karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-26 19:45:24

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 8 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2015-03-22 22:07:37 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Nyt on niin että tarvin kyl apuja laihtuneilta.

mä en enää tiiä mitä teen kilojeni kans. Ennen sentään sain ne pidettyä samassa mutta nyt kun oon saanu pari vuotta sitte mystisen selkäkivun jokapäiväseks riesaks on painoaki tullu melkein 15kg.
Selkäkivun syy löytyy varmasti ylipainosta kuten viimevkolla diagnosoitu rannekanavan ahtaumakin (molemmat ranteet!!)
Selkäkipu on lantion alueella ja siihen liittyy muutama kohta joissa tunnon alenemista. Kipu on jatkuvaa ja mikään tähänastisista lääkkeistä ei o auttanu mitään. Kivun kans pärjää mutta töitä en voi tehä. Yhtäkkiä molemmat polvet oireilee etten esim pysty enää mennä kyykkyyn jota usein lasten kans ois tarve harrastaa :-)
Selän röntgen, magneetti ja hermoratatutkimus takanapäin ja soittoaikaa odottelen ensviikolle jossa saapi sit jatkosta tietoa..
ja siis mää niin pelkään tota puhelua mä oletan että siinä nyt sitte takerrutaan tähän mun painooni ja ei siinä mitään sitähän on tottavie helvetin paljon liikaa, mutta tuskin käskevät karppaamaan.. tätä ruokavalioa mulla on useampi vuosi takana ja pyrin syömään aina mahollisimman hyvin ja puhtaasti ja otan srlvää asioista ja tiiän kohta liikaaki kaikesya koska mikään ei toimi. Minä en laihu. Kivun takia on liikunta hyvin vähästä. Venyttelyä ottanu mrlkrrn jokapäivälle mutta kaikki lihaskuntohommat on ihan nollisa, oon siis vain aika loppu tähän paskaan ja silti yritän ees jtn eli syyä suht oikein..muttako sekään ei sit mee nappiin. Pieniä lipsumisia on ollu muutamia mutta ei mitään pahoja repsuja kummiska ja silti koko tämän vuoden karistetut kilot on ehkä just ja just 1kg. Mää oon laskenu paljo makroja ja hifistelly ihan huolella mutta nyt ei vain jaksa vaan mutulla on menty. Yks pysyvä muutos on tapahtunu ja se on se et juon joka pv ainaki 1,5l vettä (vuoden alusta). Luulin jo että se riittäis jo auttamaan et jtn irtoais musta, mut ei..
miten saisin esim ees ne nestekilot tiputettua niinku yleensä aina lähtee esim eka karppivkolla pari kiloo mut kun mulla ei.
haluaisin jtn toimivia vinkkejä millä pääsis alkuun ilman jumalatonta laskemista ja fiksaamista.
167cm
120kg
vy: 130 ja se ei siitä millään pienene. Maha on just se kaikista pahin kohta. Ja eikse o just se vaarallisin läskimuoto
aamukävelyt on nyt alotettu 30min kerrallaan ainaki 4krt vkos.
suoli toimii hyvin joten sitäkä ei voi syyttää.

ruoka-aineita mitä käytän:
Paraakaali kesäkurppa sipuli kaali munakoiso salaatti avocado kurkku tomaatti suolakurkku kaikkee lihaa ja kalaa ja kanaa kerma creme fraiche arkijuusto munat majoneesi aurajuusto turkkilainen punanen viili(joskus) siemeniä cashewpähkinöitä voi oliiviöljy kookosöljy kahvi(3kuppia kermalirulla)
joskus teen jtn leipäsiä
joskus karppileivonnaisia mut oikesti aika harvoin
pähkinöitä ja siemeniä ei ees joka pv ja niitäki vähän vain
Viime kesänä puhkes mahoton pölyallergia...

ViestiLähetetty: 2015-03-22 22:27:18 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Ompa puhelimella vaikia kirjottaa...
nonii jatkan tätä epämäärästä vaikerrusta vielä..

