Hei! Kävin esittelemässä itseni jo tuonne toiseen osioon, olikohan aloittelevat karpit esittäytyy. Mutta koska olen tosiaan vonkale (bmi 38,3) niin mielelläni esittelen itseni myös täällä

Alhaalla suora kopsu toisesta esittelystä, en jaksa suotta kirjoittaa uusiksi
Taas ruodussa, tai ainakin koitetaan olla! Esikoislapsen odotusaika toi mukanaan 20 lisäkiloa (jo valmiin ylipainon päälle) joista 12kg olisi vielä pudotettavaa päästäkseni lähtötilanteeseen.
Jo odotusaikana suunnittelin, että tutustun Antti Heikkilään paremmin. Lapsen synnyttyä ja kropan jotenkuten palauduttua hankin sitten hyvän olon keittokirjan ja niin taas lähdettiin kohti kevyempää elämää. Tässä projektissa on mieskin mukana!

Homma tuntuu hyvältä ja aterioita on helppo koostaa. Heikkilähän ei panosta kaloreiden laskemiseen, huolehtii vaan siitä että miten käyttää hiilarit ja kuinka paljon. Minä en kuitenkaan ole päässyt ihan siihen vauhtiin johon ainakin näin alussa haluaisin, joten merkkaan syömiset ja lasken makrot (tai kultakalat laskee) jotta näen vähän missä mennään. Suurimmaksi ongelmaksi muodostuu heti alkuun tuo paljonko tämän kokoisen ihmisen pitäisi syödä laihtukseen? Eli perus.
En enää imetä, joten sitä ei tarvitse kokonaiskulutuksessa ottaa huomioon. Olen 160cm ja painan tällä hetkellä 98kg. Laskuri laskee perusaineenvaihdunnaksi 1738 kcal. Käyn vaunulenkeillä muutaman kerran viikossa, ja hyötyliikun. Muutoin en tällä hetkellä urheile sen kummin, synnytyksestä aikaa kuitenkin vasta 2,5kk, joten aloitan varovasti.
Hiiarit koitan pitää 40-70 välissä. Monesti jää jopa alle tuon 40 helposti. Mutta entäs sitten se rasva ja ne protskut? Laihdunko, jos kalorit huitelee jossain 2000 kieppeillä (kuten nyt siltä näyttää kun olen kultakalojen tykötarpehilla muutaman päivän syömisiä laskeskellut). Nälkä ei ole ollut. Paino vaan ei putoa ja nyt pitäisi säätää nuo makrot hienovaraisesti kohdilleen

Apuja?
Tässä esimerkki päivän syömisistä:
Aamupalaksi 2 munan munakas lorauksella kermaa ja juustoraaste. Täytteeksi milloin mitäkin, yleensä kuitenkin kesäkurpitsaa ja chorizoa tai palvikinkkua. Kuitenkin aina rehuja ja protskua. 2 kuppia kahvia kevytmaidolla ja pari lasia vettä.
Lounaaksi teen yleensä salaatin. Esimerkiksi tonnikala. Salaattiin tulee tonnikala, kourallinen katkarapuja, kurkkua, aurinkokuivattua tomaattia, joskus vähän pähkinöitä, eilen laitoin avokadoa ja vuohenjuustoa. Ruiskaisen suolat ja pippurit päälle ja loraus oliiviöljyä. Joskus laitan tipan majoneesia makua antamaan. Vettä. Paljon vettä.
Päivällinen syödään miehen kanssa yhdessä. Yleensä etsin jonkun reseptin täältä. Esimerkiksi lihamureke ja perussalaatti kylkeen. Ja vettä. Pyrin juomaan vähintään 2l päivässä.
Kolme kertaa siis syön ja se sopii minulle, kun lapsen kanssa ei enempää ehtisikään
Esimerkkipäivän makrot jakautuisivat näin:
kcal 1881
rasva 125
prot 123
hh 32
Jos jollain on mielipiteitä, vinkkejä, risuja tai ruusuja niin antaa tulla!
Kamalaa muuten, ensimmäisen kerran kun olen näille sivuille rekisteröitynyt ja aloittanut karppauksen, niin olen painanut 72kg.. Ja olen ollut mielestäni lihava

Tässä sitä ollaan, 26kg lihavempana ja antaisin mitä vaan, että painaisin edes sen 85kg jonka painoin raskautuessani.
Mutta että näin ja tästä lähtee!