karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-10 12:56:27

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 3 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2015-12-12 19:56:27 
Poissa
sintti
sintti

Lähteepä hyvinkin; kilot tai järki.

Olen siis 40+ ukkeli, pituutta 187 cm ja painoa tällä kellonlyömällä 121,1 kilogrammaa. Vyötärön ympärys 113 cm, painoindeksi yhden suupalan päässä vaikeasta ylipainosta. Tilanne ei kuitenkaan ole niin pimeä kuin voisi luulla. Vielä viime kesänä vaaka näytti nimittäin hyytäviä 135 kg lukemia, mittanauha vyötäröllä 125 cm.

Milläkö sitten on 14 kiloa lähtenyt syksyn mittaan? Vaihtelevasti vähäkalorisella ja vähähiilarisella, vähän miten sattumut huvittamaan. Tärkeämpää on ollut kuitenkin jonkinlainen paraneminen sokeriaddiktiosta ja suklaanarkomaniasta.

Nyt on tarkoitus antaa lisäkyytiä kiloille jollakin uudella jännittävällä keinolla.
Mielenkiinnosta ja hetken mielijohteesta aion kokeilla pätkäpaastoa. Eilisen tuhdin buffet-illallisen jälkeen huomasin yllätyksekseni, että minun oli kohtalaisen helppoa olla kokonainen vuorokausi täysin syömättä ja 0 kalorilla.
Tavalliset 5:2 ja 16:8 tuntuvat liian keveiltä, joten otan käyttöön buustatun 4 : 3 -versioni. Aion siis kolmena vuorokautena viikossa liihotella hikisellä 600 kcalorilla jos silläkään, ja muina päivinä syödä mitä huvittaa niin paljon kuin huvittaa.
Ei kuitenkaan huolta, että aikoisin mihinkään ylettömiin herkku-orgioihin ryhtyä syömispäivinäkään. Sen verran on oppinut, että sellaisista tulee vain huono olo ja paha mieli. Jonkinlaista hyväkarppi -linjaa voisi pitää syömispäivinäkin, tosin satunnaisia jouluherkkuja itselleni suoden.

Ensimmäinen paastovuorokausi päättyi tunti sitten, siis lukemissa 121,1 kg. Päivityksiä seuraa. Eri osastojen moninaisuus foorumilla hämmentää (painonseuranta-, pätkäpaasto- vai vonkale-osasto?), mutta jonnekin niitä seuraa.
Go, Santa, go!

ViestiLähetetty: 2015-12-12 21:06:55 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tervetuloa mukaa! Asenne kohdallaan! Onko jo diabetes päässyt yllättämään? Jos on, niin hyväkarppi ei taida riittää. Allekirjoitukseni karppauskaaviossa on jotain vihjeitä, jos tiukempaa ketokarppausta ajattelet.

ViestiLähetetty: 2015-12-12 21:31:37 
Poissa
sintti
sintti

Kiitoksia Catharsis. :)

Ei ole onneksi vielä diabetes-peikko päässyt kimppuun. Itse asiassa pitäisi nyt lähiviikkoina mennä labrakokeisiin, joissa tsekataan veren paastosokeri, kolesteroli ja maksa-arvot. Viimeksi kesällä samaisissa testeissä kävin, jolloin yllättäen maksa-arvot oli hieman koholla (ne terassit!) ja kolesteroli aika pahakin. Verensokeri oli muistaakseni "vain" 5.9., joten vielä se haima jotenkin puuskuttaa menemään.
Nyt olisi lievän kevenemisen jälkeen toiveena saada koeputkiin valutettua hieman paremmat arvot.

Ketokarppauksesta minulla on hieman kokemusta. Mielenkiintoinen metodi kieltämättä, mutta en tuntenut oloani erityisen hyväksi ketoosissa. Olin maaninen ja minulla oli koko ajan kauhea jano.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 3 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00