Oon pyrkiny syömään jotenkuten sillee et korkeintaan hh 40 rasva reilu 100g ja protskuja alle sata mutta tarkkaanhan ne ei nyt o sit menny..mutta lasken tai en siltikään MITÄÄN muutosta ei tunnuvtapahtuvan..
välillä syön aamulla munia ja juustoa välillä juguakermaamarjoja siemeniä
välillä pelkkä rasvakahvi. Joskus puoliltapäivin salaattia ja lihaa ja majoa ja sit illemmalla parsakaalimuusi ja lihaa tai vaikka kaalilaatikkoa. Kaikki on rasvasta mutta kermaa ja jugua oon välillä ollu kokonaan ilman tai reilusti vähentäny ainaki käyttöä.. kun aattelin josko ne olis syypäitä..makeutusaineita ei pahemmin tuu käytettyä..
nyt oikeestaan sellanen tärkee kysymys, mikä järkevintä; syyä hetken vähemmän "puhtaasti" ja täten ehkä nauttia enemmän ruuasta vaiko jatkaa näin tälladta ressaavaa ruokavaliota jossa on isompi repsuvaaravaiko alottaa esim joku tällane virallisperseellinen ruokavalio jotta tätä vaarallista painoa sais pois!!!

ViestiLähetetty: 2015-03-22 22:58:56 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Moi,

Suunnilleen saman verran on mulla pituutta kuin sulla. Mulla on ainakin nyt auttanut proteiinin lasku sinne 60-70 tietämille.
Hiilarit on 20-30 ja rasvat siellä 175-185 välissä. Kalorit on siellä 2000-2200 tietämillä. Juustoa ja kermaa menee herkästi
liikaa joten niitä olen vähän rajoittanut. Aterioita syön n. kolme kertaa päivässä sen mukaan kun nälkä iskee. Vettä juon
ainakin pari litraa päivässä nyt kun lopetin myös PepsiMaxin juomisen.

Terveyden kannalta voisi olla kai järkevää jatkaa vhh:lla (näin ainakin itse uskon). Jos vaikka viikon (tai edes parin päivän)
verran jaksaisit kokeilla tarkkaa ruokapäikyn pitoa ns. "peruspäivästä" niin näkisi olisiko sittenkin jotain tuunattavaa vielä.
Toisaalta olen ymmärtänyt että liika stressi myös vaikuttaa negatiivisesti koko hommaan.

En tiedä onko tästä mitään apua, mutta silti toivotan tsemppiä jatkoon!

Kuva

ViestiLähetetty: 2015-03-23 12:29:20 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Kiitos vastauksesta!
Musta tuntuu kun alan laskemaan niin syönkin sillon paremmin kun haluan että lukemat miellyttää muuten koen epäonnistuvani.. joten kakspiippunen juttu. Lupaan nyt silti öaskea koska ptotskut menee kyl helposti liikasaannin puolelle.

Laittelen tänne sit syömisiä teiän pällisteltäväks.

Menkat tulee nyt vain sillontällön ja sillo siinä 100-110kg tuli just sillo ku pitiki.

Stressi, niimpä mitä sille tekemään..
Enne autto liikkuminen muttako nyt se sattuu kokoajan.
kokoajan joutuu hommaamaan sairaslomaa lisää ja seki ressaa.
Uiminen olis kai tosi hyvä mut en vain kehtaa. Inhoan itseäni nii paljon. Tiiän kun saisin vain alkuun tämän ettå alkais paino putoamaan niin virkistyisin jo paljo kun se on kaiken pahan alku ja juuri...

ViestiLähetetty: 2015-03-23 14:32:25 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ruokapäiväkirjan pito olisi kyllä hyvä alku. Siitä ainakin näkyisi oikeasti mitä syöt. Ruokarytmi olisi myös hyvä. Kipu tietty stressaa.
Uimahallissa käy paljon ylipainoisia. Nokka pystyyn vaan ja menoks! :lol: :smt023

ViestiLähetetty: 2015-03-26 23:27:47 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

No kyllä!
oon ny sit kirjannu KAIKKI syömiset ylös ja tavottelen
seuraavanlaisia makroja

Hh 30 R 150-170 Pr60-70

Rasvaa tulee helposti, hh asettuu nätisti mut prode oli alkuun vaikea
rajoittaa mutta pirskatti vieköön, SE TEPSI!!!

-3,1 KG

Mä en o laihtunu näin montaa kiloa 5-6vuoteen, wuhuuu..toivotaan että jatkuu myös samansuuntaisesti..
eikä lekuri puhunu ylipainosta mitään! Vikaaki löyty selästä ja jatkotutkimuksiin täytyy vielä mennä.. sekin tieto helpotti että nyt mun kivut otettiin todesta...

ViestiLähetetty: 2015-03-27 15:36:14 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Hieno juttu! =D> Siitä se kato lähtee!

Kuva

ViestiLähetetty: 2015-03-27 17:14:25 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Wau, hieno homma!!

Hyvät on suhteet!