juhlia ja jos ei halua mainostaa omaa ruokavalotaan niin voi olla syövinään vähän kaikkea mutta valita sellaista joka sopii ruokavalioon ja jättää loppuja lautasen nurkalle. Minua on helpottanut se että kerron olevani diabeetikko joka pysyy lääkkeettömänä tiukalla ruokavaliolla joten ei tarvitse teeskennellä. Monellahan esimerkiksi vatsavaivat paranevat karpaten joten siitä voi mainita. Ajan mittaan sitten alkaa tulla se varmuus että voi huoleti kieltäytyä ja sanoa että olen sen verran hiilariherkkä että niitä välttelen.
Hienoa että saat äitiäkin mukaan muutokseen.

ViestiLähetetty: 2013-08-04 13:40:26 
Poissa
repsukarppi
repsukarppi

Helou Jewel, muistan sinut pallokalalammikosta.
Suurella sydämellä eteenpäin, tsemppiä muru :D .

ViestiLähetetty: 2013-12-16 20:42:18 
Poissa
Karppikarvinen
Karppikarvinen

Kiitos kaikille tsempistä ja anteeksi kun ei ole taaaaaas aikoihin tullut kirjoiteltua.. :oops: Mihin tämä aika hurahtaapi aina?!

ViestiLähetetty: 2013-12-16 21:16:10 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ei se tämäkään päivä ole huono paluupäivä. Tervetuloa taas tänne.

ViestiLähetetty: 2013-12-16 21:40:46 
Poissa
Rantakarppi
Rantakarppi

No niin. :mrgreen:

ViestiLähetetty: 2013-12-17 19:50:02 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

jos sulla olikin liian tiukat rajat joissa yritit pysyä ja väsyit siihen? :roll:

tai jos ne olikin liian löysät ja hups vaan...? :roll:

itsellä toi tauko karppailusta johtui jonkinmoisesta pettymyksestä koko karppiajatukseen joka taas johtui jonkinasteisista väärinymmärryksistä/arvostelukyvyn puutteesta puhuttaessa muiden karppien kirjoituksista. nyt olen ehkä oppinut jotain. saatan lukeakin näitä juttuja täällä ja yritän muistaa, että mikä toisella toimii ei välttämättä toimi itsellä ja josko kirjoitettu lienee edes totta.

tsemmpiä ja hyvää oloa. terve kritiikki mukana.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 12 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00