Hei kaikki vonkaleet, täällä olisi yksi lisää liittymässä parveenne.
Kauan olen pähkäillyt karppaamisen aloittamista, ja välillä olen sitä viikon-pari harrastanutkin, mutta sitten on taas jokin hillitön hiilarimättökohtaus vienyt mukanaan. Nyt kuitenkin on pakko jotakin asialla lopultakin tehdä, koska paastosokeri näytti jo hälyyttäviä lukemia, onneksi pitkäsokeri oli vielä ihan ok. Aion nyt kokeilla josko tällä elämäntyylillä pystyisi välttämään diabetes diagnoosin sekä pääsemään liikakiloista eroon.
Liikakiloista kun tuli puhe, niin niitä todellakin löytyy, n. 50kg. Näin kesällä kilot varsinkin häiritsee älyttömästi. Valitettavasti häpeän kilojani ja sen vuoksi kesä on kaikista pahinta aikaa, koska en kehtaa kulkea "pienissä vaatteissa". Uimaankin olisi kiva pulahtaa muun perheen kanssa, mutta se nyt olisi vihoviimeinen asia mitä näitten kilojen kanssa haluaisin tehdä.
Painon nousuni on varsinaisesti alkanut teinivuosien jälkeen, n. 16-vuotiaana. Aina olen ollut pyöreä mutta silti murkkuiässä vielä täysin normaalipainoinen. Kotoa pois muutto yms. asiat alkoivat nostamaan painoa, koska sai itse päättää täysin mitä syö ja myös kantaa sen ruoan kaupasta.
Ennen ensimmäistä raskautta vuonna 2006 pudotin lähes kymmenen kiloa painonvartijoiden avulla 94 kiloon, raskausaikana kilot tulivat takaisin ja muutama lisäkilokin eivätkä kaikki todellakaan jääneet laitokselle. Imetysaikana paino nousi edelleen.
Aletessani odottamaan toista lastani vuonna 2008 paino oli 110kg. Raskausaikana tuli 10kg lisää mutta lähes kaikki jäivät laitokselle ja jälkitarkastuksessa paino oli 112kg. No siitä on tullu tähän päivään vielä kiloja lisää +6 eli lähtöpaino tänä aamuna oli 118kg. Ja pituutta löytyy vaatimattomat 160cm.
Hakemista tämä homma vielä on, tavoite olisi päästä ketoosiin, saa nähdä kuinka se onnistuu. Toivottavasti nämä läskit tästä lähtevät sulamaan!
Aurinkoisia karppipäiviä kaikille vonkalaille!